Jump to content

Recommended Posts

Cristic, am si io o problema...am cumparat 316-le Coupe din '84 ('83 scrie pe talon) de la Stre@m, pe care l-a trecut pe injectie (316-le, nu stre@m :blink: ) dupa ce iarna trecuta, cu carburator, ii consuma cam 17% (e adevarat, nu totdeauna, dar p-acolo)...

Iar acum, cu injectie, consumul in Bucuresti e de 14-15%, desi eu merg fara s-o fortzez deloc, absolut deloc...

 

Are ulei Valvoline 10W-40 si ii pun benzina fara plumb.

 

I-am schimbat de curand debitmetru in care fusese umblat, cu unu inca sigilat, original, asa sper eu cel putin, si pare ca merge mai lin acum masina...Insa consumul de benzina tot cam p-acolo e...

 

Toba e varza, o sa i-o schimb acum, am auzit ca si de la toba consumul poa sa creasca, insa tot nu se justifica o diferenta asa mare fata de o masina la fel, cu motor ca al meu, tot trecuta pe injectie, si care consuma cam 10 in oras si 6,5 - 7 in afara...

 

Care stie, care poate, care cunoaste sa ma ajute: CE TREBUIE SA FAC SA-I REDUC CONSUMUL DE BENZINA, CA E FOARTE MARE...SI IN AFARA ZIC CA AJUNGE PE LA 9-10, DESI N-AM DEPASIT 90km/h CU EA DECAT RAREORI...???

 

P.S.

M-am adresat tie, Cristic, pentru ca am vazut cat iti consuma masina... :) ...dar, de fapt, ma adresez tuturor celor care m-ar putea ajuta...

Multumesc anticipat...

Edited by zixx
Link to comment
Share on other sites

sincer sa fiu masina a fost pusa la punct de un prieten de-al meu care este super meserias. numai el imi umbla la ea.

debitmetru este original neumblat, reglajul habar n-am cum l-a facut dar l-a facut fain. eu am consumul asta (atentie este mixt) cu oras mers cat de cat in limite, iar in afara constant 110-120 km/h + momente de 130-150km/h (mai ales in depasiri sau cand ma grabesc) :blink:

daca vrei da o fuga pana in Ploiesti si mergem pana la el

Edited by cristic
Link to comment
Share on other sites

sincer sa fiu masina a fost pusa la punct de un prieten de-al meu care este super meserias. numai el imi umbla la ea.

debitmetru este original neumblat, reglajul habar n-am cum l-a facut dar l-a facut fain. eu am consumul asta (atentie este mixt) cu oras mers cat de cat in limite, iar in afara constant 110-120 km/h + momente de 130-150km/h (mai ales in depasiri sau cand ma grabesc) :blink:

daca vrei da o fuga pana in Ploiesti si mergem pana la el

24379[/snapback]

 

Multam pentru informatii...

Bujiile sunt schimbate de fostul proprietar, cu un set luat din Carrefour (n-or fi cine stie ce, dar erau noi, clar), mi s-au oferit niste bujii mai bune de la un cunoscator adevarat, pe care cred ca am sa le cumpar, insa dupa ce imi schimb toba cu totu si un semering de la care am cateva picaturi de ulei sub ea...

 

Dupa ce schimb toba si rezolv cu semeringu, o sa o inmatriculez pe numele meu luna asta...dupa aia, ma apuc sa iau la puricat toate variantele care mi-ar putea reduce consumu de benzina...iar pe gaz nu vreau sa trec, pentru ca incerc sa respect masina asa cum a fost conceputa...iar nemtii stiu ce vor de la viata...:)

 

Oricum, dupa ce epuizez toate variantele, poate apelez la tine, cunosc si eu pe cineva in Ploiesti, Adi Dumitrescu, poate-ti zice ceva...e cu motoarele, nu cu masinile...

 

Apropo, exista dedesupturi ceva, la inmatricularea pe numele meu la RAR? O sa am ceva probleme la ei? ITP-ul mai e valabil de la fostul proprietar pana in iulie, deci la RAR or sa faca doar identificarea masinii si cam atat?

 

Am auzit o gramada de variante cu RAR_ul asta, inclusiv ca la schimbarea proprietarului, iti face acolo la RAR o noua inspectie tehnica dupa care or sa-ti dea ITP valabil 2 ani...

 

Am mai auzit si varianta ca, daca am ITP_ul la zi, la RAR nu fac decat identificarea masinii...

