Jump to content

Bmw X3 F25 2.0d xdrive


cornelb85

Recommended Posts

Fac o prezentare a masinii mele cumparata in ianuarie 2015 din Germania. Inainte am avut E90 2.0d din 2005, gri arctic, facuta RBN la 200 cp..., buna masina, avea 300.000 km doar cu apa paie si bataie. Si doua turbine si un kit de ambreiaj+volanta. (nu prea m-a deranjat pe unde m-a dus masina asta).

 

VIN long WBAWY31040L------

 

Type code WY31

 

Type X3 20D (EUR)

 

Dev. series F25 ()

 

Line X

 

Body type GEFZG

 

Steering LL

 

Door count 5

 

Engine N47T

 

Cubical capacity 2.00

 

Power 135

 

Transmision ALLR

 

Gearbox AUT

 

Colour SPARKLING BRONZE METALLIC (B06)

 

Upholstery POLSTER PEARLPOINT MIT ST/LED ANTHR (FHAT)

 

Prod. date 2011-11-14

 

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

 

1CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION

 

1CD BRAKE ENERGY REGENERATION

 

2B7 L. ALL. WH.DOUBLE SPOKE 309 W.MIX.T

 

205 AUTOMATIC TRANSMISSION

 

216 SERVOTRONIC

 

230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT

 

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

 

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

 

258 RUNFLAT TYRES

 

3AC TRAILER TOW HITCH

 

3AG BACKUP CAMERA

 

3AT ROOF RAILS ALUMINIUM SATINATED

 

413 LUGGAGE COMPARTMENT NET

 

423 FLOOR MATS, VELOUR

 

428 WARNING TRIANGLE

 

465 THROUGH-LOAD SYSTEM

 

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

 

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

 

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

 

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

 

521 RAIN SENSOR

 

522 XENON LIGHT

 

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

 

544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION

 

563 LIGHTS PACKAGE

 

606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS

 

698 AREA-CODE 2

 

8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS

 

8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

 

8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B

 

8V1 NCAP LABEL

 

801 GERMANY VERSION

 

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

 

925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE

 

Series options

No. Description

4CG INT.STRIP SATINSILVER

 

520 FOGLIGHTS

 

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

 

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

 

Am cumparat-o de la un dealer foarte mare de langa Frankfurt, iar de prin Ungaria am adus-o cu platforma pana la Arad unde am asteptat numere rosii de CT. Asta din cauza ca cei de unde am luat numerele din Germania si nici cei de la dealer nu mi-au spus ca nu am voie cu numere galbene de Germania in afara Germaniei. In Austria oricum au mers, desi imi spunea prietena ca se tot mira lumea la Pandorf "yellow plates, yellow plates". Noroc ca atunci cand am intrat in Ungaria mi-au spus niste romanasi cu duba si platforma sa ma urc la ei pe platforma ca ar fi pericol sa merg mai departe. Nu am vrut sa ii ascult, stiind ca am Tuv si asigurare, dar inaintand in Ungaria am tot citit pe net, si pana la urma am oprit in timp util si chemat platforma de la Arad (400 euro). Deja ungurii dadeau tarcoale in parcarea unde asteptam.

In Germania mergea frumos masina, dar cum am plecat de la Arad spre CT, anvelopele de vara runflat si uzate inegal au inceput sa ma zguduie ( era iarna). Scaunele sport ma cam tineau la spate, eu fiind mai lat in spate. Acum si-au mai dat drumul,s-au mai lasat, sunt pe marimea mea.

Cum am adus-o m-am dus la Bavaria CT pentru o verificare, mai ales ca se auzea fasaitul specific motorului de 184 cp si pentru schimbul de filtru motorina si aer (uleiul era schimbat anterior). Bineinteles ca cei de la Bavaria mi-au scris in verificare " se aude zgomot de fasait ca de distributie" , impreuna cu un pret de 10.000 lei pentru a schimba distributia. Ma demoralizasera cu asta. Au urmat ceva nopti si zile de studii a acestui forum cu privire la distributie si motor, desi stiam dinainte de problema aceatsa dar la motoarele de 177cp.

 

Iata ce multumiri / nemultumiri am avut si ce mici modificari i-am adus masinii:

 

-Dupa vreo luna am schimbat intinzatorul de sus, avand acces din exterior la el, si am pus piesa aceea cu cod mai nou (e mai lung acesta).

