Jump to content

Recommended Posts

Salut, am primit recent un M42B18 din 94-95 pentru E36-le meu (coupe) care a venit din fabrica cu un M43B16 (95). Desi nu am foarte multe cunostinte acumulate in materie de mecanica, m-am gandit totusi sa refac M42-ul de la 0 si sa-l aduc pe cat posibil la starea initiala, iar ulterior daca totul iese cum trebuie, il voi pune pe masina. Doresc sa va expun tot "proiectul" de la A la Z, iar cu aceasta ocazie, oricine urmareste acest topic poate sa-si expuna ideile, parerile sau solutiile. (mentionez ca e prima oara cand fac un lucru asa de complex la un motor, cel mai mult pana in momentul de fata, de unul singur, a fost sa dau jos tachetii si culbutorii la M43 pt. o verificare si curatare, in rest am schimbat radiatorul, termostatul si o flansa - chestii banale) poate ca m-am legat de o treaba prea complicata pt. nivelul meu de cunostinte dar, nu am nimic de pierdut si poate cu ajutorul vostru o sa iasa un motor ok.

In sfarsit, aseara am inceput cu blocul motor (am primit M42-ul in bucati), era foarte uleios asa ca i-am facut o degresare cu o solutie pentru curatat aragazul + sapun lichid (bloc din fonta) si a iesit foarte ok. Insa, deja m-am lovit de prima problema, si cred ca e destul de grava; ma tem ca i-a fost sarita distributia iar supapele au lovit marginile cilindrilor. Am atasat niste poze in care se vede exact cum sta treaba, ce pareri aveti? am ce sa-i mai fac?

 

Poze bloc motor

Link to comment
Share on other sites

Salut, am primit recent un M42B18 din 94-95 pentru E36-le meu (coupe) care a venit din fabrica cu un M43B16 (95). Desi nu am foarte multe cunostinte acumulate in materie de mecanica, m-am gandit totusi sa refac M42-ul de la 0 si sa-l aduc pe cat posibil la starea initiala, iar ulterior daca totul iese cum trebuie, il voi pune pe masina. Doresc sa va expun tot "proiectul" de la A la Z, iar cu aceasta ocazie, oricine urmareste acest topic poate sa-si expuna ideile, parerile sau solutiile. (mentionez ca e prima oara cand fac un lucru asa de complex la un motor, cel mai mult pana in momentul de fata, de unul singur, a fost sa dau jos tachetii si culbutorii la M43 pt. o verificare si curatare, in rest am schimbat radiatorul, termostatul si o flansa - chestii banale) poate ca m-am legat de o treaba prea complicata pt. nivelul meu de cunostinte dar, nu am nimic de pierdut si poate cu ajutorul vostru o sa iasa un motor ok.

In sfarsit, aseara am inceput cu blocul motor (am primit M42-ul in bucati), era foarte uleios asa ca i-am facut o degresare cu o solutie pentru curatat aragazul + sapun lichid (bloc din fonta) si a iesit foarte ok. Insa, deja m-am lovit de prima problema, si cred ca e destul de grava; ma tem ca i-a fost sarita distributia iar supapele au lovit marginile cilindrilor. Am atasat niste poze in care se vede exact cum sta treaba, ce pareri aveti? am ce sa-i mai fac?

 

Poze bloc motor

 

Este interesant ce vrei sa faci dar si dificil in acelasi timp. Blocul tau nu merita reparat in conditiile in care gasesti un M42 in stare relativ buna cu maxim 200 de euro.

Este plin internetul de "M42 builds" deci surse de informatie ai. Cele mai bune ar fi:

 

http://www.m42club.com/forum/

http://www.r3vlimited.com/board/index.php

Edited by cristimm
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.