Jump to content

Fugiiiiiiiti de AB


fbdcnt

Recommended Posts

Pai la noi in Ro se merge si pe japca si mai ales pt ca " prostul plateste".

Anul trecut la Midocar, cu audi a8 d4, rog baietii sa faca o geometrie pt ca uzase cauciucurile excentric. Imi zice pai costa 500 lei. Zic cum nene ca la a4 e 200.

La care primesc raspuns "pai da dar aveti a8, e masina din alta clasa". Asta e mentalitatea romanului.

 

Nu e mentalitatea romanului, asta e politica Audi, preturile la manopera difera intre A1, A3, A4, A6 si A8. Foarte relevant este cazul tau, geometria de A8 cred ca stii si tu ca nu este la fel ca la A4. O sa pun sambata cateva detalii legate de revizii la Autoklass pentru un ML250 si de la Filaret pentru un e93 320d, poate e cineva interesat de sumele exacte si nu de alte povesti.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu la ultima revizie la E60 asta vara (operatiune banala dealtfel) am stat in reprezentanta la MHS 3 ore si jumatate. Am sunat dinainte si am intrebat cat dureaza operatiunea (trebuia sa ajung la o intalnire dupa programare). Aproximativ 45 de minute a durat sa imi completeze cincizecidemiii de cacaturi in sistemul lor de cacat ca sa imi ia masina (fusesem si pentru ca voiam sa rezolv un recall cu borna de la baterie). Dupa cele aproape 4 ore in care s-a dus dracu orice meeting, nu au reusit sa schimbe nici borna, iar cand am preluat masina nu imi resetasera nici intervalul de service. Eu personal ma feresc din cauza birocratiei, nu neaparat din cauza pretului care in anumite cazuri nu reflecta timpul normat per operatie intr-un mod realist.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord ca geometria la A8 nu e totuna cu geometria la A4. Dar chiar si asa, politica firmei e bizara, mai.ales pt ca personalul nu e intotdeauna calificat sa ofere explicatii.

De multe ori habar n-au.

Recent am fost sa fac drivetest cu x4 si duduia care era reprezentant vanzari, deci nu portarul sau contabila, nu avea habar de specificatiile masinii. Nici macar tipul de motor nu stia cati cai ce cuplu absolut zero. Am elucidat o eu ca e b47 si nu n47 ca ea era din alt film, cauta prin baza de date.

Imi explica ca are scaune incalzite, in schimb nu stia ce face Edc ul.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta e o problema generala la vanzatorii de la noi. Daca nu le zice seful nimic, UNUL nu se implica. De parca le-ai cere bani, nu te-ai duce sa le dai. Exemplul tau cu "reprezentantul vanzari" e ilustrarea perfecta. Aici nu e vorba de tanti de la aprozar care trebuie sa dea cu matura si sa descarce camionul intre clienti, e o duduie platita fix pt asta si nimic mai mult. Eu unul nu inteleg cat de distrus sa fii ca angajat sa te afisezi asa sau ca patron sa tolerezi asa ceva.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

masina premium = masina la care nu te uiti bani. asta e adevarul. preturile din reprezentanta sunt in concordanta cu preturile DE NOI ale masinilor despre care vorbim.

 

Chiar nu vad o problema ca la reprezentanta Bmw preturile sunt f mari, aberant de mari. Asta e ideea de masina premium asta si vor pana la urma cei de la Bmw sau Merc.

Daca o luam asa ipotetic, ca ce japca fac, ca ce preturi aberante ca nu stiu ce, pai oare si masinile DE NOI vandute de Bmw daca le luam la bani marunti nu vi se pare ca la fel sta treaba? ca se cer sume nejustificat de mari? :)

Edited by CosminE46
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

masina premium = masina la care nu te uiti bani.

 

pfoai.

 

Inteleg daca ai fi vreun oligarh rus, vreun Carlos Slim ceva dar posesor de BMW si sa nu te uiti la bani... hai serios acum. Nici macar nu e de ras...

 

pai oare si masinile DE NOI vandute de Bmw daca le luam la bani marunti nu vi se pare ca la fel sta treaba? ca se cer sume nejustificat de mari? :)

 

Nu. De la calitatea materialelor, la complexitatea designului, la bugetele de proiectare, anii cu care sunt inainte fata de masinile non premium etc.

 

De ce crezi ca o navigatie pe un BMW costa in 2004 3300 euro optiunea iar acum au multe masini fara pretentii navigatie si la preturi mult mai mici? Pt ca la vremea aia, tehnic vorbind, navigatia cand o proiectai iesea mai scumpa poate chiar si de 10 ori fata de una proiectata si produsa astazi. Ca sa nu mai vorbim de bugetul de proiectare care era mult mai mare. Plus riscurile si provocarile tehnice etc.

