Jump to content

525d f10 instabil la viteze mari


bomb3009

Recommended Posts

Salutari,

 

Am fost astazi la Bavaria si printre altele am efectuat si un test de amortizoare precum si un test de bucsaraie. Nici o problema gasita. In cazul meu geometria si uzura anvelopelor au dus la problema de senzatie de instabilitate. Asa ca, inainte de a face aceste teste verificati anvelopele si geometria.

 

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cum spunea si un coleg mai sus si eu zic ca este vorba de anvelope. Adica trebuie sa ai RUNFLAT. Experienta mea de zilele trecute. Seria 6 mers cu ea aprox 20000 km cu anvelope de vara RunFlat. Absolut nici o problema la viteze f ridicate pe autostrada. Montat anvelope noi de iarna pe ea, marca premium...dupa montare masina nu iti mai da aceeasi senzatie de stabilitate la viteze ridicate. Desi confortul clar s a imbunatatit prin montarea noilor anvelope, la primavara cand voi lua anvelope de vara noi, voi lua cu siguranta RunFlat.

P.S. in trecut am avut aceeasi senzatie pe un F10. Am crezut ca mi se pare mie si ca sunt eu nebun. Dar se pare ca si anvelopele RunFlat au rolul lor atunci cand le au pus nebunii astia pe masina ca echipare de fabrica.

Edited by Changing
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai niste argumente clare sau doar ai tradus din engleza in romana ce inseamna RunFlat? Eu in afara de experienta proprie pe doua masini, am mai si citit cate ceva despre ele inainte sa scriu randurile de ma sus.

P.S. daca vii cu niste argumente pertinente sunt gata sa le accept. Nu am scris ca sa creez flame asa ca ar fi bine pt cei care chiar vor sa se informeze in general pe forum sa nu degeneram intr unul...asta o zic asa preventiv in urma citirii acestui forum de aprox 9 ani...

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Deja alea sunt facute. Iar chestia asta a aparut chiar dupa schimbarea anvelopelor deci ce spui tu nu se aplica...iar eu nu cautam sa repar nimic ci doar mi am spus parerea in urma a doua experiente identice , una cu F10 si una cu F13...acum fiecare face cum crede... Edited by Changing
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Daca nu sunt probleme de geometrie/jocuri, e din cauciucuri. Si eu am avut aceeasi problema. Cand am pus anvelope noi, desi nu run-flat, problema a dispĂŁrut. La anvelopele late, apare acest fenomen dupĂŁ ce se uzeazĂŁ probabil mai mult de jumĂŁtate. Cele pe care le-am schimbat nu erau uzate pânĂŁ la indicator. Probabil crestele anvelopelor late amortizeaza diferențele de nivel ale carosabilului de pe aceeasi roatĂŁ și nu apare tendinta rotii de a schimba directia daca are aderenta mai buna pe o parte a partii de contact. Fenomenul asta apare la masinile de curse cu roti late slick unde trebuie sa tii bine de volan (cel putin asa mi s-a spus).
Link to comment
Share on other sites

Daca in timpul rularii (100km/h) ai o miscare stanga-dreapta a masinii este din bucsi ( in general cele de pe spate ) , daca jocul este aleatoriu atunci este din amortizoare (sau tot ce tine de suspensie). Am patit la 2 masini diferite ambele lucruri.
Link to comment
Share on other sites

Daca in timpul rularii (100km/h) ai o miscare stanga-dreapta a masinii este din bucsi ( in general cele de pe spate ) , daca jocul este aleatoriu atunci este din amortizoare (sau tot ce tine de suspensie). Am patit la 2 masini diferite ambele lucruri.

Nu vrei detaliezi putin? Mai ales prima afirmatie..

 

Masina mea am avut joc intr-o bucsa in spate destul de mare dar aleg sa iti spun mai tarziu daca avea vreun efect sau nu, sau ce efect..

