Jump to content

n42 ralantiu oscilant dupa apasarea butonului de avarie


Recommended Posts

La ralanti am 14,2 - 14,3 , muzica pornita 14,1 -14,3 , avariile 13,7 - 14,3 , piscat acceleratie scade pana in 13,4 chiar , se poate alternatorul sa aibe probleme? Rulmentii au fost schimbati acum 6 luni , totul era ok .
Link to comment
Share on other sites

La ralanti am 14,2 - 14,3 , muzica pornita 14,1 -14,3 , avariile 13,7 - 14,3 , piscat acceleratie scade pana in 13,4 chiar , se poate alternatorul sa aibe probleme? Rulmentii au fost schimbati acum 6 luni , totul era ok .

E foarte grav ce se intampla la tine, schimba carbunii de la alternator, verifica foarte bine conexiunile electrice si mai ales legatura de masa intre baterie( minusul bateriei) si caroserie-si- masa motorului si- masa alternatorului. cred ca ai si ceva oierderi mici si pe acest traseu, Daca nici asa nu merge e si mai grav pentru ca trebuie sa inlocuiesti releul regulator de tensiune.. FOARTE IMPORTANT: orice ai face cu consumatorii, relantiul nu trebuie sa scada sub valoarea normala

 

 

 

 

Eu am avut probleme cu regulatorul de tenisune, dar a durat ceva pana am gasit problema, desi am fost la 3-4 firme care reparau alternatoare.

Verificarea dureaza cateva secunde, cu conditia ca conexiunile intre alternator si baterie sa fie bune, si bateria sa fie cat de cat iin parametri normali.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La mine valoarea tensiunii e intre 14-14,4v, scade putin daca pornesc toti consumatorii, dar eu am bateria de cateva luni ,adica e noua de 66A, iar turatia la relanti scade foarte putin, regulatorul de relanti se afla in carcasa alternatorului si trimite un curent variabil prin intermediul carbunilor ,catre rotor, Alternatorul practic seamana foarte tare cu dinamul de la bicicleta. Regulatorul de tensiune ,practic face in asa fel incat sa mentina o tensiune cat de cat constanta la bornele alternatorului.

Regulatorul de relanti e cu totul altceva e comandat de catre ECU si face in asa fel ca relantiul sa fie cat mai constant , si fara fluctuatii, dar care depinde extrem de mult de buna functionare a motorului in general( strict ca parte mecanica)

Principiul e acelasi ca la bicicleta, daca dai din picioare in mod constant si becul de la far se va aprinde in mod constant, e foarte simpla mecanica teoretica in cazul bicicletei, daca inlocuiesti bicicleta cu un motor bun ,si 4 roti ,vei avea o masina fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Verificarea dureaza cateva secunde, cu conditia ca conexiunile intre alternator si baterie sa fie bune, si bateria sa fie cat de cat iin parametri normali.

 

Asta daca se manifesta in mod constant, in cazul meu se intampla doar dimineata, la vreo 5-20 minute dupa ce am pornit masina si pentru o perioada de 2-4 secunde. In momentul acela aveam 17 V, norocul meu a fost ca intr-o dimineata am verificat bateria si am ramas pe meniul 9.0 si am vazut ca a urcat la 17V in acel interval de 2-4 secunde, ca daca nu si acum cred ca mai cautam cauza.

Se manifesta in felul urmator: se aprindea ledul de la DSC si frana de mana pe galben, cred ca si cel de la ABS si mi se resetau toti consumatorii (casetofon, incalzire in scaune).

In rest tensiunea era intre 13.9 si 14.2V

 

Am fost la vreo 4-5 firme care repara alternatoare, niciuna nu a avut habar, pana cand am nimerit la una pe strada Baicului.

Link to comment
Share on other sites

Mica oscilatie al ralantiului se pare ca este si la rece , pe un forum de afara un tip avea aceleasi probleme ca si mine , el a rezolvat schimband senzorul crankshaft , cel de pe volant . La piscarea acceleratiei e normal ca motorul sa se balbaie ? Acul o ia in sus si vine in jos mai mai mult decat este ralantiul.
Link to comment
Share on other sites

Ai probleme mari cu partea mecanica, in primul rand rece sau cald daca pisti acceleratia , turatia motorului creste si apoi va scade foarte usor catre normal, la mine turatia la relanti e functie de temperatura de afara, si scade liniar pina cand temperatura motorului e in limite normale.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.