Jump to content

Valva PCV?


thekid

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Se pare ca ar fi ceva cu debitmetrul/intake. La relanti debitmetrul ar trebui sa citeasca valori constante. La masina mea si eu am aruncat bani pe debitmetru si am gasit ca problema era defapt alta si cel vechi nu avea nici o problema...bani aruncati (si vechimea debitmetrului era 15 ani). Debitmetrul se poate strica daca este expus la ulei sau are o problema fizica (sarme rupte) eu as verifica cel vechi daca este curat si arata intact.

 

Daca valoriile aratate pe tester aratau or 0 ori "normal" s-ar putea sa fie o problema cu firele care merg la debitmetru. Poti sa misti firele care merg la mufa sa vezi daca poti induce motorul sa mearga prost.

 

Alta problema s-ar putea sa fie un fel de vacuum leak mai intermitent. Cant are fluctuati si debitmetrul va citi diferit findca presiunea din manifold urca si nu mai trage prin debitmetru asa tare. Se poate afla cu un smoke test. Daca ai acces la tester ar fii foarte folositor long term si short term fuel trims.

Link to comment
Share on other sites

La unul din mecanicii vizitati debitmetru citea valori la relanti inconstante ...s a scos mufa de la el si motorul s a oprit...a zis ca e ciudat ca fluctueaza valorile si a trecut mai departe pt ca pe tester nu da eroare de debitmetru....ci misfire
Link to comment
Share on other sites

La unul din mecanicii vizitati debitmetru citea valori la relanti inconstante ...s a scos mufa de la el si motorul s a oprit...a zis ca e ciudat ca fluctueaza valorile si a trecut mai departe pt ca pe tester nu da eroare de debitmetru....ci misfire

De obicei daca ai vacuum leak sau debitmetrul citeste incorect computerul nu pune destula benzina in cilindru si cauzeaza misfire. Testerul nu va raporta eroare de debitmetru pana cand nu citeste 0 volti la sensor pentru o vreme mai indelungata.

Daca scoti debitmetrul cand are probleme s-ar putea sa nu poate sa isi revina destul de repede ca sa nu moara. Poti sa incerci sa o pornesti cu debitmetrul desconectat vezi daca merge rotund sau tot merge prost.

 

Daca ar fii vacuum leak atunci daca merge ok cu teava de la debitmetru desfacuta (aer intra direct nu prin filtru) asta va schimba raportul de aer prin debitmetru si prin vacuum leak. Este mai usor pentru aer sa treaca prin debitmetru si nu va intra la fel de mult prin leak.

 

Sunt mai multe probleme care ar putea sa fie si ar trebui verificat un pic mai mult inaite sa pui piese pe ea. Debitmetrul daca este ars va da semnal de 0 volti (care ai vedea pe tester). La debitmetru vechi sarmele sunt un pic mai subtiri si scimba un pic calibratia dar nu ar cauza fluctuatii. Nu spun ca nu este posibil dar nu sunt convins ca ai debitmetru defect. O inspectie vizuala macar. Daca vezi ca sarmele nu sunt intacte sau sunt murdare inseamna ca el este devina.

 

Daca ai access la un tester vezi daca ai long term fuel trim pozitiv mai mare de 5 indica un vacuum leak. Daca te uiti la valoare de la debitmetru pe tester vezi daca poti sa il modifici miscand firele de la debitmetru ca sa testezi ca nu e rupt vre-un fir. Uitate daca poti si cum se comporta valoarea de la debitmetru cu RPM. Daca scade intai RPM sau semnalul de la debitmetru.

 

Nu stiu daca am inteles. Cand ai spus ca ai scos clapeta de acceleratie te referi la conectorul care merge la throttle body? Sau doar throttle position sensor? Alta posibilitate mai putin probabil ar putea fii sa nu iti citeasca pozitia de throttle correct desi nu stiu cum ar afecta relantiul.

Edited by vali02
Link to comment
Share on other sites

Am scos la throttle position sensor.acum de dimineata a mers ok fara zgomote ciudste de la injectoare si mers destul de rotund.nu pot merge cu ea fara furtun ca ar aspira toata mizeria direct in clapeta...sa vad daca are din nou full power.

Eu l am inspectat vizual dar nu sunt un tip cunoscator...

satul de sfaturi gen injectoare, pompe si orice vosta minim 1000€ o iau babeste singur ca mecanicii vor doar sa schimbe sau nu stiu ce sa ii faca.

