Jump to content

Reconditionare Turbo


Geolikes

Recommended Posts

Si eu tot la ei mi-am facut-o

Iti tecomand sa pui miez nou nu facut de ei

Prima oara mi-au refacut miezul meu cu paleti si bucsi de la ei si dupa 200km a inceput sa suiere din nou ca cea veche

M-am intors inapoi si mi-au pus miez nou venit gata asamblat si am 50.000km cu el si merge foarte bine

Link to comment
Share on other sites

Si eu tot la ei mi-am facut-o

Iti tecomand sa pui miez nou nu facut de ei

Prima oara mi-au refacut miezul meu cu paleti si bucsi de la ei si dupa 200km a inceput sa suiere din nou ca cea veche

M-am intors inapoi si mi-au pus miez nou venit gata asamblat si am 50.000km cu el si merge foarte bine

 

 

Sunt curios de unde vine "miezul" direct asamblat - se numeste de fapt CHRA. Producatorii de turbo nu vand asa ceva separat deci e facut tot de un SRL si ma indoiesc ca au masini citire dezechilibru - corectie.

Link to comment
Share on other sites

Miezul asamblat gata e luat tot de la ei?

Si cât costa reconditionatul cu miezul asta ?

 

Miezul, aka CHRA, nu stiu de cine e produs, e cumparat deja asamblat de ei, echilibrat, trebuie doar montati melcii si pus pe masina

Am inteles ca sunt Mitsubishi, ei asa mi-au spus

Reconditionatul cu miezul asta e un pic mai scump

 

Sunt curios de unde vine "miezul" direct asamblat - se numeste de fapt CHRA. Producatorii de turbo nu vand asa ceva separat deci e facut tot de un SRL si ma indoiesc ca au masini citire dezechilibru - corectie.

Ai zi pe cuvantul tau ca se numeste CHRA ... am vrut sa inteleaga toata lumea, nu toti oamenii cunosc termeni tehnici

Data viitoare cand o sa te mai indoiesti asa tare de cate ceva, documenteaza-te inainte si nu mai vorbi prostii pe forum ca sa dezinformezi lumea

http://www.reconditionari-turbine.ro/index.php/tehnologie-reparatii-turbine

Link to comment
Share on other sites

Ai zi pe cuvantul tau ca se numeste CHRA ... am vrut sa inteleaga toata lumea, nu toti oamenii cunosc termeni tehnici

Data viitoare cand o sa te mai indoiesti asa tare de cate ceva, documenteaza-te inainte si nu mai vorbi prostii pe forum ca sa dezinformezi lumea

http://www.reconditionari-turbine.ro/index.php/tehnologie-reparatii-turbine

 

ai lucrat cumva la vre-o fabrica ce produce asa ceva ca sa stii ca dezinformez ? ...poate esti/ai fost coleg cu mine si nu stiu de tine.

Repet, furnizorii de turbo nu vand componente de turbo. (punct) E vrajeala ieftina ca le-au luat de nu stiu unde noi pentru tine.

Edited by costel78
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ai lucrat cumva la vre-o fabrica ce produce asa ceva ca sa stii ca dezinformez ? ...poate esti/ai fost coleg cu mine si nu stiu de tine.

Repet, furnizorii de turbo nu vand componente de turbo. (punct) E vrajeala ieftina ca le-au luat de nu stiu unde noi pentru tine.

 

Nu stiu ce firma este miezul, nici nu ma intereseaza daca e chinezarie sau daca e facut de nu stiu ce firma

atata timp cat am facut cu el 50.000 km si merge ca-n prima zi si nu am menajat deloc turbina

M-am referit ca dezinformezi prin afirmatia ta la aparetle de echilibrat CHRA

Baietii astia chiar au 2 aparate profesionale si am vazut cum echilibreaza turbinele si cum le testeaza

Despre asta era vorba

Link to comment
Share on other sites

Spune aici direct. E de bine, e de rau?

