Jump to content

Nu o pot porni, nici macar deschide masina


Recommended Posts

E vorba de un Bmw 320D, automat, 183cai, 2010.

Problema mea a inceput acum vreo 3 luni, cand dimineata, temperaturile erau mai scazute, eu am vrut sa plec de acasa, dar supriza: masina nu se deschide: telecomanda nu mergea. Am incercat si cealalta telecomanda. Ciudat. Asa ca am scos cheia cui din telecomanda si am intrat in ea. Am bagat telecomanda in locul ei, nu mi s-a aprins navi, casetofonul, nimic. Nu puteam deschide geamurile, nimic. Masina practic nu avea curent. Am verificat tabloul de sigurante din bord, nu aveam sigurante arse. La un moment dat, a pornit navigatia, casetofonul. Puteam sa pornesc masina evident. O serie de episoade asemanatoare am avut tot la 1 sapt, doua sapt. Am dus-o la tester, mi-a iesit doar Power Supply MPM Relay (ceva releu din ce am inteles). Mi s-a strans borna din spate, ca parca nu era stransa suficient. Bateria mi-a fost verificata, e ok.

Ideea e ca, nu ma pot baza pe ea sa merg undeva pt ca nu se mai deschide si nu stiu ce sa-i fac sa porneasca, pt ca porneste ea CAND ARE CHEF, dupa 2 ore, dupa 16 ore, fix cand vrea. Undeva e o pierdere de curent?!

Becuri aprinse in bord nu am. Imi sunt verificate periodic consumabilele.

Pareri? Ati mai patit asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

este vorba de un releu de la modulul confort care se afla sub torpedou, poti schimba modulul comfort cu unul second sau sa-ti schimbe cineva releul.si eu am aceeasi problema si nu pot intra in masina, nu o pot descuia cand e cald afara. am gasit unde sa rezolv problema in pitesti (eu sunt din pitesti), am inteles ca o face intr-o zi, problema e ca trebuie sa ma duc cand nu mai merge deloc ca sa poata masura pe modul sa vada ce releu e picat. cost 100 un releu + 100 manopera.
Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu ceva asemanator in trecut insa de ceva timp vad ca nu mai face. Oricum e ceva legat de umezeala cred ca se manifesta in perioadele ploioase. Remediul la mine era f. simplu, rabatam bancheta spate, sa am acces la baterie si apasam pe borna plus, e un plastic portocaliu acolo, revenea imediat.

 

La vremea aia si eu am tot verificat conexiunile, strans, curatat si tot la fel facea. Bat in lemn, de ceva timp nu mai am probleme, sa fie un an zic. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Acelasi lucru am patit si eu; aceeasi masina,acelesi simptome. S-a schimbat un releu, functioneaza fara probleme. Din pacate nu stiu sa iti spun care releu este exact, stiu doar ca este amplasat in cutia de jonctiune din spatele torpedoului.

 

Salut,

Cum ai depistat acel releu ca fiind defect?

Masina mea aseara m-a "lasat" din nou.

Cat te-a costat?

 

Multumesc.

 

este vorba de un releu de la modulul confort care se afla sub torpedou, poti schimba modulul comfort cu unul second sau sa-ti schimbe cineva releul.si eu am aceeasi problema si nu pot intra in masina, nu o pot descuia cand e cald afara. am gasit unde sa rezolv problema in pitesti (eu sunt din pitesti), am inteles ca o face intr-o zi, problema e ca trebuie sa ma duc cand nu mai merge deloc ca sa poata masura pe modul sa vada ce releu e picat. cost 100 un releu + 100 manopera.

 

Salut,

Ai schimbat si tu releul in cauza? Cum se numeste exact?

La mine tendinta e...cand da frigul, cand e umezeala.

Mereu o duceam la Service cu trailerul,iar cand ajungeam acolo isi revenea.

Practic, doar daca cineva vine la fata locului si sa se uite, ceea ce e aproape imposibil, deoarece nu stii cand ti se intampla.

Dupa schimbarea releului, ti s-a mai oprit?

