Jump to content

Manuala sau Automata


AdrianStoian

Recommended Posts

Parerea mea e ca la seria 5 fiind o masina de clasa business,merita sa o iei cu cat mai multe dotari,iar cutia automata din pct meu de vedere e o dotare in plus,un moft pe care odata ce il ai nu iti mai trebuie fara :thumbsup: .Si eu sunt in cautarea unui seria 5 dar E60 inca nu sunt decis ori 520d ori 530d,depinde ce o sa gasesc pe plac,cu dotari multe si intretinuta.Manuala merge mai bine pe masini mai mici,sportive gen Subaru,Toyota gt86 etc la care simti sportivitatea schimband manual vitezele.Si eu sunt pasionat de cutia manuala,si dupa BMW seria 5 daca o sa o duc la fel de bine financiar o sa imi iau poate o Toyota gt 86 pentru sportivitate,cu cutie manuala.Roaga pe vre-un coleg de prin orasul tau sa te duca o tura cu o masina cu automata si poate ti-o da si tie sa o condci macar intr-o parcare,cat de cat sa iti faci o idee ;)

 

Majoritatea spun doar avantajul pe care il ai in oras cu o automata.Dar automata te ajuta mult si la calatorii mai lungi,nu te oboseste,nu trebuie sa fii atent la schimbatul vitezei(chiar daca nu este solicitant,dar la drumuri lungi toate astea se aduna si te epuizezi).Dupa un drum de 300-400km ajuns acasa constati ca nu esti epuizat sau obosit cum ai ff daca ai conduce manuala.Asta a fost prima constatare a mea cand am condus automate la drum lung.

 

Eu dupĂŁ 400km in e60 fac ĂŽncĂŁ 400km si pe urma ma opresc sa beau o cafea si mai fac ĂŽncĂŁ 400, si cutia este manuala

De ce te obosește un e60 daca mergi pe autostradĂŁ pe tempomat?

Si toyota aia gt..... Mai bine un 123d

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu după 400km in e60 fac încă 400km si pe urma ma opresc sa beau o cafea si mai fac încă 400, si cutia este manuala

De ce te obosește un e60 daca mergi pe autostradă pe tempomat?

Si toyota aia gt..... Mai bine un 123d

 

Corect,pe autostrada si pe tempomant,normal ca nu te oboseste,asta e ca si cu automata,pe autostrada nu prea ai de schimbat vitezele.Dar ia du-te prin tara pe la noi vreo 400 km cu manuala si apoi treci la automata,acelasi traseu si apoi o sa ai alta parere.Eu zic din experienta mea si a catorva prieteni ca re au condus in tara romaneasca :thumbsup: (tiruri,serpentine,localitati,radare,carute,biciclete,"vaci si boi" :laugh: )

 

Cat despre gt86 sunt doar pareri personale,gusturi personale.Cand zic o masina sport vreau sa si arate a sport,sa o si simti ca o masina sport,eu am facut test drive cu una si e un pic diferita la cum se simte si cum se conduce fata de o masina "normala".Si cei de la top gear o lauda ca fiind o masina sport,iar "feeling-ul" pe care il ai cand o conduci e asemanator cu cel pe care il ai cand conduci o super sportiva,de aceea as merge pe in gt86.(vezi test drive-ul facut de top gear)

Edited by Borota
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca iarna, cutia automata e de groaza, nu prea poti iesi din zapada etc... E adevarat?

Daca ar fi fost asa nu ar mai cumparat lumea masini cu,cutie automata,parerea mea e sa conduci una si dupa sa vorbesti ca din auzite se pot spune multe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca iarna, cutia automata e de groaza, nu prea poti iesi din zapada etc... E adevarat?

 

numai un idiot care nu a condus o automata in viata lui poate spune asa ceva.. din contra.

cuttile automata ajuta, ca din start pleaca de pe loc cu a doua, poti avea un control extrem de fin al acceleratiei sa nu rupi aderenta, e mult mai usor de fapt cu cutie automata pe zapada.

Doar balans daca ai nevoie faci e ceva mai greu cu automata, dar daca ai ajuns sa ai nevoie de balans sa iesi cam esti in kkt deja, oricum..

Edited by DOMI
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Doar balans daca ai nevoie faci e ceva mai greu cu automata, dar daca ai ajuns sa ai nevoie de balans sa iesi cam esti in kkt deja, oricum..

