Jump to content

F30 caseta directie


Anakin2015

Recommended Posts

Am un F30 330d cu Variable sport steering. Masina are 12000 km si pe partea stanga fata se aude din cand in cand un zgomot. Mi s-a spus ca jocul din caseta ar fi normal dar tot nu sunt multumit. Eu simt si in volan ca si cum acolo in stanga jos ceva se misca si se transmite in volan. La miscarea rotilor pe rampa caseta are un mic joc in partea stanga .
Link to comment
Share on other sites

Da. Masina am luat-o in iulie 2015 la 5050 km de la BMW Munchen. Acum astept sa se mai duca zapada si sa fac o noua programare la reprezentanta pentru a face un test drive cu seful de service. La controlul de rampa a spus ca e normal sa aiba un mic jos caseta in partea stanga , dar eu simt in volan ca ceva nu este in regula in stanga jos .
Link to comment
Share on other sites

Pai sa iti verifice bine jocul in bieleta de directie, pivotul capului de bara si putem continua cu cele 2 brate care iti tin port fuzeta. Acum nu are rost sa dam noi sfaturi alora de la service cum sa faca verificarea asta, dar trebuie putina atentie si ceva minte.
Link to comment
Share on other sites

Am stat langa masina cand au verificat. Au tras de toate si singurul joc este in caseta. Prima reprezentanta a stabilit ca este un joc normal, cu toate ca am stat in dreapta cand au facut test drive la ei in curte , au trecut peste popici daia de se mai pun ca si limitatoare de viteza iar pe partea stanga s-a auzit un zgomot suspect fata de partea dreapta si m-am uitat la cel de la volan sa ii vad reactia si mi-am dat seama dupa fata lui ca nu este in regula. Apoi a stat o juma de ora cu directorul care da avizul pentru piese , m-am uitat la ei si o cam coteau baietii. Pana la urma a spus ca sa facem alta programare si sa vina un reprez de la BMW Romania sa vada si el. Ideea este ca nu am mai avut timp de asa ceva si astazi am fost la cel de-al doilea service sa vad parerea si trebuie sa astept sa se duca zapada sa facem test drive. Eu imi mentin parerea ca este defect de caseta . Inainte de asta am avut X6 si la fel am simtit pe la 100.000 km un joc in volan si s a dovedit a fi suport de planetara si tampoane motor. Le-au schimbat si a disparut. Niciodata nu m am inselat . Simt imediat masina cand are o problema .
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Am stat langa masina cand au verificat. Au tras de toate si singurul joc este in caseta. Prima reprezentanta a stabilit ca este un joc normal, cu toate ca am stat in dreapta cand au facut test drive la ei in curte , au trecut peste popici daia de se mai pun ca si limitatoare de viteza iar pe partea stanga s-a auzit un zgomot suspect fata de partea dreapta si m-am uitat la cel de la volan sa ii vad reactia si mi-am dat seama dupa fata lui ca nu este in regula. Apoi a stat o juma de ora cu directorul care da avizul pentru piese , m-am uitat la ei si o cam coteau baietii. Pana la urma a spus ca sa facem alta programare si sa vina un reprez de la BMW Romania sa vada si el. Ideea este ca nu am mai avut timp de asa ceva si astazi am fost la cel de-al doilea service sa vad parerea si trebuie sa astept sa se duca zapada sa facem test drive. Eu imi mentin parerea ca este defect de caseta . Inainte de asta am avut X6 si la fel am simtit pe la 100.000 km un joc in volan si s a dovedit a fi suport de planetara si tampoane motor. Le-au schimbat si a disparut. Niciodata nu m am inselat . Simt imediat masina cand are o problema .

Salut, cum ai rezolvat? Ti-au inlocuit caseta?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Redeschid acest topic cu experienta mea, ce cred ca poate fi de folos si altora.

 

Subiectul BMW F31 2014 cu variable sport steering - VSS.

