Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Rugina e46


bmwgod

Recommended Posts

Buna seara. Imi pare rau daca s-a mai intrebat dar nu am gasit pe forum. Am achizitionat recent un e46 din 2005 si dupa ce l-am urcat sus am constatat ca are semne majore de rugina pe dedesubt. Mi s-a spus ca ar fi bine sa il dau cu ulei si merge inca mult si bine. poate fi o problema majora sau e un lucru de trecut cu vederea ? :D

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Ideal ar fi curațat mecanic, apoi chimic, schimbate porțiunile afectate, apoi grun și antifonat la loc. Asta dacĂŁ dorești sĂŁ nu mai ai probleme pe viitor. Eu am curĂŁțat o aripĂŁ de ruginĂŁ pânĂŁ la metal, apoi chit și vopsea și a ținut cam o lunĂŁ pentru cĂŁ a fost fĂŁcutĂŁ de mĂŁntuialĂŁ.
Link to comment
Share on other sites

Ideal ar fi curațat mecanic, apoi chimic, schimbate porțiunile afectate, apoi grun și antifonat la loc. Asta dacĂŁ dorești sĂŁ nu mai ai probleme pe viitor. Eu am curĂŁțat o aripĂŁ de ruginĂŁ pânĂŁ la metal, apoi chit și vopsea și a ținut cam o lunĂŁ pentru cĂŁ a fost fĂŁcutĂŁ de mĂŁntuialĂŁ.

Și cât ar costa ...?

Link to comment
Share on other sites

Pe unde exact pe dedesubt are rugina? Cam 80% din e46 au rugina. Vorbesc de mici puncte ... E ceva normal tinand seama de vechime si de rulaj. E drept luand ceva 2005 poate ai sanse mai mari sa gasesti unul fara rugina deloc, dar sa iei unul

1998-2003 fara rugina e fff greu...

Link to comment
Share on other sites

Și cât ar costa ...?

 

 

Destul, dacĂŁ vrei sĂŁ rezolvi tot dedesubtul, bucși etc. aș zice un 500e mĂŁcar.

 

Așa mici retușuri ieși ieftin, dar dacĂŁ nu e fĂŁcut calumea, e fĂŁcut degeaba.

Link to comment
Share on other sites

ce anume e ruginit. sa nu te sperii daca vezi rugina pe puntea spate, pe brate etc. important este sa nu fie caroseria(tabla) ruginita. In rest, puntea este din metal gros, poti sa o cureti cu o perie de sarma pe o bormasina si apoi dai cu ceva grund de protectie. greu de crezut ca nu ai vazut rugina pe la aripi si are pe sub.
Link to comment
Share on other sites

pe dedesubt nu ai ce ulei sa-i bagi doar daca o speli cu jetul sa o faci luna , o lasi sa se usuce o stergi cu ulei pe unde are pete/puncte rugina si apoi pui vaselina cat mai groasa dar operatia trebuie repetata cel putin odata pe an , eu nici pana acum nu am treaba cu rugina dedesubt si e 2002 , in schimb aripile fata le-am schimbat ,pragurile incep sa infloreasca puncticele de rugina , aripile spate le-am facut k lumea si tot a iesit rugina cred ca singura solutie taiat si inlocuit tabla iar cea noua sudata cu argon , deocamdata bag ulei odata pe an in portiere / praguri / semiaripi fata+spate si nu mai avanseaza rugina.

 

daca vrei sa bagi ulei trebuie sa astupi toate gaurile de scurgere si o lasi macar o zi dar sa fie cald afara , apoi pt dedesubt tragi o alergatura pe macadam sa se puna praful peste :thumbsup:

 

eu zic ca nu merita investita si bataia de cap sa o duci la service fie el si cel mai dotat E46 si nu ai garantia cat si daca va tine , de asta nu e bine sa tii prea mult la masina ca bagi bani in ea si de geaba , mai bine ignori si mergi cu ea asa oricum nu o sa ajunga ca ruginitura ca loganurile nici peste 10 ani

Link to comment
Share on other sites

nu mai invatati si pe altii tampenii. nu are ce cauta vasilina imprastiata pe acolo. Nu reparam tractoare aici. vasilina poate face mult rau, poate distruge chiar cauciucul, fiind un compus pe baza de petrol. Sunt putine vasiline ce nu sunt pe baza de petrol, dar acelea sunt f scumpe, daca nu ma insel plastilube pe care-l folosim la frane e ok. Dai cu vasilina si apoi se depun straturi de pamant care se lipesc si absorb umezeala, atfel ca vei avea si vasilina si apa.

