Jump to content

preincalzire bujii


relu neatu

Recommended Posts

Salut.La mine, la E90 320d 163 cai din 2006, la o verificare facuta cu CARLY (BMWHAT) imi dadea acum 3 saptamani eroare la bujia nr.3. Am sters eroarea si la noi verificari nu imi mai da nici o eroare. Azi la -10 grade, nu mi-a aparut simbolul de preincalzire pe bord, dar motorul a pornit ok, desi dupa pornire, doua secunde a mers mai neregulat iar apoi si-a revenit mergand ok.

 

Sa fie oare releul sau bujiile defecte? Nu are trebui totusi sa imi dea eroare la diagnoza? Bujiile nu le-am schimbat niciodata.

Link to comment
Share on other sites

aceasi problema si la 120 d 163 cai,a pornit abea la a 3 cheie,s-a chinuit mult la prima cheie si am oprito,trebuia sa o las asa sa se chinuie pana o ia?maine sper sa apuc sa schimb bujiile si releu cu pricina.aveti idee la ce pret se gasesc pe piata?am gasit bujii beru si bosch pe la 50 ron si OM la 70,cred ca mai mult se merita om,voi ce parere aveti?
Link to comment
Share on other sites

gurile lumii spun ca bujiile mai sunt alimentate dupa pornirea motorului pana ce acesta ajunge la o anumita temperatura dar la o tensiune mai mica, nu stiu la alte modele cum e cu releul de la bujii dar la a mea 320d din 2000 nu vad cum s`ar face asta si va explic si de ce: la mine releul de bujii nu mai functioneaza de vreo 4 ani si l`am desfacut sa vad daca se poate repara dar se pare ca e o problema pe partea de electronica in el si fara o schema nu pot sa`mi dau seama ce defect are dar cum spuneam, nu stiu daca aveti idee ce e ala un releu si care este principiul lui de functionare dar va spun ca un releu nu are cum sa dea tensiune mai mica decat cea care intra pe contactele lui, ganditi`va la intrerupatorul de la bec e un contact cand inchis cand deschis....deci ori ai 12vcc ori nui ai. atat timp cat releul bujiile si tot ce tine de alimentarea electrica a acestora e OK si alimentarea cu motorina dupa pompa de injectie este OK motorul nu trebuie sa trepideze la pornire chiar si la -20.

La modelele mai noi , bujiile sunt alimentate la 5 v de catre releu , asa ca teoria ta cu imposibilitatea de a avea tensiunea de iesire mai mica decat tensiunea de intrare de 12 v cade ... Daca ai desfacut un astfel de releu , probabil ai observat ca fiecare iesire corespunde unui MOSFET care este alimentat de electronica de pe placa functie de comanda data de ECU . La modelele cu DPF , bujiile se activeaza si in procesul de regenerare a DPF-ului ...

Link to comment
Share on other sites

La modelele mai noi , bujiile sunt alimentate la 5 v de catre releu , asa ca teoria ta cu imposibilitatea de a avea tensiunea de iesire mai mica decat tensiunea de intrare de 12 v cade ... Daca ai desfacut un astfel de releu , probabil ai observat ca fiecare iesire corespunde unui MOSFET care este alimentat de electronica de pe placa functie de comanda data de ECU . La modelele cu DPF , bujiile se activeaza si in procesul de regenerare a DPF-ului ...

am vorbit strict de modelul meu daca nu ai fi citit printre randuri...eu am spus pentru ca sunt useri ce au acelasi model ca mn. foarte adevarat ceea ce afirmi despre modelul mai nou cu mosfeti aici pot sa spun ca e posibil sa nu fie ars releul/mosfetii ci doar firele ce duc la mosfeti sa fie intrerupte din cauza trepidatiilor si a curentului ce trec prin acestea si se poate remedia cu un cost foarte mic depinde de indemanarea fiecaruia si/sau de conceptiile acestuia ca daca e unu genu 'frate eu cumpar nou ca e nou' atunci....nu are decat sa cumpere vreo clona chinezeasca...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Una peste alta eu zic ca la -10 bujiile trebuie preincalzite minim 1 secunda (deci sa apara mesajul), daca nu apare e o problema pe traseu. Clar ca porneste motorul si fara sa lasi pe bujie pentru ca ea se incalzeste in timp ce invarte electromotorul, doar ca porneste mai greu.

