Jump to content

Povestea unui E39


bl00r

Recommended Posts

Am revenit cu un mic update.

Se pare ca borcanasul de la servo e pe duca, sau cel putin a murit deja. Imi scapa lichid si pe sus si pe jos, am observat ca a patat si scutul de la cat s-a scurs. Am reusit sa cumpar si lichid de servo, dar nivelul pare sa nu scada ca sa completez. E un pic anormal daca ma intrebati. Cu toate astea, am ajuns azi la reprezantanta locala BMW si l-am comandat.

Daca tot eram acolo, am zis sa intreb care ar fi devizul pentru o revizie. Imi ia doamna cheia, o citeste, dispare vreo 5 minute dupa care se intoarce cu 2 foi A4.

 

Pret cu tot cu TVA: €563.86

In banii astia intra, schimbat ulei+filtre, schimbat antigel si lichid de frana.

Nu stiu exact de ce mi-a bagat si antigelul. Posibil sa apara la ei cand a fost schimbat.

Cam mult dupa parerea mea, nu cred ca o duc decat la o inspectie mica dupa ce ii schimb cele enumerate de ei :)

 

Dupa cum stiti motorul asta nu e cel mai economic, dar mi se pare ca consuma cam mult. Daca pun testerul pe ea, poate sa-mi zica daca e de la catalizator/sonda lambda/debitmetru de aer? Banuiesc una din ele, altfel nu-mi explic de ce consumul nu scade sub 17-18 in oras. Asta in conditiile in care chiar nu e aglomerat pe unde merg eu.

 

Poze o sa fac data viitoare cand o spal si cu rotile de vara sper.

Link to comment
Share on other sites

Si mie imi pierdea lichid de servo. furtunele au imbatranit si a fost nevoie sa le mai strang putin. De asemenea o pierderea importanta era pe la capacul borcanului, are o garnitura, desi nu se vede. Eu am schimbat-o si nu se mai murdareste borcanul, nu mai da peste.
Link to comment
Share on other sites

Mersi. Initial dupa sugestia data de mobile, am inceput sa ma uit dupa 525i si 530d, dar nu am gasit nici unul intretinut cum as fii vrut eu la un pret acceptabil. Dieselurile de la E39, au o singura problema. Majoritatea au discul galben in loc de verde si nu as fii putut sa merg cu ea prin centrul orasului.

 

Despre ce disc este vb?

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca este un consum real pentru cei 6 cilindri si 1500 kg ale masinii. Stiu ca producatorul da 12-13 in oras dar deh.... :)

Consum real unde? In Bucuresti bara la bara poate. Aici nici vorba de asa ceva din fericire.

Aseara ma gandeam ca n-ar fii rau sa schimb si filtrul de benzina, just in case.

Nu am ce sa-i reprosez pana acum decat 3 lucruri:

-cred ca din cauza lichidului de servo care se prelinge pe una din curelele de accesorri, am un mic scartait in primele 10 secunde dupa ce pornesc motorul

-rotile de vara care sunt Styling 83

-consumul :)

Despre rotile de vara, stiu, sunt mici, nu arata extraordinar dar caucicurile sunt foarte bune pe ele.

Nu are rost sa le schimb inca, dar cand le voi schimb, voi lua Styling 81 sau inca un set de Styling 48, in functie de tara unde va fii urmatorul job.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Salutare

 

N-am mai "trecut" de mult pe aici! :)La multi ani tuturor si un 2017 plin de multe realizari si dorinte implinite.

"Batranul" Gustaf, va implini in doua luni, 16 "anisori". Pana in prezent kilometrajul este de aproximativ 106.000 si nu a cerut prea mult bani decand e la mine.

 

Pana acum am schimbat:

- Pompa de apa+role+rola intinzatoare+curele(preventiv, deoarece erau originale :) )

- Borcanas lichid servo

- Frane fata(discuri+placute Zimmerman)

- Senzor axa cu came

- Bielete anti-ruliu fata(stanga+dreapta

-Stergatoare noi SWF

 

La mecanic, mereu cand am mers, am descoperit chestii unice pentru mine :).

Cateva exemple ar fii, curele erau marca "BMW", filtrele de polen, aceeasi marca si recent discurile....care la fel erau originale, doar ca...erau cam in valuri avand in vedere varsta si kilometrii :).

Incep sa ma conving ca masina asta pe cat de extraordinar de bine construita, pe atat de inutila imi este in oras unde merg cam 80% din timp :). Cochetez cu ideea sa o dau pe un E87

Edited by bl00r
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Salutare tuturor,

 

Ca sa mentin traditia, voi posta orice update in legatura cu masina aici, pana in momentul in care se va vinde :).

 

Ultimele lucruri schimbate la masina, se datoreaza cu siguranta incalzirii globale :).

Draga primavara l-a lovit asa de brusc pe Gustaf ca bietul nu stia cum sa-mi spuna ca moare de cald :).

Simptomele erau ciudate, in oras totul ok, temperatura la motor se ridica in mod normal pana la jumatatea cadranului si acolo ramanea. Situatia se schimba in afara orasului. Orice turatie peste 2800-3000, acul trecea foarte fin de jumatate pana aproape de prima linie dupa jumatate. Revenea la normal daca dadeam drumul la caldura.

 

As fi scris o povestioara mai lunga, dar nu am timp momentan, drept urmare s-au schimbat urmatoarele:

-Vascocuplaj (Hella)

-Termostat OE (Behr)

 

Antigelul(nediluat) l-am schimbat o data cu pompa de apa, doar am completat cu apa distilata.

 

Masina se comporta excelent in continuare, nu am ce sa-i reprosez decat ca e prea mare pentru oras :).

Nu inteleg sincer cum cineva merge cu masini de dimensiunea acesteia sau mai mari in Bucuresti. Eu chiar nu simt nici o bucurie cand ma chinui sa gasesc un loc de parcare :)

Edited by bl00r
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare tuturor,

 

Revin din nou dupa aproape un an.

Batranul Gustaf a implinit 116.000 de kilometrii recent. Ma gandeam sa-l vand prin vara, dar parca imi e prea draga masina asta.

Tot fara cusur ramane in afara de chestii tipice varstei.

Cateva lucruri care le-am facut la masina recent sunt:

- schimbat bascule fata preventiv(cele vechi erau originali si doar stanga jos avea un pic de joc)

- schimbat garnitura capacului de la tacheti(cauciucul devenise plastic si scapa ulei intr-un punct).

- schimbat discuri+placute, am pus ATE. Zimmerman m-au dezamagit, dupa 3 luni s-au ovalizat fara sa le fortez in vreun fel. Mi-am invatat lectia cu cumparat lucruri de pe ebay acum.

 

In afara de cele mentionate mai sus, chiar n-am mai facut nimic la masina in afara de o revizie.

Am patit altele care nu te astepti sa le patesti in Vestul Europei, cum ar fi sa-mi fure oglinzile(erau incalzite si electrochrom), am gasit-o atinsa in parcare, in spate cred ca un nene cu un carlig nu a calculat cum trebuie distanta si in fata cred ca mai multa dauna a avut cel care a intrat in ea decat mine :).

 

Daca cineva are o pereche de oglinzi electrochrom la un pret decent, sunt interesat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.