Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Electroventilator BMW E46 320D 2000, nu se mai opreste!


Recommended Posts

Buna seara,

Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie sau daca deja problema s-a mai discutat dar eu nu am gasit nici o modalitate de a rezolva problema si credeti-ma ca am cautat ceva timp, ceva metode am gasit dar nici una nu m-a ajutat , deci , astea fiind spuse sa va prezint problema mea :

Problema a inceput undeva toamna trecuta , conduceam in Bucuresti intr-o zi destul de calduroasa si foarte mare aglomeratie cu clima pornita , nu am sesizat nici o problema in timpul mersului , la un moment dat am oprit intr-o parcate si grabindu-ma , nu am observat ca am electroventilatorul pornit, cand m-am intors la msina dupa vreo 2 ore am observat ca bateria era moarta , am pornit masina cu ajutorul unui alt sofer care a avut bunavointa de a ma ajuta si la urmatoarea oprire , in parcarea unui hypermarket , am constatat ca electroventilatorul era pornit cu toate ca eu aveam cheia in buzunar ( initial m-am gandit ca era motoul prea incins si inca se raceste ) m-am intors la masina din centrul comercial si surpriza , iar bateria "moarta" , am deconectat mufa de la elctroventilator , s-a facut liniste si am plecat spre casa.

Din cercetarile mele de la data respectiva eram 100% ca de vina ar fi modulul de la elctroventilator pe care l-am desfacut si intr-adevar era ceva prajit in el .

Dupa toate astea a venit perioada rece a anului si nu m-a mai interesat problema electroventilatorului .

Acum o saptamana m-am apucat de revizia de primavara a masinii hotarat printre altele sa rezolv si problema cu electroventilatorul , procedand astfel:

-am cautat pe net un electroventilator identic si l-am comandat (second-hand) , l-am montat pe masina si acelasi rezultat , cum puneam mufa mergea continuu , l-am trimis inapoi si dl. respectiv , serios fiind s-a oferit sa imi mai trimita unul , l-am montat si pe acesta si aceeasi problema , l-am trimis inapoi , am incercat altul si la fel , dupa care am renuntat.

- vazand ca nu reusesc sa fac nimic m-am hotarat sa cumpar electroventilator nou (deloc ieftin) , l-am primit dupa 2 zile , montat pe masina si aceeasi problema , cum pun mufa merge continuu la turatie maxima

- am inceput sa fac masuratori , rezultatele fiind :

- intre cele doua fire groase din mufa (+) si (-) am 12v permanent si cu motorul oprit , si cu el pornit (ceea ce am citit ca ar fi normal )

- intre firul subtire (de semnal) si (-)-ul din mufa am 0V cu motorul oprit si 5,4V cu el pornit ( de unde cred ca e si problema mea , am citit ca ar trebuii sa am 12V cu motorul oprit si sa scada progresiv cu cat se incalzeste motorul dupa ce il pornesc , iar la 5,4v-5,0v ar trebuii sa functioneze la turatie maxima ceea ce se intampla)

- am masurat continuitatea firului de semnal (negru+verde) de la mufa pana la ECU si este OK , nu este intrerupt)

- am schimbat senzorul de temperatura al lichidului de racire , cel situat sub galeria de admisie , pe _chiulasa_ , cu unul nou si nici o schimbare

- am demontat si senzorul de presiune de pe butelia de freon (citisem ca e de ajuns sa ii scot mufa si daca ar fi el de vina ar trebuii sa nu mai functioneze continuu electroventilatorul) dar nici o schimbare , l-am comandat si pe acesta nou si o sa il primesc maine dimineata

 

 

Acum intrebarea este, daca nici asa nu se rezolva problema , ce oare ar mai putea sa fie ? Deja masina asta incepe sa imi scoata peri albi :(

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Electroventilatorul e comandat de catre un modul electronic (daca spui ca are turatie variabila) si de catre un senzor de tmperatura care trebuie sa fie montat chiar pe radiator. Senzorul de temp da comanda catre acel modul electronic si mai departe se comanda electroventilatoru indiferent de care o fi. Oricum nu am auzit ca un ventilator sa marga cu 5v. C u 12v da, dar cu 5 v nu exista decat la feon,(sau cele pentru jucarii. Modulul electronic este cel in cauza si ar trebui reparat ,nu inlocuit. Nu inteleg de ce ai schimbat electroventilatorul ? Ventilatorul e un simplu ventilator si atat. E ca si cum ai scoate din priza un ventilator de camera si el tot merge, si atunci hai sa-l inlocuim ca poate altul se opreste, scuza-ma de comparatie dar exact asta ai facut tu.
Link to comment
Share on other sites

La modelul acesta de masina senzorul de temperatura e montat pe chiulasa, sub admisie ( la alte masini, ex: vw, audi, intr-adevar exista o termocupla pe radiator) si mie mi s-a parut ciudat dar nu exista nimic pe radiator, nici pe bmwfans.info nu am gasit nimic, si in privinta electroventilatorului l-am schimbat pentru ca modulul vechi de pe el era topit (probabil din cauza functionarii continue) si din ce am gasit pe net modulu nu se schimba separat, doar tot ansamblul. Credeti ca ar fi din cauza piesei cu tepi?
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la ce te referi cand spui "piesa cu tepi", fiecare componenta, modul, are un nume, o denumire ceva acolo, dar nu piesa cu tepi, pe mine gandul ma duce la ceva asemanator cu un arici, despre asa ceva este vorba?

 

FSU-final stage unit. Probabil la asta se refera. E montat pe caloriferul din bord, dar din cate stiu eu, ala controleaza strict turatia aerotermei.

Link to comment
Share on other sites

FSU, final stage unit, intr-adevar la asta ma refeream si din cate stiu si eu controleaza STRICT ( cum spunea si colegul de mai sus) turatia aerotermei, nu stiu daca poate influenta cu ceva functionarea electroventilatorului si personal ma indoiesc... Totusi ar trebuii sa fie o solutie sa il fac sa functioneze normal ( adica sa se opreasca) fara sa apelez la varianta old-school cu buton care ar fi ultima si ultima solutie pentru ca nu mi-ar placea deloc
Link to comment
Share on other sites

Old school ar fi daca ai monta un termostat auto in serie cu ventilatorul,cum e acum la vechile loganuri,sau poti atasa de radoator untermostat de 90c de la cuptoarele cu microunde, sau un termostat cu senzor in infrarosu ,(plus partea electronica),asemanator cu termometrele care masoara temperatura de la distanta,. depinde cat vrei sa investesti in asa ceva.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.