Jump to content

Nu mai exista mecanici buni in Romania?


eliones

Recommended Posts

Salutare! Masina mea e46 318i din 2002. Am o intrebare chiar nu mai exista mecanici buni in Romania? sau care sa-si dea macar interesul cand fac ceva?

Prima problema: mi s-a aprins martorul de la antigel acum 2 saptamani cand era frig si am mers la un mecanic sa vad pe unde curge. A pus pompa si direct vad cum tasneste din vasul de expansiune. La care mecanicul zice e vasul trebuie schimbat radiatorul si ia pompa. Eu zic pai schimbam vasul ca ala e spart. Nu ca la bmw vasul nu vine separat de radiator, trebuie schimbat cu totul, du-te si cumpara radiator. Zic bine bine dar uita-te si la garnituri, coturi sa vezi daca mai curge prin alte parti. Nu ca adu radiatorul ca e clar ca de acolo e. Buuun plec la alt mecanic dupa ce cumpar un vas nou (ca asta cred k avea nevoie de un radiator pentru el) si il intreb cat imi iei sa-mi schimbi vasul si SA VERIFICI TOATA INSTALATIA ca nu aveam incredere in ce a facut celalalt si dupa sa-mi schimbi si antigelul complet, cumpar eu 4l antigel+4l apa. Zice 100 de lei. Merg la el si ce face direct de pe loc unde am adus-o hop scoate furtunele, curge antigelul pe scutul de plastic si incepe sa scoata vasul. Eu ii zic pai verifica din nou sa vedem daca mai curge prin alta parte decat vas.Nu ca sigur de acolo este. Zic bun atunci scoate tot antigelul din instalatie si urc-o pe rampa sa scoti si din suruburile de la motor de sub. El nu ca noi nu facem asa, acolo nu trebuie destrans, ca nu-i nimic ca mai ramane vreo 1l in instalatie, ca nu ai cum sa-l scoti pe tot, ca nu se intampla nimic. Zic bine dar de ce nu scoti scutul sa curga pe pamant nu pe scutul masinii. Ca stai linistit ca nu are nimic. Omul clar se grabea. termina pune vasul si dupa pune 3l de antigel si 1jumate de apa ca deja era plin. Ii zic pune jumate jumate, nu ca e mai bine concentrat. Zic na pai ai pus in total 4l jumate deci in instalatie mai erau 4l vechi, stai linistit ca nu are nimic. Face omu aerisirea si pune totul la loc, capace etc. Zic stai sa dau o tura cu masina sa vedem daca e ok si nu da pe afara ca ai pus cam plin si el nu avea pompa sa bage presiune. Dau o tura vin inapoi se uita asa de gura mea, fara lanterna printre capace si zice e bine ca era balta sub masina altfel (balta nu se facea nici cand curgea), ca nu mai ai martor aprins si tu pleci pe raspunderea mea nu pe a ta. Ba deci chiar nu isi da nimeni interesul pentru nimic? Ca la banii astia...(pai frate 100 de lei pentru 15 minute de munca - vasul il puteam schimba si eu si face aerisirea dar am zis ca merg la mecanic ca face calumea vefirica tot ca eu nu am rampa), ce sa mai vorbim de chitante, deviz, etc

A doua problema: ii zic sa se uite ca atunci cand pornesc masina ventilatorul parca nu are putere sa sufle. Face vum vum vum, mai tarziu isi revine. Asta s-a intamplat dupa ce am mers cu masina vreo 1km turat la 4000-4500, treapta a treia/ a patra. De atunci cand o pornesc asa face mereu. Eu cred ca e un scurt ca parca se aude si ceva cum sfaraie uneori in interior acolo. Ce zice mecanicul: trebuie schimbat ventilatorul ca e vechi si nu mai sufla bine. Incredibil. Am atasat un video poate ma puteti ajuta cu o parere, pana gasesc un al 4-lea mecanic mai breaz!

 

https://vid.me/r8XB

Edited by eliones
Link to comment
Share on other sites

Mihai nu am schimbat piesa cu tepi, dar nu a facut asa niciodata de cand am cumparat-o, abia dupa ce am mers mai turat sa vad ce poate a inceput (eu tot cred k e vreun scurt ceva nu face bine contact, cineva mi-a zis sa verific nichelina, dar nu vad ce pot verifica acolo).

Bogdan sunt din Timisoara.

