Jump to content

Pilitura in filtru de ulei


Recommended Posts

... inainte de a da un raspuns, poti sa imi spui cate ceva despre mecanicul la care ai fost? E acelasi mecanic la care a mers/mergea si prietenul tau? Cam ce experienta are, in ani sau ce masini repara..? Si in sfarsit, EL ce raspuns ti-a dat? Ti-a aratat doar ca a gasit pilitura in filtru de ulei si atat?

 

Cum poti sa dai vina pe un mecanic omule?Nu-l cunosti,n-ai fost la el niciodata...Auzi la el,mecanicul a pus pilitura in motor,ce experianta are,ce masini repara?Esti cu capu'?E adevarat ca sunt mecanici de rea credinta,insa nu generaliza...wacko.gif Am inteles ca si fostul si actualul proprietar il cunosteau pe mecanic

Link to comment
Share on other sites

Pata galbena de pe joja arata ca o maioneza si poate fi si din cauza amestecarii a 2 uleiuri diferite (completare cu alt tip de ulei) , este o practica deja cunoscuta in service-uri.

Intotdeauna se goleste baia de ulei de tot uleiul vechi,( daca nu se vrea curatarea si baii de ulei, ca de e mai ieftin asa), si apoi se pune noul ulei (preferabil ne-contrafacut, ca tot , e mai ieftin), sau mai poate fi amestecat cu antigel,(garnitura arsa de _chiulasa_), diferenta intre cele 2 situatii e foarte mare asa ca diagnosticarea e foarte simpla.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pata galbena de pe joja arata ca o maioneza si poate fi si din cauza amestecarii a 2 uleiuri diferite (completare cu alt tip de ulei) , este o practica deja cunoscuta in service-uri.

Intotdeauna se goleste baia de ulei de tot uleiul vechi,( daca nu se vrea curatarea si baii de ulei, ca de e mai ieftin asa), si apoi se pune noul ulei (preferabil ne-contrafacut, ca tot , e mai ieftin), sau mai poate fi amestecat cu antigel,(garnitura arsa de _chiulasa_), diferenta intre cele 2 situatii e foarte mare asa ca diagnosticarea e foarte simpla.

Merci de raspuns.........este posibil sa nu fi scos tot uleiul(a folosit o pompa),Uleiul vechi era tot Castrol.Am verificat antigelul si e ok.

Link to comment
Share on other sites

Nu se scoate pe acolo, baia de ulei are surubul ei pentru a scoate uleiul, poate sa fii prea puturos si sa nu te apleci pana acolo, sau poate sa nu ai o cheie potrivita, sincer nu am auzit asa ceva decat la vechile dacii din anii 80, dar greu imi vine sa cred ca si alea nu aveau surub de evacuare a uleiului.
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Da .......a folosit pompa de scos uleiul.

 

Din ce stiu (s-ar putea sa gresesc) teava de ghidare de la joja nu ajunge pana la fundul baii de ulei. Din acest motiv, o sa iti mai ramane o cantitate importanta de ulei vechi in baie pentru ca practic se poate scoate numai uleiul care trece peste nivelul tevei de ghidare (mecanica fluidelor).

 

Fara suparare dar asta imi aduce aminte de bancul asta:

 

Un ginecolog vrea sã se reprofileze auzind cã ar câºtiga mai bine ca mecanic auto...

ĂnvaÞã individul Âşi se duce la un service auto sĂŁ dea test de angajare. La rezultate, stupoare: tipul luase nota 15...

Se duce Âşi-l ĂŽntreabĂŁ pe mecanicu' Âşef:

- Bine dom'le, cum se poate aÂşa ceva: asta a luat 5, asta 7,..eu 15?! Este cumva o eroare?

- Nu, dom'le, nu este nici o eroare ... Hai sĂŁ vedem:

Ăi-am dat sĂŁ desfaci carburatorul, l-ai deschis corect: 5 puncte. Te-am pus sĂŁ-l ĂŽnchizi Âşi l-ai ĂŽnchis corect: 5 puncte.

ÂŞi Ăži-am mai dat 5 puncte de la mine cĂŁ ai fĂŁcut totul prin Ăžeava de eÂşapament.

Link to comment
Share on other sites

Ba se extrage tot uleiul, am si eu o pompa electrica cu care fac schimbul de ulei, poti sa aduni si uleiul din carcasa filtrului care de altfel nu curge de acolo...