Tot am repornit o si nu a mai mers in 3 sau sa dea senzatia ca merge in 3.

e ciudat ca furtunul ala e dupa debitmetru & filtru fiind scos masina pare fara pb.

 

Un alt simptom fara furtun este ca daca o accelerez cand ajunge la relanti moare motorul....asta ce mai inseamna?

Edited by thekid
Link to comment
Share on other sites

Nu am propus sa o conduci cu teava de la debitmetru scoasa (sa intre aer direct) era doar o explicatie fiindca ai facut testul si ai vazut ca merge ok. Asta indica vacuum leak. Daca accelerezi cu teava desfacuta cred ca este normal sa moara fiindca aerul nu intra cum trebuie si debitmetrul nu poate masura corect.

 

Incearca sa o pornesti cu mufa de la debitmetru desconectata si vezi daca merge normal. Daca da ai o problema de vacuum sau la fire sau debitmetru.

 

Daca nu s-ar putea sa fie cu combustibilul adica pompa sau filtru (fiindca ai misfire pe mai multi cilindri nu indica injectoare fiindca ar fii greu sa se strice 3 in acelasi timp).

 

Fiindca acuma merge normal joacate un pic cu cablul electric de la debitmetru vezi daca se schimba relantiul cand se misca. Eu aud cum tacaie in video dar mi se pare ca inti scad turatiile si dupaia tacaie. Cu un furtun ca stetoscop poti sa incerci sa vezi cam de unde vine zgomotul. S-ar pute sa nu vina de la injectoare. Daca vine de la injectoare s-ar putea sa fie ceva cu circuitul electric de la injectoare.

Link to comment
Share on other sites

E normal motorul tau sa iti mearga mai bine daca ii scoti mufa de la debitmetru deoarce ecu merge pe o harta presetata pentru regim de avarie si atunci ai putere mai scazuta cuplu mai scazut iar problema te baga in ceata si mai rau mai ales daca ai si vacum leak. Eu in inteleg insa ce senzor ai decuplat de la clapeta de aceleratie, ai putea face o poza?
Link to comment
Share on other sites

Nu am cum sa mi dau seama.ciudat e ca motorul pare ca merge bine apoi in cateva secunde isi schimba frecventa si evident sunetul...

Eu tot gasesc ciudat clantanitul ala de la clapeta de acceleratie...

Stiu ca acolo e un senzor care poate influenta ecu si mersul motorului.

De cand face figuri parca si agata cateodata la schimbatul de trepte, prin miile de pagini pe internet am citit ca e un simptom al throttle position sensor.

Am mai spus ca atunci cand o ia pe aratura crantane destul de urat acolo langa clapeta...am raportat asta mecanicului si a zis ca e normal ca regleaza sa compenseze..mersul neregulat.

Eu tot gasesc zgomoul ala ciudat

 

http://www.youtube.com/watch?v=4GSnE17YtzU&feature=youtu.be

Aici am filmat cum se aude acel senzor...cat si motorul

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca e ceva cu clapeta de acceleratie. Daca moare cu debitmetru scos la acceleratie ar putea fii sezorul de pozitie fiindca fara debitmetru si senzor de pozitie nu are cum sa stie cat aer intra. Cred ca masina ta are 2 senzori de pozitie la clapeta si ar fi cam ciudat sa se strice amandoua. Ar fi foarte folositor sa pui masina pe tester si sa te uiti la valoare de la senzorul de pozitie. Cum misti pedala putin cate putin trebuie sa vezi cum valoarea de la senzor creste deodata cu pedala. Cred ca testul se poate face cu motorul oprit dar cu cheia in pozitia ON.

 

S-ar putea ca o clapeta noua de acceleratie sa iti rezolve problema. Daca poti incearca se o inspectezi. Scoate-o complet, verifica ca valva nu are joc si asculta sa vezi daca nu e ceva inauntru care se misca liber. Misca valva si vezi daca se poate misca cum trebuie. Are un arc dar trebuie sa se simta constant. Daca este murdara valva curato cu niste Throttle body cleaner. Curata si idle control valve ca si acela afecteaza turatiile de relanti. Reinstaleaza si vezi cum se comporta. S-ar putea sa nu se miste valva de odata cu senzorii de pozitie cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Asta cred si eu ca acel senzor sau chiar angrenajul ala a luat o razna.