Dmnu, nu vreau sa par din topor dar daca pentru tine 100 de lei pentru 15 min de lucru in scarba e putin, inseamna ca ne meritam soarta. De curiozitate tu cat castigi pe ora? Eu zic ca asta era operatiune de 50 de lei considerand ca acelasi tarif se percepe pentru schimbat fitre (care sunt 4), schimbat/echilibrat roti si alte operatiuni unde se foloseste o cheie si o surubelnita. Si asta era un nea mitica mecanicul, nu vreun service de top. Pai atunci daca ii zic sa-mi schimbe simeringurile cat imi ia? 500 de euro? In fine poate am eu asteptari prea mari pentru mecanicii nostrii. Daca i-am zis la unu, care lua 80 de lei/ ora, sa-mi sudeze ceva la toba, ca s-a desprins, si ii platesc timpul pierdut (2h = 160 de lei de ex), si el a zis ca nu ca trebe sa dea toata toba jos, si e munca de chinez batran si ca nu face. 100 de lei ca sa sudeze o urechiusa care s-a desprins si nu vrea, pai normal ca ia o lucrare de 15 minute si cere 100.

Eu nu sunt zgarcit, nu negociez la 10-20 de lei. La ala cu antigelul i-am zis ca ii dau bani dar sa faca treaba calumea (schimba vas, schimba antigel, curata tot, nu-mi lasa apa inauntru de zici ca a plouat in masina cum a facut). Daca faci in scarba cere 30 de lei si atunci merg cei care nu vor calitate, dar sa ceri 100 si sa-ti bati si joc, sa-ti cer eu sa faci lucruri pe care in mod normal ar trebui sa le faci tu...

In fine mai astept pareri despre ventilatie daca are cineva vreo idee si daca mai aveti ceva de spus despre preturile mecanicilor si cum sunt la voi in oras, daca vi se par normale sau nu postati aici, chiar sunt curios!

Edited by eliones
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In orasele mari e japca la preturile la service.

Cand te mai vede si cu Bmw (vb de un minim e46 ca deja la e36 multi nu te mai baga in seama ca e prea vechi) deja tariful este standard. 50 lei foarte rar si 100-150 lei foarte des. indiferent cat de mica este lucrarea.

si eu am dat tot 100 lei ptr schimbat vas expansiune si mi s-a parut multicel. Nici nu am stat sa gasesc mai ieftin am intrebat in 2-3 parti si aia e. La fel si o pompa de apa mai de mult unde am primit scoruri de la 250 lei (!!! mecanicul ala probabil ca nu stia unde este situata si cum se schimba pompa de apa la un banal 1.9 - lucrare de 20 minute cu tot cu umplere, nici nu mi-am permis sa ii explic :)) ) pana la 100 lei. La fel si mecanicul care iti spunea ca vasul se schimba doar cu radiatorul. Din cate stiu asa este la e36, la e46 nu au nicio treaba.

 

La o masina veche este extrem de indicat sa ai un garaj propriu si pricepere la operatiile cat de cat mai simple.

 

In schimb in orasele mici sunt cu totul si cu totul alte preturi. Si aproape intotdeauna alt respect onestitate si resposabilitate a muncii.

Edited by CosminE46
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Putini specialisti pasionati si multi cârpaci care lucreaza la cantitate si prost ( hai cat mai multe masini) . In vara cand am fost in Ro aveam niste discuri noi de frana si filtrele ( am zis ca la 50 lei manopera) nu merita sa ma mai complic. Au facut aia o treaba de tot rasu, mi-au lasat prima data sa atarne etrieru in furtunul de la frana pana i-am atras atentia la dorel. Apoi le-am dat pasta sa puna pe dosul placutei sa nu scartaie ei au uns suruburile . La final mi-au distrus filetul unui surub de la filtru de aer si nu mai statea carcasa filtrului apasata. Am zis ca e ultima data cand vizitez asemenea serviceuri

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by vladmury
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu doar in Romania se intampla asa (vezi ultimul meu topic deschis).

Grav este ca in tara nu se da nici macar bon de marcaj la service-urile de cartier.In caz de vrei sa faci o reclamatie esti al nimanui.

 

Eu as face urmatoarea comparatie.Service in RO anul 2016 = restaurant din RO anii 90.Ciupim cat putem,si asa nu ne intreaba nimeni de sanatate.

 

P.s.Vorbesc despre service-urile care stau ascunse si fac evaziune la greu, pentru cele care chiar fac treaba legala si de unde clientul pleaca multumit numai de bine.

Edited by calinbmw2000
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asa se intampla cand mergi la service uri din astea cu mecanici "dorel" angajati la gramada... Isi fac treaba fara raspundere la repezeala si au preturile firmei de renume la care lucreaza.

