Jump to content

problema cardan ?


MirceaMrc

Recommended Posts

Posibil sa fie crucea cardanului care a facut joc... Din pacate aceasta esre capsulata iar singur solutie ar fi inlocuirea intregului cardan. Cu ocazia aceasta schimbi si flansa.

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Posibil sa fie crucea cardanului care a facut joc... Din pacate aceasta esre capsulata iar singur solutie ar fi inlocuirea intregului cardan. Cu ocazia aceasta schimbi si flansa.

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

si daca ar fi cum zici tu cat m-ar duce un cardan cu tot cu manopera??
Link to comment
Share on other sites

si daca ar fi cum zici tu cat m-ar duce un cardan cu tot cu manopera??

Manopera nu stiu cat ar fi insa un cardan in dezmembrari este ieftin: 50-80Euro!

Link to comment
Share on other sites

La fel am patit si eu acum, cand schimb vitezele si cand dau inapoi la plecare de pe loc se aude un zgomot ciudat la mijlocul cardanului ca un mic clincanit.

Am verificat si nu sunt flansele sau rulmentul de la cardan.

Totul s-a intamplat dupa ce acesta a fost dat jos de pe masina si apoi remontat la loc. Sa fie crucea? Sau sa fie decalibrat pt ca nu a fost montat corespunzator?

Un cardan sh costa intre 200-300 ron.

O recalibrare plus manopera pt demontat - montat costa 500 ron.

Niste sfaturi mi-ar fi de folos

Multumesc anticipat.

Edited by radduu
Link to comment
Share on other sites

Sa-nteleg ca simpla demontare-montare a cardanului, nu duce la o decalibrare!?

Nu, atata timp cat cardanul nu "se rupe" de la jumate, unde are rulmentul central, nu are nimic, si chiar daca se desface de la jumate se dau semne inainte de "rupere" si se monteaza la aceleasi semne.

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost la al 4-lea mecanic recomandat de cineva ca s-ar pricepe bine la bmw-uri si mi-a spus ca 100% este din planetara din stanga, ca are un joc la intrarea in diferential.

In urma cu 2 saptamani am schimbat kitul de ambreiaj si volanta, iar dupa aceasta operatiune a inceput sa cloncane in spate. I-am relatat acestui mecanic povestea, spunandu-mi ca planera avea acest jos si inainte, dar datorita faptului ca si volanta avea joc, il mai atenua putin, iar acum pt ca volanta este noua, fara joc, tot jocul se transmite direct in planetara cu problema. Sper ca m-ai inteles cat de cat. :hyper:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Azi am fost la al 4-lea mecanic recomandat de cineva ca s-ar pricepe bine la bmw-uri si mi-a spus ca 100% este din planetara din stanga, ca are un joc la intrarea in diferential.

In urma cu 2 saptamani am schimbat kitul de ambreiaj si volanta, iar dupa aceasta operatiune a inceput sa cloncane in spate. I-am relatat acestui mecanic povestea, spunandu-mi ca planera avea acest jos si inainte, dar datorita faptului ca si volanta avea joc, il mai atenua putin, iar acum pt ca volanta este noua, fara joc, tot jocul se transmite direct in planetara cu problema. Sper ca m-ai inteles cat de cat. :hyper:

 

 

Deci pana la urma ce e? Planetara sau diferentialul? Eu am acelasi pocnit la un E90 si un mecanic mi-a zis ca e planetara, dar evident nu era sigur.

Link to comment
Share on other sites

Ieri am fost cu masina la service, am schimbat planetara dar clincanitul tot era prezent. S au bagat baietii sub ea iar la o analiza mai atenta s-a constatat faptul ca erau slabite suruburile de care este fixat cardanul de grup. Au strans bine suruburile alea si a disparut total zgomotul.

Diferentialul nu se strica deloc usor, plus ca huruie si in mers daca e sa fie stricat, iar la E90 sigur nu este din diferential.

Iti recomand sa te duci la un service sau baiat care se pricepe in mod special la bmw-uri. Am fost la mai multe service-uri multi-marca si toti au dat verdicte diferite.(cardan decalibrat, grup stricat). La unul din service-uri 4 mecanici care s au bagat sub masina in timp ce era pe elevator iar eu la volan si reproduceam acel zgomot mi au garantat 100% ca trebuie schimbat grupul. Iti dai seama ce bani aruncati aiurea ar fi insemnat asta. (Grup stricat la 318i...cam ciudat). Noroc ca am avut inspiratia si am gasit intr-un final pe cineva care numai cu bmw-uri se ocupa de si a dat seama de zgomot. M am bagat si eu sub masina cu el iar pt mine era clar ca acel zgonot vine din diferential, dar din fericire nu a fost asa.

La tine se aude clinc (fier pe fier) sau clonc? (Zgomot mai infundat gen fier pe cauciuc).

