Jump to content

Masini ecologice si viitorul lor


Tien

Care va fi propulsia de maiine?  

114 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hai sa facem un topic cu masini ecologice si motoare ecologice.

Daca polemica este aprinsa benzina VS. motorina, ce parere aveti de motoarele pe hidrogen ( vezi BMW 7) sau cele HYbrid ( electrice si benzina) ?

 

Al carora este viitorul?

 

Eu personal as dori foarte mult o masina pe H2. Va inchipuiti, la teava de esapament curge apa curata, poti sa o bei. Iar performantele deja incep sa semene cu motoarele pe benzina. Mai trebuie lucrat un pic la autonomie si voila!

 

De abia astept sa vad masini pe circuit propulsate de hidrogen, obtinut din apa pe calea elecrolizei.

Link to comment
Share on other sites

De abia astept sa vad masini pe circuit propulsate de hidrogen, obtinut din apa pe calea elecrolizei.

mno, unguru' bulan, fratica, gusteru' si copchilu' is locatari pe electrolizei... :) lol, acum s-or si privatizat... :)

 

ontopic: sunt pentru hibrida.... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hai sa facem un topic cu masini ecologice si motoare ecologice.

Daca polemica este aprinsa benzina VS. motorina, ce parere aveti de motoarele pe hidrogen ( vezi BMW 7) sau cele HYbrid ( electrice si benzina) ?

 

Al carora este viitorul?

 

Eu personal as dori foarte mult o masina pe H2. Va inchipuiti, la teava de esapament curge apa curata, poti sa o bei. Iar performantele deja incep sa semene cu motoarele pe benzina. Mai trebuie lucrat un pic la autonomie si voila!

 

De abia astept sa vad masini pe circuit propulsate de hidrogen, obtinut din apa pe calea elecrolizei.

233858[/snapback]

 

a fost prezentare aseara pe discovery parca , motorul bmw cu hidrogen , foarte tare abia astept, vezi logo-ul meu

Link to comment
Share on other sites

Hidrogen.

Sunt cateva autobuze Mercedes pe aici propulsate cu h2... Prima data cand am vazut "fumul" m-am speriat... Foarte silentioase si faptul ca fumega apa e impresionant. Daca s-ar gasi o tehnologie mai ieftina de producere a h2-ului... Sau poate ca pretul petrolului ar trebui sa se dubleze.. :blink:.

Link to comment
Share on other sites

Usurel mai baieti. Motoarele electrice consuma curent electric; logic pana aici? Curentul asta trebuie sa fie produs undeva; ma urmariti? La noi in tara 70% din productie este termo, adica se arde huila si lignit, mai ales huila, carbune de calitate inferioara foarte poluant.

 

La hidrogen obtinut prin electroliza (care se face tot cu curent electric), aceeasi discutie.

Link to comment
Share on other sites

Curentul ecologic este usor de obtinut.. sunt atatea surse de energie alternativa.. de la vant si valuri pana la soare. Sa-l obtii e una, sa-l stochezi in schimb este alta poveste. Dpdv mecanic motorul electric are cel mai mare randament. Dar cum il alimentezi?... poate sa ii pui colectoar si sa mergi ca si cu tramvaiul..
Link to comment
Share on other sites

Problema este ca tot ce e ecologic e foarte scump.

 

Stii cat costa o moara de vant? Vreo 2 milioane de euro. Se fac afaceri cu asa ceva, sunt rusi care merg in Danemarca si cumpara mori de vant scoase din uz, insa in Romania ca sa pui asa ceva in functiune si sa scoti bani de pe ea, tre sa ai relatii nu gluma.

Link to comment
Share on other sites

Problema este ca tot ce e ecologic e foarte scump.

 

Stii cat costa o moara de vant? Vreo 2 milioane de euro. Se fac afaceri cu asa ceva, sunt rusi care merg in Danemarca si cumpara mori de vant scoase din uz, insa in Romania ca sa pui asa ceva in functiune si sa scoti bani de pe ea, tre sa ai relatii nu gluma.

233967[/snapback]

Pai da, dar sa nu uitam ca si primul motor cu aburi era foarte scump la vremea lui ( James Watt 1649) ca sa nu mai zicem de primul motor cu ardere interna sau primul motor conceput de Rudolph Diesel....

Link to comment
Share on other sites

Stii cat costa o moara de vant? Vreo 2 milioane de euro.

 

Wind turbine:

1KW $1561,

2KW $2753,

3KW $5449,

5KW $8104,

10KW$13298,

20KW $24458

nevoiele unei casute modeste nu depasesc 3KW zilnic... rezonabil as zice eu.. cu un 5KW ai si rezerva

Bine inteles, daca vrei sa faci din asta o afacere.. ai aici un mic calculator:

http://www.windpower.org/en/tour/econ/econ.htm

Link to comment
Share on other sites

Pai doar nu vorbeam de case totusi, era vorba de productie de energie la scara mare, pentru a inlocui termocentralele poluante. Ai nevoie de genul celor de 1.5MW care din cate am vazut costa 17 milioane de $.
Link to comment
Share on other sites

Corect, dar cat costa o termocentrala care produce aceasi cantitate de energie? Si care sunt costurile conexe (sa nu uitam ca o termocentrala are nevoie de carbuni/pacura, care la randul lor costa). 20 Milioane de euro nu este o suma tocmai mica, dar in timp se amortizeaza mai usor decat costurile unei termocentrale spre exemplu... Edited by Maverick
Link to comment
Share on other sites

Evident, insa e cu dus si intors problema. Cate lume isi va pierde locul de munca datorita inchiderii termocentralelor? Vrei sa ramai cu toata Valea Jiului pe cap? Sa zicem ca pornirea centralelor eoliene vor aduce si noi locuri de munca, dar crezi ca pe sutele de mii de mineri ii poti reprofila pe altceva in afara de agricultura?
Link to comment
Share on other sites

Romania este la ora actuala exportatoare de aer... Asta inseamna ca tarile cu o industrie foarte puternica si care elimina multe gaze in atmosfera, cumpara aer curat din .ro ca sa poata la randul lor elimina mai multe gaze.

