Jump to content

Start - Stop


nicolaualexandru

Recommended Posts

Salut, asa din pura curiozitate, pentru cei din Bucuresti mai mult cred ca este valabil, unde traficul este infernal, folositi la masinile voastre functia start-stop sau o dezactivati?Raspunsuri de genul daca este foarte aglomerat il opresc, nu vreau.Il folositi sau nu.

Si daca a patit cineva ceva la folosirea indelungata a lui.

Seara buna.

Link to comment
Share on other sites

Sunt din Bucuresti si in primele saptamani cand am cumparat masina il foloseam tot timpul - mi s-a parut interesant. Acum primul lucru pe care il fac dupa ce pornesc masina este sa il dezactivez (ma gandesc chiar la o codare sa pastreze ultima setare)

 

Daca traficul este relativ ok, atunci se merita - de genul oprit o singura data la semafor si stat 2-3 minute, sau un drum extraurban unde opresti la o bariera, etc.

 

In schimb intr-un trafic greoi, cand te misti 4-5m, stai 20-30 secunde dupa care iar te mai deplasezi 4-5m, mi se parte chiar frustrant - pentru ce este un oarecare delay intre momentul in care apezi ambreaiajul - porneste motorul - incepe deplasarea.

Daca mai trebuie sa te bagi pe stradute si sa dai prioritate atunci chiar devine enervant sa ti se opreasca motorul tot timpul.

 

In ceea ce priveste consumul confirm cele spuse anterior: in cazul meu cu start/stop 6.6L/100km iar fara 7.5L/100km (totul pe bord, medie pe ~3000Km) condus in Bucuresti.

 

In privinta cauzarii unor eventuale probleme nu stiu - nu am experienta necesara.

Unii zic chiar ca ar fi una din cauzele care ar duce la uzarea prematura a distributiei, uzarea prematura a bateriei din cauza curentilor mari trasi din ea la intervale scurte, etc.

Link to comment
Share on other sites

Din moment ce nu consumi decat cand mergi efectiv, e normal sa fie mai mic consumul. De exemplu, din Dorobanti in Unirii, fac 9-10 minute daca e liber si merg civilizat. Pe aglomeratie, fac juma' de ora, daca nu mai bine. Deci 20 minute ar merge motorul la relanti, cu consumul aferent. Nu pare mare chestie, dar avand in vedere ca fac traseul ala cam de 2 ori pe zi, se cam aduna.

 

Totusi, la o masina cu atata electronica si plina de tot felul de senzori, mi-ar fi placut sa tina cumva cont de apasarea pedalei de frana. Sa intre doar cand apesi mai tare pe pedala. Sunt situatii de bara la bara cand, la viteza mica, esti nevoit sa franezi usor si se opreste masina si pac... s-a oprit si motorul... pt ca sa porneasca din nou dupa o secunda. Enervant. :angry2:

 

 

@ daniel popa

Referitor la uzarea bateriei, din cate am inteles din ce-am mai citit pe ici pe colo, la pornire nu-si trage curent din baterie ci dintr-un soi de condensator. La mine, cand mi se opreste motorul, acul turometrului nu cade pe OFF, ci pe READY (vezi foto), ceea ce imi spune ca (virgula) condensatorul e incarcat si pregatit pt o noua pornire.

 

maxresdefault.jpg

Edited by Bosniacu
Link to comment
Share on other sites

@Bosniacu,

 

Nu stiu ce sa zic dar cred ca este doar o simpla modalitate de a arata ca masina este pregatita de pornire la apasare pedala. Eu am un E90LCI si din ce stiu nu este nici un condensator implicat, trage direct din baterie. De aici si unele din conditionarile legate de situatiile in care se intra in modul stop: sa nu ai consumatori mari si bateria incarcata peste un anumit nivel. Dar poate la tine cum ai o masina mai performanta este posibil sa fie diferit.

 

In plus, pe partea de probleme ar mai fi una potentiala: turbina, in special racirea si ungerea ei cat timp motorul este oprit, accelerat si iar oprit la intervale scurte.

Link to comment
Share on other sites

Clar ca consumul scade cu functia activata, dar economia facuta la carburant, sigur nu va bate banii in cazul s-ar strica ceva la masina.Mai ales in Bucuresti unde si in weekend mergi bara la bara.Imi dau seama ca sistemul e rezistent, dar parca nici sa mergi cu masina si sa opreasca porneasca motorul din 10 in 10 metri.Oricum deocamdata vad ca nu a zis nimeni ca i s-ar fi stricat ceva din cauza functiei.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu folosesc deloc in oras pentru ca nu pun centura si nu merge functia (faptul ca nu pun centura nu e un lucru ok dar asa m-am obisnuit). Il folosesc insa la drumuri lungi cand fac o mica pauza dar imediat ce intru in Bucuresti sau orase mai aglomerate il dezactivez imediat.
Link to comment
Share on other sites

Pe Golf 7 am aceasta functie de START-STOP insa evit pe cat se poate s-o folosesc incat a devenit reflex dezactivarea acesteia. Este enervant sa-ti moara motorul cand stai in coloana. Nu stiu exact cum este la BMW, dar la VW exista si un mic delay, in sensul ca, daca grabesti plecarea de pe loc, caraia umpic la intrarea in viteza.
Link to comment
Share on other sites

Hai ca m-am mai "documentat" nitel...

