Jump to content

x5 2008, lant distributie rupt


Recommended Posts

Din pacate, adevarat ar fi ca, clienti ai masinilor noi nu suntem decat niste numere, niste estimari, pe principiu "designed to fail/break" fara perioada post garantie si cu reviziile tot/cat mai rare.. vulnerabili.., doar producatorul castiga; foarte mult, mult mai mult.

 

Din fericire doar autoeducatia ne mai poate salva!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Din pacate este o tendinta generala, de fapt o politica pe care producatorii si dealerii doresc si o vor impune, chiar cu riscul de a a avea clienti nemultumiti, cum este colegul, pentru ca marea masa a cumparatorilor va accepta incet, tacit, faptul ca durata de viata a masinilor va scadea, ca vor fi obligati la expirarea garantiei sa se gandeasca la alta masina noua, dar vor fi si multumiti si unii chiar vor accepta explicatiile conform carora evolutiile tehnologice in domeniul ungerii, si motoarele lor in general ii scutesc de a trece prea des pe la revizii.

 

Si daca cineva isi inchipuie ca numai la bmw se intampla asta, de fapt este o practica ce se generalizeaza; in 2014 an cumparat o dacia, noua cu motor diesel, la care am efectuat reviziile cum scrie la carte(schimb ulei la 20.000 km, filtru aer pe la 60.000 km).....masina in garantie, nici nu mi-am batut capul; tocmai am vandut-o si achizitionat un nissan, cu acelasi motor dci, si aici surpriza, reviziile la 30.000 km; am stat 30 minute in care i-am cerut vanzatorului o explicatie tehnica pertinenta asupra acestui interval de service mai lung, avand in vedere ca motorul este acelasi, uleiul la fel, etc; cred ca am fost foarte insistent, deoarece dupa un timp a cedat, si mi-a spus ca si lor li se pare anormal si nu este corect dpdv tehnic,ca daca vreau sa pastrez masina peste 120.000 km ar fi util sa fac schimbul la macar 20.000 km insa nu ar mai trai daca nu ar vinde masini mai des, si oricum toti producatorii propun intervale de service lungi, ceea ce convine mult clientilor cu masini in leasing operational, sa ceror ce le schimba la expirarea garantiei.

 

Asa ca daca BMW(si altii) fac masini cu distributie pe lant si propune intervale de service la 30.000 km, ar trebui macar sa atentioneze clientii ca placerea de a conduce si fiabilitatea sunt preconizate doar pe durata garantiei; dupa, dumnezeu cu mila.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asa ca daca BMW(si altii) fac masini cu distributie pe lant si propune intervale de service la 30.000 km, ar trebui macar sa atentioneze clientii ca placerea de a conduce si fiabilitatea sunt preconizate doar pe durata garantiei; dupa, dumnezeu cu mila.

 

De ce sa te atentioneze? Este evident ca dupa garantie esti pe cont propriu. La orice marca sau produs.

 

Am citit mai sus ca noi (clientii) trebuie sa ne autoeducam. Pai e farte greu pentru ca si ei practica o "educare"

 

primul schimb l-am facut pe la 23.000 (aprox) si in bord imi arata 5 mii si ceva pana la schimb. Am fost la ei. Mi-au tinut teorie ca de ce ma grabesc, ca lor nu li se deconteaza. Ca nu mai e ca pe vremuri etc. Intr-un final mi l-au schimbat dupa ce le-am spus ca voi merge la un drum de vreo 3-4 mii de km (concediu).

 

Oricum, distributia este slaba si se rupe mai repede ca la vechiile generatii cu sau fara schimbul de ulei marit. Cele rupte la N47 pe la 80k km, nu mai au legatura cu uleiul neschimbat la timp.

