Jump to content

Top service


xcriss

Recommended Posts

Salut,

 

Daca ar fi sa alegeti un service dintre Bavaria, MHS si Filaret care ar fi si de ce?

Vreau sa merg pentru prima revizie dupa ce am cumparat masina si sa-mi schimb un stop de pe haionul spate (e de 7 zile in Bucuresti masina si deja s-a gasit unul care a incercat sa-l scoata de acolo si mi-a rupt o clema). Prefer unul dintre cele de mai sus deoarece sunt service-uri oficiale (asta inseamna ca imi raman km in baza de date BMW) si sper eu, fiind omologati BMW ar trebui sa faca o treaba mai buna, chiar daca pretul este mai ridicat.

Deasemenea ma intereseaza si cam cat costa o revizia. Mentionez ca am un 320D (F30).

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Seria este: WBA3D31070J264437

 

Trecand peste pretul normal, sunt genul care sunt cat de cat corecti? Nu sunt genul care sa schimbe pe loc orice ii spune mecanicul, dar caut un service pe care sa ma bazez si pe viitor cand poate chiar o sa am probleme reale.

Link to comment
Share on other sites

mcliviu, subscriu! Am incercat eu luna trecuta la Filaret (piese luate de la cataxxl - caruia ii multumesc, ca de obicei) si mi-au zis ca nu ma primesc cu piesele mele. La BMW MHS am reusit sa merg printr-o recomandare, dar din cate stiu, nici ei nu primesc cu piesele clientului.

 

@Xcris, si eu sunt posesor de F30, deci daca ai intrebari, feel free to ask.

Edited by Dragos_nou
Link to comment
Share on other sites

mcliviu, subscriu! Am incercat eu luna trecuta la Filaret (piese luate de la cataxxl - caruia ii multumesc, ca de obicei) si mi-au zis ca nu ma primesc cu piesele mele. La BMW MHS am reusit sa merg printr-o recomandare, dar din cate stiu, nici ei nu primesc cu piesele clientului.

 

@Xcris, si eu sunt posesor de F30, deci daca ai intrebari, feel free to ask.

 

Poate odata ce te cunosti cu ei te primesc. Si eu dupa ce am facut niste lucrari la ei, am incercat sa schiimb tampoanele motor (piese originale), si mi-au zis sa le aduc factura ca poate rezolvam. Insa pozitia oficiala este ca nu primesc cu piesele clientului.

 

La MHS am trimis mail pur si simplu si le-am zis sa imi faca programare pentru o lucrare. M-au pus sa semnez ca montajul se face pe propria raspundere, dar nu m-au refuzat. In concluzie, pare ca depinde pe cine prinzi si in ce dispozitie. Merita incercat.

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum se face ca pe voi nu v-a primit dar va spun trei lucruri:

1. Pe alti clienti de ai mei i-au primit cu piesele cumparate de la mine

2. Legea ii obliga sa va primeasca cu piesele aduse de voi, deci incearca si ei sa va descurajeze.

3. Va fac eu programare gratuit tuturor celor care vor cumpara piesele de la mine si vor sa le monteze in reprezentante.

 

Pe aceasta cale ii rog pe cei care s-au mai confruntat cu aceasta situatie sa imi semnaleze toate aceste situatii si voi face cunoscute abuzurile lor catre

BMW.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu ma intereseaza sa ma duc cu piesele mele (asta era o propunere a lui @cataxxl), cel mai mult ma intereseaza sa fie un service de incredere (sa nu inceapa sa-mi inlocuiasca piesele). Prefer sa dau cateva sute de lei in plus si sa nu cateva mii pe viitor :)

 

Pe bord imi arata ca trebuie sa fac revizia in 2017 si doar o verificare acum in aprilie. Dar avand in vedere ca am luat masina SH si a stat la dealer in jur de 4-5 luni nemiscata, vreau sa-i fac o revizie completa sa fiu sigur ca este facuta cum trebuie.

 

@Dragos_nou cat te-a costat o revizie? Si o intrebare off topic, ai reusit sa activezi BMW Online ?

Link to comment
Share on other sites

Pai topic-ul se numeste Top Service, am intrat pe BMW si am vazut ca exista 3 dealeri recunoscuti (pe care i-am si notat in primul post). Intrebarea mea se referea strict la serviciile oferite de acestia, pret/calitate. Dar calitatea, primeaza.

 

Vreau sa merg la un service care imi face revizia cu ulei oem chiar daca uleiul meu inca mai merge 20.000 km si poate sa-l puna mecanicul pe cel nou deoparte. Sa-mi schimbe de exemplu discurile de frana daca chiar este necesar, nu ca doar ca sa faca un ban in plus.

