Jump to content

x5 2008, lant distributie rupt


Recommended Posts

Salutare!

Sper ca am postat unde trebuie...

Detin un x5 din 2008 cumparat de la Automobile Bavaria.

Aseara pe A2 am simtit o infranare brusca a masinii iar in bord am primit o eroare la motor. Am ajuns acasa pe platforma.

Tocmai am aflat ca s-a rupt lantul de la distributie iar motorul este compromis. La 218.000km nu consider ca este normal sa se intample acest lucru. Nu mai vorbesc de faptul ca pielea arata jalnic, rupta pe volan si pe portiere iar bordul s-a dezlipit in zona torpedoului. Pe langa toate acestea, am schimbat doua pompe de servo, pompa de apa, sistemul Dynamic Drive si doua turbine.

A mai avut cineva probleme cu distributia?

Exista vreo posibilitate de a actiona in judecata BMW?

  • Like 5
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Daca ai facut reviziile la Bavaria sau la orice alta reprezentanta BWM, personal inainte de orice amenintare cu proces, as incerca o negociere cu ei. Poate iti pot da culanta pentru piese si in felul acesta amortizezi din cheltuieli. Intradevar se zice ca distributia pe lant ar tine "o viata" dar depinde de multi factori. Restul din pacate sunt consumabile.

 

In privinta interiorului - nu prea ai ce sa faci - depinde mult de felul cum ai intretinut masina.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Se vede cã omu e paralel cu domeniul auto,stie doar cã o masinã trebuie sa mearga inainte,acum a ramas pe câmp si nu este o situatie tocmai placuta,nu il intereseaza zgomote,simptome si alte balarii,dar si-a adus aminte ca totusi, a cam cheltuit ceva bani cu ea,si masina nu prea e ce se astepta,asa ca ar vrea daca se poate, banii inapoi.

Cam asta am inteles eu.

 

Dar din pacate,nu se poate.

  • Like 7
  • Downvote 17
Link to comment
Share on other sites

Reviziile au fost facute la zi. Nu s-au auzit absolut deloc zgomote. A doua pompa de servo am schimbat-o in August, de data asta la Proleasing Ploiesti.(de Bavaria si arogantele lor m-am lecuit). Am cerut si o revizie totala si nu au fost gasite alte probleme.

 

Incearca totusi sa vorbesti cu cineva de la reprezentanta pentru o eventuala culanta (poate ai noroc si iti recomanda cineva de pe acest forum un punct de contact).

Sunt si alte persoane de pe acest forum care au reusit si beneficiat de asa ceva in trecut. De principiu nu este o procedura standard de acordare - depinde de la caz la caz si de la om la om.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mentionez ca detin si un model 2004 (360.000km) de care sunt foarte multumit. Calitatea interiorului este superioara iar problemele mecanice aproape au lipsit.

 

facand o paralela vei vedea ca si alti constructori au inceput sa faca masini usor mai sensibil...nefiabile .....si asta din 2003-2004-2005

 

gandeste-te la un 325i....e36....prin si rupt de toti propirietarii, la un 525d, 530d .....cu peste 350.000 - 400.000 km...la + alti producatori.....vw, audi, skoda, ford, etc

 

 

acum la 150.000 deja ....1-2 injectoare, 1 poate 2 turbine, etc.

 

si nu sunt primul care spune asta, fie ca ne place fie ca nu.

Edited by wind-3er
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

x5 late 2007 la 195.000 km nu a avut decat caseta de directie schimbata pe garantie, iar astazi a picat CCC-ul.

 

legat de interior in afara de manerul de la usa dreapta totul arata perfect.

 

Masina a fost luata de la reprezentata din Germania cu 100km.

Edited by zyonbv
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar ieri mi-a povestit un prieten ca a patit acelasi lucru la un 525d din 2008, cu 130.000km. Masina luata de noua de la Bavaria, toate reviziile acolo. S-a rupt lantul fara nici un zgomot, la ultima revizie in decembrie chiar a cerut verificarea distributiei (i-am trimis link catre topicul de pe forum si se panicase) si i-au spus ca e in regula, atat la Mhs, cat si la Bavaria. Motorul e praf, nu se poate repara, s-a intamplat pe autostrada la 140km/h. Din fericire am inteles ca o sa primeasca un discount consistent, tinand cont de istoricul curat. Personal, mi se pare penibil si de prost gust ca se intampla asta, iar cei la care problema s-a manifestat treptat, cu zgomot de distributie samd, ar trebui sa se considere norocosi.

Pentru initiatorul topicului, daca ai reviziile la reprezentanta ar trebui sa beneficiezi de culanta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Consider ca d-asta cumpar o masina noua,marca premium si o servizez doar in reprezentante,ca sa stau dracu linistit si sa nu ma lase in drum .

 

Cumperi masina noua ca se te bucuri de ea in primii ani. Scapi de cheltuieli iar masina nu are probleme. Dupa un timp, problemele apar fie ca ai luat-o noua fie nu.

 

Daca iti cumperi o masina noua nu insemna ca ea va atinge eternitatea. Iar 200k si ceva de km sunt km multi. Masina si-a trait viata. Ca mai sunt pe strazi care merg si 450k km este doar noroc.

 

Daca ai facut reviziile la Bavaria sau la orice alta reprezentanta BWM, personal inainte de orice amenintare cu proces, as incerca o negociere cu ei.

 

Nu o sa primeasca nimic. Nu la km aia si mai ales pentru ca are interventii si la alte service-uri.

