Jump to content

Caderea turatiilor e46 m43


Hellsbells

Recommended Posts

Buna, pentru cei ce inca mai au m43tub19 pe e46 si cam toti aveti acea problema uneori cand calci frana si vrei sa opresti la semafor sau eu stiu, scade ralantiul spre 4-500 rpm dupa care isi revine.

Rezolvarea consta in activarea a doua functii pe modulul de clima (IHKA), nu le tin minte exact, una e "increase idle speed when voltage is low", a doua "increase idle when heavy consumers are loaded", traducerile sunt din ncsdummy. Dupa ce le-ati pus pe "aktiv", singura parte nasoala care o vad eu, e ca la activarea oricarui consumator, chiar si pozitii, ralantiul urca undeva pe la 900-950 rpm. Dupa activare nu veti mai avea aceasta problema. Rog un moderator sa il mute la diy.

Edited by Nicoara Alex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut , cred ca asta e rezolvarea pentru clima....nu vad ce treaba are frana si clima . Modulul de clima nu cred ca tine cont si de partea de franare , un coleg care se ocupa de codare cred ca te poate lamurii mai bine.

O posibila rezolvare pentru treaba cu scaderea turatiei la franare la mine a fost prin schimbarea a toate furtunasele de vacum. In prezent nu mai am treba cu relantiul fluctuant cand franez , am schimbat acele furtunase de mai bine de 3000 Km fara sa mai am acea problema.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si eu am problema asta dar doar cand dau drumul la dezaburire. cred ca e ceva legat de alternator sau poate baterie?

un ralanti mai mare cred ca se traduce prin consum mai mare.

poate ar trebui sa incerci sa activezi pe rand optiunile alea, poate sa se mareasca ralantiul doar cand sunt folositi consumatori mari, nu si pozitiile cred ca ar fi mult mai ok.

 

totusi mie nu imi face decat la dezaburire si nici atunci mereu, face sa zic la 4-5 opriri si apoi nu mai face.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Am si eu aceeasi problema. Eu am verificat alternatorul la un electrician si desi mie mi s-a parut ca incarca cam slab, el a spus ca e ok si ca asa sunt facute alternatoarele de pe tipul asta de masini. In schimb aveam bateria foarte slaba, asta dupa ce o incarcasem pe alternator. Dupa ce am pus baterie noua, relanti-ul nu am mai fluctuat, cel putin nu fara consumatori. Daca pornesc consumatori, relanti-ul scade si nu isi mai revine pana nu opresc respectivii consumatori. Iar in mers, cu dezaburire luneta, parbriz si faruri, fluctueaza cand o scot din viteze sa opresc sa semafoare sau sa o las pe liber.

Nu stiu de ce sa intampla asta, dar vreau sa incerc sa activez functia de crestere a relanti-ului cand se pornesc consumatori. De asta rog un coleg cu o diagnoza din Galati sa ma ajute. Eu nu am.

Eu mai baniuesc ca ar fi de la debitmetru problema cu oscilatiile. Am gasit postarea asta http://www.bmwclub.ro/forums/topic/110557-verificarea-debitmetrului-e46/ si am masurat si eu debitmetrul meu. Cu contactul pus are 1V, la relanti are 1,45V iar la 2000rpm are 1,8V. Nu stiu daca valorile din postarea de mai sus se aplica la toate motorizarile. Daca stie cineva care sunt valorile pt M43TUB19 il rog sa ne spuna.

Link to comment
Share on other sites

E legat de incarcare, voltaj, chestii, eu am incarcarea ok, 13,9-14v, cu optiunile de mai sus dezactivate imi scade UNEORI turatia, cu ele activate nu scade deloc. Aer fals nu imi pierde pe nicaieri, asta stiu sigur.

Scaderea turațiilor nu se intampla doar la franare, ci si uneori cand opresti masina, motor e cald 90*, apoi pornesti dupa 5 minute de stationare, incepe sa scada, pana se stabilizeaza.

Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

E legat de incarcare, voltaj, chestii, eu am incarcarea ok, 13,9-14v, cu optiunile de mai sus dezactivate imi scade UNEORI turatia, cu ele activate nu scade deloc. Aer fals nu imi pierde pe nicaieri, asta stiu sigur.

Scaderea turațiilor nu se intampla doar la franare, ci si uneori cand opresti masina, motor e cald 90*, apoi pornesti dupa 5 minute de stationare, incepe sa scada, pana se stabilizeaza.

 

Problema aceasta o am si eu. Am sa incerc sa caut pe cineva cu NCS sa imi activeze aceste functii.