Curata rugina, foloseste eventual substante de conversie a ruginei, apoi aplica ceva strat de grund, eu folosesc spray cu zinc.

exista si sprayuri cu material antifonant, sunt bune si acelea, si cate altele n-or mai fi, toate mai bune decat vasilina.

pentru spatii interioare gen praguri fete de usi etc, am folosit cu incerdere niste sprayuri cu ceara, le recomand in favoarea metodei de a baga ulei. Sa nu uitam ca nu isi doreste nimeni vre-o picatura de ulei pe haine, sau incaltaminte. Zau ca unii isi intretin masinile cum intretineau pensionarii daciile.

Edited by mihai vigariu
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Probat cu deruginol solutie la 100 lei un tubulet curatat pana la tabla curata, uns solutie lasat sa actioneze, acoperit, ghici ce? Dupa 2luni era la loc rugina.

 

Ce cauciuc sa atace pe dedesubt daca e ruginita mai are antifon in zona cu rugina si ce rost mai are antifonul acolo daca e plecata rugina ? ai incercat macar sa vezi rezultatul ? Vaselina ramane acolo ca un strat izolant care stopeaza extinderea ruginei, ce se depune peste vaselina praf mizerie se depune si pe antifon si e aceeasi treaba tot umezeala tine , daca tu preferi sa cumperi si sa te amagesti cu toate prostiile de solutii si spreyuri care doar acopera pe moment nu ai de cat, eu m-am lamurit cu rugina la fel cum spun si cativa vopsitori cinstiti odata ce a aparut nu mai ai scapare, doar repari si o acoperi din cand in cand sau o stopezi, nu ai cum sa scapi permanent de rugina si oriunde ai merge nu iti garanteaza nimeni ca "da domnule te costa atat si nu mai ai treaba cu rugina niciodata acolo...." , daca altii iti spun povesti.. curatat, solutii, revopsit e doar sa-ti ia banul, tractor ne-tractor e cea mai eficienta solutie, cunosc 2 persoane care m-au invatat treaba asta unul are o dacie 1310 de mai bine de 10 ani si nu e plina de rugina ca altele, iar celalt are un golf 4 de 7 ani si nu are strop de rugina intretinute cu ulei bagat cu seringa prin toate gaurile , iar la mine e prima oara cand am facut testul asta anul trecut si sunt f multumit de rezultat rugina la aripa spate nu a mai avansat deloc, apropo cum dai cu sprey in semi aripi si portiere desfaci masina bucati? Stii ca nu intra peste tot spreyul ala? Cati bani dai si cate spreyrui iti trebuie sa "faci" toata masina? Ulei pe haine cum te bagi cu hainele bune sub masina? sau papuci nu are cum sa ajunga pt ca dupa o zi desfunzi scurgerile din portiera si se usuca

Link to comment
Share on other sites

Ulei de motor rezultat dupa schimb e ok? nu am incercat metoda asta dar mai bine previi decat sa combati. Eventual poze cu locurile care sunt cele mai predispuse la rugina si trebuie tratate din timp?

La VW stiu ca nu exista astfel de probleme.

Edited by radduu
Link to comment
Share on other sites

Exista o metoda mult mai facila si care se bazeaza pe legile fizicii - efectul electrochimic.

 

Spoiler alert: cine isi mai aduce aminte din generala la chimie deasupra tabelului lui Mendeleev mai era un mic tabel (de fapt un rand) cu metale uzuale plasate in dreapta si stanga hidrogenului. Ideea este ca cu cat un metal este mai electro-negativ (plasat spre stanga) atunci el este corodat inainte unuia dinspre partea dreapta cu care se afla in contact.

