Jump to content

Mâzgã in vasul de expansiune


Recommended Posts

De dimineata am vazut ceva picuri sub masina si am deschis capota sa arunc o privire pe acolo am vazut in jurul vasului de expansiune ud..am verificat mai intai nivelul uleiului cum obisnuiesc daca nu in fiecare zi,dar a 2-a zi o fac sigur,era ok,putin peste jumatate. Desfac busonul de la vasul de expansiune si soc...o mazga foarte urata in tot vasul...am ramas socat cateva minute sincer pt ca ieri si zilele trecute chiar am circulat cu masina si verificasem la fel uleiul si lichidul de racire si era totul ok. Atata ca am observat ca de cateva saptamani am completat putin ulei dar am crezut ca oricum e timpul schimbului poate deaia consuma...dar totusi se pare ca eu am completat pt ca uleiul si-a facut loc pe undeva (eu banuiesc in prima faza termoflotul) si a intrat in sistemul de racire. Voi ce ziceti?

O sa

post-64403-0-71974400-1458652956_thumb.jpg

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Citeam acuma prin unele locuri referitor la antigel ,termoflot si alte chestii. Unii ziceau ca ar trebui sa pun un antigel fara silicati,adica roz G12 sa nu atace aluminiul pt ca termoflotul ,radiatorul si mai multe componente sunt din aluminiu. Mentionez ca in noiembrie anul trecut am schimbat uleiul si antigelul,am pus castrol 5w30 edge fst si antigel hepu albastru. Ce parere aveti? Edited by SB25GAS
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Incerc sa aflu din ce an e masina, dar masina care o am e din 2005 iar antigelul care il pun in masina e luat de la dealer si este albastru.

Si de la dealer voi continua sa iau pentru ca nu este cu mult mai scump si nu am nici un fel de problema din 2012 pana acum.

Link to comment
Share on other sites

Eu am patit la un Matiz , exact ceea ce ai tu in poza , cu spume ... Am completat cu un antigel ori vechi ori nu imi dau seama ce avea iar ala a fost rezultatul , completasem cu 1 saptamana inainte , iar in am deschis vasul sa cad jos , am zis ca s-a stricat ceva , am dus-o la reprezentanta si mi-au zis ca masina nu are nimic si ca e de la antigel , mi-au spalat toata instalatia , motor etc si de acum 2 ani nu mai are nimic masina , apa e curata ... Deci de la antigel a fost la mine , sper si la tine sa fie tot asta !!!
Link to comment
Share on other sites

Chestia este ca eu anul trecut in noiembrie am schimbat antigelul,am pus hepu G11 in proportie de 50/50 cu apa distilata si de atunci nu am completat cu absolut nici un gram. Am si un obicei sau fix nu stiu cum sa ii mai zic,verific daca nu la doua zile a 3-a toate lichidele. A fost totul ok pana in dimineata respectiva cand am vazut spurcaciunea in vasul de expansiune :). Am dat jos vasul,radiatorul,furtune,etc.am bagat si prin motor cat am putut apa calda cu furtunul apoi le-am montat toate,am pus alt termoflot si am bagat in sistem doar apa,pornit,mers ceva timp la relanti si cateva ture apoi dat jos si asta de vreo 3 ori pana a iesit apa curata si acuma am pus din nou antigel nou,schimbul la ulei si pana deocamdata am vreo 600km si e totul ok.
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare straniu cum din albastru s-a facut de culoarea cafelei si de asemenea pare uleios. Si eu ma gandesc tot la termoflot, poate mai degraba la garnitura acestuia care poate la temperaturi mai scazute se contracta si scapa ulei in vasul de expansiune.
Link to comment
Share on other sites

E posibil nici sa nu mai ai probleme , e ceva de la acel antigel cumva , inca un lucru , nu mai desface capacul de la vasul de expansiune dupa ce mergi cu masina cand e calda apa , desfal si tu numai la rece !

Niciodata nu am desfacut busonul de la apa cand motorul era cald,doar dimineata la rece..

@ViBogdan Era clar ulei amestecat cu antigel..avea o consistenta foarte uleioasa si intr-adevar pe joja de ulei era ceva lipsa..iar garniturile de la corpul filtrului de ulei le-am schimbat tot anul trecut noi oem deci nu cred ca de acolo a venit problema ci chiar din termoflot,in interiorul lui s-a produs ceva si a scapat ulei in antigel..

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salut ,stiu ca postarea e mai veche dar am si eu o problema similara cu E46 1.8 benzina 2002, anul trecut prin octombrie am avut niste musafiri ( soareci cred) care au ros unul din furtunele de la radiator . Am comandat furtunul si antigelui intr-un magazin de piese auto . Precizez ca in masina era antigel roz iar din magazin am primit albastru ca asa recomanda producatorul. Am inlocuit furtunul si dupa ce s-a scurs ce era pe traseu circa 4 l , am completat 2l antigel albastru 2l apa distilata combinat in sticla 5 l ( a mai ramas cam 250 ml in sticla de 5 l) . Azi cand am zis sa verific ulei / apa (cea ce fac odata la 2~3 luni, prin ianuarie nu avea nici o urma) am observat un fel de spuma/mazga galbena pe dopul de la vasul radiatorului . Plutitorul e la nivel apa pare curata , uleiul putin peste jumatate pe joja, moturul merge rotund fara intreruperi / inecari, trage bine ,fara zgomote suspecte iar ceasul de temperatura din bord nu depaseste 90°

Atasat un link cu poza https://ibb.co/fXH5pn

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Daca in motor ai avut antigel roz, cel mai bine era sa completezi tot cu roz, pentru ca nu ai putut sa scoti tot antigelul din instalatie (in radiatorul de caldura din bord in mod sigur a ramas antigel roz) si inevitabil s-au combinat cele 2 tipuri de antigel, rezultatul fiind cel descris de tine. Am avut si eu aceasta problema imediat dupa ce am cumparat masina, in anul 2014: trebuia sa completez si nu stiam de care sa cumpar. Am scos putin antigel din vasul de expansiune, sa vad ce culoare are, si de tipul ala am cumparat, adica roz (e90, 318i, nfl din 2005, motor n46). Apropo: un prieten are un e46, 316i, fl din 2002, motor n42 si tot antigel roz are in motor...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.