 

La balans probabil se referea si el cand zicea ca e mai usor cu manuala. Si da, de cele mai multe ori ai nevoie de balans ca sa iesi din zapada. Pentru ca se formeaza repede sant sub roata. La faza cu plecatul din treapta a doua e irelevant, pentru ca poti sa faci asta si cu cea manuala.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

La balans probabil se referea si el cand zicea ca e mai usor cu manuala. Si da, de cele mai multe ori ai nevoie de balans ca sa iesi din zapada. Pentru ca se formeaza repede sant sub roata. La faza cu plecatul din treapta a doua e irelevant, pentru ca poti sa faci asta si cu cea manuala.

 

Daca esti receptiv la conditiile de afara si la masina, observi ca invarti rotile pe loc si nu insisti, iesi la fel de usor si cu manuala si cu automata.

La automata e important sa dezactivezi DSC/DTC/etc. la primele semne ca nu se misca. Si iesi foarte elegant. Am patit-o cu E46, de mai multe ori, nu l-am impins niciodata.

E chestie de finete, nu e pentru cei de profesie talpagiu.

 

In schimb cu cealalta masina, tractiune fata si cutie manuala, fix in acelasi loc, a trebuit sa imping masina ca altfel nu ieseam.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Daca esti receptiv la conditiile de afara si la masina, observi ca invarti rotile pe loc si nu insisti, iesi la fel de usor si cu manuala si cu automata.

La automata e important sa dezactivezi DSC/DTC/etc. la primele semne ca nu se misca. Si iesi foarte elegant. Am patit-o cu E46, de mai multe ori, nu l-am impins niciodata.

E chestie de finete, nu e pentru cei de profesie talpagiu.

 

In schimb cu cealalta masina, tractiune fata si cutie manuala, fix in acelasi loc, a trebuit sa imping masina ca altfel nu ieseam.

 

Probabil ca la cea cu tractiune fata aveai cauciucuri mai proaste de iarna. Dar intotdeauna tractiunea fata te ajuta mai mult pe zapada decat tractiunea spate. Asta e clar.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca la cea cu tractiune fata aveai cauciucuri mai proaste de iarna.

Goodyear nu mai stiu de care, cred ca anul asta fac 4 ani insa au km putini, vreo 20.000. Inca le am.

 

Dar intotdeauna tractiunea fata te ajuta mai mult pe zapada decat tractiunea spate. Asta e clar.

 

Teoretic da, practic, depinde foarte mult de situatia in care te afli. Oricum, ca e masina cu tractiune spate, nu e un motiv pentru a o evita. Mai multa atentie si drumuri bune.

Epoca E30 si Mercedes Cobra, anvelope de vara folosite iarna, a cam apus.

Link to comment
Share on other sites

La automate poti merge in frana de motor?

 

Bineinteles, nu e atat de violenta ca la cutia manuala, pentru ca e controlata de un calculator, insa poti, mai franezi, o ajuti sa schimbe in inferioara si mergi mai turat. Adica in frana de motor.

Sau in cel mai rau caz, daca nu esti multumit de frana de motor data de calculatorul cutiei, o treci pe manual, dai inferioara si aia e.

 

Eu de exemplu, cand e motorul rece, o trec in superioara ca altfel imi sta in frana de motor pe anumite pante la 3000rpm.

 

Nu e un capat de lume, sunt chestii mici comparativ cu confortul oferit.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Am inteles, mersi de raspunsuri...

Din ce a-ti zis voi, chiar daca e sa ai manuala sau automata intr-o situatie de genul ala, defapt nu mai tine atat de mult de masina, cat tine de tine, cat de capabil esti sa o faci, ceea ce are sens.

 

Ma gandesc sa imi iau totusi automata (chit ca nu am condus niciodata si inca nu am facut test drive-ul), doar ca o vreau cu padele neaparat. Imi place sa conduc un pic mai sportiv in afara orasului si as vrea totusi sa pot sa schimb eu la ce turatie vreau. :)

 

BTW, te ajuta Head-Up Display-ul sau e doar mai mult de "fita"?

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, mersi de raspunsuri...

Din ce a-ti zis voi, chiar daca e sa ai manuala sau automata intr-o situatie de genul ala, defapt nu mai tine atat de mult de masina, cat tine de tine, cat de capabil esti sa o faci, ceea ce are sens.

 

Ma gandesc sa imi iau totusi automata (chit ca nu am condus niciodata si inca nu am facut test drive-ul), doar ca o vreau cu padele neaparat. Imi place sa conduc un pic mai sportiv in afara orasului si as vrea totusi sa pot sa schimb eu la ce turatie vreau. :)

 

BTW, te ajuta Head-Up Display-ul sau e doar mai mult de "fita"?

 

La fel ca si padelele, te ajuta sa mergi mai bine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.