Jump to content

Masini ecologice si viitorul lor


Tien

Care va fi propulsia de maiine?  

114 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest IulianE

da...

nu credeam ca voi spune asta vreodata dar poluarea a devenit destul de grava.

Eu am momentan biroul pe Iuliu Maniu ,si se intampla frecvent sa nu pot sta cu un geam deschis din cauza mirosului pregnant de noxe,pur si simplu ma sufoca....si asta e pe bune

Din adeptul V8-ului si a sutelor de cai fara importanta emisiilor de Co2 brusc cred ca am sa ma transform intr-un ecologist

Edited by IulianE
Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE

singura pb e ca biodieselu ataca cam tot ce inseamna plastic si cauciuc...

asa ca anumite tronsoane de caciuc/plastic de alimentare vor trebui schimbate mai des decat in cazul motorinei conventionale

Link to comment
Share on other sites

I'll get back to you with that, ca habar nu am.

 

Banuiesc ca e in zona pretului motorinei normale, ca altfel nu convingi poporul sa o cumpere... Poporul roman, de!

 

Nu au pompe, merg pe en-gros, dar aflam un pret, nu-i bai.

Link to comment
Share on other sites

Guest IulianE

am gasit pe gooogle...

2.3 RON/litru ,comanda minima 5 T

deci la pompa va ajunge undeva la 2.6-2.7....fata de 3, 3.1 motorina clasica e cam mica diferenta,dar va merita cu siguranta

Edited by IulianE
Link to comment
Share on other sites

I'll get back to you with that, ca habar nu am.

 

Banuiesc ca e in zona pretului motorinei normale, ca altfel nu convingi poporul sa o cumpere... Poporul roman, de!

 

Nu au pompe, merg pe en-gros, dar aflam un pret, nu-i bai.

239657[/snapback]

o/t

am un bon de biodiesel din germania, un sofer de-al meu a alimentat camionul, dar abia luni va zic exact

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am votat hidrogen pentru ca acesta va urma dupa motoarele cu combustibili ecologici si cele hibride.

 

Dupa parerea mea hibridele sunt caca-pisu din punct de vedere ecologic pentru ca tre' sa obtii curentul dintr-un motor conventional + generator + pierderile de rigoare. Ca sa exemplific: ca sa dai echivalentul a 100 CP pentru partea electrica e nevoie de un motor conventional de 117,6 CP (considerand 85% randamentul de conversie).

Avantajul este cuplul motorului (sau motoarelor) electrice (vezi locomotivele).

 

In ceea ce priveste motoarele cu hidrogen, depinde de modelele care vor castiga piata (probabil similare cu cele actuale in prima faza). Performantele sunt mult mai bune si exista multe studii facute, dar preturile sunt extrem de mari acum.

 

Din punct de vedere al performantelor, cele hibride hidrogen-electrice sunt probabil cele mai bune, dar e asa departe pana atunci (sper sa ma insel totusi).

 

Vor aparea si biciclete pe patru roti, pur electrice dar in RO tre' sa rezolvi cu termocentralele+minele, ceea ce nu a fost, ne este si nu va fi pe placul guvernului tarii noastre. Capacitatea de productia de energie hidro si atomica este suficienta si nu ar fi o problema marirea productie in doi-trei ani.

 

Fara a dori sa fac publicitate gratuita (nu ma plateste nimeni pentru asta :blink: ) in TopGear numarul curent sunt mai multe chestii spuse despre tema masinilor "ecologice".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

clar ca intra... biodiesel, creste performanta si scade consumul :blink: , oricum motorina/benzina e ieftina.. tinand cont ca la club platesti 3-5 lei pe 0,5 L apa plata sau minerala.. 3,5-3,8 pentru combustibil e mult ? si aia au de transportat, rafinat, forat... etc..

 

Electric ziceit ? in unele momente sucks si sa trebuiasca sa incarci telefonul.. daramite masina

 

Cica noul Koenigsegg CCX R are peste 1000 Cp ( mai mult ca Veyronul) si merge cu bioetanol.....enviromental friendly. :)

 

cand au prezentat koenigzegeru ala... ziceau ca diferenta de cp intre motorul alimentat cu benzina americana si benzina europeana e undeva la 50 cp...iar motorul modificat usor ptr bioetanol.. sau asa ceva avea cu 100 cp mai mult fata de varianta alimentata pe benzina europeana...

Edited by Lifestyle
Link to comment
Share on other sites

de viitor apropiat vor fi biodiesel respectiv bioetanol.

 

Masinile (sau mai bine zis motoarele masinilor) din America de Nord sunt proiectate sa functioneze cu un amestec de benzina cu etanol (nu 100% bioetanol). Asta de prin '80 incoace.

Dupa cum spune si IulianE, biodiesel-ul ataca tot ce-i plastic si cauciuc.

 

Despre pret: mai degraba cat costa prelucrarea unui litru de biodiesel?

 

Mai apoi....to be continued :blink: Imi place in schimb ce-a spus MuadDib ca a vazut :) (4x4 160cp :) )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Am votat hidrogen.

 

Totusi as prefera un motor care sa functioneze cu apa! :blink: Nu de alta dar se gaseste din belsug!

pai din cate stiu pui apa si se face hidroliza adica se desparte hidrogenul de oxigen...deci poti zice ca merge pe apa.