Dar toti mecanicii spun nuuu e de la injectoare...pai injectoarele pica peste noapte?

Imi pare rau ca nu am le cineva cu motor identic sa pun clapeta...sunt sigur ca ar rezolva pb.

Sa ma duc sa arunc 1000lei pe una noua nu e logic.

De gasit mecanic priceput ....am abandonat lupta...

Stiu placa: injectoarele nu se testeaza ...astea au pb cu injectoarele...poate sa fie pompa de inalte da si tu 4000lei sa vedem daca e asta.

La una din testari debimetrul avea valori ce fluctuau tare...se poate sa fie influentat de clapeta/senzor pozitie?

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa gesesti un tester. Eu am cumparat un OBD2 bluetooth scaner cu $12 pentru masina mea. Il conectez la telefon android la un app de $2. Cred ca acolo ai nevoie de EOBD trebuie sa te interesezi. Daca iti cumperi vei avea acces la toti senzorii masinii si de acolo poti sa iti dai seama ce se intimpla altfel sunt doar teorii.

 

De ce nu o scoti si ii faci o inspectie cum ti-am spus? Zgomotul ala e cam ciudat ar putea fii ceva defect intre valva si sensorul de pozitie.

 

S-ar putea sa gasesti la dezmembrari o clapeta de acceleratie. Itreaba daca nu cumva poti sa o dai inapoi daca nu iti rezolva problema.

Link to comment
Share on other sites

Partea 999: Astazi dupa ce a mers bine 2 zile am patit urmatoarea problema: am plecat cu ea fara probleme,am oprit si la repornire ....dupa ce am trecut in treapta 1 de 3000 de turatii/min nu se mai accelera, apasata acceleratia la maxim, turometru nu crestea si nici viteza....(motorul nu mergea regulat)

Dupa secunde bune daca ajungeam la 70 sa zicem si ii dadeam treapta inferioara sa pice turometrul la peste 4500 masina avea putere, ii dadeam superioara sa pice sub 4500...moarta.

Aceasta "protectie" intra dupa ce depasesc 3000 de turatii/min,daca schimbam sub 3000 nu avea pb.

Dupa cateva reporniri, check engine a disparut si masina si-a revenit.

Singura problema e ca a reparut tremuratul la oprire motor, acest tremurat a disparut dupa curatarea clapetei de acceleratie.

Nu stiu ce sa mai cred...tot spre throttle body m-as orienta

pe liber se accelera pe toata plaja de turatie

Edited by thekid
Link to comment
Share on other sites

Partea 999: Astazi dupa ce a mers bine 2 zile am patit urmatoarea problema: am plecat cu ea fara probleme,am oprit si la repornire ....dupa ce am trecut in treapta 1 de 3000 de turatii/min nu se mai accelera, apasata acceleratia la maxim, turometru nu crestea si nici viteza....(motorul nu mergea regulat)

Dupa secunde bune daca ajungeam la 70 sa zicem si ii dadeam treapta inferioara sa pice turometrul la peste 4500 masina avea putere, ii dadeam superioara sa pice sub 4500...moarta.

Aceasta "protectie" intra dupa ce depasesc 3000 de turatii/min,daca schimbam sub 3000 nu avea pb.

Dupa cateva reporniri, check engine a disparut si masina si-a revenit.

Singura problema e ca a reparut tremuratul la oprire motor, acest tremurat a disparut dupa curatarea clapetei de acceleratie.

Nu stiu ce sa mai cred...tot spre throttle body m-as orienta

pe liber se accelera pe toata plaja de turatie

Intradevar, se pare ca clapeta de acceleratie nu se deschide complet. Clapeta cand functioneaza normal nu se deschide complet la turatii mici. Pana la 3000 de rotatii daca pui pedala la podea clapeta se deschide cam 75-80%. La turatii mari motorul trebuie sa inspire mai mult ca sa poata accelera si computerul deschide mai tare pana 100% la ~5000 rotatii. Sa-ar putea ca mazga sa fii ajuns la alte parti al mechanizmul care actueaza deschiderea. Sau motoarele care actueaza sunt obosite.

 

Clapeta de acceleratie ar trebui sa tina multa vreme chiar cat viata motorului. Ar fii safe sa cumperi o clapeta de la dezmembrari cat timp este cat de cat curata. Presupun ca intra prea mult ulei la motor in masina ta prin intake manifold si de aceea a fost asa de murdara clapeta (probabil si Idle control valve). Ar trebui sa gasesti problema de ulei (de obicei sistemul de PCV) ca daca pui alta clapeta sa nu se supra murdareasca si aia. Plus ca prea mult ulei la motor murdareste catalitic converterul.