 

Multumesc.

 

Am patit si eu ceva asemanator in trecut insa de ceva timp vad ca nu mai face. Oricum e ceva legat de umezeala cred ca se manifesta in perioadele ploioase. Remediul la mine era f. simplu, rabatam bancheta spate, sa am acces la baterie si apasam pe borna plus, e un plastic portocaliu acolo, revenea imediat.

 

La vremea aia si eu am tot verificat conexiunile, strans, curatat si tot la fel facea. Bat in lemn, de ceva timp nu mai am probleme, sa fie un an zic. :)

 

Salut,

 

Si eu asa cred ca e ceva legat de umezeala... Toata vara+toamna nu am avut nici un episod. Si eu asa intram sa ajung la baterie, dar orice miscam in spate pe baterie, nu era nici o schimbare...

La mine porneste, atunci cand misc un cablu rosu gros din torpedo. De prin februarie nu am mai avut probleme. A dat frigul si iar a inceput.

Ma exaspereaza.

 

Sfaturi?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

Posed un E90 318i LCI si am si eu aceeasi problema (conexiune cablu baterie-cutie jonctiune).

Pe forumurile externe este foarte bine documentata situatia, exista rechemari in service pentru USA (https://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM433921/RCAK-13V044-6848.PDF), Canada, Africa de Sud, Marea Britanie (https://www.dft.gov.uk/vosa/apps/recalls/searches/expand.asp?uniqueID=AD9389C11547393880257B16002B2CBF), cred ca si pentru Australia si Noua Zeelanda (cauta pe google 0061760300 care este referinta producatorului BMW).

Eu am contactat BMW Romania si le-am dat exemplele de mai sus dar mi-au dat flit, cum ca VIN-ul meu nu se incadreaza in aceea campanie de rechemare...

Acum... pana traduc mesajul e-mail in germana sa-l trimit la BMW Germania, ne poate da cineva datele electricianului din Pitesti care a remediat problema?

Germanco ne poti ajuta te rog?

Drumuri libere si sigure!

Link to comment
Share on other sites

In linkul de mai jos sunt date doua tablouri de sigurante din spatele torpedoului. Probabil unul dintre ele este asemanator cu, ce ai tu.

 

Singurul releu caruia nu i se stie numele/functia este R4. Acela ar putea fi cel cu problema.

 

Nu am asa problema asa ca ce am spus ramane recomandare/orientare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
In Pitesti este o firma privata care se ocupa numai cu electrica auto. Acolo lucreaza Bogdan un baiat ce se pricepe foarte bine la bmw-uri si te mai poate ajuta si cu ceva second daca are. Firma se afla undeva intre Lazar si Pilot Power Tuning, o poarta albastra, o intrare ingusta, intri si dai de ei.
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Revin cu vesnica mea problema, de care credeam ca am scapat.

In 10 ianuarie am schimbat bacteria de pe masina, totul a fost ok pana in aceasta dimineata (iar e umiditate, frig), cand nu am mai putut intra in ea, nu porneste, acelasi moft.

Pe deasupra, am pierdut si cheia. Momentan, folosesc rezerva :(

 

Aveti idee ce ar mai putea fi? In afara de baterie...

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Daca n-ai schimbat cablul de sub torpedou pe care il mentionai mai demult, e posibil ca acolo sa fie problema. Nu stiu la versiunea ta de masina cum e, dar la a mea din 2008 cablul ala are un defect de fabricatie. Exista niste kit-uri de reparatie care remediaza problema, te sfatuiesc sa mergi la o reprezentanta sau la un service care se pricepe la partea electrica.
Link to comment
Share on other sites

Da, am citit despre acel defect din fabrica...dar nu nu stiu daca gasesc pe cineva sa imi desfaca toata masina (pe unde trece acel cablu), nu stiu costurile inca... Mai exact ce inseamna IBS? e ceva senzor?

Consumatori peste noapte? nu cred... mi se opresc toate cand scot telecomanda.