 

-La motor se auzea acel fasait intermitent, dar nu troncanea motorul ca in cazurile grave. Asa ca i-am schimbat uleiul la vreo luna dupa ce adus-o, punand ulei bmw castrol 5w30 - s-a auzit bine in primele doua zile apoi iar fasaia, iar dupa 3000 km i-am pus Motul 5w40 8100 x clean, nu se mai auzea fasaitul, dar parca se auzea motorul putin mai gros si parca nu era foarte iute la acceleratie. Dupa vreo 7000 km i-am pus ulei noul Bmw shell 5w30 dar luat de la un magazin din CT la 50 lei litrul, parca era mai bine la acceleratie dar iar se auzea putin fasaitul. Prin noiembrie 2015 dupa vreo 8000 km am facut iar schimbul dar la Bmw Filaret cu ulei Bmw Shell 5w30 , la 110 lei/litrul, banuiesc ca era original. Eu zic ca masina trage mult mai bine cu uleiul asta (original) si este mai silentioasa. In iarna trecuta atunci cand am luat-o se auzea in Romania (nu si in Germania) aproape ca un tractoras, gen zgomot de avans.

 

-Am montat anvelope non runflat, consider ca acestea nu sunt pentru Romania, mai ales ca am jante pe 19. Prea zguduiau inainte.

 

-Dupa ce am schimbat filtrul de motorina la Bavaria, a inceput ca iarna trecuta , la rece, in accelerare sa se auda un zgomot metalic. Banuiesc ca era de la injectoare. Cine stie ce mi-au facut aia la service. Acum in iarna 2015-2016 nu se mai aude asa, i-am facut rodajul.

 

-Am facut 30.000 km cu masina in Romania, are acum 120.000 km si tot nu i-am schimbat distributia. Cei de la Bimmer au ascultat-o un minut si au spus ca se aude si ca trebuie schimbata, iar la Filaret au verificat-o si au ascultat-o cu aparatul si au spus ca este in regula. Pana nu incepe sa uruie motorul nu il desfac, la cate povesti aud despre demontat/montat fara simt de raspundere la noi.

 

-I-am facut geometria rotilor, si pe fata si pe spate anvelopele erau uzate inegal, iar directia nu era precisa, cam jongla inainte. Acum e un mic tanculet masina, este precisa.

 

-Problema zgomotului de vant mi-a cam dat batai de cap. Cand treceau camioanele pe langa mine se auzea de parca se umfla masina. Am reglat usile, am dat cu solutie de chedere peste tot. Am incercat sa acopar mici gaurele aferente cu silicon negru. M-am gandit si la oglinzi ca ar face zgomot dar nu fac chiar atat de mult. Problema este de la inchiderea geamurilor , mai ales cele din fata. Pe acolo se aude zgomotul de vant (celebrul termen wind noise..) si de trafic. Si anume in partea de sus unde intra geamul in trimul acela/ cheder. Acolo nu este izolat geamul bine si nu se inchide bine. Se poate observa asta apasand pe geamuri atunci cand sunt inchise, din exterior in partea de sus si poate vedea cum se misca geamul din afara spre interiorul masinii. Am rezolvat asta cu ceva pricepere si niste material din burete tare si subtire care se pune la colturile mobile, de la Dedeman.

 

-Am reglat inchiderile tuturor usilor, haionul portbagajului si capota. Capota imi facea asta vara (cand se dilatase) niste zgomote si scartaituri infernale , pana mi-am dat seama. Era de la doua surubele de reglaj ale capotei amplasate la colturile spre parbriz, care atingeau prea tare fier pe fier, pe uscat. Pana sa ajung acolo am tot verifcat directia si bucsile.

 

-Geamurile sunt destul de subtiri, cel putin pe masina mea.

 

-I-am pus folii solare fata-spate, acceptabile, nu foarte negre.

-Sub capitonajul de la capota motorului am dat cu spray antifon, astfel motorul se aude mai incet.

-Am schimbat tampoanele de cauciuc ale cutiei filtrului de aer, pentru amortizarea vibratiilor. Totusi trebuia fabricata cu suruburi fixe in dotare.

 

-Sub capitonajele din portbagaj am dat cu spray antifon pe tabla aceea cheala , care cam duce lipsa de materiale insonorizante. Am mai pus si ceva folii de bitum antifon. Se simte diferenta si la zgomotul de rulaj dar si la pietricelele care se auzeau inainte mai tare pe drumurile pietruite.

 

-In prezent ii dau ceva talpa, nu stau cu frica ca s-ar putea rupe distributia. Dar o menajez cat de cat, nu urc mai mult de 3500 in turatii.

 

-Inainte cam tremura masina , aveam mici vibratii la interior, dar acum e destul de finuta. Am mai rodat-o eu...

 

-Cutia schimba foarte bine si rapid, mai ales in modul manual.

