Jump to content

BMW F30 320d vs BMW f10 530d


Colombian Heaven

Recommended Posts

Dar de ce se sperie toata lumea de costurile de intretinere atunci cand cumpara o masina? Daca iti permiti sa dai 27mii atunci probabil ai bani si de restul. Si doar nu stai sa schimbi piese ca sa facem deviz estimativ, totusi iei o masina buna la banii aia, nu un harb tavalit.

 

Nu e vorba ca voi lua vreun harb tavalit, dar eu schimb masina cam la 5 ani si fac cam 20 000 de km pe an. In 5 ani vor fi deci multe revizii ce trebuiesc facute plus alte defecte care pot sa apara. Faza e daca am noroc, nu voi baga bani in piese in masina noua. Si vreau ca atunci cand pica ceva la ea, sa-mi permit sa schimb in secunda 2, nu sa stau sa astept pana la salariu sau pana la pensie sa schimb servotronic-ul de exemplu. Fiecare cu calculele lui, eu stiu cam ce imi permit si nu ma intind mai mult decat imi e plapuma.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa multe calcule, gandiri si razgandiri am decis sa iau un F30 2.0 xdrive deoarece am vb cu multi posesori de 530xd si diferentele de costuri la intretinere sunt cam prea mari pt mine si nu as vrea sa fac rabat de la nimic atunci cand va trebui sa intretin noua masina. Dupa ce o vand actuala mea masina ( http://www.bmwclub.ro/forums/topic/172029-vand-bmw-320-diesel-m47n-163-cai-2006/page__p__2323514__fromsearch__1#entry2323514 ) voi cumpara un F30, negru m pachet si neaparat tapiserie Alcantara. Am gasit cateva care se incadreaza in bugetul meu. Pe viitor, sper in 3-4 ani sa imi permit un 5-ar cu motor de 3000. Pana atunci, raman tanar cu F30 :)

 

Zi buna.

 

cH

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Colombian Heaven - poti arunca o privire si pe 4 Gran coupe. Deschidere tip hayon la portbagaj, spatiu mai mult ca la F30 pe latime in habitaclu. Tinuta de drum clar peste F30 pre 2016 facelift(ruliu, nu-ti da siguranta la viteze mari), stabila pe viraje, mai conectata la drum. Bine echilibrata, sta unde o pui in viraj, e ca un kart. Pozitia de condus mai sport, te simti mai cufundat in masina. E mai aproape de spiritul Bmw (agilitate, manevrabilitate). Pe inaltime insa e mai scund cu vreo 10 cm. Pe bancheta spate plafonul e plonjat, daca ai peste 180cm esti la limita.

 

Am considerat si F10 (facelift, modelul acual) - rigiditate torsionala exceptionala, sasiu folosit de fosta serie 7, anumite modele Rolls royce. Interior clar mai premium decat modelele din seriile inferioare. Senzatie de soliditate, masina serioasa. Pb e ca tb sa pui pe ea ca sa ai agilitatea/manevrabilitatea tipica Bmw. Suspensie adaptiva sau M sport permanenta, jante 19 macar. Am testat un 520d suspensie standard si n-am fost impresionat deloc de comportamentul rutier. Se simte ca e mai grea / mare fata de seriile inferioare. Ar fi nevoie de un motor mai decent 525d. Desi masina e frumoasa, totusi ii lipseste din design sportivitatea, rautatea (seriile 2,3,4, F60/F61). Pe aici F10 e condus in general de persoane mai mature. Ma uitam si ieri pe autostrada, era un f10 in spatele meu, nu-mi inspira prea multe. Altceva cand vezi un 2,3,4,F60 mai ales cu angry eyes(led).

Atentie la motoarele N47 (pb cu distributia,mecanismul de tensionare). Au fost mai multe revizii, ultimele sunt mai ok. Motorul B47 a iesit acum aproape 2 ani, pare ok pana acum.

 

Vorbind de reparatii, costurile sunt doar un aspect. Mai e cel al indisponibilitatii. Te lasa masina in mijlocul drumului, sta in service in loc s-o folosesti, platesti pt masina de schimb.

Edited by mike2005
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am avut pe mana un F30 325d (216 cp parca) cu motorul N47. Avea un lag suparator (pt scurt timp) la turatii joase(chiar si cu treapta 1). Pana o lua din loc, dadea impresia de maasina mai grea ca-n realitate. La motorul B47 a disparut acest lag, raspunsul e aproape instantaneu. Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Salut Mike,

 

Dupa multe cautari si asteptari am decis sa iau urmatoarea masia: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=186861397&adLimitation=&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&scopeId=C&zipcode=&parkAssistents=REAR_SENSORS&parkAssistents=FRONT_SENSORS&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&interiorTypes=ALCANTARA&isSearchRequest=true&categories=Limousine&ambitCountry=DE&climatisation=&features=MULTIFUNCTIONAL_WHEEL&features=NAVIGATION_SYSTEM&features=AUTOMATIC_RAIN_SENSOR&features=SUNROOF&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=CRUISE_CONTROL&features=LIGHT_SENSOR&features=XENON_HEADLIGHTS&features=SPORT_PACKAGE&features=SPORT_SEATS&fuels=DIESEL&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPrice=35000&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C103%2C56%2C78%2C118%2C72&makeModelVariant1.modelGroupId=21&pageNumber=1