 

In plus daca voi va cumparati piesele inainte si apoi mergeti la service, pentru ca acestea sunt originale dar mai ieftine, bineintes ca as prefera si eu varianta asta, dar in primul rand caut un service care sa sa fie profesionist si sa fie recunoasc de bmw, asfel incat sa-mi ramana istoricul in baza lor de date.

Link to comment
Share on other sites

Cat priveste servisurile intotdeauna vor exista pareri diferite in functie de perceptia fiecaruia.

 

Acum daca ai un F30 sa nu ti se para ca nu mai are nimeni masina ca a ta incat sa iti faci griji ca nu exista oameni competenti sa ti-o serviseze.

Toate cele trei servisuri enumerate de tine sunt recunoscute de Bmw si vor fi inregistrate in baza de date.

 

Si tot legea iti da dreptul sa poti sa asisti la interventiile asupra masinii tale indiferent de care service vorbim.

 

La partea cu uleiul sa stii ca reprezentantele aduc uleiul la butoaie mari si de acolo iti scot uleiul tau pentru masina, putine iti fac schimbul cu ulei in ambalaj de un litru pentru ca este mai putin rentabil.

 

Iar inainte de a vorbi despre ulei oem asigura-te ca stii ce inseamna.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Si tot legea iti da dreptul sa poti sa asisti la interventiile asupra masinii tale indiferent de care service vorbim.

 

Este cu dus si intors asta cu asistatul. Poti sa asisti linistit din receptie vizionand CCTV, dar langa masina mai greu.

Legea este de partea lor - daca nu ai semnat protectia muncii atunci nu prea ai ce sa cauti la rampa, ceea ce intr-un fel este si normal :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu cred ca sunt singurul posesor de bmw f30 sau ca a mea e speciala. Dar din experienta si citit diverse forumuri, am ajuns la concluzia ca nu toate lumea isi face treaba cum trebuie, chiar si la reprezentante. Cam asta este scopul topic-ului, sa gasesc oameni care au avut experiente mai bune sau mai putin bune la unul din service-urile mentionate mai sus.

 

Iar la ulei OEM (Original Equipment Manufacturer), ma referea la uleiul cu care vine masina din fabrica, aceasta poate fi sau nu produs direct de catre BMW, dar in cazul nostru chiar este facut de acestia. Atat timp cat masinile in germania rezista sute de mii de km, folosim piese originale si facand service-ul la zi, nu vad de ce nu as face la fel si in Romania.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Iar la ulei OEM (Original Equipment Manufacturer), ma referea la uleiul cu care vine masina din fabrica, aceasta poate fi sau nu produs direct de catre BMW, dar in cazul nostru chiar este facut de acestia. Atat timp cat masinile in germania rezista sute de mii de km, folosim piese originale si facand service-ul la zi, nu vad de ce nu as face la fel si in Romania.

Cand o sa produca BMW uleiuri sa ma anunti si pe mine, pana acum te asigur ca uleiul de motor BMW a fost produs de Castrol si mai nou de catre Shell, cat priveste notiunea de OEM ai gasit bine explicatia dar nu si intelesul, OEM inseamna aftermarket (Castrol, Shell, Mobil) iar OE inseamna original BMW. Iar n-ai sa vezi ca iti baga in reprezentanta alt ulei decat cel in ambalaj original BMW.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut, foarte interesanta discutia, sa inteleg ca mai multi inclina spre Filaret..Si eu ma aflu in situatia in care peste o luna ar trebui sa verific masina(teava de esapament imi arata pe navigatie).Tot pentru istoric inclin spre o reprezentanta chiar daca e mai scump.Si eu am un F30, daca din intamplare a facut vreun coleg aceasta revizie poate ma ajuta cu un pret informativ.
Link to comment
Share on other sites

PRET PIESE DE ORIGINE BMW

 

Stop haion spate 629,43 Ron la Bavaria si 400 Ron la mine

 

Filtru ulei 131,19 Ron la Bavaria si 64 Ron la mine

 

Filtru aer 289,33 Ron la Bavaria si 140 Ron la mine

 

Filtru carburant 283,34 Ron la Bavaria si 147 Ron la mine

 

Filtru polen 275,19 Ron la Bavaria si 166 Ron la mine

 

Ulei BMW 5w30 117 Ron la Bavaria si 41 Ron la mine.

 

Manopera este la 190 Ron/ora.

 

Sper ca ti-ai putut face o idee asupra costurilor.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si ca sa va si dovedesc faptul ca se poate merge cu piesele voastre in reprezentanta, va atasez si o factura de manopera pt schimb ulei motor si cele 4 filtre ale unui BMW 535xD F10 la dealerul din Braila, unde clientul a mers cu piesele originale pe care eu i le-am vandut.

 

Evident ca la orice verificare in reteaua BMW masina va aparea cu aceasta interventie si numarul de km la data intrarii in service, iar interventiile au fost scrise in cartea service a masinii.