 

De multa vreme se auzea un zgomot clunk-clunk https://youtu.be/aIQdGu9vj9Y de undeva din zona casetei de directie atunci cand miscam volanul pe loc sau la viteze relativ mici 5-10 km/h. Am reclamat acest "defect" inca de la prima revizie si consecutiv la urmatoarele insa de fiecare data mi se zicea ca e un zgomot normal tehnologic. Chiar am ajuns sa mi se prezinte si un filmulet intern de service BMW unde se recomanda sa se explice clientilor ca nu e nimic defect si nu exista nici un pericol.

 

La un moment ma consolasem si imi ziceam ca de fapt e un feature nu un bug :console:

 

Am facut un research pe aceasta problema forumurile din US si am descoperit ca si pe la ei multe F30 sufera de aceeasi problema, solutia de a schimba caseta de directie fiind una temporara deoarece zgomotul reaparea dupa cateva mii de km.

 

Alte solutii pe unele forumuri din UK erau sa se stranga un "surub" in partea inferioara a casetei ce se pare ca producea rezultate bune (s-a discuta si pe forum la un mement dat pt un X3 F25)

 

Si au trecut 3 ani intre timp, suficient as zice ca BMW, sa gaseasca solutia si sa vina cu un replacement al piesei ce produce. E vorba de un tachet al casetei de directie ce comprima ansamblul rack & pinion si care din cauza uzurii permite sa se auda acele zgomote suspecte.

 

https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=WY11-EUR---F25-BMW-X3+18d&mg=32&sg=12&diagId=32_1992&q=32106891974

Codul piesei este 32106891974 si pretul unul pe masura de ridiculous ... 100 lei <_< de m-a lasat fara cuvinte.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

si cum ai rezolvat pana la urma? ai schimbat acea piesa? si unde? ma gandesc ca trebuie desfacuta caseta de cineva care stie ce face, sa nu faca deranj si mai mare in ea, mai ales cum sunt meseriasii de la noi. Si eu am variable sport steering, de aceea intreb.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am aceeasi problema, si exact acelasi feeling, desi piesa este ieftina, imi e frica ca meseriasii sa nu faca mai multe belele, ma intereseaza daca in timp se poate intampla ceva cu caseta? O poate strica cumva daca nu schimb piesa? Sau daca o las asa singurul inconvenient este zgomotul.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Greu de crezut ca nu se va strica ceva in timp, pana la urma acolo bate un fier pe fier de face zgomotul ala.

BMW l-a catalogat cativa ani ca si zgomot tehnologic normal si daca e sa te ei dupa ei probabil ca poti merge asa pana crapa caseta de directie. Eu personal insa nu consider ca e ok si daca se lasa cu inclocuire de caseta de directie fii sigur ca o plateste utilizatorul si nu BMW.

De asemena, consider ca nu e ok sa lasi o problema ce are solutie, sa se dezvolte in alte probleme ce pot avea consecinte mai grave. Financiar o inlocuire de caseta de directie costa destul de mult, mai ales daca e sa calzulezi ca si procent din pretul masinii ce in curand o sa coboare datorita trecerii timpului si aparitiei noului model G20.

 

LE: @cavaliere: nu se demonteaza caseta de directie, se ridica masina pe elevator si prin accesul direct la caseta se schimba tachetul respectiv. Nu necesita nici macar refacerea geometriei si volanul ramane in aceeasi pozitie. Ce am mai inteles este ca e nevoie insa de o "cheie - scula speciala" cu care se scoate respectiv pune la loc tachetul. Totul este deja procedurat si documentat in ISTA de catre BMW ca si fix oficial pt problema asta, in consecinta as zice ca e risk free.

Edited by cornel
Link to comment
Share on other sites

Totusi in ETK nu spune nimic ca ar fi doar pentru variable sport steering.

 

Esti sigur ca fixul asta nu este si pentru masini fara aceasta optiune?

 

Eu nu am afirmat ca e doar pt VSS, doar am spus ca aceasta e setup-ul meu :)

Din cate inteleg eu pe realoem.com se pare ca s-ar potrivi pt ambele tipuri de servodirectie.

 

WATCH OUT!!!

This repair kit serves only as a

solution for vehicles with acoustic

abnormalities in the steering gear!

It must be

noted the repair instructions!