 

Asadar, aceasta metoda se numeste anod de sacrificiu. Metale uzuale care pot proteja fierul sunt zincul, magneziul si aluminiul. De preferat zincul pentru ca are potentialul electrochimic cel mai negativ dintre cele 3.

Practic, din loc in loc sub masina se pot monta (cu autoforante) astfel de placute astfel incat sa faca contact fizic cu fierul.

In loc sa mai rugineasca fierul, se vor consuma (efectiv vei vedea ca se micsoreaza) aceste placute. Evident dupa ceva timp luni/ani trebuiesc inlocuite cu altele pentru a se continua protectia.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Exista o metoda mult mai facila si care se bazeaza pe legile fizicii - efectul electrochimic.

 

Spoiler alert: cine isi mai aduce aminte din generala la chimie deasupra tabelului lui Mendeleev mai era un mic tabel (de fapt un rand) cu metale uzuale plasate in dreapta si stanga hidrogenului. Ideea este ca cu cat un metal este mai electro-negativ (plasat spre stanga) atunci el este corodat inainte unuia dinspre partea dreapta cu care se afla in contact.

 

Asadar, aceasta metoda se numeste anod de sacrificiu. Metale uzuale care pot proteja fierul sunt zincul, magneziul si aluminiul. De preferat zincul pentru ca are potentialul electrochimic cel mai negativ dintre cele 3.

Practic, din loc in loc sub masina se pot monta (cu autoforante) astfel de placute astfel incat sa faca contact fizic cu fierul.

In loc sa mai rugineasca fierul, se vor consuma (efectiv vei vedea ca se micsoreaza) aceste placute. Evident dupa ceva timp luni/ani trebuiesc inlocuite cu altele pentru a se continua protectia.

interesant ce spui tu, parca in industria navala se foloseste tehnica asta, si la sondele petroliere. probabil din acelasi motiv a fost creat si sprayul despre care vorbeam, cel cu zinc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pe o mare parte pe dedesubt e rugina, nu doar pete si puncte. o fi stat nerulata o perioada masina asta altfel nu-mi explic.

Si inca o chestie, dupa ce e cald motorul la plecarea de pe loc masina tremura destul de mult, doar daca plec cu ea turata nu face chestia asta, dar si atunci o data, de doua ori tot tremura. cand e rece motorul si ambreiajul nu am aceasta problema. Ar fi volanta dusa, sau tot ambreiajul, sau?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

 

Si inca o chestie, dupa ce e cald motorul la plecarea de pe loc masina tremura destul de mult, doar daca plec cu ea turata nu face chestia asta, dar si atunci o data, de doua ori tot tremura. cand e rece motorul si ambreiajul nu am aceasta problema. Ar fi volanta dusa, sau tot ambreiajul, sau?

Multumesc

 

 

Volantul uzat daca tremura cand ridici piciorul de pe ambreiaj in treapta 1.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cel mai mult se va uza in timpul drumurilor prin oras/aglomeratie.

In acelasi timp NU cred ca ar mai fi vreun alt simptom premergator unei daune facute cand se va dezintegra.. poate o crestere a frecventei (si la rece) a vibratie (poate la fiecare a doua debreiere..) dar nimic nu e sigur/cert ca trebuie foarte curand schimbat volantul.

Link to comment
Share on other sites

Pe o mare parte pe dedesubt e rugina, nu doar pete si puncte. o fi stat nerulata o perioada masina asta altfel nu-mi explic.

Si inca o chestie, dupa ce e cald motorul la plecarea de pe loc masina tremura destul de mult, doar daca plec cu ea turata nu face chestia asta, dar si atunci o data, de doua ori tot tremura. cand e rece motorul si ambreiajul nu am aceasta problema. Ar fi volanta dusa, sau tot ambreiajul, sau?