.

 

Mecanici buni sunt peste tot dar trebuie sa ii cauti si pana ii cunosti pe toti ai de lucru... apoi cei buni sunt aglomerati si e cu programare, eu de exemplu am 4 locuri unde ma duc cu masina depinde de lucrare, unul e chiar priceput lucreaza bine si e si ieftin la manopera, dar e serviceul lui si il mai ajuta un amic, pt lucrari dificile tester si probleme greu de depistat stau la coada la cel mai bun mecanic din oras, care refuza lucrarile de genul schimbat un geam un far un motoras, el are doar masini scumpe cu probleme serioase. La roti echilibrari si directie ma duc unde are cea mai performanta aparatura ca la pret nu e mare diferenta. pt ulei merg la mecanic care merge cu ulei si e manopera doar pt schimb ulei gratis... Pana incep sa te recunoasca ca client fidel posibil ca la prima intalnire sa fie mai artagosi unii.

Link to comment
Share on other sites

Oameni habarnisti sunt peste tot nu numai in Ro. Eu stau acum in UK si anul trecut am regretat mecanicii din Romania. Astia din UK pe langa faptul ca nu stiu deloc meserie mai iti pun si o manopera de o tii minte. Cand te duci inapoi cu masina ca nu ti-au rezolvat problema, te mint in fata ca masina nu mai are nimic si ti se pare tie.

 

Aici problema este atat la service-urile "de firma" cat si la cele mai penale. Si am vazut unele de am zis ca nu exista asa ceva decat poate in India (pacat ca nu am facut poze)

Link to comment
Share on other sites

[...] chiar nu mai exista mecanici buni in Romania? sau care sa-si dea macar interesul cand fac ceva?

[...] plec la alt mecanic [...]ca nu aveam incredere in ce a facut celalalt

[...] Omul clar se grabea.

[....]am zis ca merg la mecanic ca face calumea vefirica tot ca eu nu am rampa), ce sa mai vorbim de chitante, deviz, etc.

din tot ce ai scris rezulta ca este numai vina TA :pardon:

 

duceti masinile pe la toti habarnistii cu cotete "multimarca" (adica nu stiu sa rezolve integral defecte la niciuna, luata separat) ce experimenteaza solutii sau invata diverse pe masinile clientilor... asa iti trebuie !

 

ai fi putut sa te documentezi o noapte intreaga, chiar cu riscul de a nu dormi, dar sa alegi un service competent unde sa nu isi bata nimeni joc de masina ta, de tine si de banii tai...

Link to comment
Share on other sites

in ziua de azi nici la reprezentata nu mai sunt mecanici de doame ajuta

cel mai bun mecanic esti TU... eu de ceva timp nu mai duc masina la nimeni, treburile mici cum ar fi schimb antigel, etc le fac singur

pentru orice altceva am reusit sa-mi gasesc un mecanic cu talent in manopera, ( doar atat) care il dirijez eu cum vreau fara sa comenteze

nu il las sa faca absolut nici-o miscare fara sa-i spun eu... eu prima data ma documentez , si stiu exact despre ce este vorba , ce trebuie exact schimbat

si ma duc la el, schimba piesa asta schimba piesa asta... mda cam asa sta treaba

 

o regula de aur trebuie tinuta minte:

-nu te duce la mecanic cu " ia vezi ce defect are" deaorece o sa ai o lista lunga si diferita de la mecanic la mecanic

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

" La fel si mecanicul care iti spunea ca vasul se schimba doar cu radiatorul. Din cate stiu asa este la e36, la e46 nu au nicio treaba."

Sa se spuna aici, ca sa stim si noi, ceilaltii, ce model de BMW are radiator si vas de expasiune impreuna, de-nedespartit (mecaniceste)?

Ca "tare"-s curios (...) ce "mecanic" destoinic :angry2: toarna asa baliverne in urechile clientilor cu BMW..

 

Singurul care se poarta, repara cel mai constiincios/cu grija la masina ta esti TU.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Singurul care se poarta, repara cel mai constiincios/cu grija la masina ta esti TU.

 

 

Pai da, dar poate tu n-ai spatiu, scule, indemanare etc.

 

Si nu, nu mai exista mecanici cu simti de raspundere in Ro, nu se baga unde vad ca e de munca, ii intereseaza doar profit rapid si mare.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ba sa stii ca mai sunt, e drept, foarte putini, dar mai sunt...

