Jump to content

116i e 87 nu mai porneste


Recommended Posts

Buna. Dupa cum am promis, revin cu toate detaliile despre patania mea. De la bun inceput va spun ca detin un magazin de piese auto, astfel preturile sunt putin denaturate, intrucat sunt fara adaos :clapping: . Deci a sarit de la punct, a rupt vreo 8 dinti in total la axele cu came, a indoit axele cu came, lant blocat si foarte intins. Am ales sa iau chiulasa sh din germania (acelasi cod de oe ca a mea), am schimbat tot ce tine de distributie (original bmw pentru ca nu a fost mare diferenta, in cazul meu, fata de after market), garnitura chiulasa noua la standard pentru ca chiulasa sh era impecabila (am schimbat simeringurile la supape si mi-au fost facute cu pasta scaunele de la supape), garnitura capac culbutori, prezoane chiulasa, din nou ulei motul 5w40 x-clean 8100 bmw LL4 si filtru de ulei. Diagnoza si transportul pe platforma 300 lei, chiulasa sh 300 euro (cam 1350 lei), toate piesele noi mentionate mai sus 2300 lei, manopera la service 1300 lei, spaga mecanicului si ajutorului sau 300 lei. Un total strict pe problema asta ar fi de 5550 lei. Am intrebat la final de ce s-a intamplat asta, iar ca raspuns am primit o explicatie care nu este pe gustul meu, dar pana la probe contrarii trebuie s-o iau de buna: masina nu a avut ungere corespunzatoare, ori ulei neschimbat la timp (la fostul proprietar) ori un senzor de pe chiulasa nu ar fi fost in parametri. Astept inca pareri despre ce ar fi putut cauza saritul lantului de la punct.

PS: masina am luat-o din germania in noiembrie 2015, am schimbat ulei si filtre la ea, am facut 1000 de km si intr-o luna s-a intamplat necazul.

Daaaa buna ziua. Fosta proprietara de e87 116i cu N45 - actuala proprietara de e87 120d cu M47 si 163cp. Recomand cu drag si cu experienta neplacuta de mai sus sa renuntati la motoarele cu N. Am facut reclamatie la Automobile Bavaria Germania, am expus problema avuta si au recunoscut pe ocolite ca au avut ceva probleme de fabricatie cu motoarele N. Hai sa auzim numai de bine.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna ziua. Desi am gasit o problema expusa aici, identica cu a mea, nu are concluzie pe forum. Nimeni nu a mai zis nimic, asa ca expun problema mea: am un seria 1 e 87 116i 85kw n43 cu distributia in fata. Am oprit motorul pentru 10 minute si apoi nu a mai pornit. Senzatia e ca si cum nu am benzina, invarte si invarte dar nu porneste, un tacanit in dreapta bordului ca de releu, martorii se sting, navi merge, radio este. Disper. Nu intelege nimeni ce poate fi. Nu am avut niciun simptom, niciun sunet, nimic. Va rog sfaturi, idei sau rezolvari pe aceeasi tema. O zi buna.

 

Buna,

Din ce an este masina ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut! Cati km avea masina cand s-a intamplat chestia asta? Si aveai intinzatorul inlocuit cumva?

Am o masina indentica, acum ajung la 100.000km, parca nu imi place cum suna motorul, incepe sa sune a diesel, stiu ca niciodata nu a fost super silentioasa dar oricum...

Ma gandesc si eu sa inlocuiesc toata distributia sa fiu mai linistit.

Sper sa mai vezi topic-ul, a trecut ceva timp totusi...

Astept raspuns, multumesc!

 

Buna ziua,

 

Ca sa numai deschid un topic nou, postez aici. Am un seria 1 116i N45 E87 din 2006.

 

Ieri am fost intr-un service ca sa fac revizia (ulei, filtre, placute + discuri frana fata). Si tot ieri am zis sa fac intr-un final schimbarea de ambreiaj + volanta.

In afara de faptul ca imi tinea ambreiajul foarte sus, masina mergea bine, constant, practic torcea.

 

Zis si facut, mecanicul a facut mai intai o evaluare a masinii, a facut ce tine de revizie (filtre Mahle/Bosch, ulei Motul 8100 X-clean), schimbat volanta si ambreiaj (troncanea foarte tare volanta, iar ambreiajul tinea foarte foarte sus).