 

 

 

Experienta mea cu ei a fost asa: am fost la ei anul trecut cand aveam niste probleme de lipsa boost la turbina, in sensul in care aveam presiune cum trebuie spre 2700 rpm. Am ajuns in service, diagnoza a constat intr-un test dinamic cu testerul si masina ruland, unde au constatat ceea ce stiam si eu, si anume intarzierea respectiva. Mi-au desfacut partea de filtru de aer ca sa ajunga la tubina (eu am motorul de 2.5d, L6), si un baiat de acolo a dat verdictul: domn'le turbina e praf, are joc axial (el verificand "la mana"). Mergem sus in birou sa imi faca devizul, care ajunge la nici mai mult nici mai putin de +4000 RON (am pastrat devizul lor). De ce 4000 RON? Pentru ca ei reconditioneaza turbina, plus te pun sa faci schimb de ulei (cumva logic, desi eu abia facusem revizia), teava de alimentare cu ulei a turbinei, plus multe alte briz briz-uri. Daca nu accepti partea cu revizia, nu primesti garantie. Am zis ok, multumesc, am platit constatarea si am plecat. L-am sunat pe un prieten bun, si mi i-a recomandat pe cei cu care lucreaza el. Am vb cu cineva la telefon si am stabilit o programare. Am dus masina la mecanic, i-am zis sa dea jos, sa o duca la ei sa ii faca ce e necesar. Ajuns acolo, fara sa stie de mine neaparat, mi-au verificat turbina si mi-au zis ca nu are rost sa imi schimbe nimic la ea, ca nu are absolut nimic turbina, dar daca tot am desfacut-o ar merita sa o curete de depunerile de calamina. Montat turbina la loc si masina ruleaza fara probleme.

 

Asta era acum un an. Concluzia o trageti voi.

Edited by mcliviu
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Repet, furnizorii de turbo nu vand componente de turbo. (punct) E vrajeala ieftina ca le-au luat de nu stiu unde noi pentru tine.

 

Pai de aici vine si faptul ca o turbina reconditionata costa 1500RON, pe cand o turbina noua OEM costa 6500RON. Daca faci un calcul simplu de pret al unei turbine, cred ca pana la urma oricine isi poate da seama de faptul ca miezul reprezinta poate 85% - 90% din pretul de 6500RON, pe cand acea carcasa de aluminiu unde se monteaza toata partea activa a unei turbine, costa mult mai putin. Ganditi-va ca sunt multe piese cu carcase de aluminiu, poate mult mai mult aluminiu decat cel care se utilizeaza la fabricarea unei carcase pentru turbina si care costa muult mai putin. Pana la urma daca intreg miezul unei turbine reconditionate ar fi livrate intr-adevar de Mitsubishi ori Garret adica cei care au facut si turbinele ce sunt montate pe masini, atunci cu siguranta la final pretul de reconditionare ar fi mult mai mult decat 1500RON. Pana la urma acel miez face toata treaba, acolo sunt piese care trebuie sa fie confectionate din materiale speciale, cu niste tolerante foarte stranse si mai ales care se rotesc la turatii de zeci de mii de rpm-uri, poate chiar sute de mii. Trebuie sa intelegi ce inseamna acest lucru. Pe langa tot ce tine de materiale, mai intervine si partea cu calibrarea, pentru care ai nevoie de scule speciale si cunostinte. Uitati-va ca totusi nu-s asa multe firme ce produc turbine, nu le gasesti la orice colt de strada, semn ca nu oricine e capabil sa execute asa ceva.

 

Trecand peste aceste explicatii, miezurile ce le folosesc astia de reconditioneaza turbine mai mult ca sigur ca-s luate din locuri gen China, cu o calitate inferioara celor originale, de aici si diferenta enorma de pret.

 

Turbina reconditionata nu-i acelasi lucru cu o turbina noua.

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Trecand peste aceste explicatii, miezurile ce le folosesc astia de reconditioneaza turbine mai mult ca sigur ca-s luate din locuri gen China, cu o calitate inferioara celor originale, de aici si diferenta enorma de pret.

 

Turbina reconditionata nu-i acelasi lucru cu o turbina noua.

 

Mai e o posibilitatea in afara de locuri gen China - sunt o multime de SRL-uri care reconditioneaza turbine si o multime au sediu in Militari langa fabrica Honeywell Garrett. Este doar o observatie insa intelegeti voi motivele :)

 

Si da, "miezul" este un ansamblu destul de complex de unde rezulta si pretul ridicat pentru un turbo.