Multumesc

Primul care se uzeaza e discul de ambreiaj, volantul e o bucata de fier ca o farfurie, n-are cum sa alunece o bucata de fier goala, cel care e supus uzurii e discul de ambreiaj, si din cauza uzuriiavansate a acestuia poate deforma mecanic atat volanta cat si placa de presiune, trebuie desfacut, vazut inlocuit ce e nasol pe-acolo.

Link to comment
Share on other sites

Exista o metoda mult mai facila si care se bazeaza pe legile fizicii - efectul electrochimic.

 

Spoiler alert: cine isi mai aduce aminte din generala la chimie deasupra tabelului lui Mendeleev mai era un mic tabel (de fapt un rand) cu metale uzuale plasate in dreapta si stanga hidrogenului. Ideea este ca cu cat un metal este mai electro-negativ (plasat spre stanga) atunci el este corodat inainte unuia dinspre partea dreapta cu care se afla in contact.

 

Asadar, aceasta metoda se numeste anod de sacrificiu. Metale uzuale care pot proteja fierul sunt zincul, magneziul si aluminiul. De preferat zincul pentru ca are potentialul electrochimic cel mai negativ dintre cele 3.

Practic, din loc in loc sub masina se pot monta (cu autoforante) astfel de placute astfel incat sa faca contact fizic cu fierul.

In loc sa mai rugineasca fierul, se vor consuma (efectiv vei vedea ca se micsoreaza) aceste placute. Evident dupa ceva timp luni/ani trebuiesc inlocuite cu altele pentru a se continua protectia.

Daca ar fi asa cum spui, de ce din fabrica nu sunt montate astfel de placute?

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi asa cum spui, de ce din fabrica nu sunt montate astfel de placute?

 

nici nu ar fi nevoie de asa ceva daca producatorii ar face o treaba mai buna cu tratatul tablei. Exista tehnologii de tratare a suprafetelor metalice astfel incat sa nu rugineasca nici in 20 de nai de stat pe fundul marii insa asta costa. Si tehnologia cu placute de zinc de care vorbeste colegul costa, iar cand e vorba de bani ne dam seama singuri de ce calitatea este asa cum este.

Link to comment
Share on other sites

nici nu ar fi nevoie de asa ceva daca producatorii ar face o treaba mai buna cu tratatul tablei. Exista tehnologii de tratare a suprafetelor metalice astfel incat sa nu rugineasca nici in 20 de nai de stat pe fundul marii insa asta costa. Si tehnologia cu placute de zinc de care vorbeste colegul costa, iar cand e vorba de bani ne dam seama singuri de ce calitatea este asa cum este.

Tratarea suprafetelor ruginite cu produsul FERTAN.Am facut un test pe masina unui cunoscut,(am dat pe locul ruginit asta toamna,dupa tratament suprafata tratata devine neagra,practic rugina este convertita intr-un fel de grunt).Dupa ce a mers toata iarna cu masina,fara ca acel loc unde s-a facut tratamentul sa fie acoperit cu vopsea,rugina nu a mai revenit.Asa ca daca se face un tratament corect,tratament ,grunt,vopsit,ar trebui ca rugina sa nu mai infloreasca.Acest produs FERTAN,practic intra in toti porii metalului si prin reactia chimica anihileaza rugina.Am cumparat de pe net 1l de fertan cu aproximativ 100 lei.

Link to comment
Share on other sites

Probleme specifice e46.Eu am demontat tot esapamentul l-am frecat cu o perie de sarma rotativa,apoi am vopsit tot esapamentul cu vopsea neagra rezistenta pana la 400 grade,era o vopsea la spray pentru vopsit blocul motor.De 5 ani nu a mai ruginit esapamentul.La caroserie acele locuri sunt cu tabla groasa,cureti cu o perie de sarma asa cat se duce,apoi umezesti cu apa,dupa care aplici FERTAN,se lasa 24 de ore,dupa care se spala cu apa curata si se repeta procedeul.Dupa alte 24 de ore se curata din nou cu apa curata,lasam sa se usuce ,apoi aplicam un grund anticoroziv,eu am folosit ceva la spray,era cu o vopsea ca smoala.Pana acum rugina nu a mai aparut.Spor la treaba! Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.