Jump to content

La cat schimbati uleiul la E90?


ionut_vz

Recommended Posts

salut!

voi la cati km schimbati uleiul si filtrele la E90-urile voastre? producatorul zice ca e longlife...bc ul iti indica un interval de minim 25000km pana la urmatorul schimb!

respectati asta sau le schimbati ca la orice masina? ce ulei si filtre sunt recomandate? merge castrol in loc de cel original bmw?

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Eu folosesc doar castrol edge 5w30 full synthetic sau castrol long life si fac revizia la 12-15000 de km, niciodata mai tarziu. Te sfatuiesc sa nu astepti 25000 sau 30000 de km pt ca alea sunt intervale pt germania, nu pt romania, adica tara fara autostrazi. La noi aerul e mult mai murdar si mai imbacsit si uleiul si filtrul de aer trebuiesc schimbate mai repede. Filtre Mann am folosit la toate masinile. Cand faci revizia, sa ii schimbi de fiecare data si filtrul de motorina, daca vrei sa nu ai probleme cu injectoarele.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dar calculul ala de la BC in care te anunta cat mai ai pana la schimbul de ulei este facut automat in functie de uzura uleiului si se recalculeaza mereu sau este ceva standard gen...30000 si de aici incepe sa scada.

mereu o data cu uleiul am schimbat si toate filtrele!

apropo, cum scap de mirosul urat al ac-ului are un miros de imbacsit asa...cu toate ca filtrul de polen si de aer le-am schimbat...si in masina nu se fumeaza...am folosit si doua spreiuri din acelea dedicate pt ac...degeaba :(

Link to comment
Share on other sites

la 10k maxim ,la toate masinile avute , iar acum la ultimul schimb am pus motul dar nesimtind nici o diferenta in mersul motorului cred ca am sa trec inapoi pe castrol.Spor ! Columbianule de la filtru pana la injectoare mai e mult de mers...mai intai e pompa , apoi rampa ,...mai multe se pot imbacsi ca sa zic asa...injectoarele sunt ultima problema:)
Link to comment
Share on other sites

niciodata mai tarziu. Te sfatuiesc sa nu astepti 25000 sau 30000 de km pt ca alea sunt intervale pt germania, nu pt romania, adica tara fara autostrazi.

 

Astea sunt explicatii de service de coltul blocului. Nimic mai mult.

 

Autostrazi:

 

- autostrada Timisoara (spre vest sau est) este mult mai libera fata de autostrazile din jurul ... sa zicem Frankfurt. Deci plus Romania

 

Trafic in oras:

 

- blocaje in traficul din oras sunt peste tot. Daca ai program 9-17 in orasele mari din afara, este iarasi, mai rau ca in Romania

 

Deutsche autobahn:

 

- ce fain sta neamtul cu pedala blana jumatate din distanta cu al sau 2l diesel. Fara limita de viteza :thumbsup: Si da, 100k km in 2 ani.

 

Sa revenim.

 

@ionut_vz - Schimbul de ulei este bine sa-l faci mai repede. Nimeni nu poate spune ca te va tine masina o eternitate daca schimbi uleiul la 1000km. Este clar vorba de un compromis.

 

Important este sa te ghidezi dupa logica, nu dupa ureche. Uzual, uleiul este schimbat pe la 10-15k km cu un compromis destul de bun intre pret/timp si uzura motorului.

Link to comment
Share on other sites

Tu vrei sa spui ca in Romania este mai usor de intretinut o masina, dpdv al infrastructurii.... ma doare mintea. De unde stii tu ca neamtul (care in general este mult mai rational decat romanul) calca pedala la maxim pe autostrada la 2l diesel? Sau cum de esti tu asa sigur ca romanul prin gropile din Bucuresti nu ii da blana prin oras? Astea sunt explicatii fara rationament, de la coltul blocului.

 

ON: Fac schimbul la aproximativ 12.000 km. Toate filtrele + ulei

Edited by Bala
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 

- ce fain sta neamtul cu pedala blana jumatate din distanta cu al sau 2l diesel. Fara limita de viteza :thumbsup: Si da, 100k km in 2 ani.

 

 

 

 

Tu vrei sa spui ca in Romania este mai usor de intretinut o masina, dpdv al infrastructurii.... ma doare mintea. De unde stii tu ca neamtul (care in general este mult mai rational decat romanul) calca pedala la maxim pe autostrada la 2l diesel? Sau cum de esti tu asa sigur ca romanul prin gropile din Bucuresti nu ii da blana prin oras? Astea sunt explicatii fara rationament, de la coltul blocului.

 

 

Poate ca are Bala un glob de cristal magic... alta explicatie logica nu am...

Link to comment
Share on other sites

Tu vrei sa spui ca in Romania este mai usor de intretinut o masina, dpdv al infrastructurii....

 

Nu. Insa e gresit sa spui ca intervalul de schimb recomandat de BMW este pt vest si la noi se aplica alte reguli. Astea sunt romanisme.