 

 

Eu zic ca merita sa cumperi un turbo nou, garantat de producator decat sa platesti cu 30-40% mai putin insa facut pe genunchi. Ai cumparat totusi un BMW, nu ai Logan deci se presupune ca ai bani sa o intretii.

Link to comment
Share on other sites

Eu am reconditionat-o la AVD. Am dat-o jos la Timisoara. Avea joc foarte mare. Am trimis-o. A venit inapoi. Nu mai avea joc deloc, dar a inceput sa suiere dupa prima saptamana.. Asa face de un an si aprox 30.000km.

 

 

Mie mi-au verificat-o baietii de care am zis (nu vreau sa fac reclama, dau pe PM pentru cine e interesat) si masina merge perfect.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pai de aici vine si faptul ca o turbina reconditionata costa 1500RON, pe cand o turbina noua OEM costa 6500RON. Daca faci un calcul simplu de pret al unei turbine, cred ca pana la urma oricine isi poate da seama de faptul ca miezul reprezinta poate 85% - 90% din pretul de 6500RON, pe cand acea carcasa de aluminiu unde se monteaza toata partea activa a unei turbine, costa mult mai putin. Ganditi-va ca sunt multe piese cu carcase de aluminiu, poate mult mai mult aluminiu decat cel care se utilizeaza la fabricarea unei carcase pentru turbina si care costa muult mai putin. Pana la urma daca intreg miezul unei turbine reconditionate ar fi livrate intr-adevar de Mitsubishi ori Garret adica cei care au facut si turbinele ce sunt montate pe masini, atunci cu siguranta la final pretul de reconditionare ar fi mult mai mult decat 1500RON. Pana la urma acel miez face toata treaba, acolo sunt piese care trebuie sa fie confectionate din materiale speciale, cu niste tolerante foarte stranse si mai ales care se rotesc la turatii de zeci de mii de rpm-uri, poate chiar sute de mii. Trebuie sa intelegi ce inseamna acest lucru. Pe langa tot ce tine de materiale, mai intervine si partea cu calibrarea, pentru care ai nevoie de scule speciale si cunostinte. Uitati-va ca totusi nu-s asa multe firme ce produc turbine, nu le gasesti la orice colt de strada, semn ca nu oricine e capabil sa execute asa ceva.

 

Trecand peste aceste explicatii, miezurile ce le folosesc astia de reconditioneaza turbine mai mult ca sigur ca-s luate din locuri gen China, cu o calitate inferioara celor originale, de aici si diferenta enorma de pret.

 

Turbina reconditionata nu-i acelasi lucru cu o turbina noua.

 

astea sunt povesti.

Si turbinele noi sunt toate rmfd-uri de fapt ca si cutiile automate.

Si reconditionarea la ZF, fabricantul e 2k euro si cutie "noua" la BMW e 4k , care de fapt e tot o cutie RMFD si facuta tot la zf, ca nimeni dela bmw nu stie nici macar de capat sa traga de ea..

Fix la fel e si la turbine.

Edited by DOMI
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa se considere reclama, dar un tip din Bucuresti, Bogdan MBI alias Haplea se ocupa de reconditionat turbo.

 

Am un prieten care a interactionat cu el si in urma verificarilor acest Bogdan i-a zis ca turbina lui nu are nimic in neregula. Ma gandesc ca daca ar fi vrut sa faca banii ar fi putut foarte simplu sa ii zica ca e defecta.

 

Fiecare trage propriile concluzii.

Link to comment
Share on other sites

astea sunt povesti.

Si turbinele noi sunt toate rmfd-uri de fapt ca si cutiile automate.

Si reconditionarea la ZF, fabricantul e 2k euro si cutie "noua" la BMW e 4k , care de fapt e tot o cutie RMFD si facuta tot la zf, ca nimeni dela bmw nu stie nici macar de capat sa traga de ea..

Fix la fel e si la turbine.

 

Vrei sa spui ca turbinele noi se fabrica pornind de la turbine defecte? sau asta inteleg eu. Ai cumva dovezi sa sustii aceste afirmatii?