 

In 2003, un display de 8.8 inch cumparat in milioane de bucati costa peste 200 euro la un furnizor de display-uri si care respecta normele pt a fi pus in masina. Mai era si cu CCFL care complica mult electronica din jurul lui. O asemenea optiune era disponibila pe BMW...

Acum vreo 2 ani, la rezolutie dubla si cu integrare mult mai usoara in masina deoarece backlight-ul e cu LED-uri, display-ul era 80 de euro. Acum e si mai ieftin iar cand va fi tehnologia suficient de usor de implementat in china si ajung sa o faca la standard automotive tot felul de firme "de apartament", va fi 20-30 de euro usor si uite asa ajunge si in ... logan.

 

Si sunt multe alte exemple.

Link to comment
Share on other sites

eu asa vad lucrurile si cred ca asa vede si Bmw.

In primul rand vorbim despre cei care isi iau masinile de noi. Cei care dau 35.000 pe un 320d cu optiuni nu foarte multe. Care dau 55.000 pe un 520d, 530 habar nu am, sau eu stiu ce alte exemple. Sa nu mai zic ca oamenii astia dupa 3-4-5 ani vand masina cu o pierdere maricica (pe care o suporta) si isi cumpara noul model.

 

Pentru oamenii aia in mod normal ca platesc 1400 lei sau 2300 lei la o revizie este tot aia :). Oamenii astia sunt destui, atata timp cat exista oamenii astia eu BMW de ce sa nu cer aberant de mult?

Sa ma gandesc la ala care cumpara masina SH cu 7000 mii euro? sau cu 11 mii?Eu reprezentanta Bmw nici nu am nevoie sa vina categoria asta de oameni la mine (ca astia nu vor veni - marea majoritate - nici daca preturile ar fi la jumate);

daca ar fi altfel reprezentantele cu siguranta ca ar scadea preturile, nu sunt prosti sa mearga in paguba. dar atata timp cat merge (si la masinile premium merge!) de ce ar scadea?

Edited by CosminE46
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu are nicio legatura pretul unei masini cu cele 5 minute si 4 cleme care sa merite 65 de ron. Iar filtrul in sine este cu 1 mil mai scump fata de acelasi filtru insa cumparat din alta parte.

 

Mai bine cumpar o jucarie copiilor sau iesim sa mancam in oras intr-o seara.

 

Pentru oamenii aia in mod normal ca platesc 1400 lei sau 2300 lei la o revizie este tot aia :).

 

Nu nu este tot aia. Este o diferenta de 900 ron.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca e corect sa ne raportam la ce accept eu sau tu.

discutia ca sa aiba un sens cred ca trebuie sa ne raportam la lucrurile per total. acum cateva saptamani a ridicat cineva de la Filaret la un 530i e60 o factura de vreo 48 de milioane inaintea mea. parcarea era plina de masini noi sau foarte noi.

pentru o programare ptr o operatie d-aia de recall s-a gasit data libera peste vreo 3 zile, ma gandesc ca este destul de ocupat servisul.

 

deci ..se pare ca lumea plateste sumele astea care de multe ori sunt absurde. dar din categoria oamenilor care fac multe zeci de mii, sute de mii de euro cati crezi ca stau sa isi bata capul cu toate prostiile? cel mai bun exemplu este aici pe forum. stim bine cu totii ca sunt probleme multe si la masinile noi, masini de 1-2-3-4 ani. cati intra pe aici sa caute vreo rezolvare sau ceva, chiar daca sunt pe garantie sa vada care e treaba, cum functioneaza etc.

nu nene, o duc in service platesc factura si aia e. ce atata bataie de cap? :))

Edited by CosminE46
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu se discuta despre a face tu in "fata blocului" vs. reprezentanta.

 

E vorba despre reprezentanta care face o operatiune banala vs. oricare alt service care face aceiasi operatiune banala.

 

Un set de anvelope 245/40/18 costa la BMW: 80 de milioane. Am pe undeva pe acasa factura proforma. Aproape 2 milioane erau numai valvele. Vreo 45 de ron pe bucata!

Am chemat BMW service mobil in Germania. O anvelopa run flat era mai putin de 300 de euro cu montat cu tot. Versus aproape 20 de milioane la BMW "Timisoara". Iar de batut capul.... pai ala mi le punea pe masina intr-o parcare. Nici nu ma deplasam la service...

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg de ce va bateti capul, absolut peste tot este la fel, daca AB practica pretrui considerabil mai mare decat Bmw Dermania sau decat Midocar, Tiriac etc, intelegeam,dar asa nu inteleg de ce va cramponati.