Edited by radduu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ieri am fost cu masina la service, am schimbat planetara dar clincanitul tot era prezent. S-au bagat baietii sub ea iar la o analiza mai atenta s-a constatat faptul ca erau slabite suruburile de care este fixat cardanul de grup. Au strans bine suruburile alea si a disparut total zgomotul.

La unul din service-uri 4 mecanici care s au bagat sub masina in timp ce era pe elevator iar eu la volan si reproduceam acel zgomot mi au garantat 100% ca trebuie schimbat grupul. Iti dai seama ce bani aruncati aiurea ar fi insemnat asta. (Grup stricat la 318i...cam ciudat). Noroc ca am avut inspiratia si am gasit intr-un final pe cineva care numai cu bmw-uri se ocupa de si a dat seama de zgomot. M am bagat si eu sub masina cu el iar pt mine era clar ca acel zgonot vine din diferential, dar din fericire nu a fost asa.

La tine se aude clinc (fier pe fier) sau clonc? (Zgomot mai infundat gen fier pe cauciuc).

Asta Da Contributie La Forum!

Multumim frumos!

 

Si mai frumos ar fi fost sa fi facut niste poze la suruburile slabite, zona mai exact unde se slabesc. :thumbsup:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos bimmer90f30

 

Nu am facut poze din pacate..bucuria ca s-a rezolvat..iti imaginezi. :sorcerer:

Dar am gasit poza pe net cu suruburile in cauza.

Nu erau iesite in afara sau ceva de genul, singura problema era ca mai mergeau a fi stranse si faceau un mic joc care generau acel clincanit enervant.

post-2420-0-68898100-1458976933_thumb.jpg

Edited by radduu
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Asa mi au zis si mie initial. Am schimbat planetara dar zgomotul tot era prezent acolo.

Incearca sa descrii zgomotul respectiv si in ce conditii se aude. Poate un filmulet ar fi binevenit.

hmmm...in a 2 a face cand e zvacu mai mare ca un clanc surd asa si cand am mai observat cand stau la semafor si in timp ce dau 1 se aude un poc mic greu de descris sunetul am sa incerc sa fac un video cv si am sa revin sapt asta :)
Link to comment
Share on other sites

Ar putea fi doua lucruri total diferite.

Cand spui ca stai cu masina pe loc si cuplezi treapta 1, se poate auzii un fel de boom in spate care provine din diferential. La fel se aude si cand cuplezi in marsalier.

 

Iar cand esti in mers si schimbi a 2-a si se aude acel clanc e posibil sa fie din vreo planetara, din suruburi ca la mine, rulmentul central, flansa din fata de la cardan...

Link to comment
Share on other sites

Ar putea fi doua lucruri total diferite.

Cand spui ca stai cu masina pe loc si cuplezi treapta 1, se poate auzii un fel de boom in spate care provine din diferential. La fel se aude si cand cuplezi in marsalier.

 

Iar cand esti in mers si schimbi a 2-a si se aude acel clanc e posibil sa fie din vreo planetara, din suruburi ca la mine, rulmentul central, flansa din fata de la cardan...

asa imi face si cand cuplez in marsalier la service mi-au zis ca e putin joc si in diferential e cv de rau daca se aude asa? dp ce il amorsez nu mai face decat daca iau iar piciorul de pe ambreiaj

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ieri am fost cu masina la service, am schimbat planetara dar clincanitul tot era prezent. S au bagat baietii sub ea iar la o analiza mai atenta s-a constatat faptul ca erau slabite suruburile de care este fixat cardanul de grup. Au strans bine suruburile alea si a disparut total zgomotul.

Diferentialul nu se strica deloc usor, plus ca huruie si in mers daca e sa fie stricat, iar la E90 sigur nu este din diferential.

Iti recomand sa te duci la un service sau baiat care se pricepe in mod special la bmw-uri. Am fost la mai multe service-uri multi-marca si toti au dat verdicte diferite.(cardan decalibrat, grup stricat). La unul din service-uri 4 mecanici care s au bagat sub masina in timp ce era pe elevator iar eu la volan si reproduceam acel zgomot mi au garantat 100% ca trebuie schimbat grupul. Iti dai seama ce bani aruncati aiurea ar fi insemnat asta. (Grup stricat la 318i...cam ciudat). Noroc ca am avut inspiratia si am gasit intr-un final pe cineva care numai cu bmw-uri se ocupa de si a dat seama de zgomot. M am bagat si eu sub masina cu el iar pt mine era clar ca acel zgonot vine din diferential, dar din fericire nu a fost asa.

La tine se aude clinc (fier pe fier) sau clonc? (Zgomot mai infundat gen fier pe cauciuc).

 

 

Scuze de raspunsul intarziat, nu am reusit sa ma mai loghez. Sunetul este fix ca cel redat in filmulet si se amplifica de la o luna la alta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.