 

Cand a dat prima cheie dupa toate operatiunile enumerate mai sus, motorul s-a zdruncinat foarte foarte tare de am zis ca sare din masina ... apoi a mers la relanti aprox OK. Eu care cunosteam sunetul motorului mi-am dat seama ca ceva era in neregula aproape imediat. Numai era torsul normal ci un zgomot mai ascutit, metalic, usor "tacanit".

 

A mai lasat-o sa mearga la relanti, a inceput sa alterneze: motorul mergea relativ constant, dupa care "bolborosea".

 

Pus tester-ul pe ea, prima eroare oferita: ceva de vanos.

A mai tinut-o pornita ca sa vada de ce masina se zguduia toata, periodic, la relanti. Mergea ce mergea si odata incepea sa se zguduie toata, iar la toba de esapament se auzea ca un diesel.

Si totul se repeta periodic.

Din acest moment, intr-un interval scurt de timp au inceput sa apara, progresiv, erori mai intai de "misfire" la un cilindru, apoi "misfire" la inca un cilindru, pana ce motorul a ajuns sa aiba "misfire" la toti cilindrii.

 

Oprit masina, schimbat senzorul RPM de la vibrochen. Dat cheie la masina, nu a mai pornit. Concluzie: senzorul original (BMW care era pe masina) este functional si nu de aici este problema.

Mecanicii au inceput sa insiste la automat si au tinut-o asa vreo 10 secunde, nimic. Numai pornea.

 

Singurele erori in acest moment sunt cele de "misfire" pe toti cilindrii.

 

Dupa mai multe investigatii au ridicat capacul la culbutori. Concluzia: o patina intinzatoare rupta. Mi-au aratat, cu motorul oprit evident, ca lantul se ridica cu mana de pe roata dintata din dreptul aperturii de adaugat ulei (unde vine busonul de ulei). Se ridica in jur de 1cm, cam la limita cat sa nu iasa de pe dintii rotii dintate. Se putea invarti cca 20 grade roata dintata superioara fara ca lantul sa miste urmatoarea roata dintata.

 

Recomandare: schimbat distributia, pretul manopera + componente Febi peste 1000lei.

 

Intrebarea este asa: care este starea normala a lantului de la distributie cand motorul este oprit? Trebuie sa stea intins sau este "relaxat" si se intinde cu un piston hidraulic atunci cand motorul se invarte?

Se va rezolva problema prin inlocuirea distributiei sau o sa ma trezesc cu "ne pare rau dar nu stim ce are?" iar nota de plata mai mare cu peste 1000lei ...

 

Stiu ca este greu de pus un diagnostic de la distanta dar poate cineva s-a mai confruntat cu asa ceva...

Macar daca imi puteti spune care este starea normala a lantului cu motorul oprit: intins sau oarecum lasat.

 

Imi cer scuze pentru ca nu am folosit poate termenii corecti dar nu sunt de specialitate si nici nu am avut pana acum de-a face cu probleme de distributie.

 

Va multumesc anticipat!

 

LE: poate merita mentionat, la un moment dat in timpul operatiunilor de service, a fost deconectata bateria. La reconectare trebuie facute cumva readaptari?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Din pacate nu pot spune cu siguranta cati kilometri avea masina. Stii si tu cum este cand cumperi ceva second-hand. Am verificat la o reprezentanta BMW inainte de a cumpara si totul parea ca se potriveste cu kilometrii de pe bord.

Daca imi aduc aminte parca eram cu cca 125.000 km pe bord.

 

Anterior acestei probleme cu cca 1an se schimbase lantul si intinzatorul fara a schimba si patinele. Parerea mea este ca toate trebuie schimbate odata: lant, intinzator, patine.

Daca iti permiti, schimba-le cu componente OE adica cele vandute de BMW. Pe de alta parte pentru mine au trecut aproape 2 ani cu distributia FEBI si masina a mers bine pana recent.

 

Spun ca pana recent pentru de vreo 3 saptamani mi s-a intamplat de doua ori ca sa incerc sa pornesc masina si desi incerca sa porneasca, mergea cateva secunde si murea motorul.