Link to comment
Share on other sites

 

.....200k si ceva de km sunt km multi. Masina si-a trait viata. Ca mai sunt pe strazi care merg si 450k km este doar noroc....

 

 

 

Un amarat de Daihatsu din '79

 

 

Un 540i din '97 peste 252.000km

 

stock 286 dar defapt pe dyno au iesit 313

 

 

518i cu peste 500k km

Stock 113 cai dupa dyno 109

 

Etc etc...

 

Si ei acolo spun ce reparatii s-au facut la masina pe parcursul vietii dar nimic capital...

 

Am un Zafira 1.6 din 2002 cu care plimb catelul si o trocalesc prin Cluj, peste 200k km la care nu am schimbat decat brate fata, pompa servo, radiator AC...atat, la 530d peste 367k km merge brici, nu are lant intins, nu am schimbat turbine etc etc si ambele masini au fost folosite in regim intens zi de zi 530d -ul e acum prin Braaov intr-un sat la socrumio unde zilnic merge pe drum de gropi si inca nu bate si nu suna nimic...

 

In schimb: X6 luat la 56k km la 100.000km am bagat 15k euro in el (doar reparatii)- nu a vazut decat autostrazi, punct

Touareg - luat la 68k km vandut la 110.000km cu 3800eur bagati in el (doar reparatii in 1an) - nu a vazut autostrazi

S5-ul- luat la 17k km vandut la 32k km dar ambreiajul dadea semne de uzura si patina - nuna vazut decat autostrazi si fara curse, liniute

etc

 

Astea le spun din experiente proprie...despre ce vorbim...oare chiar trebuie sa treaca o masina de 200.000km sa si fi trait viata?

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

 

Astea le spun din experiente proprie...despre ce vorbim...oare chiar trebuie sa treaca o masina de 200.000km sa si fi trait viata?

 

297.000...1.6i...cel mai mic si mai puturos motor 316i/din 11/1995, motorasul ala chiar mergea ....si mergea, in legea lui cei drept ...dar mergea in limitele lui (fosta masina)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Astea le spun din experiente proprie...despre ce vorbim...oare chiar trebuie sa treaca o masina de 200.000km sa si fi trait viata?

 

Nu inteleg de ce comparam masini din `72 cu cele din 2008.

 

Astazi o masina nu e nici macar testata dupa 150 mii de km. Sa te duci la BMW sa le spui ca masina de 8 ani si peste 200k km s-a stricat, o sa-ti rada in fata. Si nu e doar la BMW povestea asta.

 

Si cauzele sunt multe: vrem mult mai multa tehnologie la aceiasi bani, profitul producatorului trebuie sa fie pe crestere, masina e mai sigura la impact, polueaza mai putin. E normal sa taie de undeva.

 

Trebuie si noi sa ne adaptam vremurilor in care traim. Nu zic ca este normal dar imbatranim degeaba enervandu-ne ca masina nu mai tine atat. Pai e normal sa nu mai tina atat daca nimeni nu a investit intr-o proiectare pentru o durata mai mare de functionare.

 

Si da, vrem nu vrem, trebuie sa intelegem ca dupa 2007 - 2008, 200k km e mult la o masina. Nu mai tine cu 140k km "ca noua", "tzipla", "impecabila". Daca are si km dati inapoi, aia e.

Link to comment
Share on other sites

Cureaua la Peugeot tine mai mult ca lantu' la BMW :D

 

@Roscapv, nu-ti mai bate capul cu reprezentanta. O sa-ti faca o reducere aparent buna, insa tot vei iesi mai scump ca la un alt service.

Depinde ce gasesti in motor, insa daca e avariat serios, ia in calcul schimbarea lui cu altul SH. Evident, de preferat ca la asta SH sa-i schimbi lantul inainte...

 

 

 

@colegi, e frustrant sa-ti cumperi o masina si la fiecare accelerare sa stai cu frica lantului. Acesta a fost si motivul pentru care eu am trecut de la N47 la M47

Edited by DB77AAA
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu e numai marketing. Se investe mai mult intr-o masina acum per total. Numai ca sunt o gramada de chestii noi care trebuie proiectate/verificate/testate iar bugetele se impart.

 

E cu dus si intors chestia asta cu "se investeste mai mult acum" depinde cum privesti lucrurile.

Tin sa inclin spre faptul ca este mai profitabil acum sa construiesti o masina decat acum 30ani. Daca privim inapoi in timp - pretul cerut atunci pe o masina era mult mai mare raportat la nivelul de trai decat acum. Productia deasemenea mai mica iar oferta producatorilor mult mai restransa. Era perioada in care constructorii trebuiau sa acapareze cota de piata pentru supravietuire (vezi cazul industriei auto britanice ce a sucombat) deci conta si renumele dat de fiabilitate.

 

Acum este mai mult o industrie pe orizontala - producator/componente/dealeari/service-uri care are nevoie sa fie "hranita". Daca faci o masina fiabila 500000km (tehnic absolut posibil) atunci tot lantul trofic moare in lipsa de clienti. Cred ca este un cerc vicios, inceput oarecum de japonezi prin introducea conceptului de "design to fail/break" la care au percutat si ceilalti constructori.

Clientul este vazut doar ca o "vaca de muls", autoturismul ajungand un bun de larg consum.

 

La un moment dat un coleg de forum a facut o comparatie geniala: bmw este ca un iphone!!! - platesti cat nu face, arata bine, te bucuri la inceput dupa care mai ca regreti ca nu ti-ai luat un samsung cu android :-)

 

Cred ca asta simte si initiatorul topicului in aceste momente.

Edited by daniel popa
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.