 

Asta incerc si eu sa zic. Ca am facut un calcul grosso modo intre a imi cumpara piese AM si a merge la reprezentanta unde pun filtre oe si ulei, si diferenta era mica. In plus eu prefer reprezentanta pt ca ofera si factura si am nevoie de ea.

In plus, am o rezerva si prefer sa fiu sceptic cu faptul ca nu exista nicio diferenta de calitate intre filtre oe si mahle, mann etc. De ulei nu mai zic, acolo sigur e probabilitate mare sa fie contrafacut.

Ce stiu sigur este de exemplu ca placutele la Mercedes desi Oe sunt facute tot de Ate, alea Oe sunt mai bune decat Ate aftermarket, iar diferenta de pret se reflecta real undeva.

Si revin si intreb pe cei care se pricep mai bine, unde faceti voi revizii cu piese originale si ulei original cu preturi de 700 ron?

 

 

Oricum discurile si placutele OE sunt mult peste ATE-uri, chiar daca si cele OE sunt facute tot de ATE.

 

Inainte sa vand X6-le aveam o mica bataie la franare in volan, am schimbat discurile si placutele cu ATE-uri, nu am apucat sa vand masina ca deja incepusera iar bataile.

Edited by ionut_marius
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sa va spun: ulei motor bmw long life la modestul pret de 100ron/l, un filtru de ulei, unul de habitaclu

 

 

legat de revizii

 

http://www.bmwclub.r...61#entry2324461

 

@Doru pana la urma ce au schimbat la tine?toate filtrele + ulei ?sau filtre mai putin filtru motorina?

 

ulei si 2 filtre, a spus in primul post

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

Si revin si intreb pe cei care se pricep mai bine, unde faceti voi revizii cu piese originale si ulei original cu preturi de 700 ron?

 

La mine la garaj (unde tin masina), am luat 5 litri de Shell 5w40 "pure plus tehnology" (OFERTA-in vest..) cam cu 120 roni (dupa cursul BNR azi) si un filtru de.ulei Mann, inca 10 sau 15 roni. O cheie "franceza" pentru filtru, o tubulara de 17, motor incalzit si afara cu vechiul ulei.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

am dus un mini al nevestei la ab la prima revizie de 20,000km.

l-am si luat. cand ma uit in factura, ce sa vezi? 11 mil frate! pt ce? sa va spun: ulei motor bmw long life la modestul pret de 100ron/l, un filtru de ulei, unul de habitaclu + 50 ron schimbat 2 beculete, I-am rugat eu. asta e tot. mai poftiti pe la noi! hahaha s-o credeti voi!

 

Chiar nu va inteleg fratilor, cand cumperi o masina clasa premium, nu-ti pui problema intretinerii? Tipic romanesc, toata lumea vrea masini premium, isi bat joc de ele cu uleiuri si piese de schimb facute pe vapor, apoi vin si se plang pe acest forum cum ca masinile sunt proaste ...

Cautati Castrol, Shell sau ExxonMobil ieftin? Luati de aici, sunt 3000t (adica 3 milioane litri!): http://www.oats-lrc.co.uk/lubes-technical/article-2048/police-uncover-fake-lubes-operation-in-shanghai

 

PS

Sa vedeti acum cate minusuri imi toarna cei care se ocupa cu piese de schimb dubioase ...

Edited by D_A_N
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de ceva "tipic romanesc" , e vorba de un principiu. Filtrele nici macar n-au fost schimbate toate la cei 1100 ron, adica mai era cel de aer si combustibil (daca era cazul). Oricum, un ulei de calitate poate fi cumparat si din Ro si niste filtre ok, iar pretul manoperei poate fi infim sau zero daca o faci tu intr-un garaj.

 

Mi se pare ca prea bateti toba cu chestia asta, aveti premium platiti scump, chiar si pt un amarat schimb de ulei. Mai ales in contextul in care f multe service-uri mari isi bat joc efectiv de clienti, nici macar nu stiu sa repare, te pun sa schimbi juma de masina si exista o probabilitate sa se fi rezolvat problema.

 

Cunosc un baiat pe alt forum, cumpara doar NOI OE, piese ce tin de interior, gen panou climatronic 3600 ron parca, dar nu lasa reprezentantele sa se atinga de masina lui.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

1461899163[/url]' post='2344842']

La mine la garaj (unde tin masina), am luat 5 litri de Shell 5w40 "pure plus tehnology" (OFERTA-in vest..) cam cu 120 roni (dupa cursul BNR azi) si un filtru de.ulei Mann, inca 10 sau 15 roni. O cheie "franceza" pentru filtru, o tubulara de 17, motor incalzit si afara cu vechiul ulei.

 

vezi ca mai e si filtru de motorina, de aer si de polen. Astea nu se schimba, nu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.