Jump to content

Sfaturi tuning BMW 125D


rault

Recommended Posts

Salut,

 

saptamana ce vine o sa iau noua masina, un BMW 125D Sport-Auto 218 CP si 450 NM.

 

M-ar interesa daca stie cineva vreun tuner bun pe la noi care are experienta deja cu resoftarea acestui motor. In afara am vazut valori ale tuningului intre 260 - 270 CP si cuplu intre 500-530 NM.

 

Orice parere e binevenita. Mersi.

 

EDIT: Acum am vazut ca aici nu se posteaza despre tuning. Rog mutarea postului in forumul dedicat.

Edited by rault
Link to comment
Share on other sites

Pai fiind n47 le cu 2 turbine, care si asa e predispus la stricaciuni ( vezi si pe forum un coleg cu turbina mica picata a 3l2 a oara in decurs de 100 mii km), atunci iti asumi plusul ala discutabil de performante.

Tu crezi ca fie el si tuner "expert", iti obtine 260 de cai fara o scadere majora a fiabilitatii care si asa e indoielnica? Putere crescuta inseamna boost marit in turbina, deci parerea mea e ca as cantari de 2 ori inainte sa fac asta.

Gandeste te ca ele crapa si stock la utilizari normale, nu blanite in 4000 rpm frecvent. Asa ca oare cat de fiabil ar fi cu 260 de cai obtinuti la 4000 rpm? Daca esti dispus sa accepti ca ti se poate strica oricand, go for it.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Bai, calmati-va ma, panicatilor. Am avut soft pe fiecare masina pana acum si nu am avut probleme niciodata din cauza la soft, daca masina nu e ingrijita corespunzator sau asa ai tu norocul sa ai probleme oricum o sa le ai si cu si fara soft.

 

Sa fim seriosi, sunt atatea masini pe forum-ul asta cu soft si dpf off care merg de atatia km fara probleme si veniti voi si aberati acum.

 

S-a discutat subiectu asta de milioane de ori si mereu o sa fie careva care sa fie pro si careva sa fie contra, exact cum e discutia diesel/benzina sau automata/manuala.

 

Poveste fara sfarsit.

  • Like 9
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai avut soft pe n47 biturbo? Evident ca nu. Normal ca sunt pareri pro si contra, dar de aia e forum, ca sa ii dai omului o parere/sfat. Daca ai rasfoi netul sa vezi despre ce vorbesc cu n47 biturbo, poate ca n-ai mai fi asa acid. E ca si problema cu distributia more or less.

Ai avut soft si cat ai mers cu masinile pana le-ai vandut, 15 mii? Conteaza si stilul de exploatare, ca daca ii faci soft si o blanesti zilnic, crapa mai repede decat stock.

Eu i-am prezentat riscurile destul de evidente. Nici tu si niciun tuner nu o sa ii dea in scris ca nu crapa peste 3 luni turbina sau peste 1 an.

Cat despre dpf off, aia e o gaselnita tipic romaneasca, nu e ca si cum asa e normal. Cu dpf off nu mai poti sta la semafor cu geamul deschis, printre altele.

Dar da, ca sa nu dai bani pe unul nou, mai bine il anulezi ca e ieftin. :)

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Il recomand pe Dragos de la Completechip Iasi. E unul din putinii tuneri care te va sfatui in asa fel incat sa iei cea mai buna decizie. Cred ca iti va explica si telefonic pentru a-ti face o idee despre eventuale probleme care pot aparea, inainte de a face acest pas. Am soft facut de el, iar pana acum nu am avut nici cea mai mica problema. Edited by is_toy
Link to comment
Share on other sites

Ai avut soft pe n47 biturbo? Evident ca nu. Normal ca sunt pareri pro si contra, dar de aia e forum, ca sa ii dai omului o parere/sfat. Daca ai rasfoi netul sa vezi despre ce vorbesc cu n47 biturbo, poate ca n-ai mai fi asa acid. E ca si problema cu distributia more or less.