 

Am luat si eu ceva tepe pe la mecanici de reprezentanta specializati pe marca in cauza(ba chiar si pe componente, in cazul meu Webasto) deci e putin prea departe sa spui ca omul si-o merita si ca trebuia sa stea nopti nedormite sa caute mecanici. In fond e o masina de care te folosesti, nu singurul scop si tel in viata. Mergi in limita bugetului pe care il ai, ce-i drept nu la primul "tamplar" de la coltul blocului care in pauza de masa mai bate si un cui in sasiu ca sa "tina".

 

Am constatat si eu ca mecanici care chiar sa nu experimenteze pe masina clientului mai sunt putini. Nu de putine ori am fost nevoit sa ma duc cu masina prin reprezentante din alte orase ca sa fiu sigur ca merg pe mana buna.

Edited by ViBogdan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Daca ai nevoie sa schimbi chestii banale, gen vas de expansiune, turbina, discuri si altele, te pot duce eu la mecanicii mei. Doi baieti ca lumea care iau cam 70 lei pe ora manopera si la piese isi pun cam 10 - 15%. Eu am un E90 320 diesel din 2006 si ma duc la baietii astia de 2 ani. Sunt foarte ok si de incredere, nu iau bani pe constatari si nu te jecmanesc si nu iti baga piese pe gat de care nu ai nevoie. Poti sa stai langa ei sa vezi cum lucreaza. Sunt din Bucuresti amandoi si oamenii repara de la Dacie la BMW X6 sau seria 7. Unui prieten i-au reparat un E46 complet, inclusiv perdeluta lunetei si alte chitibusuri care in alte parti nu au putut fi reparate. Oamenii sunt fff buni pe partea mecanica. Daca ii pui sa iti regleze nush ce chestie electronica, nu se vor pricepe sa faca si iti vor zice. Eu garantez pentru ei ( desi asta nu inseamna nimic pentru tine). Te sfatuiesc sa te duci la ei doar sa vada ce problema ai si iti vor face un pret. Tu decizi apoi daca iti convine sau nu. Daca le zici de la inceput ce defect ai, ei iti fac direct pret pt piesa respectiva plus manopera. Poti sa vii si cu piesa si iti vor lua bani doar pe manopera. Daca vrei mai multe detalii, da-mi msg in privat. Eu am schimbat la ei discuri, placute, senzori, am facut revizii. Mi-au schimbat actuatoarele de la usa soferlui si cea de pe stanga spate.

 

Stima,

 

cH

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri si pentru ca ati impartasit din experientele voastre. Acum sa raspund si eu la cateva dintre comentarii.

Pentru XXL: ca mi-o merit e putin deplasat (parerea mea), eu sunt perfectionist si chiar am studiat foarte mult despre bmw si motorul meu si probleme si cum se schimba una alta. Dar vorba altora nu am scule necesare, nici experienta si nici spatiu (nu cred ca pot lucra la masina intr-o parcare si fara rampa, doar asa pe cric). Doi la mana nu am mers la mecanicul de pe colt. Aici in Tm e unul care e cel mai bun si face doar bmw-uri, dar, daca nu stai langa masina si te simte ca nu te pricepi te rupe (pune alte piese, nu schimba tot ca sa revii cand apar alte probleme). La cei doi mecanici am mers prin niste cunostinte care mi-au zis, fiecare in parte, ca e cel mai bun, nu te fura, nu e scump, lucreaza bine. Si toate sunt service-uri cu acte in regula, cunoscute in oras, care iti dau si deviz, factura (dar la treburi serioase nu la un schimb de antigel nu?). Deci nu am mers la primul Dorel de pe colt. Dar daca am ajuns sa merg la 3 mecanici diferiti ca sa-mi faca constatare si sa-mi spuna cu totii ca imi curge ulei (evident vizibil), si ca alte probleme nu are, si la 2 zile sa vad ca tasnea antigel la greu, dar nimeni nu a vazut, sau ca nimeni nu a vazut cum imi face ventilatia, ca nu are putere, pai de ce mai fac constatare generala la masina? Asa daca ma duc eu si-i zic ce sa faca si sa schimbe sa nu ia frate 100 de lei, doar ca are loc si chei. Si o ultima chestie, am o problema cu masina normal ar fi sa mi-o poata rezolva orice mecanic, ca de aia e mecanic si de aia a primit aviz pentru asta, nu sa caut o saptamana pe forumuri si pe youtube ca sa fiu sigur ca-i schimba ce trebuie. Eu sunt incepator, asta e prima masina si merg de buna credinta la un service si imi zice mecanicul ca trebuie schimbat radiatorul. Pai daca nu citeam si nu stiam ca se poate schimba separat luam teapa nu?

