Jump to content

Montaj discuri fata E30.....


Ionut

Recommended Posts

Daca discurile nu au mai fost demontate de mult timp (situatie in care cred ca esti si tu, asa cum am fost si eu), iti recomand sa:

- cureti bine, cu o sarma otelita (sau similar), socket-ul din capatul surubului, astfel incat cheia inbus sa intre cat mai mult posibil;

- descarci tensiunea din surub strangand discul de frana pe butuc cu ajutorul a doua prezoane de la roti, insurubate in gaurile invecinate surubului, cam la fel de tare ca si cum le-ai strange normal, cu roata pusa. Probabil sa-ti trebuiasca niste saibe care sa simuleze grosimea jantei, in cazul in care prezoanele respective nu se insurubeaza la maxim. Atentie ca nu cumva vreun prezon sa impinga in senzorul ABS (daca masina are asa ceva);

- abia acum bagi inbusul si desfaci cu grija surubul de la discul de frana. Daca surubul opune rezistenta, nu forta. Pune niste WD40 / lichid de frana astfel incat sa se dezteleneasca, lasa o ora si incearca iar.

 

Trebuie sa faci asta pentru ca, daca suruburile de la discuri sunt ruginite, o sa ajungi imediat sa rotunjesti capul surubului cu cheia inbus. Iar singura solutie va fi sa le scoti cu bormasina, si sa le inlocuiesti cu altele noi.

Link to comment
Share on other sites

subscriu , imbusul e de 5

subscriu 535

nu folosii decat imbus pe care sa bagi o tubulara de 10( gen DRAPER, nu cele in "L"), eventual poti ciocanii un pic in el( doar un pic) iar daca deja a mai fost umblat si surubul cu cap imbus nu e perfect hexagonal poti folosii o alta cheie gen imbus , cea cu multi dintisori (tors), care sa fie un pic mai mare in diametru decat ceea ce ar fii trebuit sa fie socket hexagon, pe care o fortezi sa intre prin ciocanire. eu asa am desfacut multe suruburi imbus care erau cu capul stricat sau f in tepenite. din pacate in cazul asta nu o sa mai poti folosii acel surub

bafta!

Link to comment
Share on other sites

da....deci sa va spun cum au decurs lucrurile.....in primul rand, imi era frica de surubelele care tzineau discul de fuzeta, dar surpriza au iesit fara fortzare...bine inainte am dat pe toate suruburile cu wd40 si am lasat 15 min si apoi m-am pucat de treaba...dupa ce am vazut ca suruburile de la discuri au iesit usor, restul a fost floare la ureche sa dau jos etrierii si suportii de etrieri....am dat jos discurile vechi am pus discurile noi, am dat pe toate suruburile inainte de montare cu wd40, am pus placutele noi, etrierii, rotile....si gata treaba..in total 1h de munca din placere si pasiune....acum sa va spun senzatia....franarea este un pic mai moale pana se mai uzeaza un pic discurile si placutele, dar numai tremura absolut nimic, nici cea mai mica vibratie....am facut vreo 30km si vad ca a inceput sa franeze la fel de bine ca inainte, dar va frana si mai bine....C-am atat cu povestea discurilor..in curand o sa postez si pozele.... :blink: Edited by Ionut
Link to comment
Share on other sites

inseamna asezarea si rodarea placutelor/discurilor. se executa cam asa:

 

- atentie mare, la inceput frinele nu tin aproape deloc. mergi incet cu masina, si pune citeva frine usoare, ca sa obtii macar un pic de forta si sa le incalzesti putin.

- atentie la fel de mare, aceste manevre NU se executa pe drumurile publice.

 

- mergi cu 100 km/h, frineaza usor pina la 70 km/h. repeta de citeva ori. acum frinele au ajuns la temperatura necesara ca sa nu se sparga la urmatoarele manevre.

- mergi cu 100km/h, frineaza puternic pina la 15-20 km/h. NU opri complet masina, altfel placutele se vor lipi de disc. repeta manevra de citeva (7-8) ori, pina cind simti ca frinele incep sa se moaie sau sa nu prea mai tina. e normal sa miroasa a chestii arse sau chiar sa iasa fum.

- revino la 100km/h si condu fara as folosesti deloc frinele (pe cit posibil) cel putin 10 minute, pas necesar pentru racirea completa.

 

daca simti ca frinele tot nu tin cum ai vrea sau cum te-ai astepta, poti sa repeti din nou procedura. daca ai ceva frine de performanta, trebuie sa o repeti a doua oara, si in loc de 7-8 frine puternice trebuie sa faci 11-12.

 

la final, suprafata discurilor trebuie sa fie albastruie (ca metalul inrosit in foc si apoi lasat sa se raceasca). atentie mare, nu puneti ghearele pe disc dupa operatiunea asta. ask me how i know :blink:

Link to comment
Share on other sites

asa....sa revin cu amanunte, referindu-ma la schimbarea discurilor de frana pe fata....daca va amintiti, int-un topic mai vechi ma plangeam de tremuratul volanului la viteze de la 80 in sus...tremura rau de tot si nu in franare!!!! tremura pur si simplu volanul, ca atunci cand nu ai rotile dezechilibrate sau jantele strambe....am incercat toate posibilitatile de a remedia acest joc al volanului: am schimbat rulmentii, capetele de bara, toti pivotii, indreptat jante, echilibrat de vreo 10-20 ori, pur si simplu volanul tremura in continuu de la 60km in sus( de la 80 in sus jocul devenea deranjant rau).....eh, dupa ce am aschimbat discurile, acest joc a disparut complet, si la acceleratie si la franare....desi foarte multa lume mi-a spus ca discurile de frana nu au legatura cu jocul in volan in momentul cand accelerezi!!!!!....asa ca, daca a-ti epuizat toate metodele de a scapa de acest joc in volan si el persista, nu uitati si de discurile de frana...eu le-am neglijat si m-am luat dupa unu si dupa altu'....dar problema se pare ca era chiar acolo unde nu m-am asteptat... :blink:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
O intrebare, toata lumea da cu WD40 pe suruburile de la sistemul de franare??? Pentru ca am experimentat ce inseamna coborarea in forja Gutinul (se tine raliul Maramuresului si are parca 120 de viraje stranse) si dupa aia pe linie dreapta la aprox 100km/h brusc sa iti troncane grav ceva pe dreapta fata si sa nu poti frana eficient. Motivul l-am gasit la 150 m in spatele masinii- un surub care tinea etrierul si care nu a fost asigurat antidesfacere cu Loctite s-a desfacut din cauza variatiilor de temperatura si vibratiilor. Masina era tot un E30 si mergea ca un cart (gume, suspensie, etc.). Be safe.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.