Link to comment
Share on other sites

Vali iti multumesc pt. ajutor si informatiile date pe tot parcursul topicului.o sa incerc cu o clapeta noua.E foarte ciudat ca face cand vrea si random.Daca ar ceda as cumpara una noua pt.ca sigur ea ar fi problema.E ciudat ca dupa cateva restarturi masina isi revine.Eu o banuiesc iar pt ca tremura la oprire si stiu ca e simptom al clapetei care nu inchide la oprirea motorului si de aici oprirea lina(daca gresesc sa ma corecteze cine stie mai bine).

Ea se calibreaza la fiecare pornire si de aici sa fie random?

Evident ca au inceput iar zgomotele ciudate prin ea .

Pe tester nu da nimic de clapeta....

Link to comment
Share on other sites

Sper ca clapeta sa fie singura problema sa nu te trezesti ca o schimbi degeaba (mai ales ca este scumpa) dar cred ca asta este problema. Computerul rar poate sa isi dea seama exact care este problema, poate sa iti dea doar indicatii unde sa te uiti. Multi mecanici se bazeaza doar pe erori si schimba piese fara investigatie completa si este obicei prost si scump. Daca face un pic de diagnoza cu un OBD tester poate sa gaseasca exact problema. In cazul tau eu as pune testerul pe masina si m-as uita la valoare de "absolute throttle position". Mergi in a 2-a si o accelerezi in blana. Te uiti ca throttle position sa ajunga cat mai aproape de 100% daca ajunge la 90-95 este ok. Daca ajunge doar la 60-80 atunci sigur asta este problema. Cand pedala e la podea si ai +4000rpm trebuie sa se deschida peste 75%. Good luck. Daca vrei poti sa faci acest test inaite sa cumperi una noua.

 

S-ar putea sa fie si o ideie buna sa incerci sa faci clear throttle body adaptation. Cred ca se poate fara tester. Incearca asa:

http://www.e46zone.com/forum/topic/4012-throttle-adaption-reset/?page=1

 

Probleme intermitente electrice sunt normale. Cateodata motorul care deschide clapeta este obosit si nu raspunde totdeauna. S-ar putea sa fie si ceva releu care nu da destul curent dar la zgomotele care le facea clapeta ta eu cred ca are o problema.

Edited by vali02
Link to comment
Share on other sites

Sper ca clapeta sa fie singura problema sa nu te trezesti ca o schimbi degeaba (mai ales ca este scumpa) dar cred ca asta este problema. Computerul rar poate sa isi dea seama exact care este problema, poate sa iti dea doar indicatii unde sa te uiti. Multi mecanici se bazeaza doar pe erori si schimba piese fara investigatie completa si este obicei prost si scump. Daca face un pic de diagnoza cu un OBD tester poate sa gaseasca exact problema. In cazul tau eu as pune testerul pe masina si m-as uita la valoare de "absolute throttle position". Mergi in a 2-a si o accelerezi in blana. Te uiti ca throttle position sa ajunga cat mai aproape de 100% daca ajunge la 90-95 este ok. Daca ajunge doar la 60-80 atunci sigur asta este problema. Cand pedala e la podea si ai +4000rpm trebuie sa se deschida peste 75%. Good luck. Daca vrei poti sa faci acest test inaite sa cumperi una noua.

 

S-ar putea sa fie si o ideie buna sa incerci sa faci clear throttle body adaptation. Cred ca se poate fara tester. Incearca asa:

http://www.e46zone.com/forum/topic/4012-throttle-adaption-reset/?page=1

 

Probleme intermitente electrice sunt normale. Cateodata motorul care deschide clapeta este obosit si nu raspunde totdeauna. S-ar putea sa fie si ceva releu care nu da destul curent dar la zgomotele care le facea clapeta ta eu cred ca are o problema.

E clar ca acel zgomot nu e normal....e stresant ca nu e o problema permanenta sa fie usor de gasit. Am mers acum cu ea cativa zeci de km si a mers f bine si poate merge 3-4 zile si dintr-o data sa reapara simptome.