Eu repar calculatoare, dar cand vine omul cu laptopul la mine nu-i trag de tastatura ca taranul ca nu e a mea, si ma comport finut cu piesele si nu-i bag piese pe gat de care nu are nevoie si curat si ce mai vad ne inregula, sau macar ii spun ca ar mai avea cate ceva de reparat. Dar poate de aia nu sunt bogat, ca nu sunt jepcar nu? Asta e probabil am eu prea multe asteptari de la Romania.

Pentru Colombian: eu sunt din Timisoara, nu ma ajuta cu nimic mecanicii din Bucuresti, dar multumesc de raspuns si timpul acordat.

 

Si totusi isi da seama careva ce ar putea fi cu ventilatia aia? putere insuficienta, scurt, piesa cu tepi, motoras?

Edited by eliones
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ba sa stii ca mai sunt, e drept, foarte putini, dar mai sunt...

 

sunt rari, si "pretiosi"

la reprezentata bmw din craiova era un baiat foarte bun care stia tot despre bmw

iti spunea cu aproximatie exact ce avea masina.

el lucra foarte mult in privat, colabora cu foarte multe service-uri, avea tester si multi apelau la el

daca doar daca reuseai sa dai de el, iti lua o gramada de bani, pentru timpu lui pretios

 

mai cunosc un mecanic foarte bun la constatare si manopera, a lucrat la ford

a lucrat si in canada la un service, era foarte bun omu', modest si prietenos

 

a disparut din peisaj, ( arestat pentru condus sub influenta alcolului, si fara permis deja retinut odata pentru aceeasi cauza)

Link to comment
Share on other sites

 

A doua problema: ii zic sa se uite ca atunci cand pornesc masina ventilatorul parca nu are putere sa sufle. Face vum vum vum, mai tarziu isi revine. Asta s-a intamplat dupa ce am mers cu masina vreo 1km turat la 4000-4500, treapta a treia/ a patra. De atunci cand o pornesc asa face mereu. Eu cred ca e un scurt ca parca se aude si ceva cum sfaraie uneori in interior acolo. Ce zice mecanicul: trebuie schimbat ventilatorul ca e vechi si nu mai sufla bine. Incredibil. Am atasat un video poate ma puteti ajuta cu o parere, pana gasesc un al 4-lea mecanic mai breaz!

 

https://vid.me/r8XB

 

Salut. In filmulet vad ca aveai ventilatia de la sofer inchisa din rotiÞã...

Link to comment
Share on other sites

Faza comica in service din RO.

 

Un prieten a suferit un accident la un Golf. Fiind in strainatate a constatat ca reparatia face mai mult decat masina. Avand in vedere ca pagubele erau doar la caroserie(aripa capota far bara fatza) iar masina era intr-o stare buna decide sa cumpere de pe ebay piese de caroserie si sa le monteze singur.

 

Zis si facut. Problema e ca nu a reusit sa alinieze piesele si de aproape se observa ca sunt toate puse nasol.

 

Ajunge in Ro si decide sa mearga la un service la le alinieze.

 

Dialog: 2 Mecanici, Client

 

C: buna ziua

M: buna ziua

C: am o problema la golful asta.

M: da' masina asta e praf, a fost facuta ghem . i-a uite aripa si capota nu sunt aliniate..

C: da stiu

M: ce naspa e reparata. cine ti-a montat astea?

C: eu

M: pai le-ai pus strimb.

C: da stiu, de asta am venit sa le aliniati cumva sa arate mai bine.

M: pai te costa 100Ron de element.

C: OK platesc

adice unu din mecanici niste chei desface cateva suruburi la aripa trage de ea...... aripa tzapana.

 

C: dar sa stiti ca eu am montat-o ca la carte toate suruburile sunt puse si i-am pus si silicon de caroserie. Deci vreau sa dati aripa jos o curatati o asezati si puneti si silicon.

 

M: mda; nu se misca deloc.

 

M: e prea mult de munca nu se merita.

M: da mai bine o lasi asa ca oricum nu se cunoaste.

 

 

C: :blink: si pleaca :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Mda din pacate asa este. Daca este prea mult de munca nu se baga. Prefera lucrari mai usoare la aceiasi bani.

Pentru Silviu: ventilatia era oprita, mie climatronicul imi face probleme, adica se aude cum motorasul care baga aerul prin fantele din mijloc parca nu are putere, daca dau pe manual baga fara problema.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.