 

Sincer sa fiu mi-e greu sa cred aceasta afirmatie. Care ar fi logica pentru care un producator mare recurge la remanufacturarea unui produs defect, ca mai apoi sa-l vanda de nou?!?! O carcasa din aia de aluminiu se fabrica foarte usor. Iti trebuie doar o matrita de suprainjectie pentru aluminiu, se fabrica astfel de repere la tot pasul. Acel miez in schimb il vad problematic de realizat si aici intervine know-how-ul unui producator de turbine si nu intr-o banala carcasa dintr-un aliaj de aluminiu. Ca vad ca aici bate toata lumea. Au impresia ca daca ai o carcasa , in proportie foarte mare ai turbina gata. In cazul in care la un astfel de producator de turbine ajung poate si turbine defecte, poate sa "refoloseasca" ceva piese din cele defecte, atunci mult mai simplu este sa degreseze acele carcase si sa le topeasca, iar mai apoi materialul brut il vor putea folosi la turnarea unuor carcase noi, in tolerante samd. E mult mai simplu si mai ieftin sa injectezi noi carcase, decat sa te pui sa le cureti, dupa care sa le prelucrezi mechanic pe masini de aschiere, in sensul ca trebuie sa corectezi anumite defecte, sa bucsezi sau mai stiu eu ce operatii costisitoare sunt necesare. Productia de serie nu se bazeaza pe astfel de operatii. Productia de serie inseamna timp care la final se transforma-n bani, cost de productie. Toate companiile au departamente de calitate, care printre altele se ocupa si de reclamatiile de la client. Si cand spun client nu ma refer la popescu si la georgescu. Fiindca Garret spre exemplu nu le vinde lor. Pentru Garret clientul este BMW, deci prin BMW poate ajunge o turbina distrusa in perioada de garantie la acestia din urma. Ajunge prin urmare la Garret, reclamatia impreuna cu turbina, astia avand probabil un department care se ocupa de verificarea reclamatiei si poate "remanufacturarea" daca in urma unei investigatii interne se constata ca a fost o problema din partea lor si mai departe isi asuma costurile de remanufacturare. Daca ei constata ca turbina o pot repara, schimbandu-i poate miezul, o calibreaza, etc, prefera acest lucru decat sa trimita o alta noua. Remanufacturarea asta n-o sa se faca pe linia de productie de serie, ca doar n-o sa dea peste cap linia pentru una, doua turbine ce se intorc cu defecte. Sunt multe aspect intr-o linie de productie in serie, iar cei care lucreaza intr-o companie mare unde se produc bunuri in serie, inteleg aceste aspecte. Evident ca-i foarte usor sa tragi concluzii din perspectiva unui end-user, tu iti vezi doar automobilul tau din fata casei, dar prea putine stii despre ce-a insemnat productia acelei masini ori productia oricarui alt subansamblu din ea.

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa spui ca turbinele noi se fabrica pornind de la turbine defecte? sau asta inteleg eu. Ai cumva dovezi sa sustii aceste afirmatii?

 