 

Si mai tin sa spun ca este o bucsa (de fapt doua, pe ambele parti) care FRECVENT se uzeaza/schimba pe spate.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer nu am ales sa postez aici ca sa stabilesc niste lucruri. Am spus doar ca printre problemele de genul asta pe care le-am intalnit eu s-au rezolvat cum am descris mai sus. Nu am spus ca asa e bine sau ca asa trebuie, nu mi-am dat cu parerea din mintea mea, ci au fost pur si simplu experiente.

 

Nu prea am ce sa detaliez, cand treceam de 90km/h simteam cum masina ma arunca ori in stanga ori in dreapta, desi drumul era drept fara denivelari accentuate. Rezolvarea a fost schimbarea tuturor bucselor de pe spate (desi mecanicul a spus ca doar bucsele mari erau problema).

Link to comment
Share on other sites

Ai niste argumente clare sau doar ai tradus din engleza in romana ce inseamna RunFlat? Eu in afara de experienta proprie pe doua masini, am mai si citit cate ceva despre ele inainte sa scriu randurile de ma sus.

P.S. daca vii cu niste argumente pertinente sunt gata sa le accept. Nu am scris ca sa creez flame asa ca ar fi bine pt cei care chiar vor sa se informeze in general pe forum sa nu degeneram intr unul...asta o zic asa preventiv in urma citirii acestui forum de aprox 9 ani...

Link to comment
Share on other sites

(..)

daca vii cu niste argumente pertinente sunt gata sa le accept. Nu am scris ca sa creez flame asa ca ar fi bine pt cei care chiar vor sa se informeze in general pe forum sa nu degeneram intr unul...asta o zic asa preventiv in urma citirii acestui forum de aprox 9 ani...

Preiau eu ideea de argument pertinent.

Probabil ca masina e mai stabila aparent la viteze mari, doar ca run-flat au fost create pentru o lume ideala cu sosele ca in palma; nu doresc si nu-mi doresc sa trec pe run-flat pentru ca stiu ce VIBRATII sunt tramsmise caroseriei la viteze mari sau mai mici si mai ales cand ai parte de bucuria unei fisuri in frumoasele jante de 17.. 18 ..19 inch; sa nu te/va miri(ati) - se "datoreaza" combinatiei runflat-jante late-groapa/gropi/borduri!

 

..probabil nu ti s-a intamplat sa ai o janta (doar) indoita pe interior (a mea are una, facuta de fostul propietar) sau fisurata (si mai grav)

Dar sa zic altfel - multi/destui chiar in vestul Europei au patit ce am descris eu mai sus.. si nu le pare bine ..deloc.

 

De aceea pentru mine cauciucurile normale sunt foarte potrivite; nici o surpriza.

 

Forumul acesta este singurul unde am aflat ca run-flat trebuie montate pentru a nu avea probleme cu geometria rotilor.

 

As fi tentat sa spun ca tot ce tine de directie-suspensie este muult mai bine conservata/protejata avand "gume" normale decat run-flat.

 

Un articol doua cu argumente Pro si Con Run-flat.

 

PS. Inca un amanunt - cu, cauciucuri Michelin Primacy 3 X-Green 225 45 R17 am facut peste 60k km. Si faceam si mai mult daca nu s-a rupt un arc pe fata si am tot amanat sa ii fac geometria, pana s-au uzat cele de pe fata..

Cum am reusit asa ceva? Presiune verificata aproape in fiecare saptamana si mentinuta cu putin peste 2.4 Bari, fata-spate.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie, in urma conducerii masinii cu anvelope runflat si normale, mi s-a parut masina mult mai stabila. Directia este mai precisa si mai grea. Dupa cum spunea si tipul de la Bmw, suspensia a fost gandita pt tipul asta de suspensie. Asa ca, fara sa fac polemica, eu am luat hotararea sa folosesc ceea ce a recomandat producatorul pt masina mea. Restul sa faca exact cum considera fiecare. Edited by Changing
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.