Jump to content

E90 320d scartait pornire oprire motor


lucian_e90

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Am un e90 320d din 2006, motorul de 163cp.

De cateva luni a inceput sa se auda un scartait scurt cand pornesc si cand opresc motorul. Ca un "chitait".

Am schimbat ambele role de pe cureaua de accesorii, rulmentii de la alternator, insa sunetul ascutit nu a disparut.

A mai intampinat cineva aceasta problema?

Are cineva idee de la ce ar putea fi?

Un mecanic mi-a sugerat sa merg sa schimb uleiul in compresorul de AC, dar eu ma gandesc ca daca ar fi de la compresorul de AC, sunetul s-ar auzi doar cand AC este pornit.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eu pana la fulie as verifica agregatele. e posibil sa se auda de la pompa servo sau orice alt agregat care il invarte transmisia. Si ele au rulmenti. Ac ul este invartit si el mereu de fulie chiar daca nu este in sarcina (pornit) Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Daca e asa simplu, presupun ca nu are nimic. Pana sa schimb rolele si pompa de apa si rulmentii de la alternator, s-au uitat cativa mecanici la ea, si au verificat toate fuliile la mana. In afara de pompa de apa nu avea nimic joc. Iar pompa am schimbat-o. Deci fulia de la vibrochen cred ca iese din discutie in cazul asta, ar fi observat-o vre-unul din ei
Link to comment
Share on other sites

Stiti un service bun in bucuresti unde pot merge sa fac o constatare? eventual sa si comande o curea oem pe care sa o probez, si daca nu se rezolva sa o trimita retur? Cureaua abia am schimbat-o, nu as vrea sa cumpar alta inutil. Deja am schimbat o rola si rulmentii la alternator oarecum inutil. (zic oarecum pentru ca totusi nu e rau ca le-am schimbat, dar nu am rezolvat problema)
Link to comment
Share on other sites

Stiti un service bun in bucuresti unde pot merge sa fac o constatare? eventual sa si comande o curea oem pe care sa o probez, si daca nu se rezolva sa o trimita retur? Cureaua abia am schimbat-o, nu as vrea sa cumpar alta inutil. Deja am schimbat o rola si rulmentii la alternator oarecum inutil. (zic oarecum pentru ca totusi nu e rau ca le-am schimbat, dar nu am rezolvat problema)

 

Nu exista sa probezi o curea si dupa sa o faci retur, ca deja are semne de montaj

Si piesele OEM nu se fac retur, BMW-ul nu le mai primeste inapoi

Ai incredere ca am trecut prin aceeasi problema si culmea am luat curea continental si cea originala fiind tot continental, acelasi cod de produs cu codul continental

Si ce sa vezi nu este la fel, cea originala are ca un fel de catifea pe ea si este dintr-un cauciuc mult mai moale si mai maleabil

Nu este un capat de tara, este in jur de 200 de lei OEM

Link to comment
Share on other sites

Atunci daca este vorba doar de modelul de curea. In afara de scartaitul deranjant intr-o anumita masura, mai exista alte riscuri si probleme care pot aparea?

Ca daca e doar scartaitul si atat, as putea sa o mai las asa o vreme.

 

Cureaua aluneca pe fulie si in timp poate produce uzura la fulie, o forteaza inutil

Fulia practic se invarte iar cureaua impreuna cu accesoriile aluneca pe fulie cand apare scartaitul

Eu am sesizat si o oprire mai lina a motorului cu noua curea OEM, cu cureaua continental se zdruncina foarte tare motorul la oprire

probabil tot din acelasi motiv, fulia se opreste iar cureaua cu agregatelele se mai invart cat aluneca cureaua

Si inca ceva, cureaua OEM este mult mai stransa fata de cea Continental, a trebuit sa intind intizatorul la maxim la montaj ca sa intre

Si iti recomand inainte de montajul noii curele sa dai cu degresant (eu am folosit trimf de aragaz) si sa clateti local cu un pulverizator cu presiune cu apa

ca sa inlaturi toate urmele de ulei de pe role si fulie

Edited by razzzzvan
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca fulia are problema ia o cana cu apa si toarna pe ea in timp ce ruleaza intre ea si blocul motor. Daca fulia are uzura mare se vede cum bate ca un roata nechilibrata . Se creaza o pelicula de apa si pentru cateva secunde zgomotul dispare. Atunci clar este ea. Eu curele la transmisie am pus mereu de la Conti si nu am avut probleme . Te sfatuiesc sa vizitezi un mecanic bun si sa nu stai sa le iei prin eliminare pentru ca o sa te coste enorm Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

. Deci fulia de la vibrochen cred ca iese din discutie in cazul asta, ar fi observat-o vre-unul din ei

 

la mine am schimbat TOT aiurea.Pe rand,prin excludereCurele ,role intinzator,tot.Si facea la fel.Fulia de la vilbrochen parea impecabila.Cand am dat-o jos,surpriza .Pe partea din fata ,spre radiator,ca noua.Pe partea spre motor fisurata aproape de jur-imprejur !

edit: era un sunet ca si cum ai freca doua sticle goale.

Edited by cristie35
Link to comment
Share on other sites

Salut!La mine face la fel,acel scartait.Am dat cureaua jos si am pornit motorul,nu mai face.Fulia de la vibrochen are joc,am verificat la mana.Dupa ce am montat cureaua facea la fel.La mine stiu SIGUR ca este de la fulia de la vibrochen.O sa o schimb imediat. Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Da, am urmat sfatul lui cornelb85 si am incercat sa dau cu un spray siliconic pe partea din interior a curelei. Nu mi-a iesit foarte bine din cauza conditiilor meteo, frig afara, sprayul inghetat din portbagaj + vantul de afara. In concluzie aseara nu mai scartaia la oprire, scartaia doar la pornire. Azi dimineata nu a mai scartait nici la pornire, dar dupa ce am mers prin oras si s-a incalzit motorul, a scartait si la oprire si la pornire. Momentan vine perioada de week-end prelungit si o sa fiu plecat, dar cand ma intorc o voi schimba si voi reveni cu rezultate

 

Multumesc mult de ajutor

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

 

Aseara dupa un drum de 100km mi s-a aprin martorul ce semnalizeaza nivel scazut lichid de racire. Am completat cu 1 litru antigel ( a ajuns pe maxim) si am plecat inca 50 km; la destinatie nivelul era deja pe minim si se auzea un zgomot ciudat la motor, in plu mi se parea ca ieseau vapori de abur de la motor.

Am facut un filmulet astazi, vedeti clipul atasat. Sub radiator se vede umed, este posibil sa curga pe langa pompa de apa? Sau o fi ceva mai grav? Maine dimineata o duc in service, nu o mai misc pana atunci.

Clip:

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.