Sincer sa fiu mi-e greu sa cred aceasta afirmatie. Care ar fi logica pentru care un producator mare recurge la remanufacturarea unui produs defect, ca mai apoi sa-l vanda de nou?!?! O carcasa din aia de aluminiu se fabrica foarte usor. Iti trebuie doar o matrita de suprainjectie pentru aluminiu, se fabrica astfel de repere la tot pasul. Acel miez in schimb il vad problematic de realizat si aici intervine know-how-ul unui producator de turbine si nu intr-o banala carcasa dintr-un aliaj de aluminiu. Ca vad ca aici bate toata lumea. Au impresia ca daca ai o carcasa , in proportie foarte mare ai turbina gata. In cazul in care la un astfel de producator de turbine ajung poate si turbine defecte, poate sa "refoloseasca" ceva piese din cele defecte, atunci mult mai simplu este sa degreseze acele carcase si sa le topeasca, iar mai apoi materialul brut il vor putea folosi la turnarea unuor carcase noi, in tolerante samd. E mult mai simplu si mai ieftin sa injectezi noi carcase, decat sa te pui sa le cureti, dupa care sa le prelucrezi mechanic pe masini de aschiere, in sensul ca trebuie sa corectezi anumite defecte, sa bucsezi sau mai stiu eu ce operatii costisitoare sunt necesare. Productia de serie nu se bazeaza pe astfel de operatii. Productia de serie inseamna timp care la final se transforma-n bani, cost de productie. Toate companiile au departamente de calitate, care printre altele se ocupa si de reclamatiile de la client. Si cand spun client nu ma refer la popescu si la georgescu. Fiindca Garret spre exemplu nu le vinde lor. Pentru Garret clientul este BMW, deci prin BMW poate ajunge o turbina distrusa in perioada de garantie la acestia din urma. Ajunge prin urmare la Garret, reclamatia impreuna cu turbina, astia avand probabil un department care se ocupa de verificarea reclamatiei si poate "remanufacturarea" daca in urma unei investigatii interne se constata ca a fost o problema din partea lor si mai departe isi asuma costurile de remanufacturare. Daca ei constata ca turbina o pot repara, schimbandu-i poate miezul, o calibreaza, etc, prefera acest lucru decat sa trimita o alta noua. Remanufacturarea asta n-o sa se faca pe linia de productie de serie, ca doar n-o sa dea peste cap linia pentru una, doua turbine ce se intorc cu defecte. Sunt multe aspect intr-o linie de productie in serie, iar cei care lucreaza intr-o companie mare unde se produc bunuri in serie, inteleg aceste aspecte. Evident ca-i foarte usor sa tragi concluzii din perspectiva unui end-user, tu iti vezi doar automobilul tau din fata casei, dar prea putine stii despre ce-a insemnat productia acelei masini ori productia oricarui alt subansamblu din ea.

 

 

 

 

 

Corect !
Link to comment
Share on other sites

poti sa bati campii cu teorii despre procese de fabricatie cat vrei tu eu iti spun cum sta treaba, si e si transparenta si binecunoscuta, apare direct in codul piesei ca e RMFD, fix ca la multe altele, nu numai ca e RMFD ci ca e si genuine BMW , la un pret corespunzator de "piesa originala"

Costurile astea sunt niste povesti, in tari miaserioase, unde statul e puternic, producatorii auto au luat amenzi zdravene pentru magariile astea

Dar adevarul asta este, daca tu crezi ca cumperi o piese "genuine" BMW , de multe ori vei primi un RMFD, si mai ales tot ce tine de cutii, turbine, diferentiale, compresoare de clima...ai 99% sanse sa fie de fapt un RMFD si multe alte piese complexe care se preteaza la asa ceva.

uite un exemplu la plezneala gasit in 30 s pe google..

 

 

 

Genuine Factory BMW OEM Part - 2011 BMW 335d - Base L6 3.0 Liter DIESEL
Turbocharger- Turbocharger & Components - EURO RMFD TURBO SMA
11657802587 - Sale Price: $747.74

 

fix pe reaoloem, doar e gurul pieselor bmw..

http://www.realoem.c...1&q=11658518205

 

aia 740 de usd in europa se transforma in euro (nu curs de schimb ci direct, cam asa merge la toate preturile de US) si se mai pune si TVA, adica fix pretul turbinei aleia originale si noi care ai tu impresia ca o primesti de la BMW baneasa sau de aiurea.

 

Asta ca sa incheim discutia cu turbina noua.. ( poate exista, dar eu nu am vazut de mult, poate doar pe motoare ultra noi si aparute de 3 luni gen )

Asa ca de fapt ai de ales intre reconditionarea de fabrica " OEM Genuine BMW" si reconditionarea la atelierul lui Gica, care poate fi si ea foarte buna calitativ comparabila cu reconditionarea de fabrica, ca turbina noua nu cred ca gasesti..

Astea le stiu toti vanzatorii de piese, dar nu sunt prosti sa faca reclama la treaba asta, ca in momentul ala clar incepi sa ai ca optiune si reconditonarea la atelierul lui Gica in loc sa dai 1000 de euro pe OEM.

 

Edited by DOMI
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Turbinele care le cumperi de la BMW sunt RMFD . Doar daca prin absurd ai o masina f noua cu o turbina model nou sa mai gasesti noua in rest toate sunt rmfd. De ce crezi ca bmw cere turbina veche la schimb? crezi ca isi fac ei arzatoare de sobe din ele. Restul e cancan si chestii invatate de la cafenele si de la prieteni
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.