Poate schimb si acel cablu si face la fel. La fel cum am facut si cu bateria :(

Va multumesc pt. info/sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Rezolvare problema:

* se desface tablou sigurante si se verifica papucul de pe firul gros(+) de la baterie

* se verifica papucul din placa electronica a tabloului de sigurante

la mine este doar papucul de pe firul gros de la baterie(incins), am gasit kit original la bavaria 94 ron, il cumpar zilele acestea si revin cu codul.

 

ps: simptome: din senin se taia curentul, nu puteam deschide portbagajul nici cu alimentare pe borna de la motor(nu trecea de tabloul de sigurante si nu puteau fi alimentate modulele), problema o aveam de 2 ani dar am neglijat sa o desfac( se taia 1-2/an), m-am hotarat pe frigul asta pentru ca sambata mi s-a oprit de 3x/zi in mers.

 

nu reusesc sa incarc imaginile, ma poate ajuta cineva?

Edited by popik1970
Link to comment
Share on other sites

 

nu reusesc sa incarc imaginile, ma poate ajuta cineva?

 

Foarte bine ca incerci sa pui si ceva poze.

 

Vezi ca pozele trebuue sa fie neaparat mai mici de 1000kb sau 1MB (parca ;) ), altfel nu se pot incarca/urca pe acest forum.

:offtopic:

Cand faci poza, sa o faci cat mai aproape sau sa se vada ce vrei sa evidentiezi, altfel la "resize" vor aparea prea mici detaliile importante.

Fa un "cut" in poze inainte de "resize"; ajuta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

post-80481-0-64027400-1548453949_thumb.jpggata am reusit

 

post-80481-0-00381900-1548454106_thumb.jpg

 

trebuia sa le fac mult mai mici sa intre intr-un singur post

Sincer, felicitari ca ai ajuns pana acolo sa dai jos tot panoul de sigurante!

Si chiar si placa de conexiuni in care-s bagate sigurantele! Banuiesc ca asa este bagat si firul ala de plus gros -se vede in poza.

Pozi sa zici si cate alte alea trebuie dat jos ca sa dau si eu panoul jos sa fac acelasi lucru; asa ceva nu prea gasesti in manualul de reparatii. In 7 ani nu am avut probleme dar ma gandesc sa verific aceea zona in primavara...

 

Inca un lucru as putea sa il mentionez ca sfat.. dupa ce ai curatat contactul ala cu smirghel, nu stiu daca ai pus dar nu strica putina vaselina din aceea care se pune pe bornele de la baterie, sa tina departe oxizii de contact electric.

In ce stare/culoare era contactul? Era ars /negru sau inverzit..?

 

Sa ne zici, cat a costat, daca schimbi cablul acela. Clema nu este reparabila/intarita?

Cablu cu clema aceea e bagat in vreun releu sau intr-o conexiune principala a panoului?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

post-80481-0-57490000-1548498422_thumb.jpgpost-80481-0-11777900-1548498401_thumb.jpg1. se scoate torpedoul si aparatoarea de sub torpedou

2 se desface j box(2 suruburi t 20) are 2 mufe in fata si 2 in spate, doar ca cele din spate sunt 1 fixa(pe tabloul de sigurante) si 1 pe cablu, un pic mai dificil de scos(cel putin la mine, maini maricute si burticahappy.png)

3 in partea stg a tabloului este un suport de care se fixeaza aeroterma se desface acel surub pentru a putea misca aeroterma(surubul stg sus al tabloului de sigurante este dificil de scos/pus, penseta sau magnet)

4 se demonteaza tabloul de sigurante, 4 suruburi t20, dupa ce s-au desfacut suruburile la urechile de sus ale tabloului sunt 2 sigurante de plastic care trebuiesc impinse usor catre exterior si concomitent se trage tabloul

5 se desface panoul de plastic de pe stalp si ornamentul de prag pentru a putea trage cablul gros rosu, altfel nu il poti vedea in ce stadiu este