La o diagnoza nu apar decat unele erori de la becuri (cand am avut becuri arse au ramas erorile acolo), una din sondele lamba cica este imbatranita (cea de dinainte de catalizator), o eroare mai veche cum ca nu se primeste informatia de viteza a masinii (No message (vehicle speed) from DSC, ACSM receiver/MRS5, DSC transmitter) si o eroare de semnal de la debitmetru.

 

Nici-una nu este fatala (poate doar aceea cu viteza dar este oricum veche si nu a mai aparut recent) asa ca nu stiu ce sa zic. Acum masina merge, porneste OK si nu i-am facut nimic decat un plin de benzina. Ultima data cand a pornit si se oprea motorul cu un bolborosit (adica al 2 lea eveniment din cele 2), doar ce mi se aprinsese martorul pe bord de la benzina (mai erau cam 5litri in rezervor - 60km autonomie ramasa). Chiar si asa, a 2 a zi cand vroiam sa ma duc sa ii fac plinul inainte de diagnoza, a plecat din prima si de oricate ori am oprit-o a pornit imediat.

Chia si prima oara cand nu vroia sa porneasca (eram in parcare la IKEA), am deschis capota, am miscat pe langa senzorul de aer, si apoi la prima cheie a plecat.

 

Asa ca ...

Edited by Harmonics
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Salut , am un BMW 116 i din 2008 , schimbat ulei și filtre dupĂŁ care motorul a mers intrerupt 2-3 minute și s-a oprit ! DacĂŁ ĂŽncearcĂŁ sa ĂŽl porneascĂŁ se aude un zgomot puternic , apoi se oprește in maxim 1 minut ! Menționez ca s-a verificat distributia și nu este sĂŁritĂŁ sau vreo problema la ea !
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

salutva expun si eu problema mea poate ma ajuta cineva in conditiile in care la service tocmai in ianuarie am sanse sa se uite cineva la masinas-a mers cu masina , s-a parcat dupa care cam dupa 7 ore nu a mai vrut sa porneasca.e un bmw e87 2006 116i

 

am conectat obd-ul cu ista si am primit urmatoarea eroare DME VANOS INTAKE COD 2A83 iar la posibile cauze avem asa ca in poza 1 atasata

 

 

 

la pornire face exact ca aici

in video rezolvarea este un releu pe care eu nu il am eu am siguranta in panoul de sigurante

pana acum am verificat :

 

-electromotorul invarte-bateria era cam slaba.am schimbat-o cu una noua si am inregistrat-o in ista+-siguranta pompa combustibil din panouil de sigirante este ok.-pompa de combustibil se amorseaza se alimenteaza. am scos stutul ala de deasupra motorului si cand da la automat arunca benzina pe acolo deci pompa functioneaza corect.am vazut insa ca in stanga sub bancheta am pompa iar in dreapta mai sunt 4 suruburi la fel ca in partea stanga nu am apucat sa umblu acolo presupun ca e senzorul din partea dreapta a tancului. sau are doua pompe de combustibil?

dupa ce am eliminat aceste cauze ma apuc de diagnosticarea posibilelor cauze date de ista insa, una din nelamuririle mele ar fi in lista de posibile cauze.ce naiba inseamna incorect position of senzor wheel. e vorba cumva de cei doi senzori de pozitie axa cu came?multumesc.

post-86206-0-54409800-1542742510_thumb.jpg

Edited by ionut79
Link to comment
Share on other sites

salut.

revin cu noutati.se pare ca e sarita de la punct.

s-a constatat ca lantul e ok,urmeaza sa dea jos _chiulasa_ sa vada exact de ce a sarit de la punct.lantul nu e slabit,insa s-a constatat ca la un cilindru are supapele indreptate,in numar de 4 restul cica sunt ok.parerea mecanicului e ca a sarit un pinion de la vanosul de intrare de aici si eroarea vanos intake.

mi-a spus sa cumpar kit distributie original,4 supape si ambele vanos-uri deocamdata.

e si apropo manopera 2000 lei.

ce parere aveti?nu e manopera very expensive avand in vedere ca nu e o reprezentanta ci un service mic?