Eu, cum am zis mai sus, daca las de doua ori pe bujie nu apuca sa invarta de doua ori si porneste, asa e cel mai ok.

Link to comment
Share on other sites

Am 320d 163 si am avut 120d 163 inainte. Am observat cand temp scade sub 3 grade dupa pornire motorul tremura 2-3 secunde, merge neregulat.

 

 

Prima data am crezut si eu ca sunt bujiile, le-am schimbat la ambele masini + releu, curatat admisie, clapete, egr , nici o eroare pe tester.

 

Tremuratul e de la injectoare, la mine un injector are 1.6 la rece si isi revine la cald putin si in sarcina.

 

Pune inpa cand pornesti si vezi valorile live pe injetoare

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

... " nu stiu daca aveti idee ce e ala un releu si care este principiul lui de functionare dar va spun ca un releu nu are cum sa dea tensiune mai mica decat cea care intra pe contactele lui, ganditi`va la intrerupatorul de la bec e un contact cand inchis cand deschis....deci ori ai 12vcc ori nui ai(?). atat timp cat releul bujiile si tot ce tine de alimentarea electrica a acestora e OK si alimentarea cu motorina dupa pompa de injectie este OK motorul nu trebuie sa trepideze la pornire chiar si la -20."

 

 

..sa incerc sa iti explic ce face un releu mai intai si apoi de ce trepideaza masina...

 

Un releu [ca si anumite alte dispozitive electronice (de putere..)] da posibilitatea ca ALTE tensiuni/curenti electrice(i) (si cateodata impreuna) sa poata furniza bujiilor (in cazul de fata) acele tensiuni DIFERITE, pe o perioada de timp "specificata" de ECU si executata de releu (alimentat cu o tensiune specifica bobinei sale). Deci practic in releu se "intalnesc" doua circuite electrice complet separate; unul de (mai) joasa tensiune; celalalt (prin contactele sale) de inalta tensiune/curent.

Userul "lancer" a explicat foarte bine ceea ce a zis.

 

Masina poate trepida daca la pornire una dintre bujiile incandescente nu incalzeste motorina ca, celelalte care functioneaza.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

..sa incerc sa iti explic ce face un releu mai intai si apoi de ce trepideaza masina...

 

Un releu [ca si anumite alte dispozitive electronice (de putere..)] da posibilitatea ca ALTE tensiuni/curenti electrice(i) (si cateodata impreuna) sa poata furniza bujiilor (in cazul de fata) acele tensiuni DIFERITE, pe o perioada de timp "specificata" de ECU si executata de releu (alimentat cu o tensiune specifica bobinei sale). Deci practic in releu se "intalnesc" doua circuite electrice complet separate; unul de (mai) joasa tensiune; celalalt (prin contactele sale) de inalta tensiune/curent.

Userul "lancer" a explicat foarte bine ceea ce a zis.

 

Masina poate trepida daca la pornire una dintre bujiile incandescente nu incalzeste motorina ca, celelalte care functioneaza.

tin sa te contrazic amarnic, nici un constructor de masini nu pune relee la 5v cand toata instalatia masinii e pe 12v, ce spui tu de joasa tensiune si inalta tensiune sunt cele mai mari aberatii pe care le`am auzit in viata mea si din ceea ce spui se vede ca nu ai pus mana in viata ta pe un releu ca sa nu mai zic sa`l desfaci si sa vezi ce are in el. pentru cunostinta ta iti repet asa cum i`am spus si celuilalt user eu m`am referit la releul de bujii de la 320d nfl si in nici un caz la cel de fl sau la cel de la modelele mai noi. ca o completare sa stii/stiti si voi ca bujiile nu incalzesc motorina ci camera de ardere.....si cu asta am incetat sa dau explicatii unora care pur si simplu se cred mesteri dar ei intra pe forum ca sa schimbe o siguranta cu harta in mana. m`am nascut practic cu pistolul de lipit in mana nu vreau sa ma dau mester/inginer electronist dar totusi nu acept asemenea bazaconii.....