 

Nu stiu ce sa mai cred...logic ar fi ca ITP_ul sa-mi fie luat in considerare si sa faca doar verif seriilor...ma rog...voi ce credeti?

 

Apropo, daca va duceti la UDRISTE, mai nou, pentru orice, sa va duceti la prima ora, pe la 8, ca desi scrie ca programu lor e de la 8.30, deschid in jur de 8 ... va spun io, dupa 8.30, 9.00, e batalie la toate ghiseele, pentru ca multi stau la radiere si apoi tzusti! la nr provizorii, sau tot felu de alte combinatii...si o sa stati ore bune la coada...desi au calculatoarele astea noi si performante...:)...

 

Aha...si inca ceva...desi ala la informatii o sa va zica ceva, de exemplu ca nr provizorii se platesc la ghiseul-casierie, nu e adevarat, se platesc la ghiseul-nr-provizorii...:):):)...asa ca, daca vreti sa stiti ceva in amanunt, duceti-va la ghiseul unde o sa stati la coada, nu la informatii, ca sunt aberanti aia de acolo...

 

:) vreeaaauu cooonsuuumm maaaii miiiccc....

Link to comment
Share on other sites

ultimele post-uri ar trebui mutate in alt topic...

 

Bucatare, am si eu un 318 care nu sare de 7,5 afara ... In primul rand verifica furtunele de aer, sa nu traga aer fals.

Ar mai fi: avans, fise, bujii, dar nu-ti creste consumul atat de mult din astea (am avut 2 fise aproape lipsa pe 525 si consumul afara a sarit doar putin peste 10, de la 9-10).

 

Consumuri enorme, fum negru s.a. se pot produce din cauza sondei de apa defecte (senzorul care trimite temperatura motorului catre computer)

Link to comment
Share on other sites

La RAR vei face doar identificare. Dureaza maxim doua ore, pana obtii hartiile.

Am observat si eu evolutia cozilor la Udriste, insa informatiile de la ghiseu au fost ok. Destul de liber era si sambata, in miezul zilei.

Link to comment
Share on other sites

la RAR faci decat identificarea, este o procedura destul de simpla

 

toba nu stiu cat influenteaza, dar nu cred ca foarte mult, deoarece eu am toba de dacie (asa am lua masina!!!) si nu afecteaza nici demarajul, nici consumul

despre sonda lambda pot spune acelasi lucru eu nu o am activata dar nu am probleme din cauza asta

Link to comment
Share on other sites

cand ai trecut pe injectie ai schimbat motorul complet sau decat chiulasa cu accesoriile respective (galerie evacuare, galerie admisie, detenta--toba mica--, toba finala) ??

ai sonda lambda pe evacuare??

injectoarele le-ai verificat (stand de probe)??

Edited by cristic
Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX

Si daca poti foloseste niste bujii adecvate NGK sunt foarte bune si nu mai luati prostii din Carrefour

Cauta foarte bine sa n-ai aier fals

La debitmetru e umblat?

Sonda lanbda are ?

Vezi daca iti raman injectoare blocate

Si alceva verifica regulatorul de presiune din capul rampei de benzina

Link to comment
Share on other sites

sonda lanbda din cate stiu eu are legatura cu catalizatoru k si masina mea sufera de aceeasi problema consuma mult si nu se infige am schimbat toba de mijloc si nu a avut nici un efect, bine eu am schimbat-o k sa pot sa fac un test de noxe care am inteles k iti spune cum este amestecul de benzina cu aer si in functie de asta reglezi, am schimbat debitmetrul care din cauza supapei de presiune le benzina mia fluctuat turatia pana mia halit tot grafitu d p placutza dinauntru debitmetrului, in fine a disparut fluctuatia de turatie de la relanti, o alta problema de la care ar putea fi ar fi supapa de presiune pentru benzina care se verfica usor la un service in functie de ce presiune iti baga de la pompa de benzina din cate stiu eu tre sa bage cam 2,5 bar, eu sunt inca in stadiu asta dar a scazut consumul cam cu 1-2% bine ca la mine se punea probl de un consum de 12-13 initial

 

asa k ar mai fi binevenite niste idei si pt mine :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Debitmetru nu e umblat deloc in el...l-am schimbat cu unu sigilat...am fost la Adi Oprisan, i-am reglat avansu, am schimbat toba cu totul...s-a redus consumul in oras...am ajuns undeva intre 10 si 11...iar in afara inca nu i-am facut consumul...

bujii...da...NGK...asta o sa iau...