6 se e taie cei 2 soricei care lega instalatia de caroserie( 1 in stg sus spre aeroterma si 1 dr sus ) la montare se pun altii, cablajul gros care cuprinde si cablul rosu vine pe langa prag iar in partea din fata(la pedalier) sun 2 cureluse care se desfac(usor sa nu se rupa) apoi se pot pune la loc aceasta operatiune este necesara pentru a putea lasa tabloul mult in jos sa se scoata toate mufele din spate

7 tabloul se desface in 2 parti(pe partea cu sigurantele are 2 suruburi), pe fiecare latura are 2 clipsuri se departeaza usor pe rand si astfel ajungeti la placa tabloului si puteti vedea daca este incins

 

la mine, papucul din placa avea 2 puncte negre(mai mult afumate) de contact imperfect care s-a sters cu mana, in schimb papucul de pe cablul rosu se vedea puti schimbata culoarea spre albastru,remedierea de moment a constat in schimbare formei papucului de pe placa(zig zag in loc de plata)

post-80481-0-79202900-1548498385_thumb.jpg

 

Inca un lucru as putea sa il mentionez ca sfat.. dupa ce ai curatat contactul ala cu smirghel, nu stiu daca ai pus dar nu strica putina vaselina din aceea care se pune pe bornele de la baterie, sa tina departe oxizii de contact electric.

In ce stare/culoare era contactul? Era ars /negru sau inverzit..?

 

Sa ne zici, cat a costat, daca schimbi cablul acela. Clema nu este reparabila/intarita?

Cablu cu clema aceea e bagat in vreun releu sau intr-o conexiune principala a panoului?

 

multumesc!

*nu am avut vaselina dar am dat cu wd( l-am lasat sa se scurga foarte bine)

* cablul costa 94 ron(daca as sti codul as cauta si prin alte magazine), manopera subsemnatul

* conexiunea panoului

Edited by popik1970
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

salut, revin cu kitul de reparat cablu+ in tabloul de sigurante.

* cod-61129312133

* pret-94

am verificat si la epiesa,95 ron se aduce doar la comanda din afara.

 

 

 

Bravo.

 

Dealerul poate comamda papucii aia (probabil tot din import) daca il intrebi numai ca iti trebuie scula de sertizat..

 

Poti iesi mai ieftin daca iti place si eventual faci rost de scula..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ca sa sertizezi Ăžeava aia ai nevoie de o scula industriala care costa f mult, nici dealerii nu au asa ceva

Teava aia e facuta ca sa fie cositorita, din motivul asta ai acolo orificiul

Se incalzeste bine cu o lampa si se cositoreste si contactul va fi la fel de bun ca atunci cand este sertizat

Link to comment
Share on other sites

Ca sa sertizezi ţeava aia ai nevoie de o scula industriala care costa f mult, nici dealerii nu au asa ceva

Teava aia e facuta ca sa fie cositorita, din motivul asta ai acolo orificiul

Se incalzeste bine cu o lampa si se cositoreste si contactul va fi la fel de bun ca atunci cand este sertizat

Totul vine cu un pret, mai ales sculele de calitate recupereaza banii daca sunt folosite. ;)

 

https://www.uktoolcentre.co.uk/kpx973301-multicrimpr-pliers-set-3-quick-change-cartridges.html?gclid=EAIaIQobChMI2PGKu92a4AIVQ-R3Ch3rbwGdEAQYEyABEgLVbvD_BwE

 

(exista si setul cu 5.. acela e set cu 3)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Totul vine cu un pret, mai ales sculele de calitate recupereaza banii daca sunt folosite. ;)

 

https://www.uktoolcentre.co.uk/kpx973301-multicrimpr-pliers-set-3-quick-change-cartridges.html?gclid=EAIaIQobChMI2PGKu92a4AIVQ-R3Ch3rbwGdEAQYEyABEgLVbvD_BwE

 

(exista si setul cu 5.. acela e set cu 3)

 

Cu clestele ala poti sa sertizezi conectori de pana la 6mm, pistol cu apa

Cablul ala are 20mm grosime iar conectorul are probabil 25mm, probabil la enel gasesti scule pentru sertizat asa ceva

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.