 

-Multa vreme am alimentat cu motorina Ecto de la Lukoil, pentru curatare. Se simtea de fiecare data cand bagam asa, in sensul ca urcau turatiile cu putere in aceeasi treapta de viteza de la 1300 pana la 3000 cand schimba, chiar in D simplu. Cum puneam motorina normala, cum se poticnea sa schimbe treapta la 2000 turatii, tocmai atunci cand o calcam. Acum merge f bine cu orice fel de motorina, probabil s-au mai curatat si uns injectoarele.

 

-Consumul e destul de bun, cam 5 - 5,5-6-6,5 vara. Iarna putin mai mult. Cel mai putin 4.2 si chiar am facut 100 km asa. Depinde si de anvelope, cele de iarna sunt mai grele, iar cele run flat si mai grele, fata de cele de vara. Chiar 2 kg bucata. Le-am cantarit.

 

-Ce nu inteleg eu ca uneori , la relanti este foarte silentioasa si cu vibratii inexistente. Mai ales cand umblu prin umezeala sau dupa ce o spal. In general imi arata la relanti pe o aplicatie de telefon 55 decibeli iar cand simt ca nu mai sunt vibratii imi arata 49-50 decibeli. Parca si trage putin mai bine cand merg cu ea in momentele acelea. Si nu stiu de ce. As vrea sa fie asa tot timpul si nu stiu cum.

 

-Masina este destul de inalta si incapatoare, si lejera pentru nevoile zilnice. Iarna aceasta nu am ramas suspendat nicaieri.

 

- Este o masina foarte buna ca - concept, este 4*4, motor de 2000, 1800 kg, destul de inalta, stabila si precisa mai ales cu jantele pe 19, are spatii de depozitare, materiale destul de bune (inafara de plasticele din josul usilor) si are putere suficienta. Pentru oras e foarte buna, dar si la drum lung este lejera si confortabila. Dar se vede ca e facuta in SUA, nu e asamblata cu exactitate nemteasca. Detinem in famile mai multe marci si modele precum Volvo xc90, GLK, Jeep Cherokee, Mazda CX7, E Class 250cdi, utilaje si utilitare si cred ca stiu ce inseamna calitatea la o masina.

In concluzie este o masina potrivita de folosit zi de zi, are ceva aparenta de premium, dar nu de lux. Nu este ca seria 5.

Edited by cornelb85
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pune niste poze/detalii mai multe cu antifonarile facute si cu ce ai facut la filtrul de aer, ca nu zici tu rau, nu sunt idei deloc rele. eu nu ma plang absolut deloc de zgomote de rulaj/vant/etc la masina actuala, dar intotdeauna e loc de mai bine.

 

 

si niste poze cu masina ta sunt binevenite, bineinteles

Link to comment
Share on other sites

Sper sa pun si poze si alte videoclipuri.

 

Da , este ceva mai lesinata decat E90 la viteze peste 120 la ora, si da, mai ales cand pun vreo 150-200 kg in portbagaj. Cand am 4 pasageri diferenta e destul de mica la demaraj. Nu poti sa le ai pe toate. Cred ca e gandita mai mult pentru oras, are si consumul (cam 7.5 - 8 %)si demarajul destul de bun pentru oras. E90 era o mica racheta, mai ales cu 200cp, ajungeam la 200 km/h imediat.

 

- Video de prin martie 2015, fasaitul motorului se auzea destul de bine, acum cu uleiul Bmw Shell este mult mai placut sunetul motorului si se aude un sasait usor.. dar in continuu, nu intermitent.

 

 

- Rezolvarea problemei cu zgomotul de vant si cu sunetul de ieftin (poc) la inchiderea geamurilor.

 

http://www.youtube.com/watch?v=H3osUHT4d7M

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Horeapopa.. multumesc. Si eu as fi luat ceva pe benzina dar acem mai multa motorina pe mana, lucrand in agricultura. (marfa buna si legala, nu la bidon).

Momentan masinii, intr-un an si 30.000km i-am schimbat doar filtrele si uleiul. Plus intinzatorul de la distributie. Ce i-am mai facut a fost ca asa am vrut eu sa imi bag nasul .

Am uitat sa spun ca am facut upload 2016 la harti, am scos gongul de centuri, si am rezolvat cu start-stop ul, imi memoreaza ultima setare, adica ramane anulat tot timpul asa cum e mai bine.

 

Husa... imi place sa simt volanul mai gros in mana si protejeaza volanul de mizerie sau zgarieturi diverse. Cand am vandut E90 samsarul s-a uitat la uzura volanului intre primele chestii. Se gandea ca avea 500.000 km, cand ea deja avea 300.000 afisati.

Edited by cornelb85
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.