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acest releu de care vorbiti voi nu este tocmai un simplu releu ,el este mai mult de atat ,este o unitate de control care indeplineste niste functii suplimentare fata de un releu si de aici si pretul mult mai ridicat fata de a unui simplu releu si da el alimenteaza bujiile cu 5V ,daca o sa incerci sa le verifici pe direct ,sa le demontezi si sa le alimentezi de la baterie(12,6Vincarcata complet)daca le ti mai mult de 5 secunde acestea cu siguranta se vor arde ,datorita puterii ridicate si incalzirii foarte rapide si peste limita admisa.
Link to comment
Share on other sites

Acum poate sunt putin pe langa subiect,dar la mine martorul la bujii se aprinde de fiecare data cand pun contactul,vara ,toamna ,iarna,si sta asa cateva secunde,(am facut diagnoza de mai multe ori si nu are nici o eroare).E normal?Masina porneste bine.Ce am observat,cand este frig(de la -0 in jos)dupa ce se stinge martorul la bujii o ia la prima invartire a alectromotorului,in rest electromotorul apuca sa invarta de doua ,trei ori pana porneste motorul.Aveti idee de ce sta martorul la bujii aprins de fiecare data indiferent de cat de frig este afara? Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

[...]

 

Iti sugerez sa nu te MAI ambalezi/enervezi prea mult... si sa crezi ca stii, sa nu stii prea multe..

Nu am dat nicaieri tensiuni exacte de alimentare ale releului asa ca nu imi spune ce n-am spus, DAR am avut decenta sa ma documentez/informez/verific inainte... SA ITI DESCRIU functionarea IN PRINCIPIU al unui releu.

 

Nu este vina ta ca iti "scapa“ anumite lucruri.. dar sa compari/echivalezi un bec cu un releu.. inseamna ca, ceva DIN PRINCIPIU nu s-a inteles si de aceea am considerat necesar sa explic in cuvintele mele.

Iata, daca vrei incerc sa descriu un releu ca UN MOD SIMPLU de separare SI UTILIZARE a diferite tesiuni si curenti (..prin comparatie cu, cel "static" descris in linkul dat mai sus).

Nu are nici o importanta cu, cat alimentezi un releu ATAT TIMP CAT esti (la rectificare/reparare) in parametri specificati de proiectantul acelui circuit.

Asa cum zice si Alexaandru, curentul dat bujiilor este de mare intensitate (probabil direct de pe baterie) adica nelimitat decat DE TIMPUL cat “releul" le permite sa fie alimentate, probabil sa ajunga aproape de incandescenta (scurt timp rosii-vizibil), o portiune mica spre varf..

 

Inca o data, nimeni nu detine adevarul suprem, dar ar trebui sa ne corectam unii pe altii cand vedem erori..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Acum poate sunt putin pe langa subiect,dar la mine martorul la bujii se aprinde de fiecare data cand pun contactul,vara ,toamna ,iarna,si sta asa cateva secunde,(am facut diagnoza de mai multe ori si nu are nici o eroare).E normal?Masina porneste bine.Ce am observat,cand este frig(de la -0 in jos)dupa ce se stinge martorul la bujii o ia la prima invartire a alectromotorului,in rest electromotorul apuca sa invarta de doua ,trei ori pana porneste motorul.Aveti idee de ce sta martorul la bujii aprins de fiecare data indiferent de cat de frig este afara? Multumesc!

