Jump to content

E90 schimbare planetare


mdanielc

Recommended Posts

Salut,

Am un E90 din 2007 si recent mi-a aparut o problema, intervenea DTC-ul pe drum drept in timp ce acceleram si imi taia puterea exact cum ar face in cazul unei derapari. L-am dus la service si mi-au zis dupa un test ca e din cauza planetarelor spate si ca trebuie schimbate.

Intrebarea mea e in legatura cu pretul pieselor, a fost 2300/planetara. Ati mai schimbat careva planetarele si aveti idee daca e ok pretul? din ce am gasit pe net nu m-am putut lamuri.

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

fiind o lucrare de asa valoare pune-i sa iti garanteze ca e din planetare. eu, fara sa ma pricep prea bine, dar m-as cam mira sa fie de acolo.

 

ce motorizare ai? pune o serie de sasiu si iti gasesc eu cam cat sunt planetarele. dar in general tot undeva la pretul ala, isi baga adaos si servisurile dar in general nu enorm, cu exceptia cazului cand iti fac vreo japca din simplul fapt ca unii nu se pricep :)

Edited by CosminE46
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.bavauto.ro/33217547075

http://www.bavauto.ro/33217547076

http://www.epiesa.ro/cautare-piesa/?find=33217547075

 

astea (cred) ca sunt preturile la planetare. 23 milioane pare cu 2-3 mil peste pretul lor.

pretul asta banuiesc ca este pentru planetare originale, nu? ca cele pe producator vad ca sunt serios mai ieftine.

 

poti incerca sa te duci direct la reprezentanta sa le cumperi de acolo. pretul estimez ca va fi ~20-21-22 milioane.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am un E90 din 2007 si recent mi-a aparut o problema, intervenea DTC-ul pe drum drept in timp ce acceleram si imi taia puterea exact cum ar face in cazul unei derapari. L-am dus la service si mi-au zis dupa un test ca e din cauza planetarelor spate si ca trebuie schimbate.

 

La BMW nu prea se strica planetarele pentru ca rotile spate merg drept (nu ca la tractiunea fata unde rotile vireaza).

 

Legat de costuri nu ma pronunt dar toata povestea imi suna a pacaleala din partea celor de la service.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

sa le ceri planetarele vechi si sa verifici dupa ce pleci de la service ca intr-adevar ai planetare noi.

problema poate fi din cine stie ce senzori de pe la dtc.... de preferat ar fi sa fii langa ei cand le schimba. nu de alta dar e lucrare destul de simpla nu dureaza f mult sa ti le schimbe sa zici ca trebuie sa lasi masina 3 zile.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tot nu ĂŽnțeleg de ce trebuiesc schimbate ambele planetare dacĂŁ tu ai probleme doar pe o parte. Știu ca discurile,plĂŁcuțele amortizoatele și anvelopele se schimba la set.Prețul nu e de chiar atât de mic , ĂŽncât sa fie schimbata planetara doar preventiv.
Link to comment
Share on other sites

Poate el are ceva joc la crucea cardanica din diferential, si daca invarti de planetara care este legata de crucea cardanica normal ca o sa simti ca are joc , dar asta nu inseamna ca e de la planetara. Eu tot cred ca trebuia sa verifice senzorii de la abs/esp sa nu fi intrat ceva mizerie si asa masina sa creada ca o roata se invarte in gol si sa tot intervina esp-ul.. plus ca era o treaba simpla si poate fara nici un fel de cost si doar dupa sa te gandesti la diferential si planetare. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Intre timp s-a inceput lucrul la chestiile mai mici, bujiile si franele. Pana la urma se pare ca trebuie sa schimb si discurile de pe fata... era cu discuri mai mici decat trebuia si sunt uzate inegal. Incep sa ma bucur ca am schimbat mecanicul si service-ul, daca precedentul nu si-a dat seama de chestiile astea basic, nu-i un semn tocmai bun.

 

http://imagizer.imageshack.us/a/img921/967/HkKuHQ.jpg

http://imagizer.imageshack.us/a/img924/1377/mk74Ma.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut

Am un BMW 318d 2008 e90 și a-și vrea sa dau planetara jos ma poate ajuta cineva ce chei miar trebui.

Va mulțumesc

Daca nu ma insel (in privinta marimii doar) iti trebuie o cheie ca in linkul de mai jos, pentru desfacut planetara de pe diferential, apoi o cheie tubulara de 36mm in stea (cu 12 laturi ..) ai o extensie lunga cam de 1m si chiar atunci cu o potentiala teava pe capat ca sa fie si mai mare parghia poate isi da drumul aceea piulita.

https://www.dedeman.ro/oradea/capat-cheie-tubulara-cu-profil-torx-mob-ius-e12-x-1/2-inch/p/1023728

 

Planetara iese la milimetru din partea dinspre diferential. Dupa ce ii scoti capatul acela ii sprijini axul cu o sarma de partea de sus a puntii spate astfel incat sa fie suspendat cat mai orizontal si iei la ciocan lasand piulita care ai slabit-o in prealabil aproape de capatul pe unde iese de pe planetara si dai cu un ciocan cat se poate de atent si tare pe centru planetarei.. Ma indoiesc ca ai presa sa impinga acel ax..

 

Faci si o cruce mare (adica te rogi..) ca fara ajutor de "sus" nu merge ;) si poate-poate se indura sa se miste cativa mm pe caneluri inapoi. Zic asta ca sa crezi ca acel ax de multe ori nu vrea sa iasa!..

Dupa ce s-a miscat inapoi si ajunge sa atinga piulita de pe planetara atunci, daca nu s-a umflat capatul planetarei si ai scapat sa dai cu ciocanul in filet.. piulita ar trebui sa isi faca drum afara complet.

 

Ca sa intepenesti discul impotriva fortei monstruoase de 400Nm cu care e stransa piulita aceea, fixeaza in una din gaurile radiale de pe disc o surubelnita suficient de groasa sa intre in una din acele gauri si sa nu se indoaie cand tragi la piulita. Bine-nteles ca trebuie fixata in etrierul de frana, sa se opuna fortei de desfacere.

 

Ca nota adiacenta, eu am pus din belsug cu seringa cu ac lichid de frana pe ambele parti pe toata durata operatiei cu scopul de a penetra rugina eventuala..

 

Cand o fi sa pui planetara inapoi iti recomand sa pui vaselina cuprata pe fantele axului ca si in interiorul fuzetei pentru ca nu se stie niciodata cand mai umbli acolo.

Bine-nteles ca se strange cu aceiasi forta (400Nm) cu, care a fost strans si ideal ar fi sa se schimbe si piulita cu una noua careia sa i se plieze laturile ca, celei vechi.

 

Succes.

 

PS.

E foarte indicat sa folosesti o tija suficient de groasa dar nu mai groasa decat grosimea partii filetate a planetarei cu, care sa te ajuti lovind-o pe aceasta in capat cu, ciocanul; capatul celalalt fiind sprijinit DOAR pe zona din centru a axului de scos! Nu folosi dalta; am specificat tija rotunda - poate fi mai groasa decat axul dar poti sa o polizezi ca sa NU turteasca marginile axului planetarei! Asa si numai asa eviti lovirea directa cu cicanul (pana la deformare/stricare!) a capatului planetarei.

Nu stiu daca vrei sa schimbi rulmentul dar avand in vedere socurile date planetarei probabil rulmentului nu-i va face bine. Bine-nteles rulmentul nou, daca este schimbat nu v-a fi supus aceluiasi stress.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.