07 Repair kit pressure piece EPS 1 04/2017 32106891974

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut fix aceeasi problema acum 2 luni, insa la mine zgomotul era aproape imperceptibil si se auzea numai in anumite situatii, spre exemplu pe denivelari (valuri) in asfalt, luate la viteza mai mare cu rotile bracate mai mult. Rezultatul? Am schimbat caseta de directie (VSS) cu totul. Intr-adevar, problema e des intalnita la F30/F31, dar am inteles ca si la alte modele (X1, X5). Pe forumurile de afara, unii recomanda sa strangi un surub de ajustare a casetei - e nevoie de o scula speciala, cu 3 gheare, pentru asta. Eu am optat pentru inlocuirea cu totul a casetei pentru ca masina era inca in garantie si nu am vrut sa risc. Insa asta cu inlocuirea tachetului clar e o chestie de tinut minte - sunt cazuri in care si noile casete au dezvoltat zgomotul respectiv.

 

Noua caseta, care e un model mai nou, pare diferita si ca feeling. Mi se pare (si nu cred ca e doar placebo) ca ofera un feedback mai bun, transmite mai bine ce fac rotile fata si are o cursa chiar mai scurta decat cea initiala (prima avea o tura si un pic de volan lock to lock cu masina pe loc, iar cea noua are fix o tura de volan).

 

Cornel, foarte interesant topicul, daca venea cu 2 luni mai devreme cel mai probabil nu mai inlocuiam caseta (in schimb am pastrat-o pe cea originala, care ar putea fi reparata in felul asta).

Edited by Cata_B
Link to comment
Share on other sites

Cool :p eu intalesesem ca este doar pentru VSS!

 

Intrebam pentru ca pare ca e un inceput si la mine! Nu se aude asa de accentuat dar se aude.

 

La tine se mai auzea cand aveai motoru pornit?

 

Se auzea cu motorul pornit insa cand il opream facea zgomot si mai pronuntat.

Apropos senzatia era mult mai accentuata cu jantele de 18, iarna pe jantele de 17 era mai "linistite" :)

 

Eu am avut fix aceeasi problema acum 2 luni, insa la mine zgomotul era aproape imperceptibil si se auzea numai in anumite situatii, spre exemplu pe denivelari (valuri) in asfalt, luate la viteza mai mare cu rotile bracate mai mult. Rezultatul? Am schimbat caseta de directie (VSS) cu totul. Intr-adevar, problema e des intalnita la F30/F31, dar am inteles ca si la alte modele (X1, X5). Pe forumurile de afara, unii recomanda sa strangi un surub de ajustare a casetei - e nevoie de o scula speciala, cu 3 gheare, pentru asta. Eu am optat pentru inlocuirea cu totul a casetei pentru ca masina era inca in garantie si nu am vrut sa risc. Insa asta cu inlocuirea tachetului clar e o chestie de tinut minte - sunt cazuri in care si noile casete au dezvoltat zgomotul respectiv.

 

Noua caseta, care e un model mai nou, pare diferita si ca feeling. Mi se pare (si nu cred ca e doar placebo) ca ofera un feedback mai bun, transmite mai bine ce fac rotile fata si are o cursa chiar mai scurta decat cea initiala (prima avea o tura si un pic de volan lock to lock cu masina pe loc, iar cea noua are fix o tura de volan).

 

Cornel, foarte interesant topicul, daca venea cu 2 luni mai devreme cel mai probabil nu mai inlocuiam caseta (in schimb am pastrat-o pe cea originala, care ar putea fi reparata in felul asta).

 

Nu e rau ca ai inlocuit de caseta mai ales daca e ultimul part number.

Curios este de cum "i-ai convins" sa o schimbe si in plus ai mai si ramas cu caseta veche :rolleyes:

Din cate cunosc eu piesa veche ramane la BMW in service.

Link to comment
Share on other sites

A fost usor, pentru ei nu era miza, pentru ca garantia era tip Euro Plus, asa ca pentru reprezentanta era o reparatie ca oricare alta si au incasat o suma consistenta.