 

Nu cred ca e cazul sa te ingrijorezi.

Tot ce conteaza este ca acel martor de bujii sa nu stea la fel de mult timp aprins indiferent de temperatura de afara.

Acum, sigur, as zice ca viata acelor bujii probabil ar fi mai scurta daca sunt incinse la fiecare pornire a motorului.. si aici as da vina fie pe un senzor temperatura asociat doar bujiilor (de care nu am auzit inca) fie pe un "bug" din ECU... sau poate altii stiu mai mult..

Referitor la pornirea prin demaror, vara sau la peste 10-15 grade afara ar trebui ca motorul sa porneasca mai repede decat iarna. In rest nu mi-as face probleme..

Demarorul “munceste“destul de mult-face cel putin o rotatie completa a placii fixate de arborele cotit..daca nu 2-3.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum e la voi dar la mine ,dim la minus 13 m-am urcat ,lumini pe auto , pornit totul (navi ,leduri) calcat ambreiaj apasat boton si a luat-o instant fara nimic suspect .. un sfert cum ar veni si a plecat direct :) Dupa a stat cam vreo 4 min la 1200 ture apoi a scazaut unde sta ea pe la 800 sau 700 parca.Zic astea ca nu am asteptat nici o preincalzire nimic. Eu cred ca odata ce deschizi portiera si ea stie ca e cu minus iti preincalzeste automat;)

 

 

318d lci

Edited by Bigmoon
Link to comment
Share on other sites

aceasi problema si la 120 d 163 cai,a pornit abea la a 3 cheie,s-a chinuit mult la prima cheie si am oprito,trebuia sa o las asa sa se chinuie pana o ia?maine sper sa apuc sa schimb bujiile si releu cu pricina.aveti idee la ce pret se gasesc pe piata?am gasit bujii beru si bosch pe la 50 ron si OM la 70,cred ca mai mult se merita om,voi ce parere aveti?

 

 

Pune bujii BERU si releu la fel. Sunt printre cele mai bune. Eu am platit 189 ron pe releu plus 4*65bujia = 260 ron. Manopera nu ar trebui sa fie mai mult de 100 ron. Daca inlocuiesti bujiile, sa inlocuiesti si garniturile de la galerie, sunt in jur de 10 lei. Sa curesti si valva EGR care oricum trebuie sa o dai jos.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e cazul sa te ingrijorezi.

Tot ce conteaza este ca acel martor de bujii sa nu stea la fel de mult timp aprins indiferent de temperatura de afara.

Acum, sigur, as zice ca viata acelor bujii probabil ar fi mai scurta daca sunt incinse la fiecare pornire a motorului.. si aici as da vina fie pe un senzor temperatura asociat doar bujiilor (de care nu am auzit inca) fie pe un "bug" din ECU... sau poate altii stiu mai mult..

Referitor la pornirea prin demaror, vara sau la peste 10-15 grade afara ar trebui ca motorul sa porneasca mai repede decat iarna. In rest nu mi-as face probleme..

Demarorul “munceste“destul de mult-face cel putin o rotatie completa a placii fixate de arborele cotit..daca nu 2-3.

Multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Pune bujii BERU si releu la fel. Sunt printre cele mai bune. Eu am platit 189 ron pe releu plus 4*65bujia = 260 ron. Manopera nu ar trebui sa fie mai mult de 100 ron. Daca inlocuiesti bujiile, sa inlocuiesti si garniturile de la galerie, sunt in jur de 10 lei. Sa curesti si valva EGR care oricum trebuie sa o dai jos.

 

As mai adauga o curatare a galeriei de admisie aici. Daca tot o dai jos. Eu am facut-o si dorm noaptea linistit ca e ca noua.

Link to comment
Share on other sites

As mai adauga o curatare a galeriei de admisie aici. Daca tot o dai jos. Eu am facut-o si dorm noaptea linistit ca e ca noua.

