Jump to content

Pneuri de iarna


545

Recommended Posts

Am o experienta f f mare cu pneuri.Dar ce folosec eu e f bun dar si scump si nu sunt convins ca se gasesc si acolo.BMW adica firma foloseste Dunlop,Continentale.

Eu am folosit multe marci,Pirelli,Michelin,Dunlop etc.

Acum de iarna am Conti.Ce pot sa scriu despre Nokian ca pentru Ro sunt bune cred eu f bune la ce cumpara alti.Dar in vest nu sunt cei mai buni un Semperit de iarna e f f bun la ora actuala.Dar depinde cati bani are fiecare si unde merge si cu ce viteza caci toate pneurile au indice de viteza.

Link to comment
Share on other sites

In fiecare inceput de iarna mai mari ADAC;TÄ‚V;DEKRA testeaza pneuri de iarna si evident ca fac o lista cu cele mai bune.Dar cum am mai scris depinde dimensiunea,viteza.Sunt 4 categori pe zapada,gheata.apa,uscat.Sigur sunt unele mai bune pe zapada altele pe uscat dar sunt si care pot bine tot si anul asta nu a fost Nokian.Sigur multi nici nu cunosc anumite firme dar eu as alege si unde ma deplasez.
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate Turbo-Mann. Vroiam sa spun ca in general, Nokian, sunt foate bune pe zapada. Si cum in Romania, se curata zapada, dar putin (doar putin) mai incet ca in Germania, sansele sa conduci uzual pe zapada sunt mai mari. Bineinteles, cei care care merg la ski, sunt alta problema, dar acolo oricum vorbim si de lanturi...
Link to comment
Share on other sites

Depinde de pneuri ce marcaj au M+S sunt de iarna si poti sa mergi unde vrei de la +7 C e f bine sa ai deja pneuri de iarna dar sa mai aiba cel puti 4 mm profil si sa nu fie mai vechi de 5 ani,caci altfek esti ca si fara. :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

da, se tocesc (mult) mai repede pe asfalt pentru ca sint dintr-un cauciuc mult mai moale. oricum nu asta te va durea cel mai tare, ci faptul ca nu au performante pe uscat. va trebui sa mergi mult mai atent si sa eviti manevrele bruste si in special frinele puternice.

 

eu mi le-am pus aseara pe cele de iarna si am facut niste teste... deja mi-am amintit ce senzatie de nesiguranta aveam in primavara cind tot nu ma induram sa renunt la ele, ca poate-poate mai prind un weekend la munte. pina in ziua cind dintr-o gluma proasta era sa calc o colega (frina brusca la cel mult 5 km/h si masina s-a dus sanie) si m-am hotarit sa le folosesc _doar_ iarna.

 

partea placuta e ca merge volanul mult mai usor, cauciucurile fiind mult mai moi si avind profilul mult mai "adinc". da, nu am servodirectie inca :blink:

 

si ca raspuns la intrebarea initiala, eu folosesc niste cauciucuri de iarna resapate in italia, se numesc "pneus" si sint resapate de B+P sau B&P (cine or fi si astia ?). am fost extrem, extrem de multumit de ele iarna trecuta, mergind pe niste coclauri incredibili fara nici o problema. in bucuresti de asemenea, n-am mai ramas blocat nicaieri si n-am mai fost nevoit sa ma rog de trecatori sa ia loc la mine pe portbagaj :)

Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc Bridgestone Blizzak. Tractiunea pe zapada este foarte buna, m-am tot suit pe Obcinile inzapezite fara sa am nevoie de lanturi. Pe uscat inca "canta" destul de tare si in curbe masina parca aluneca putin. Am facut deja trei ierni cu ele, dar s-au uzat foarte putin (le tin mereu din octombrie pana in martie)
Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc Bridgestone Blizzak. Tractiunea pe zapada este foarte buna, m-am tot suit pe Obcinile inzapezite fara sa am nevoie de lanturi. Pe uscat inca "canta" destul de tare si in curbe masina parca aluneca putin. Am facut deja trei ierni cu ele, dar s-au uzat foarte putin (le tin mereu din octombrie pana in martie)

2461[/snapback]

 

si eu folosesc tot "Bridgestone Blizzak"... perfecte pentru iarna, temperaturi joase si mizerie pe asfalt. sunt foarte moi si la minus 10 grade devin perfecte ! dar daca este uscat si cald afara dau in gol cu ele foarte rau... trebuie folosite exclusiv doar in sezonul de iarna cand e frig rau si mizerie pe strazi... cel putin eu le folosesc doar Decembrie-Februarie maxim.