Link to comment
Share on other sites

Simplificand problema, principalul motiv pentru care cumperi o masina premium este calitatea oferita, implicit durata de functionare a acelui bun. Singurul defect cu care ar trebui sa vina la pachet o masina premium fata de o masina normala ar trebui sa fie costurile mai mari de intretinere, atat si nimic mai mult. Din cate stiu, plasticele dintr-o masina premium sunt mai bune, pielea e mai buna, vopseaua e mai buna, calitatea finisarii e mai buna...toate astea nu duc la o durata de viata mai mare fata de o masina normala?
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pacat ce s-a intamplat si eu cred ca mai important este sa treci cat mai usor peste asta.Cand am cumparat si eu BMW nu stiam ca trebuie sa stau si cu urechea ciulita precum ciobanescul mioritic sa nu zic german la zgomotul de lant care freaca patina .....ca nu cumva sa se rupa.Eu nu pot dar poate poti tu.....se cheama Tesla X si este Suv ca si X5 doar ca are 262 Cp pe fata cu 510 Cp pe spate si 967 nm cuplu.....face suta in 6 sau 4 si chiar 3,4 secunde.....unde mai este nevoia de lant premium?

Ams de luna asta spune ca vine din primavara asta si in Europa si va costa pana in 80.k......pai cred ca atat costa si un X5.Aha....partea cea mai misto.....garantie 8 ani la bateri fara limita de km.

Sa se rupa lantu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

asta in teorie ,mai bani si pe sigla si pe alte lucruri care nu se vad tinuta drum si alte treburi tehnice,problema e ca degeaba sunt ele bune daca se strica des.Oricum a mai dat-o BMW in bara si in trecut sa nu ne amagim,de exemplu problema Nikasil https://www.torquecars.com/bmw/nikasil-issue.php

apropo de distributii si M42 le rupe dupa 200.000km incolo,mai avem la M42 http://www.unofficialbmw.com/all/engine/all_m42_profile_gasket_faq.html

evident problemele nu cred ca erau la fel de grave ca acum dar existau.odata cu internetul problemele au inceput sa fie documentate ceva mai bine mai ar fi si asta o treaba.Altfel din punctul meu de vedere BMW a incetat sa se mai preocupe de fiabilitate de la E30/E34/E38 in sus.

Link to comment
Share on other sites

Altfel din punctul meu de vedere BMW a incetat sa se mai preocupe de fiabilitate de la E30/E34/E38 in sus.

 

Pana nu a inceput sa se rupa lantul , in trecut unul din motivele pt care iti luai Bmw ca scapai de o grija , nu si-a pus nimeni probleme de fiabilitate indiferent ce se strica . Le-am pus la consumabile .

Daca va ganditi bine , cand iei o masina cu distributie curea primul lucru pe care il faci e sa schimbi cureaua , e grija principala , cam asa a devenit si BMW .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Asa m-am gandit si eu: e vina omului ca nu a schimbat uleiul la 7-10k km, da...practic e de vina daaaar teoretic BMW specifica cat se poate de clar in cazul folosirii uleiului Longlife...schimbul de ulei la 30.000km iar in functie de cum sofezi timpul scade, dar mai e un aspect...daca eu as fi o batranica, ca acea de unde cumpara mai toti romanii masina second hand, atunci ce treaba am eu cu chei tubulare, forumuri si service-uri? Merg la schimb CAND imi arata masina, pana atunci coc prajituri in bucatarie punct. Pe scurt oricum am da-o la intors BMW ar trebui sa isi faca mea culpa si sa plece capu...

 

Oare nu merge codat ? Gen,cumva sa pacalesti computerul masinii si in loc sa inceapa sa scada intervalu de schimb,sa scada de la 20.000km si nu 30.000?

Cred ca ar fi super tare si ar scadea decent...si ai ajunge sa faci schimbu pe la 15-12.000km

Edited by koleos
Link to comment
Share on other sites

La e39 la mine, la M47 e schimbat lantul de fostul proprietar, nu stiu motivul.

 

Discutiile astea au mai fost pe forum, capitalism, societate de consum etc., bmw, vw, toti au dat-o-n bara cu ceva.

 

In ultimii 5-10 ani se pune problema mediului ĂŽnconjurĂŁtor, pai daca n-am mai consuma atat, si mediul ĂŽnconjurĂŁtor ar fi mai curat. Ma refer mai ales la plastice, ambalaje, uitati-va cate duceți acasa cand faceti cumpĂŁrĂŁturile.

 

In toata povestea asta exista si un plus, umanitatea evolueaza enorm pe plan tehnologic, macar ca google lucreaza la niste nano boti care sa functioneze ca niste anticorpi in sânge. :)

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.