 

Pe teava de la joja se introduce un furtun de diverse diametre cu tija care ajunge pana jos pe fundul baii de ulei

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mazga aceea galbena poate fi cauzata de condens sau amestecul cu apa/antigel - verifica nivel lichidu de racire. Pe busonul de umplere nu avea acea mazga? Faci drumuri scurte fara a avea timp motorul sa se incalzeasca? Legat de schimbul de ulei, eu consider ca inlocuirea prin drenare (golirea pe la surubul de scurgere) este mai sanatoasa decat aspirarea pentru ca permite impuritatilor sa iasa din motor nu sa decanteze. Parerea mea este ca daca pana acum inlocuirea s-a facut pe la joja (aspirat) ce vezi tu in filtru sunt particule adunate dea lungul timpului antrenate de pompa, ce au facut ca uleiul sa devina din ce in ce mai abraziv si sa "roada" pe traseele de ungere. As incerca golirea pe la buson, inlocuirea uleiului si filtrului, rulat cateva zeci de kilometri buni, drenare, inlocuirea filtrului si a uleiului (practic o spalare dar cu ulei). Dupa aceea verificat din nou filtru la un interval scurt si eventual inlocuirea din nou, preventiv, doar a filtrului. Eventual spalarea baii de ulei separat inainte. Pare costisitor dar asa as face inainte de orice.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt pro "flush". Are destul detergent uleiul. Oricum el trebuie sa elimine particule insolubile asa ca repetitivitatea cred ca este solutia nu detergentii care (in anumite cazuri au facut mai mult rau). Ca sa nu mai spun ca solutia de spalare ramane pe traseul de ungere si contamineaza noul ulei. Eu am folosit si folosesc Castrol fara probleme. Intervalul de schimb este insa foarte des (5k km) masina fiind utilizata preponderent in oras.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

mazga aia e condens daca se merge pe distante scurte.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/40398-bmw-325i/page__view__findpost__p__2322923

 

aveam si eu pe capac si pe joja ceva de genul.a disparut imediat cum s-a mai incalzit un pic afara.iar in cazul meu masina face drumri de 20 km zilnic.

 

de tinut sub observatie fenomenul daca nu dispare dupa un drum mai lung,posibil sa fie si alte probleme.

legat de pilitura nu stiu ce sa zic la fel de vazut la urmatorul service ce si cum,eventual de luat un surub magnetic la baie si vazut ce se strange acolo.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mazga aceea galbena poate fi cauzata de condens sau amestecul cu apa/antigel - verifica nivel lichidu de racire. Pe busonul de umplere nu avea acea mazga? Faci drumuri scurte fara a avea timp motorul sa se incalzeasca? Legat de schimbul de ulei, eu consider ca inlocuirea prin drenare (golirea pe la surubul de scurgere) este mai sanatoasa decat aspirarea pentru ca permite impuritatilor sa iasa din motor nu sa decanteze. Parerea mea este ca daca pana acum inlocuirea s-a facut pe la joja (aspirat) ce vezi tu in filtru sunt particule adunate dea lungul timpului antrenate de pompa, ce au facut ca uleiul sa devina din ce in ce mai abraziv si sa "roada" pe traseele de ungere. As incerca golirea pe la buson, inlocuirea uleiului si filtrului, rulat cateva zeci de kilometri buni, drenare, inlocuirea filtrului si a uleiului (practic o spalare dar cu ulei). Dupa aceea verificat din nou filtru la un interval scurt si eventual inlocuirea din nou, preventiv, doar a filtrului. Eventual spalarea baii de ulei separat inainte. Pare costisitor dar asa as face inainte de orice.

Am verificat lichidul de racire si este minim.Busonul de umplere este curat, iar mazga aia de pe joja am vazut ca apare cand motorul este cald(de dimineata am verificat din nou si nu mai apare).O sa ajung oricum saptamana viitoare la service sa vada despre ce este vorba.Am postat aici pentru a aduna mai multe informatii bazate pe experienta sau din auzite.

 

mazga aia e condens daca se merge pe distante scurte.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/40398-bmw-325i/page__view__findpost__p__2322923

 

aveam si eu pe capac si pe joja ceva de genul.a disparut imediat cum s-a mai incalzit un pic afara.iar in cazul meu masina face drumri de 20 km zilnic.

 

de tinut sub observatie fenomenul daca nu dispare dupa un drum mai lung,posibil sa fie si alte probleme.

legat de pilitura nu stiu ce sa zic la fel de vazut la urmatorul service ce si cum,eventual de luat un surub magnetic la baie si vazut ce se strange acolo.

Intradevar merg la sfarsit de saptamana cu masina si pe distante scurte(15-20km).

Link to comment
Share on other sites

Tu ai verificat si gasit mazga cand motorul era cald de putina vreme si nu avea timp sa "dispara" condensul. Refa si nivelul lichidului de racire si vezi daca mai scade (dar asta in timp relativ scurt fiindca in timp mai lung, nivelul oricum scade insa neglijabil).
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dupa lungi asteptari am ajuns la mecanic in Campina.Pilitura din filtru se datoreaza schimbarilor facute la motor acum 2 ani(vanosuri schimbate ,distributie etc).

Referitor la mazga a zis ca din cauza faptului ca uleiul a fost schimbat cu pompa, a mai ramas ceva ulei vechi.

O sa vad la schimbul urmator daca mai aduna .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.