Ai avut soft si cat ai mers cu masinile pana le-ai vandut, 15 mii? Conteaza si stilul de exploatare, ca daca ii faci soft si o blanesti zilnic, crapa mai repede decat stock.

Eu i-am prezentat riscurile destul de evidente. Nici tu si niciun tuner nu o sa ii dea in scris ca nu crapa peste 3 luni turbina sau peste 1 an.

Cat despre dpf off, aia e o gaselnita tipic romaneasca, nu e ca si cum asa e normal. Cu dpf off nu mai poti sta la semafor cu geamul deschis, printre altele.

Dar da, ca sa nu dai bani pe unul nou, mai bine il anulezi ca e ieftin. :)

 

 

amice tu vb din auzite.nu vreau sa sune rautacios. daca n ai patit tu sau vreun amic nu mai fi asa sigur. pt baiatul cu 125d http://www.dimsport.ro/ face super treaba . iti va explica f bine ce se intampla si ce riscuri sunt si oricand iti va face resoftarea stock daca esti nemultumit

Link to comment
Share on other sites

pai si cutia cat cuplu suporta?

Oficial dupa catalogul ZF cutia 8HP45 suporta max 500Nm. Dar deja are stock 450Nm asa ca nu prea e indicat sa o duci spre limita max ca si asa e cam la limita. Si nu inteleg ce putere vrea in plus, eu sunt f multumit de cuplul asta si 218cp pe al meu F10, d-apoi pe seria 1 care e mult mai mica si usoara.

 

p.s nu stiu exact daca are tot cutia asta, pe LCI la F10 s-a pus alta cutie 8HP55 care suporta max 550Nm.

Edited by Andrei_VUV
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oficial dupa catalogul ZF cutia 8HP45 suporta max 500Nm. Dar deja are stock 450Nm asa ca nu prea e indicat sa o duci spre limita max ca si asa e cam la limita. Si nu inteleg ce putere vrea in plus, eu sunt f multumit de cuplul asta si 218cp pe al meu F10, d-apoi pe seria 1 care e mult mai mica si usoara.

 

p.s nu stiu exact daca are tot cutia asta, pe LCI la F10 s-a pus alta cutie 8HP55 care suporta max 550Nm.

 

eu stiam raspunsulrolleyes.gif

am intrebat ca sa il atentionez si de aspectul asta.

 

p.s. : pe b47 s-a pus 8HP 2 care e 8HP50 in discutia noastra. nu 8HP55. si e la fel ca inainte, pt diesel suporta cu 50NM mai mult decat pe benzina => 8HP45=500NM diesel. =>8HP50=550NM diesel

p.s 2: f10 si f30 x25D nu e B47, inca e N47. Doar f30/f10 x16D/ x18D/ x20D au primit B47/8HP50

Link to comment
Share on other sites

Ai avut soft pe n47 biturbo? Evident ca nu. Normal ca sunt pareri pro si contra, dar de aia e forum, ca sa ii dai omului o parere/sfat. Daca ai rasfoi netul sa vezi despre ce vorbesc cu n47 biturbo, poate ca n-ai mai fi asa acid. E ca si problema cu distributia more or less.

Ai avut soft si cat ai mers cu masinile pana le-ai vandut, 15 mii? Conteaza si stilul de exploatare, ca daca ii faci soft si o blanesti zilnic, crapa mai repede decat stock.

Eu i-am prezentat riscurile destul de evidente. Nici tu si niciun tuner nu o sa ii dea in scris ca nu crapa peste 3 luni turbina sau peste 1 an.

Cat despre dpf off, aia e o gaselnita tipic romaneasca, nu e ca si cum asa e normal. Cu dpf off nu mai poti sta la semafor cu geamul deschis, printre altele.

Dar da, ca sa nu dai bani pe unul nou, mai bine il anulezi ca e ieftin. :)

 

Am doi prieteni cu soft pe n47 biturbo, eu nu am avut motorizarea asta, unul intre ei il are de 100.000 km iar unul de cateva luni si nu stiu cat a mers. Dar tu ai avut soft pe n47 biturbo?!