:offtopic:

Nu ne spui si cum ai reusit sa cureti galeria de admisie ca prea mult acces in interior nu este posibil. Ce solutie chimica ai folosit sa dizolvi mizeriile alea din interior?

Link to comment
Share on other sites

Se fierbe in soda caustica, dupa ce se demonteaza tot de pe ea, inclusiv clapetele si garniturile. E ceva de munca dar se merita. Eu deja am facut 3 galerii la e90, si mai am una programata luna asta.

:offtopic: cam cate ore se tine la fiert? banuiesc ca nu trebuie foarte multa soda.. sau cam cata apa? Din cate stiu soda caustica ataca toate elementele din aluminiu, adica pe alea chiar le dizolva.. si parca galeria nu are aluminiu mai nicaieri. :stupid:

Le-ai mai pus inapoi (clapetele)? :scratchchin:

 

Incerc sa ma abtin sa mai fiu :offtopic:

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:offtopic: cam cate ore se tine la fiert? banuiesc ca nu trebuie foarte multa soda.. sau cam cata apa? Din cate stiu soda caustica ataca toate elementele din aluminiu, adica pe alea chiar le dizolva.. si parca galeria nu are aluminiu mai nicaieri. :stupid:

Le-ai mai pus inapoi (clapetele)? :scratchchin:

 

Incerc sa ma abtin sa mai fiu :offtopic:

 

Da. Clapetele se pun la loc, dupa ce se curata si ele foarte bine. Ai nevoie de un vas destul de mare, in care sa intre galeria acoperita total de apa si 2 kg de soda caustica. Si de asemenea ai nevoie de spatiu adecvat si indemanare si atentie, pentru ca trebuie intoarsa de mai multe ori, pana cand e ca noua. Apoi trebuie spalata cu jet de apa doar dupa ce se raceste de la sine. Toate astea pe langa demontat - montat pe masina.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:offtopic: cam cate ore se tine la fiert? banuiesc ca nu trebuie foarte multa soda.. sau cam cata apa? Din cate stiu soda caustica ataca toate elementele din aluminiu, adica pe alea chiar le dizolva.. si parca galeria nu are aluminiu mai nicaieri. :stupid:

Le-ai mai pus inapoi (clapetele)? :scratchchin:

 

Incerc sa ma abtin sa mai fiu :offtopic:

Salut!Vezi ca este la seria 3 DIY un topic initiat de mine "botosanibmw" unde explic cu lux de amanunte cum se face operatiunea.urmezi sfaturile si nu ai cum sa gresesti.Bafta!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

:offtopic:

Nu ne spui si cum ai reusit sa cureti galeria de admisie ca prea mult acces in interior nu este posibil. Ce solutie chimica ai folosit sa dizolvi mizeriile alea din interior?

 

Asta cu fiertu sunt bazaconii.

Niciodata n-o sa poti indeparta toata mizeria din interior manual si cea care ramane si e deja semidizolvata iti poate fi aspirata in motor

Solutia este curatarea cu ultrasunete la cei care curata DPF-uri si iese ca noua. Nu mai ramane nimic in ea.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asta cu fiertu sunt bazaconii.

Niciodata n-o sa poti indeparta toata mizeria din interior manual si cea care ramane si e deja semidizolvata iti poate fi aspirata in motor

Solutia este curatarea cu ultrasunete la cei care curata DPF-uri si iese ca noua. Nu mai ramane nimic in ea.

SAlut!Ai curatat tu prin fierbere vreo galerie?Eu da,si iti spun ca iese "ca noua".Nu sunt bazaconii.Dar fiecare face cum vrea.Uite imagini cu galeria dupa curatare.post-46628-0-64693200-1451913061_thumb.jpgpost-46628-0-07674400-1451913080_thumb.jpgAsa arata galeria inainte de curatare:post-46628-0-39572100-1451913202_thumb.jpg

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.