Tu ai scapat definitiv de problema?

Link to comment
Share on other sites

Buna, pentru cei ce inca mai au m43tub19 pe e46 si cam toti aveti acea problema uneori cand calci frana si vrei sa opresti la semafor sau eu stiu, scade ralantiul spre 4-500 rpm dupa care isi revine.

Rezolvarea consta in activarea a doua functii pe modulul de clima (IHKA), nu le tin minte exact, una e "increase idle speed when voltage is low", a doua "increase idle when heavy consumers are loaded", traducerile sunt din ncsdummy. Dupa ce le-ati pus pe "aktiv", singura parte nasoala care o vad eu, e ca la activarea oricarui consumator, chiar si pozitii, ralantiul urca undeva pe la 900-950 rpm. Dupa activare nu veti mai avea aceasta problema. Rog un moderator sa il mute la diy.

 

Salut,

Nu stii cumva la ce adrese de morie trebuie scris?

Intreb pentru ca nu am NCS doar BMW Scanner si acolo nu am optiunea aceasta, dar pot scrie la orice adresa de memorie.

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Esti sigur ca ti-a scris modulul? De multe ori pateam sa nu il scrie, incearca sa il citesti dupa scriere si vezi daca s-a salvat. Eu am coding index 02.

 

L-a citit dupa ce l-a scris si amandoua erau pe "aktiv" .

Vad ca s-a mai potolit ralantiul, nu mai face asa rau cand o scot pe liber. Se vad schimbari in bine, insa nu 100%.

Oricum, multumim frumos !

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat astazi debitmetrul. Am pus Bosch nou. Nici o schimbare. Nu mai am nici o idee, nu stiu ce sa ii mai fac. Ma scoate din minti de imi vine sa ii dau foc. Nu imi explic de ce cand ajunge temperatura apei la 105 grade si deschide termostatul, creste un pic turatia la relanti. Daca are cineva alte idei, va rog sa le impartasiti. O sa schimb si furtunasele alea de vacuum, desi sunt sigur ca nu o sa ajute cu nimic. Macar din plictiseala :) In ceea ce priveste clapeta de acceleratie, am curatat-o asta vara. Si clapeta si regulatorul de relanti si nu s-a schimbat nimic. Poate senzorul de pozitie sa fie in neregula. Dar cand ii scot mufa, se tureaza singur, din cate am citit asa fiind normal.

A schimbat cineva vreun senzor de temperatura? Cum problemele apar doar intre anumite valori ale temperaturii motorului, ma gandesc ca ar putea fi si de acolo problema... Din cate am vazut, motorul asta are un senzor de temperatura pe un furtun langa radiator si unul pe _chiulasa_ sub admisie. Care e cel responsabil cu transmiterea temperaturii la ecu?

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat astazi debitmetrul. Am pus Bosch nou. Nici o schimbare. Nu mai am nici o idee, nu stiu ce sa ii mai fac. Ma scoate din minti de imi vine sa ii dau foc. Nu imi explic de ce cand ajunge temperatura apei la 105 grade si deschide termostatul, creste un pic turatia la relanti. Daca are cineva alte idei, va rog sa le impartasiti. O sa schimb si furtunasele alea de vacuum, desi sunt sigur ca nu o sa ajute cu nimic. Macar din plictiseala :) In ceea ce priveste clapeta de acceleratie, am curatat-o asta vara. Si clapeta si regulatorul de relanti si nu s-a schimbat nimic. Poate senzorul de pozitie sa fie in neregula. Dar cand ii scot mufa, se tureaza singur, din cate am citit asa fiind normal.

A schimbat cineva vreun senzor de temperatura? Cum problemele apar doar intre anumite valori ale temperaturii motorului, ma gandesc ca ar putea fi si de acolo problema... Din cate am vazut, motorul asta are un senzor de temperatura pe un furtun langa radiator si unul pe _chiulasa_ sub admisie. Care e cel responsabil cu transmiterea temperaturii la ecu?

 

La M43 sunt o gramada de cauze care duc la caderea ralantiului, de iti vine sa schimbi motorul cu tot.

:)

Ai facut o diagnoza sa vezi daca ai erori ? Ai resetat adaptarile cu inpa dupa ce ai schimbat debitmetrul?

Amandoi senzorii transmit informatii la ECU. Unul transmite temperatura inainte de termostat, iar celalalt dupa termostat.