Pot spune ca ma bucur ca apar chestii mai clare sa depistez problema.Daca va ceda clapeta aia va fi evident.

Daca ma duc acum cu ea la mecanic nu are ce sa vada.masina functioneaza perfect fara check engine, fara pierdere de putere, fara tremurat la oprire.

As desface mecanismul ce actioneaza clapeta sa vad in ce stare e, poate sa fie el dus sau poate sa fie partea electrica moarta si cand se incinge sa faca contact/sa functioneze corect.

O sa incerc cu o clapeta sh ...pt.ca e prea mare coincidenta...cum merge masina aiurea apar si zgomotele de la clapeta.

Am auzit si varianta ca acel zgomot e normal ca e clapeta"dezorientata".Ok dar am avut si e90 318i si oricat frecam acceleratia clapeta aia nu scotea zgomote ciudate.Din cate stiu eu oricum e acelasi bloc motor 318i si 320i cu mici diferente.

CAnd face figuri creste foarte mult si consumul.Daca dupa curatarea clapetei aveam 7.3 acum am 8.8l/100km

E exasperant sa ai o masina cu care simti placerea de a conduce si peste x ore sau zile sa simti placerea de a te umple de nervi

Edited by thekid
Link to comment
Share on other sites

Este cam greu sa incer sa fac diagnoza la o masina la care am relativ putina informatie. Si mie mi se pare ca la relanti clapeta daca bate s-ar putea sa fie ok. Cand se misca repede va face sgomote este normal.

Intrebare este de ce are nevoie sa se ajusteze? Daca este findca nu isi gaseste pozitia care decide computerul sau este ca sa compenseze pentru ceva?

 

Dupa cateva simpotme care le ai avut in trecut (fara debitmetro moare la acceleratie si zgomot) m-am gandit ca poate este devina clapeta. S-ar putea sa fii avut mai multe probleme... Acuma am recitit un pic din posturile tale si am facut un pic de cercetare pe internet:

 

Nu mi-am dat seama ca masina ta are senzor de presiune la benzina. Am citit aici:

Cel cu testerul a zis ca ar fi pompa de inalte.(nu da eroare pe tester decat cilynder 4 misfire).

Pe tester da valori 10bari urcand spre 15 in acceleratie apoi se stabilizeaza la 10.

Cand a reinceput sa faca urat a coborat la 8 bari, fluctand la 9

 

Presiunea se pare ca cadea cand aveai probleme fara nici o explicatie. Ca sa fiu clar, asta a fost presiunea citita de senzor si nu manomentru pus la fuel rail, asa e? Cand merge la relanti presiunea trebuie sa fie constanta. La tine fluctueaza la relanti. Asta face sistem de benzina foarte suspect. Poate sa fie doar senzorul care incurca computerul. Sau un releu care nu da destul curent la pompa. Daca clapeta de acceleratie doar nu s-ar deschide cred ca nu ar avea de ce sa consume 10% mai mult. Cand mai ai vreme daca ai reusii sa induci problema si sa o duci la un mecanic sa masoare presinea fizic cu valva de pe fuel rail si presiunea cu testerul.

 

Stiu ca e enervant sa ai probleme intermitente. Masinile astea merge bine dar trebuie facut maintenance serios.

 

 

Apropo ai simtit ceva schimbari dupa ce ai curatat clapeta? Inainte cand se ivea problema (motor rece, cald, sau nu cota) si cat de des, si acum cam cand se iveste. Dupa ce incepe/incepea cu probleme continua pana o opreai si o lasai sa se raceasca sau isi revenea pur si simplu cand vroia ea?

Link to comment
Share on other sites

acum nu stiu daca acest senzor/piesa duce la pb.masinii mele...

 

Salutare!

 

Aceeasi problema o am si eu cu seria 1.

Misfire apare pe cilindrul 2.Am schimbat bujii,bobine inductie ,am curatat injectoarele si am cerut sa se faca un schimb -injectorul 1 cu 2 ,cel care avea probleme si cand le-a scos cel cu nr 2 a fost inlocuit de vechiul proprietar. Am comandat unul nou si tot asa se manifesta.Dupa testere la reprezentanta au iesit - schimbat injectoare.De ce? Pt ca injectorul schimbat de vechiul proprietar si mai nou si de mine avea codul bun dar ....au existat 2 tipuri de injectoare pt acest tip de masina- old part si new part.

Le schimb la reprezentanta si daca se rezolva dau de stire.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.