Apropo de apa, nu este din belsug, e chiar epuizabila.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Am votat hidrogen.

 

Totusi as prefera un motor care sa functioneze cu apa! :twoup: Nu de alta dar se gaseste din belsug!

pai din cate stiu pui apa si se face hidroliza adica se desparte hidrogenul de oxigen...deci poti zice ca merge pe apa.

Apropo de apa, nu este din belsug, e chiar epuizabila.

Daaa?

Si cum se epuizeaza , ma rog??? Dispar atomii de pe planeta?

 

Uitati un lucru simplu:

 

1. Apa este H2O, adica doi atomi de hidrogen plus unul de oxigen;

2. Prin hidroliza se obtin doua gaze ( H2) care arde, si O2 care intretine arderea...

3. Prin "arderea hidrogenului" ( adica combinarea lui cu oxigenul , ca asta este arderea) se obtine din nou ghici ce.....niste compusi gazosi ...si..APA! So, ciclul se reia!

 

Bineinteles ca apa obtinuta este intr-o cantitate mult mai mica, insa procesul este( intr-un oarecare fel) regenerabil!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 weeks later...

Ideala ar fi Hidrogen. Dar la capitolul performante mai e mult pana sa depaseasca benzina. Vorba unui membru de mai sus cel mai bine cu apa ca se gaseste peste tot. Chiar daca ar reusi sa faca o masina sa mearga doar cu apa niciodata nu va fi produsa de serie pt ca nu vor mai fi costuri de intretinere asa mari si vor pierde alte companii. De aceea o sa mai ramana mult si bine motoarele pe benzina si motorina. Mereu se vor opune companiile petroliere. Pana nu termina toate resursele de petrol si nu polueaza complet planeta nu se lasa. Da noi ne bucuram acum ca avem masini performante. Sincer cat de ecologist a-si vrea sa fiu parca tot un motor pe benzina suna cel mai bine.

De votat insa am votat electrica pt ca acolo cred ca ar fi de lucru in asa fel incat sa iasa mai multa performanta din masinile alea.

Solara doar vise de adormit copiii e o prostie.

Hibrida tot polueaza in esenta. E mai buna ca performante dar tot "arde ceva".

Combustibili ecologici - aici e de cautat. Sunt necesare multe studii pt a se gasi ceva care chiar sa nu polueze si totusi sa aiba si ceva performante.

Link to comment
Share on other sites

pana nu gasesc o metoda sa "alimenteze" masina in timp scurt... pana in 10 min sau o sursa nepoluanta de a produce curent montata pe masina, automobilul electric e doar o chestie de fashion nu ceva practic ...

Spunea cineva ca nu isi i-a M ca are autonomie mica ..:) pai una electrica care merge 150-200 km daca ai noroc si se incarca in 5 h ... ce sa mai zici ...

Nu imi dau seama ce sursa ar putea fi .... Fuel cell, poate o pila atomica eficienta ....altfel...nu iese nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
pana nu gasesc o metoda sa "alimenteze" masina in timp scurt... pana in 10 min sau o sursa nepoluanta de a produce curent montata pe masina, automobilul electric e doar o chestie de fashion nu ceva practic ...

Spunea cineva ca nu isi i-a M ca are autonomie mica ..:twoup: pai una electrica care merge 150-200 km daca ai noroc si se incarca in 5 h ... ce sa mai zici ...

Nu imi dau seama ce sursa ar putea fi .... Fuel cell, poate o pila atomica eficienta ....altfel...nu iese nimic.

 

Mie mi se pare practic pentru mulĂži oameni.

 

CâÞi dintre noi merg mai mult de 150-200 km zilnic?

Link to comment
Share on other sites

1.hidrogen prin hidroliza... dar consumarea apei in mod excesiv va determina schimbari majore in biosfera.

 

2.electric: capacitate de stocare mica si consum mare pentru reincarcare(1cp=0,75Kw)

 

3.biodieselul are ... dezavantaje:durata de pastrare relativ mica; este mai vascos decat motorina; mai inflamabil decat motorina; scade puterea motorului si daca nu ma insel si consumul e mai mare. la fabricare se foloseste soda caustica :twoup: . suprafetele agricole destinate culturilor de cereale si alte produse alimentare se vor micsora in detrimentul plantelor ce sunt materie prima pentru biodiesel: rapita/soia/porumb. intr-un viitor apropiat se va limita plantarea celor din urma, nu de alta dar consumul de hrana pe cap de locuitor al Terrei a crescut simtitor si creste in continuare(China intrece orice prognoze). cei mai mari producatori de biodiesel(din porumb si soia), si totodata cei mai mari consumatori sunt s.u.a. si brazilia.

 

4.varianta pretabila la momentul actual mi se pare hibridul: mai putina poluare, supravietuirea industriei extractive si de rafinare a petrolului pana la trecerea treptata/controlata la alte surse/metode/mijloace de autopropulsie.

 

5.mai raman variante:

- rotor(generator) magnetic;

- Propulsie nuclearĂŁ(masina ar cantari probabil cat un tanc datorita scutirilor de protectie) :)

- biogaz.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.