 

Probabil ca daca masina era ĂŽn garantie la ei, nici nu era considerat defect, ci acel zgomot normal, care tine de modul in care a fost proiectata piesa.

Link to comment
Share on other sites

.... pentru ca garantia era tip Euro Plus, asa ca pentru reprezentanta era o reparatie ca oricare alta si au incasat o suma consistenta.

 

Cum te ai descurcat cu garantia EP? Ce pasi ai facut si daca ai intampinat piedici din partea asiguratorului?

 

Intreb aici si nu pe pm pt ca poate mai sunt si altii interesatk.

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

Da, exact, a trebuit sa plĂŁtesc si eu o parte. Nu am intampinat probleme cu emitentul garantiei. Comunicarea a decurs foarte bine, iar acceptul de plata a venit ĂŽn aprox 2 saptamani. Ce-i drept, comunicarea cu ei a fost una avocateasca (defect profesional), posibil sa fi ajutat si asta. Una peste alta, experienta mea cu Euro plus (emisa de Meneks AG) a fost una pozitiva. Edited by Cata_B
Link to comment
Share on other sites

Greu de crezut ca nu se va strica ceva in timp, pana la urma acolo bate un fier pe fier de face zgomotul ala.

BMW l-a catalogat cativa ani ca si zgomot tehnologic normal si daca e sa te ei dupa ei probabil ca poti merge asa pana crapa caseta de directie. Eu personal insa nu consider ca e ok si daca se lasa cu inclocuire de caseta de directie fii sigur ca o plateste utilizatorul si nu BMW.

De asemena, consider ca nu e ok sa lasi o problema ce are solutie, sa se dezvolte in alte probleme ce pot avea consecinte mai grave. Financiar o inlocuire de caseta de directie costa destul de mult, mai ales daca e sa calzulezi ca si procent din pretul masinii ce in curand o sa coboare datorita trecerii timpului si aparitiei noului model G20.

 

LE: @cavaliere: nu se demonteaza caseta de directie, se ridica masina pe elevator si prin accesul direct la caseta se schimba tachetul respectiv. Nu necesita nici macar refacerea geometriei si volanul ramane in aceeasi pozitie. Ce am mai inteles este ca e nevoie insa de o "cheie - scula speciala" cu care se scoate respectiv pune la loc tachetul. Totul este deja procedurat si documentat in ISTA de catre BMW ca si fix oficial pt problema asta, in consecinta as zice ca e risk free.

 

Salutare!

 

Am și eu aceeași problemĂŁ și am fost pânĂŁ acum ĂŽn același impas (troncane si face ca naiba). Ma gândeam sĂŁ ĂŽmi comand eu acest kit de reparație și sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ o repar eu (am experiențĂŁ foarte proastĂŁ cu mecanicii). DacĂŁ aș suna la cei de la Proleasing din Ploiești, mĂŁ poți ĂŽndruma ce sĂŁ le cer? Din câte am vĂŁzut, acest kit de reparație este pentru X3 și X4.

 

TotodatĂŁ are cineva procedura de ĂŽnlocuire? Eu am cĂŁutat-o aici și nu am gĂŁsit nimic.

 

Mulțumesc,

Andrei

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Am și eu aceeași problemĂŁ și am fost pânĂŁ acum ĂŽn același impas (troncane si face ca naiba). Ma gândeam sĂŁ ĂŽmi comand eu acest kit de reparație și sĂŁ ĂŽncerc sĂŁ o repar eu (am experiențĂŁ foarte proastĂŁ cu mecanicii). DacĂŁ aș suna la cei de la Proleasing din Ploiești, mĂŁ poți ĂŽndruma ce sĂŁ le cer? Din câte am vĂŁzut, acest kit de reparație este pentru X3 și X4.

 

TotodatĂŁ are cineva procedura de ĂŽnlocuire? Eu am cĂŁutat-o aici și nu am gĂŁsit nimic.

 

Mulțumesc,

Andrei

 

Daca vrei sa comazi acest part number o poti face aici.

 

Din cate observ eu PN 32106891974 se regaseste pe multe dintre masinile seriei F, practic pt tot ce este seria 1/2/3/4 si X1/X3/X4.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.