Acum, zic eu, daca noi continuam sa micsoram poluarea, vom avea mai multi bani din vanzare (+aer curat) si vom putea sustine costurile sociale ale reeducarii minerilor. Pana la urma industria miniera din .ro este pe duca, cele cateva zeci de mii de tone de carbune produse au costuri mult superioare carbunelui rusesc de exemplu si depasesc de 4 ori costurile gazelor naturale (care sunt si mai putin nocive pt atmosfera).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am vazut mai demult o chestie simpatica, cred ca am mai descris-o pe undeva:

 

Un sasiu complet cu tot ce trebuie, pe care puteai sa pui ce caroserie vroiai tu, de ce forma si culoare vroiai. Forma bmw, mercedes, logan, etc. Toata mecanica era integrata pe sasiu, si, cum totul era drive-by-wire, pur si simplu tranteai o caroserie si bagai niste mufe si gata masina.

 

Interesant era insa sasiul:

- 4 motoare electrice de cate 40 CP la fiecare roata. Deci un 160 CP 4x4.

- Astia 160 disponibili oricand, instantaneu, si dormind atunci cand nu e nevoie de ei

- Un motor benzinar de 1 litru, folosit doar pt. a produce curent pt. bateriile care alimenteaza motoarele electrice. Baterii aranjate elegant tot in sasiu.

- Intrucat benzinarul nu merge in sarcina, si pornea doar din cand in cand, consumul era extrem de redus. EXTREM!

- In loc de benzinarul asta se poate folosi orice instrument de producere energie electrica, prezent sau viitor.

- Motoarele electrice dau un cuplu fantastic, si, in frana de motor, incarca bateriile :blink:

- Motoarele electrice NU au nevoie de cutie de viteze. Cuplu si putere pe toata plaja de turatie, cum ar fi? Ce CVT, ce alta inventie. Nimic! :)

- Fiind fiecare roata cu piz... masii, pardon, cu motorul ei, deci un computer dastept poate gestiona frumos puterea independent, astfel incat dispui de toate gadgeturile de la DSC, TC, EBD, XXX, ETC, simulare reductor, simulare autoblocant... Tot ce s-a inventat in domeniu. Nici macar senzori de ABS nu ai nevoie, ca un motor electric "stie" cand i se invarte axul, si cand accelereaza, si decelereaza...

- Posibilitatea existentei unui butonel din care sa aselectezi RWD, FWD, AWD ... dupa cum ai chef...

 

 

Deci? Cum suna magaria asta? Cam bine, nu? Iti ieu una cu vreo 3 caroserii, un suv, un cabrio si un tractor. si gata, ai garajul plin :)

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE
Am vazut mai demult o chestie simpatica, cred ca am mai descris-o pe undeva:

 

Un sasiu complet cu tot ce trebuie, pe care puteai sa pui ce caroserie vroiai tu, de ce forma si culoare vroiai. Forma bmw, mercedes, logan, etc. Toata mecanica era integrata pe sasiu, si, cum totul era drive-by-wire, pur si simplu tranteai o caroserie si bagai niste mufe si gata masina.

 

Interesant era insa sasiul:

- 4 motoare electrice de cate 40 CP la fiecare roata. Deci un 160 CP 4x4.

- Un motor benzinar de 1 litru, folosit doar pt. a produce curent pt. bateriile care alimenteaza motoarele electrice. Baterii aranjate elegant tot in sasiu.

- Intrucat benzinarul nu merge in sarcina, si pornea doar din cand in cand, consumul era extrem de redus. EXTREM!

- In loc de benzinarul asta se poate folosi orice instrument de producere energie electrica, prezent sau viitor.

- Motoarele electrice dau un cuplu fantastic, si, in frana de motor, incarca bateriile :blink:

- Motoarele electrice NU au nevoie de cutie de viteze. Cuplu si putere pe toata plaja de turatie, cum ar fi? Ce CVT, ce alta inventie. Nimic! :)

- Fiind fiecare roata cu piz... masii, pardon, cu motorul ei, deci un computer dastept poate gestiona frumos puterea independent, astfel incat dispui de toate gadgeturile de la DSC, TC, EBD, XXX, ETC, simulare reductor, simulare autoblocant... Tot ce s-a inventat in domeniu.

 

Cum suna magaria asta? Cam bine, nu? Iti ieu una cu vreo 3 caroserii, un suv, un cabrio si un tractor. si gata, ai garajul plin :)

239634[/snapback]

aoleu....nu mai zice asa

Deci masinile astea de tip vibrator nu vor avea practicabilitate prea curand.....160CP inseamna undeva peste 100 de KW...ia sa incarci tu acumulatorii astia la priza casei....sa vezi cum pica tensiunea in tot cartieru,si mare frumusete de factura cand ti-o veni de zici ca te-au confundat cu Metrorexu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.