 

Masina asta intruneste toate conditiile impuse de mine. Luni plec in Germania sa o iau de la dealer, avansul l-am dat deja. Merci mult pt toate informatiile furnizate. Nu iau seria 4 pt ca asa cum zici si tu mai iei oameni cu tine in vacanta in masina care sunt mai inalti si stau prost in spate ( am patit-o cu un X6). Iau tot un 320 si peste 3-5 ani poate trec la seria 5. Un 5-ar e frumos sa fie de la 3000cc in sus sau 535 sa il simti ca lumea. Un 535 cu km putini si full full option costa prea mult acum pt mine si nu vreau sa ma arunc la credite sa iau masina care nu mi-o permit. Mi-a fost greu de sa ma despart de E90 meu, sper sa-mi treaca dorul de luni incolo cand o iau pe asta noua :p Eu nu am indisponibilitate pt ca atunci cand duc masina la service, am o masina la dispozitie si ma descurc eu cumva. #-ul asta raspunde nevoilor mele profesionale si personale. Nu planuiesc sa ma insor sau sa fac copiii in urmatorii 3 ani pentru ca altfle luam un 5 combi si aia era :D Sunt curios de agilitatea masinii noi si sa vedem cum se comporta. Daca nu-mi va placea, o dau rpd pt ca e relativ recenta si are km putini, motor mic si se incadreaza in profilul cumparatorului roman. Sa speram ca nu va fi cazul sa o vand rpd pt ca nu-mi place sa tot caut masini.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut Mike,

 

Dupa multe cautari si asteptari am decis sa iau urmatoarea masia: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=186861397&adLimitation=&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&scopeId=C&zipcode=&parkAssistents=REAR_SENSORS&parkAssistents=FRONT_SENSORS&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&interiorTypes=ALCANTARA&isSearchRequest=true&categories=Limousine&ambitCountry=DE&climatisation=&features=MULTIFUNCTIONAL_WHEEL&features=NAVIGATION_SYSTEM&features=AUTOMATIC_RAIN_SENSOR&features=SUNROOF&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=CRUISE_CONTROL&features=LIGHT_SENSOR&features=XENON_HEADLIGHTS&features=SPORT_PACKAGE&features=SPORT_SEATS&fuels=DIESEL&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPrice=35000&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C103%2C56%2C78%2C118%2C72&makeModelVariant1.modelGroupId=21&pageNumber=1

 

Masina asta intruneste toate conditiile impuse de mine. Luni plec in Germania sa o iau de la dealer, avansul l-am dat deja. Merci mult pt toate informatiile furnizate. Nu iau seria 4 pt ca asa cum zici si tu mai iei oameni cu tine in vacanta in masina care sunt mai inalti si stau prost in spate ( am patit-o cu un X6). Iau tot un 320 si peste 3-5 ani poate trec la seria 5. Un 5-ar e frumos sa fie de la 3000cc in sus sau 535 sa il simti ca lumea. Un 535 cu km putini si full full option costa prea mult acum pt mine si nu vreau sa ma arunc la credite sa iau masina care nu mi-o permit. Mi-a fost greu de sa ma despart de E90 meu, sper sa-mi treaca dorul de luni incolo cand o iau pe asta noua :p Eu nu am indisponibilitate pt ca atunci cand duc masina la service, am o masina la dispozitie si ma descurc eu cumva. #-ul asta raspunde nevoilor mele profesionale si personale. Nu planuiesc sa ma insor sau sa fac copiii in urmatorii 3 ani pentru ca altfle luam un 5 combi si aia era :D Sunt curios de agilitatea masinii noi si sa vedem cum se comporta. Daca nu-mi va placea, o dau rpd pt ca e relativ recenta si are km putini, motor mic si se incadreaza in profilul cumparatorului roman. Sa speram ca nu va fi cazul sa o vand rpd pt ca nu-mi place sa tot caut masini.

 

Salut Colombian Heaven,

Felicitari, o masina frumoasa interior/exterior, bine dotata. Volanul M e frumos, il am si eu, schimba atmosfera la condus. Volanul standard mi se parea cam anost.

Pentru putin.

Daca am inteles bine are 23000km din 03/2013? Pretul e chiar bun atunci.

-daca chiar atat are, pb a fost folosit pe distante scurte/oras. De verificat filtrul de particule. Am colegi care au dieseluri si merg 10 km pe zi, prin oras, insuficient pt regenerare. Filtru infundat si au mers la service(se poate forta regenerarea pe stand).

-n-ar strica sa asculti motorul la relanti, capota ridicata, in caz ca se aude ceva anormal la distributie (de obicei o haraiala inconstanta)

-tinuta de drum ar tb sa fie buna cu suspensia adaptiva (e si activa din cate stiu)

-dieselul de 2 litri face fata onorabil 7s pt 100km/h (cat un 3 litri diesel mai vechi). Plus rezerva de putere, ajunge de la 130 la 200 fara efort.