 

http://www.caranddriver.com/features/engine-stop-start-systems-explained-tech-dept

http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/hybrid-technology/idle-stop-system.htm

http://www.edmunds.com/car-reviews/features/do-stop-start-systems-really-save-fuel.html

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/stop-start-long-term-impact-your-car-s-engine?page=2

https://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system

 

Intr-adevar, se pare ca nu se foloseste nici un condensator, cel putin nu la BMW (desi citisem tot pe net despre el, nu era ideea mea :) ).

 

Numarul de cicluri pornit-oprit creste dramatic - de la aprox. 50.000 pe durata de viata estimata a unui motor "normal", la cca. 500.000 la unul cu start/stop. E drept, si motorul cica e proiectat sa reziste mai bine la uzura... dar totusi, o fi de 10 ori mai rezistent?!? ;)

 

In privinta economiei de combustibil, castigul ar fi undeva intre 3 si 10% (din cat consumi fara start/stop) in regim urban, deci s-ar parea ca nu-i chiar asa o mare sfârâială.

 

In concluzie, de-acum cred ca voi apasa si eu cu mai multa tragere de inima pe butonul de http://www.porscheownersmanuals.com/manual/2014-panamera/images/auto_off_icon.jpg OFF. :) Plus, daca motorul chiar rezista mai bine la uzura, ma gandesc cat va rezista fara uzura! :thumbsup:

Edited by Bosniacu
Link to comment
Share on other sites

Din ce am inteles functia nu este proiectata ptr. a reduce consumul ci ptr. a reduce noxele. Deci ptr. politica asta relativ noua de protectie a mediului.

Eu nu o dezactivez (cei drept, intr-un oras ca Rm.Valcea nici nu stai prea mult la semafoare), insa cand merg in coloana un timp mai indelungat sau in aglomeratia din orasele mari o dezactivez. Asa mi se pare mie in regula, o cale de mijloc intre consum-uzura-mediu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Referitor la functia asta, am inteles ca uzeaza ff mult ditributia masinii. Sunt o gramada de modele la care pica distributia destul de rapid, tocmai pt ca initial nu a fost proiectata prea bine. Da, reduci poluarea, dar risti sa faci rau la nivel personal....buget. Recent am achizitionat si eu un 320d si am obtinut aceste detalii de la un tip specializat pe BMW-uri, tip cu care am mers si vazut masini..ales masina, etc. Omul este super priceput, si tocmai de asta eu unul am decis sa merg pe sfaturile primite din partea lui vis a vis de Start-Stop

Sper ca detaliile astea sa ajute

Link to comment
Share on other sites

Conduc un F30 si sunt sofer de Bucuresti iar dupa cum toata lumea stie, traficul in B este infernal. Eu, personal, nu suport ca masina sa se opreasca si porneasca din 10 in 10 metri. La inceput apasam eu pe buton cand ma urcam in masina dupa care am codat-o ca aceasta functie sa fie mereu pe OFF. Am testat si am economisit 0,5l de motorina cu acea functie activata. Mie mi se pare neglijabila cantitatea aia. Cred ca omori motorul si distributia daca o pornesti si opresti de 50-100 ori pe zi. Sincer, cred ca acea functie a fost inventata ca sa strice masina mai repede si sa mearga clientii mai des la garaj. Nu cred ca s-au gandit in primul rand la mediul inconjurator. Vrei sa nu poluezi? Ia-ti un PRIUS, Ampera sau I8 (cine isi permite). Nu sunt mecanic sau vreun inginer, dar dupa cata medicina stiu eu ma gandesc ca pornirea si oprirea unui motor de nush cate ori pe zi nu prea are cum sa-i faca bine. Unui motor care sta la relanti nu prea are ce sa i se strice. Fiecare face cum crede de cuviinta cu masina lui, insa mie-mi place sa simt cum toarce la relanti :p
Link to comment
Share on other sites

in manualul de utilizare parca scrie ca daca masina sta mai mult de 4 secunde pe loc, este mai rentabil sa se opreasca motorul dpdpv al consumului... eu mi-am codat ca functia sa ramana dezactivata pana ii zic eu altfel.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.