 

Toata manopera a costat 277 Ron.

post-841-0-50278100-1458671941_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa va si dovedesc faptul ca se poate merge cu piesele voastre in reprezentanta, va atasez si o factura de manopera pt schimb ulei motor si cele 4 filtre ale unui BMW 535xD F10 la dealerul din Braila, unde clientul a mers cu piesele originale pe care eu i le-am vandut.

 

Evident ca la orice verificare in reteaua BMW masina va aparea cu aceasta interventie si numarul de km la data intrarii in service, iar interventiile au fost scrise in cartea service a masinii.

 

Toata manopera a costat 277 Ron.

 

Depinde de service. La cerere pot atasa conversatia mea cu Filaret de asta vara cu refuzul lor. In plus, nu iti cere nimeni cartea sa iti treaca interventia in ea, decat daca soliciti tu. In schimb pentru masinile in garantie fac acest lucru (inregistreaza intrarile si interventiile). La MHS Militari au acceptat, insa dupa 4 ore pentru o revizie (nu exagerez!) aproape ca plecasem cu intervalul de service neresetat. Asa mult m-am enervat ca intarziasem la o intalnire, incat i-am chemat si i-am pus sa faca si asta. Pretul facturii pentru revizie a fost 295 RON.

 

Marea majoritate care apeleaza la reprezentanta pentru revizii cred ca o fac din 2 motive evidente: 1 - istoric (pentru revanzare), 2 - continuitate in servisarea masinii in cazul in care in eventualitatea unei probleme, sa poata invoca cum ca masina a fost servisata numai in reprezentanta. Pentru 2, in teorie, cred ca poti calca pe la ei din 30 in 30k sau la max 2 ani, desi nu stiu cat ajuta in cazul unui motor crapat la o masina teoretic servisata ca la carte cum au fost cazuri pe aici (vezi colegul cu X5-ul daca retin bine).

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Vreau sa vad si eu refuzul lor si motivele invocate.

 

Cat priveste punctul 1, da, majoritatea se duc in reprezentanta pentru istoric, dar stiu pe cineva care schimba doar filtrul de ulei de la ei (BMW) si isi aduce el singur uleiul, apare data si numarul de km in istoric, iar restul de filtre si le schimba singur acasa. Si la placute face la fel, se duce el cu placutele si cumpara de la ei senzorul.

 

Mai am si alte facturi doveditoare de la alte reprezentante, deci se poate, si este normal sa se poata atata timp cat legea iti da acest drept.

Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

Da-mi o adresa de mail pe PM si iti fac forward.Conversatia a fost cam asa. Citez.:

 

Eu: "Buna ziua,

As dori o programare pentru revizie BMW E60, toate piesele originale le-am cumparat deja.

Va rog sa imi spuneti daca ma puteti programa."

 

Filaret: "Buna ziua,

BMW Service Filaret nu lucreaza cu piese aduse de client."

 

Eu: "Buna ziua,

Exista vreun motiv particular pentru care sunt refuzat, desi aceste piese sunt component OE?

Pot intelege ca BMW doreste doar montarea pieselor orginale pe masini, insa nu inteleg care este motivul pentru care se refuza montarea pieselor clientului, mai ales in cazul unei banale revizii."

 

Filaret: "Buna ziua, Niciun motiv anume doar o regula care trebuie aplicata."

 

eu: "Ma scuzati ca insist, insa as dori un raspuns mai detaliat decat "regula care trebuie aplicata".

Exista o politica a BMW Filaret, cunoscuta clientilor, prin care nu se accepta acest lucru? Oriunde in Europa nu am intalnit aceasta practica, si nu mi-a fost vreodata refuzata prestarea serviciilor in vreo reprezentanta.

Masina mea nu mai este in garantie, am uleiul si toate filtrele originale, si mi-ar fi fost foarte la indemana sa ajung la dumneavoastra, mai ales ca lucrez la 10 minute.

Va rog insistent sa motivati refuzul BMW Filaret de a-mi presta un serviciu care face parte din obiectul sau de activitate."

 

Apoi m-am lasat pagubas.

 

 

Edited by mcliviu
Link to comment
Share on other sites

Practica servisurilor de a nu iti monta piesele cumparate de tine constitue practica comerciala abuziva, incalcindu-se art. 9 din OG 21/1992 republicata. OPC va sanctiona cu amenda operatorul economic care a refuzat montarea pieselor aduse de client, stiu cazuri de acest gen.

 

In practica nici operatorul economic nu isi cunoaste aceasta obligatie (sau se face ca nu o cunoaste) si nici clientul. Totusi, daca clientul isi cunoaste drepturile si il informeaza pe operatorul economic (in speta servisul) are mari sanse sa se impuna si sa fie tratat asa cum spune legea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.