 

Vorba lui Lucian, daca rasfoiesti netul iti e frica sa te mai urci in masina...

 

Am masina cu soft de 5 ani si nu am avut nici cea mai mica problema, deci nu stiu de unde scoti tu faza cu 15.000 km si dupa vandute. Ultima masina pe care am avut-o cumparata tot aici de pe forum avea soft daca nu ma insel de 5 ani, nici cea mai mica problema, turbina originala, 200.000 km+

 

Cum nici un tuner nu iti poate recomanda ca nu iti crapa turbina peste 3 luni sau un 1 an nici tu nu ii poti garanta ca nu ii pica maine daca nu isi face soft si o lasa cum e, cu soft sau fara soft poate sa ii pice oricum turbina.

 

La faza cu dpf off chiar vorbesti aiurea, am avut pe majoritatea masinilor dpf off si nu inteleg de unde ai scos faza cu geamul deschis sau alte aberatii, adevaru e ca la modelele fara dpf nu puteai sa deschizi geamu, chiar te atentionau cand cumparai masina sa inchizi geamul la semafor :sarcastichand:

 

Si faza cu banul, tipic romanesc, tu nu esti tot roman? O masina din punctul meu de vedere functioneaza mai bine fara dpf, el are ca scop reducerea de emisii in nici un caz nu te ajuta sa functioneze mai bine motoru si mai curat. Uita-te cata lume a fost multumita dupa ce a dat dpf jos daca tot te iei atat dupa forum.

 

Eu chiar nu sunt genu sa ma bag in discutii contradictorii si nu te-am atacat in nici un fel, imi cer scuze daca mesajele mele te-au deranjat sau au fost deplasate, doar mi-am spus punctul de vedere si l-am argumentat.

 

Seara buna.

Edited by ckh
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Stiu care sunt riscurile si e normal sa ti le asumi. Nimeni nu iti garanteaza.

 

Am avut pana acum 2 resoftari pe doua masini cu care am mers 70.000 km fara nici o problema. Ambele masini aveau peste 120.000 km cand au fost resoftate.

 

Cutia este 8HP45 si cuplul maxim suportat e 500 NM. Si exact asta ma face sa ma gandesc. Mai mult de 500 NM nu as urca ca si cuplu si e oricum la maxim.

 

Dimsport, alaturi de multi altii, ofera peste 500, ceea ce nu mi se pare ok tinand cont ca maximul oferit de producatorul cutiilor de viteze ZF specifica pe site clar ca maximul de cuplu pentru cutie e 500 NM. Asta ma face sa ma gandesc serios la expertiza lor si cat de bine se intereseaza de fiecare model in parte cand ofera tuning.

 

@ckh. Este vorba tot de 125d sau pe alte modele in cazul prietenilor tai?

 

@is_toy tu ai facut resoftare pe motorul asta? Stii cumva daca are experienta pe motorul asta?

Edited by rault
Link to comment
Share on other sites

Am eu dpf off si pot sta cu geamul la semafor deschis :)))) pot sta si in parcare subterana cu motor pornit , e ceva miros dar nu sa lesini . Si am vazut cu dpf care miros de mori asa ca lasati textele ca dpf off e jale .

 

Myxule, recunoaste ca nu ai avut bani de un dpf nou :hyper:

 

Eu sunt nebun inseamna ca primu lucru pe care il fac la o masina cand o cumpar este sa ii dau dpf jos si sa ii fac soft?!

Edited by ckh
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Eu te-as sfatui sa lasi masina stock o perioada si abia apoi cand incepi sa te plictisesti sa faci upgrade-ul la Stage1. Nu de alta dar masina are ceva putere stock cat sa nu simti neaparata nevoie de mai mult.

 

Eu am N47 stage1 de vreo 50000km si n-am ce reprosa tunerului. Daca vrei detalii ask:).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.