Jump to content

jante mai mari pt E34 525i


Piovra

Recommended Posts

pe stalpul usii la E34 525i al meu din 1992 scrie numai de jante de 15.

 

am avut unele italienesti pe 15 cu niste anvelope de iarna 195 / 60 / R15

 

acum am unele originale BMW pe 18, cred ca sunt de E39.

 

pe ele scrie pe fata 8J x 18 H2, cu anvelope 235 / 40 / ZR18

 

pe spate 9J x 18, cu anvelope 265 / 35 / ZR18

 

 

- ce inseamna H2?

- ce inseamna Z de la ZR18?

- ce imi recomandati ca fiind cea mai buna combinatie jante / anvelope pentru E34 pentru mers la drum lung (autostrada)

 

Parca pe M5 E34 cele mai mari roti au fost de 17, de aceea cred ca 18 8J fata / 9J spate e prea mare pentru E34.

 

Astea pe 18 imi ating pe fata in viraje f putin si am impresia ca cumva ating mereu si amortizorul... se vede o dara mica pe amandoua partile. Iar pe spate ating cand se lasa masina pe o parte in curbe.

 

- si inca o intrebare: am pus jantele direct, fara nici un fel de inele de distantare. la ce servesc acelea?

 

 

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa nu mai atinga, in curbe, trebuie modificata suspensia clasica cu una sport. Ma refer la spate, iar pe fata ti-ar tb. distantiere, pt. a nu mai ajunge cauciucul in amortizor, dar si atunci exista riscul sa atinga in aripa.

Eu am avut 17 si le-am dat jos din 2 motive:

- nu am vrut sa-mi ridice talonul;

- avand suspensie sport si jante pe 17 cu cauciucuri 225/40/17, masina era foarte rigida si-mi era frica de gropi.

 

PS. Inele de centrare ai pus la jante?

Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

nu am pus inele de centrare. cine mi le-a vandut mi-a zis ca nu imi trebuie, ca E34 si E39 au aceleasi jante. ce sunt de fapt inelele de centrare?

 

atunci ce jante sa pun, 16?

 

15 mi se par prea mici, ar insemna un talon prea mare si deci instabilitate in curbe etc..

18 pe de alta parte afecteaza suspensia normala, o termina mai repede

Link to comment
Share on other sites

Incearca jante de 16. Cat despre inele de centrare si pentru mine a fost ceva necunoscut pana acum.

Butucul la E34 are 72,5mm, iar dimensiunea jantei de E39 (unde vine pe butucul de E34) are 74mm.

Nici eu nu am dat importanta la inceput, dar pe la 120 se simtea o trepidatie ciudata a masinii. Cand treceam de viteza aia disparea. Pana m-am lamurit care-i tb. am fost la toate echilibrarile din oras. Practic, inelele de centrare sunt niste compensatori intre cele doua dimensiuni, astfel incat janta de E39 sta fixa pe butucul de E34.

 

Revenind la jante, spun 16 pt. ca ai posibilitatea sa pui cauciucuri cu talon mai mic si eventualmai late. Vei avea mai multa stabilitate in curbe, dar nu te gandi la minuni. Nemultumirile tale vor dispare atunci cand vei monta o suspensie sport si poti pune si jante de 17 cu distantiere fara a mai atinge in aripi sau telescoape. :blink:

Edited by nt98adu
Link to comment
Share on other sites

da, trepidatia asta pe la 100-110 o simt si eu cu jantele astea de 18, ma tot intrebam de la ce e, ca am indreptat jantele si echilibrat rotile.

 

inelele de centrare sunt astea?

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...=14749&hl=jante

 

si tot nu m-am lamurit ce inseamna H2 pe janta si Z de la ZR18

 

suspensie sport ce marci ar fi mai bune la raport pret / calitate.. am auzit de Koni si H&R care sunt f scumpe. tu ce ai pe masina?

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

suspensie sport ce marci ar fi mai bune la raport pret / calitate.. am auzit de Koni si H&R care sunt f scumpe. tu ce ai pe masina?

235140[/snapback]

Eu mi-as pune pe masina arcuri Eibach (Eibach Pro-Kit) si amortizoare Bilstein (nu stiu care ar fi mai potrivite, B6 sau B8).

Link to comment
Share on other sites

da, trepidatia asta pe la 100-110 o simt si eu cu jantele astea de 18, ma tot intrebam de la ce e, ca am indreptat jantele si echilibrat rotile.

 

inelele de centrare sunt astea?

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...=14749&hl=jante

 

si tot nu m-am lamurit ce inseamna H2 pe janta si Z de la ZR18

 

suspensie sport ce marci ar fi mai bune la raport pret / calitate.. am auzit de Koni si H&R care sunt f scumpe. tu ce ai pe masina?

235140[/snapback]

 

Da, sunt alea sunt inelele de centrare!

Nu stiu ce am pe masina, pt. ca asa am luat-o :blink: Orice ar fi e buna, buna si in loc sa reduc in curba, eu accelerez :)

Link to comment
Share on other sites

Mi-am pus niste inele de centrare din plastic. Am citit ca ar fi mai bune in sensul ca cele de metal se pot suda de jante si nu le mai poti da jos.

 

Se mai simte totusi o trepidatie fff mica cam pe la 140 la ora acum. Inainte sa pun inelele trepida rau intre 110 si 120.

 

Mai astept si alte pareri despre jante / suspensie sport.

 

Pana la urma cred ca vand jantele pe 18 si sa-mi iau unele pe 17. Sau 16.

 

georgem, de ce combinatia asta, arcuri Eibach si amortizoare Billstein? de ce nu totul de la aceeasi firma?

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.