-E90 e considerat de multi o referinta road feel, motor, citeam chiar ieri asta http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a4678/go-news-new-cars-bmw-328i-vs-bmw-328i-65-1-roa0813/ (as fi curios sa incerc un E90)

-vad ca lumea e fascinata de F10. Eram si eu la inceput pana am vazut seria 4. Daca ai nevoie de spatiu F10 e bun; facand abstractie de asta mi se pare cam batranicios ca design. Am putin peste 30 de ani si nu m-as vedea conducand asa ceva. E prea cuminte.

 

Important: de vazut ce garantie ofera. Stiu ca de obicei e de 1-2 ani (macar la partea mecanica). Cand am fost la Bmw Niederlassung MĂźnchen sa ma interesez de un F10 sh ofereau 2 ani la partea mecanica si erau certified preowned. Aveau ditamai garajul, toata gama. Preturile ok, de ex Bmw F10 2.0d 40-100k km era cam 23-30k euro (TVA inclus).

 

Bafta la cumparare, asteptam pareri cand o aduci.

Link to comment
Share on other sites

Salut Colombian Heaven,

Felicitari, o masina frumoasa interior/exterior, bine dotata. Volanul M e frumos, il am si eu, schimba atmosfera la condus. Volanul standard mi se parea cam anost.

Pentru putin.

Daca am inteles bine are 23000km din 03/2013? Pretul e chiar bun atunci.

-daca chiar atat are, pb a fost folosit pe distante scurte/oras. De verificat filtrul de particule. Am colegi care au dieseluri si merg 10 km pe zi, prin oras, insuficient pt regenerare. Filtru infundat si au mers la service(se poate forta regenerarea pe stand).

-n-ar strica sa asculti motorul la relanti, capota ridicata, in caz ca se aude ceva anormal la distributie (de obicei o haraiala inconstanta)

-tinuta de drum ar tb sa fie buna cu suspensia adaptiva (e si activa din cate stiu)

-dieselul de 2 litri face fata onorabil 7s pt 100km/h (cat un 3 litri diesel mai vechi). Plus rezerva de putere, ajunge de la 130 la 200 fara efort.

-E90 e considerat de multi o referinta road feel, motor, citeam chiar ieri asta http://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a4678/go-news-new-cars-bmw-328i-vs-bmw-328i-65-1-roa0813/ (as fi curios sa incerc un E90)

-vad ca lumea e fascinata de F10. Eram si eu la inceput pana am vazut seria 4. Daca ai nevoie de spatiu F10 e bun; facand abstractie de asta mi se pare cam batranicios ca design. Am putin peste 30 de ani si nu m-as vedea conducand asa ceva. E prea cuminte.

 

Important: de vazut ce garantie ofera. Stiu ca de obicei e de 1-2 ani (macar la partea mecanica). Cand am fost la Bmw Niederlassung MĂźnchen sa ma interesez de un F10 sh ofereau 2 ani la partea mecanica si erau certified preowned. Aveau ditamai garajul, toata gama. Preturile ok, de ex Bmw F10 2.0d 40-100k km era cam 23-30k euro (TVA inclus).

 

Bafta la cumparare, asteptam pareri cand o aduci.

firma care o vinde e ok. in prima faza si eu am vrut sa cumpar de la ei, doar ca dezamgirea a fost cand mi.au aratat toate zgarieturile(jante,bara fata-spate, impunsatiri pe aripi si usi) si petele de pe tapiterie...masina care vroiam sa o cumpar de la ei necesita reparatii de aprox 350 e, iar ei nu au fost dispusi sa negocieze decat 500 e la vremea aceea pt un f10 (in februarie 2015). majoritatea masinilor de la ei sunt importate din franta de la firme de inchirieri auto.

km sunt reali fara dar si poate. eu am verificat 2 de la ei atunci.

bafta

Edited by selena
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos Selene si Mike,

 

O sa va tin la curent saptamana viitoare dupa ce voi fi facut ceva km cu ea. Si eu zic ca 5-ul e prea lenes cu motor de 2000. Daca vrei sa fuga 5-ul si sa fie sportiv vorbim de la 535 in sus. preferabil M5 :p Gata, sa nu mai visam cu ochii deschisi la M-uri pentru ca ne e bine si cu ce avem acum.

 

O zi buna va doresct :)

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare!

Doresc sa achizitionez un 320d f30 (buget 20000).Aceasta va fi primul meu bmw .Cat ajunge o revizie, cat de scumpe ar fi piesele,(ulei,filtre..etc) si ce costuri are o astfel de masina si in caz ca doresc sa ii schimb distributia sa o pun la punct dupa ce am cumparat-o, cat m-ar costa acest lucru?

 

Necesarul pentru revizie este in jur de 1850 (filtre,ulei, placute si senzori). Manopera nu mai stiu cat am dat ultima oara, dar asta vezi si tu in functie de unde mergi.. Distributia din ce am vazut este in jur a 3000 de lei.

Succes ! :)

Edited by enis28i
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.