 

Schimbul efectuat mai repede este util atat pentru Germania cat si pentru Romania. Sau invers: daca schimbi la 30 de mii uleiul, esti la fel de afectat atat in Germania cat si in Romania.

 

In vest nu sunt doar autostrazi. Sunt blocaje in trafic, sunt si drumuri nationael si orase :) Si daca te duci pe autostrada minunata cu un 2.0 diesel si o tii la 180 tot drumul, iarasi nu poti spune ca "nu se uzeaza pt ca e in vest". etc.

 

Nu ai cum sa consideri ca o masina se uzeaza mai putin acolo astfel incat sa spui ca din cauza asta, schimbi uleiul de trei ori mai repede.

 

P.S. Recomandari pentru alte piete exista insa sunt pentru alte continente sau speciale pentru zonele nordice. Din punctul de vedere BMW sau altor producatori, Romania nu este diferita de Germania

 

ma doare mintea.

 

Nu ai vreo farmacie pe aproape? :unsure:

 

Iar postarea de mai sus, de ce ai facut-o de pe clona? Esti OK?

Link to comment
Share on other sites

Tind da ii dau dreptate lui Bala la comparatia DE vs. RO

Sunt cateva semne de intrebare la care nu am gasit un raspuns argumentat pana acum pentru masini din DE:

- de ce renunta germanii la ele dupa ~3 ani daca au infrastructura asa buna si masinile impecabile ? Oare nu se tem de ceva probleme mecanice ? Trebuie avut in vedere ca exact in aceasta perioada de 3 ani masina se depreciaza cel mai mult.

 

- ce are de-a a face gropile din astfalt cu motorul in sine ? Ok afecteaza trenul de rulare si tot ce tine de el dar nu interiorul/uzura motorului cauzata de schimbul intarziat al uleiului.

 

On topic: cand am cumparat masina am fost la reprezentanta Filaret si am schimbat uleiul cu Castrol Edge. Dupa 5000Km arata execrabil. Acum am revenit la uleiul BMW, urmand sa il schimb la 1 an sau maxim 15000km.

Link to comment
Share on other sites

Nu. Insa e gresit sa spui ca intervalul de schimb recomandat de BMW este pt vest si la noi se aplica alte reguli. Astea sunt romanisme.

 

Schimbul efectuat mai repede este util atat pentru Germania cat si pentru Romania. Sau invers: daca schimbi la 30 de mii uleiul, esti la fel de afectat atat in Germania cat si in Romania.

 

In vest nu sunt doar autostrazi. Sunt blocaje in trafic, sunt si drumuri nationael si orase :) Si daca te duci pe autostrada minunata cu un 2.0 diesel si o tii la 180 tot drumul, iarasi nu poti spune ca "nu se uzeaza pt ca e in vest". etc.

 

Nu ai cum sa consideri ca o masina se uzeaza mai putin acolo astfel incat sa spui ca din cauza asta, schimbi uleiul de trei ori mai repede.

 

P.S. Recomandari pentru alte piete exista insa sunt pentru alte continente sau speciale pentru zonele nordice. Din punctul de vedere BMW sau altor producatori, Romania nu este diferita de Germania

 

 

 

Nu ai vreo farmacie pe aproape? :unsure:

 

Iar postarea de mai sus, de ce ai facut-o de pe clona? Esti OK?

 

Corect, uleiul se uzeaza la fel, oriunde ar fi masina condusa. Dar comparatiile facute intre condusul din Romania si cel din Germania erau facute gresit.

 

Si nu, nu e clona. Contul meu e facut de la mine de acasa, celalalt cont e facut de la birou de la lucru, contul altcuiva, care posteaza de pe acelasi calculator. Nu stiu daca voi verificati unde a fost facut contul, sau de unde se fac postarile.

Link to comment
Share on other sites

- de ce renunta germanii la ele dupa ~3 ani daca au infrastructura asa buna si masinile impecabile ?

 

Pentru ca nu le cumpara ci le inchiriaza. Vezi aici o descriere. Asta e unul din motivele pentru care se dau km inapoi atat in UK cat si in Germania. Dupa 3 ani cand o intorc la dealer, proprietarii vor ca masina sa aiba cat mai putini km ca sa primeasca mai multi bani folositi ca depozit pentru o noua masina.

Link to comment
Share on other sites

Corect, uleiul se uzeaza la fel, oriunde ar fi masina condusa. Dar comparatiile facute intre condusul din Romania si cel din Germania erau facute gresit.

 

Si totusi, Radu I, ce se ...uzeaza la uleiul asta de trebuie sa il schimbam? :angel_not:

 

Zi un lucru sau doua mai importante(!) dupa parerea ta, daca oriunde ar fi se uzeaza la fel dupa cum zici..

CRED CA producatorii zic ceva ca, conteaza.. ca uleiul se poate schimba si mai curand mai ales cand in baia de ulei este un soi de "analizor"..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.