Link to comment
Share on other sites

Eu tocmai am cumparat un set de Michelin Alpin PA 2. 225/50/R17. Din cate am inteles si am vazut si eu.. sunt cam cele mai bune cauciucuri de iarna pe care le poti lua din RO. Au indice de viteza V. (adica sunt garantate si la peste 200 km/h) Si Heavy Load (flancuri intarite.. suporta greutati mari)...M-au costat 41 de milioane 4 bucati de la IPSO. (www.ipso.ro) Am luat si 4 jante AWS sau ceva de genul asta.. italiene.. din aliaj.. sa nu stric aspectul totusi la masina... Arata chiar binisor. Am vrut sa protejez jantele originale.

 

Partea cea mai tare a fost la echilibrat. Toate 4 roti erau PERFECT echilibrate. Nu au pus aia NICI UN GRAM DE PLUMB! :blink:

 

Tractiunea pe zapada... EXCELENTA!

Link to comment
Share on other sites

Acum vreo 2 saptamani am fost la munte si cu ocazia asta am testat si masina pe un drum laturalnic plin de gheata si zapada.Manevrabilitatea si aderenta au cam lasat de dorit,asa ca m-am hotarat sa cumpar cauciucuri de iarna(+jantele aferente).

Intrebarea mea este urmatoarea:la ce dimensiune trebuie sa trec pentru iarna ?

Acum am 225/45/17.Masina este un E46 cu tractiune integrala.

 

Multumesc,

zixx

Link to comment
Share on other sites

Eu personal am facut multa experienta cu dimensiunea 195/65R15,in varianta de iarna M+S.Si e mai bine ai mai bune sanse pe zapada si sigur ca nu avea mai mult de T nu merg iarna cu mai mult de 190km/h cateva ore constant.Si desigur sunt mult mai ieftine.Dar gusturile sunt diferite,exista o groaza de marci la dimensiunea respectiva eu folosesc conti winter contact.Si scrie si in manualul masini si poti sa pui si lanturi daca e obligatoriu.
Link to comment
Share on other sites

Eu personal am facut multa experienta cu dimensiunea 195/65R15,in varianta de iarna M+S.

Urmareste doua lucruri:

- un pneu de iarna mai ingust iti ofera o aderenta mai buna pe zapada. 225 mi se pare inca prea lat, dar 195 e cam ingust pentru un E46 231 CP. Cred ca pneuri de latime 205 sau 215 ar fi OK - numai sa existe marimea potrivita pentru jentile pe care ti le vei lua.

- cauta sa iti iei jante mai mici ca diametru (16" sau 15"), pentru ca asta iti va permite sa montezi pneuri cu inaltimea mai mare a talonului - din nou, un mare avantaj iarna. Retine ca diametrul total al rotii va trebui sa ramana nemodificat. Inca ceva: vezi daca marimea franelor (disc + etriere) iti permite montarea de jante cu diametru mai mic. Evident, franele trebuie sa incapa sub jante :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa reprezinte puterea masinii cu pneuri mai mici mai ales iarna cand nu mergi repede si din cate cunosc eu Romania nici nu prea ai unde sa mergi.Dar eu vorbeam de experienta mea am avut multe e-46 si mai toti colegi au asa ca stiu cum se comporta.Asta e avantajul unui om care lucra la BMW poate sa aiva toate modelele si pe aproape nimic si numai conducand mult poti sa prinzi experienta.Si evident in timp.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.