Link to comment
Share on other sites

salut.

revin cu noutati.se pare ca e sarita de la punct.

s-a constatat ca lantul e ok,urmeaza sa dea jos _chiulasa_ sa vada exact de ce a sarit de la punct.lantul nu e slabit,insa s-a constatat ca la un cilindru are supapele indreptate,in numar de 4 restul cica sunt ok.parerea mecanicului e ca a sarit un pinion de la vanosul de intrare de aici si eroarea vanos intake.

mi-a spus sa cumpar kit distributie original,4 supape si ambele vanos-uri deocamdata.

e si apropo manopera 2000 lei.

ce parere aveti?nu e manopera very expensive avand in vedere ca nu e o reprezentanta ci un service mic?

Nu are rost sa iei piesele pe original pt ca numai un vanos e aproape 2000 lei :) cumpara kit distributie complet Febi/Swag, supape AE, vanos-uri Aisin si garnitura de chiulasa Victor Reinz. De manopera nu stiu ce sa iti zic pt ca eu nu dau prin service-uri dar sunt curios cum a vazut mecanicul ca doar 4 supape sunt lovite fara sa dea chiulasa joc. Dupa ce a dat capacul jos a puc calele sa vada daca e aliniata distributia sau ti-a spus din ochi ca e sarita ?

Link to comment
Share on other sites

zice ca el nu pune distributie decat originala.

a vrut sa aduca pistonul nr 1 sus si dadea la cheie,la un moment dat dadea ff greu ca sa invarta lantul. supapele apasa cu o surubelnita erau niste arcuri acolo nu stiu exaxct sa va explic la partea asta sunt paralel.

nu a pus nici o cala

Edited by ionut79
Link to comment
Share on other sites

zice ca el nu pune distributie decat originala.

a vrut sa aduca pistonul nr 1 sus si dadea la cheie,la un moment dat dadea ff greu ca sa invarta lantul. supapele apasa cu o surubelnita erau niste arcuri acolo nu stiu exaxct sa va explic la partea asta sunt paralel.

nu a pus nici o cala

Pai cand dai la cheie sa aduci pistonu 1 in sus se ridica si pistonul 4 de unde stie el ca a lovit doar in pistonul 1 si odata ce dai la cheie sa invarti motorul la un moment dat incepi sa dai mai greu din cauza compresiei. Eu sunt de parere sa schimbi mecanicul sau sa ii zici sa incerce intai sa o puna la punct CU CALE nu la ochi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Saga cu această fucking piece of shit de masina continua.

Acum doua zile pleacă soția cu ea.dupa ce parcurge aprox 500m ma suna sa vin sa vad ce are masina ca parca merge în 2 sau 3 pistoane in sensul ca tremura si scoate zgomote ciudate.

Nu i s-a oprit motorul.a oprit masina inainte sa se întâmple ceva.

Vin si bag ista-d imi da eroare vanos intake aceeași care mi-a dat-o si mai sus în primul post al meu în acest topic în rest nimic altceva.

Dau la automat porneste,însă relantiul fluctueaza în zona 500-1300 ture.

Când se tura la 1300 când scădea la 500-600 ture

Sunetul motorului urat de parca mergea în 2 persoane .

La toba pocnea nu stiu cum sa descriu dădea rateuri. Nu am incercat sa plec cu ea de pe loc.

Am incercat încă de vreo 10ori maxim sa o pornesc sa vad daca isi revine tot la fel făcea.cand se tura aiurea aparea si martorul check engine în bord.

La motor se auzea si un sunet metalic parca,nu stiu exact de la ce.

Chem platforma sa o duc la service.acolo incearca sa o pornească dar nu mai porneste deloc.

Testerul lor delphi arată misfire pe cilindrul 2 si 4,încă o eroare la camshaft senzor si vanos intake codul de eroare dar si de asta dar la testerul lor codul asta apărea ca necunoscut.

E posibil ca ista-d sa nu vada codurile pe care le vedea delphi ala ca m-i se pare cam aiurea?

E posibil sa imi fi sărit iar distributia de la punct?

Au verificat cică bujiile si sunt ok

Bobinele la bujii dau coduri de eroare daca sunt arse?

Intre timp am dus-o la un mecanic bun de bmw din oraș dar se uita la ea când are timp ca e foarte aglomerat.

Ce părere aveți ?

Edited by ionut79
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.