 

In ceea ce priveste uzura motorului nu pot sa precizez inca nimic...dar inclin sa cred ca cei 205.000 km ar fi reali...e din 83, un 316 coupe, trecut pe injectie tot la Adi Oprisan...despre injectoare o sa vorbesc cu el, insa cred ca sunt ok...

Cand a trecut pe injectie n-a schimbat motoru complet, ci doar accesoriile, galeriile, a bagat sistemu de injectie cu tot ce trebuie...

 

In ultima mie de km facuta in Bucuresti, n-a pierdut deloc ulei...

 

O singura chestie mai e de facut...cand schimb vitezele, in momentul cuplarii, se aude un CLANC!... Proprietarul de dinaintea mea, strem, a mers asa 4 ani cu ea si n-a avansat CLANC!-ul in intensitate...ceea ce ma face sa cred ca nu-i ceva vital la cutia de viteze sau altceva...la 140km/h se comporta normal, nu vibreaza, nu nimic...o sa ma ocup si de asta, insa n-am avut timp pana acum...insa daca ies din oras, as vrea sa stiu despre ce-i vorba...

 

Any suggestions?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Clank poate fi de la bucsa schimbatorului... are cursa mai lunga?... se aude mai tare cand scoti din 'mars-arriere'? [ca sa scriu corect :-)]

 

Razvan.

30956[/snapback]

 

 

Nope, n-are treaba cu marche-arriere-ul...din orice viteza se aude...dar nu cand scot din viteza, ci cand cuplez...fie de la o viteza superioara la una inferioara, sau invers...nu conteaza din ce viteza in ce viteza bag sau scot...se aude cand se cupleaza...

Link to comment
Share on other sites

de unde se aude ? din fata, din spate, de la mijloc ?

 

posibil sa fie joc in diferential. nu-mi dau seama cum apare, caci diferentialele nu se strica. posibil sa fi fost demontat si schimbat ceva in el, caz in care am aflat de la FiveThreeFive ca sint foarte dificil de reglat... si ramin exact aceste jocuri.

 

si diferentialul meu are joc de citeva grade si clancane la cuplare/decuplare.

Link to comment
Share on other sites

Vezi si bujiile in ce stare sunt.

24343[/snapback]

 

Am patzit o nepatzita...

Mergeam spre Bucuresti si la un moment dat am simtit ca de la 100km/h cu cat mergeam, scade usor la 90...am accelerat un pic...insa viteza a ramas la 90...am accelerat un pic mai tare...NIMIC!!! incredibil...ma gandesc ca s-a intamplat ceva...semnalizez dreapta, incetinesc, scot din viteza cand...pac! moare motoru...trag pe dreapta, opresc masina....desfac capota...si nici n-apuc bine sa ies din masina ca un fum incepe sa iasa de sub capota...prietena mea, care era in dreapta, se sperie coboara din masina si se duce sa se uite la motor...TIPA! SE SPERIE TARE DE TOT SI INCEPE SA-MI STRIGE CA ARDE MOTORU...disperat, ma duc sa ma uit si la o bujie, a doua din stanga, era o flacara cam de vreo 10cm...m-am speriat, ca nu se vedea de la ce e...am luat repede stingatoru din portbagaj SI SURPRIZA!!! NU S-A DESCHIS!!! INCREDIBIL!!! nu functiona!!! era nou-noutz!!! din carrefour...ma duc sa ma uit la masina din nou, cu prietena care tot striga catre mine ca ia foc! ia foc! ...si vad ca flacara se face mai mica...tot mai mica...pana se stinge...reusesc sa-mi dau seama ca luase foc cauciucul care prindea bujia...super naspa... cred ca s-o fi desprins de pe bujie la vreo groapa, ceva...habar n-am...ma duc azi sa-mi iau bujii sa le schimb...motherfucker!!! incredibil!!!....sper sa nu fie si altceva...am verificat uleiul inainte sa plec la drumuri de vreo 4-5 ori...nu pierdea nici o picatura...deci nu e de la ulei...

 

nu stiu ce sa cred...sa vedem, o sa ma duc la adi oprisan sa vad ce zice si el, ca acolo am mai facut unele chestii la masina...

 

sper sa fie numai asta...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.