 

LE: Dupa codarea IHKA parca nu mai scade asa des si rau ralantiul, sper sa nu fie un efect placebo. :)

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat regulatorul de relanti tocmai curantandul. Desi mi-a lasat impresia ca l-am curatat bine si se misca cum trebuie, a mers prost dupa ce l-am remontat. probabil wd40-ul cu care am curatat a afectat acel lagar, ducand cumva la griparea lui. Poate la tine nu este asa, dar e o idee.

 

Regulatorul de ralanti il poti verifica simplu, pornind clima. Cand porneste clima trebuie sa creasca turatia, implicit regulatorul deschide mai mult. Daca turatia creste cu pornirea climei, atunci regulatorul este bun.

Link to comment
Share on other sites

eu am schimbat regulatorul de relanti tocmai curantandul. Desi mi-a lasat impresia ca l-am curatat bine si se misca cum trebuie, a mers prost dupa ce l-am remontat. probabil wd40-ul cu care am curatat a afectat acel lagar, ducand cumva la griparea lui. Poate la tine nu este asa, dar e o idee.

 

Nu l-am curatat cu wd40, ci cu solutie de curatat discuri de frana, care curata depuneri si se evapora imediat. Se misca foarte usor usita aceea din interior. Nu cred ca de acolo e problema.

 

Nu i-am sters adaptarile si nu i-am facut diagnoza pentru ca nu am unde. Pe unde am intrebat in Galati nu am gasit pe nimeni cu inpa sau ncs. Doar testere generale. Cred ca o sa imi cumpar eu o diagnoza si sa o rezolv singur. Ca tot e luna cadourilor :) Pana atunci o sa o las putin cu o borna de la baterie scoasa, ca am auzit ca treaba asta sterge adaptarile.

 

P.S.: In caz ca intereseaza pe cineva, am luat debitmetrul cu 483 ron (era la promotie) de la autokarma. Mai ieftin nu am gasit.

Link to comment
Share on other sites

Eu am alt motor m54 dar va spun si eu parerile si experientile mele poate ajuta. Alternatorul are un regulator de tensiune care se poate schimba usor si este relativ ieftin. Acest regulator are periutele care se uzeaza si nu mai functioneaza cum trebuie. La masina mea inaita sa il schimb am avut voltaj 13.8 14.1 dar avea variate mare cu turatii si consumatori. Dupa ce l-am schimbat sta la 14.0-14.1 cu variate foarte mica. Presupun ca variatia de tensiune poate sa affecteze si semnalul care vine de la debitmetru si sa incurce calculul facut de ECU.

 

Am avut si eu problema cu franare si cu motorul sa scada in turatii brusc. Se simte. Am schimbat mai multe piese inclusiv debitmetrul si am sesizat ca problema era niste furtunuri si capace mici crapate din spatele intake manifoldului. Cred ca cu schimb de presiune (depending on throttle position) lasau mai mult sau mai putin aer in motor si era greu pentru ecu sa mentina raport bun de aer si benzina.

Link to comment
Share on other sites

Eu am alt motor m54 dar va spun si eu parerile si experientile mele poate ajuta. Alternatorul are un regulator de tensiune care se poate schimba usor si este relativ ieftin. Acest regulator are periutele care se uzeaza si nu mai functioneaza cum trebuie. La masina mea inaita sa il schimb am avut voltaj 13.8 14.1 dar avea variate mare cu turatii si consumatori. Dupa ce l-am schimbat sta la 14.0-14.1 cu variate foarte mica. Presupun ca variatia de tensiune poate sa affecteze si semnalul care vine de la debitmetru si sa incurce calculul facut de ECU.

 

Am avut si eu problema cu franare si cu motorul sa scada in turatii brusc. Se simte. Am schimbat mai multe piese inclusiv debitmetrul si am sesizat ca problema era niste furtunuri si capace mici crapate din spatele intake manifoldului. Cred ca cu schimb de presiune (depending on throttle position) lasau mai mult sau mai putin aer in motor si era greu pentru ecu sa mentina raport bun de aer si benzina.

Ne poti da un cod?

 

Edit: L-am gasit, piesa 2 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL11-EUR-05-1999-E46-BMW-316i_19&diagId=12_0901

Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

Da asa este piesa la care ma refeream, dar sa ai grija ca unele BMW folosesc alternator Valeo si altele folosesc Bosch. Regulatorul de tensiune este diferit intre cele doua. E foarte usor de schimbat. Trebuie scos alternatorul si sunt cateva suruburi care tine regulatorul pe alternator. Regulatorul nou va avea un plastic care sa tina periutele inpinse inauntru ca sa se poata monta mai usor. Poti sa gasesti diy pe net daca vrei.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.