Jump to content

320i 150cp sau 318i 143cp


MirceaMrc

Recommended Posts

Cred ca te referi la 320i (M52TUB20) si 318i (N42B20).

Le-am avut pe ambele in aceelasi timp, pe seria 3 coupe.

 

M52TUB20 pe un e36 din 98, intretinut exemplar, chiar si cu 360k pe bord pot sa zic ca m-a lasat placut impresionat. Are tot ce trebuie; trage decent, sunet decent, este exact ce trebuie sa fie. Fiind eur2/3 trebuie sa dai destul de multi bani pe inmatriculare, comparativ cu valoarea masini. Se simte ca polueaza, mai ales la rece, dar este exact ce trebuie pentru anii 90.

 

N42B20 este 2000ish, ceva electronica, eur 4.. alta reteta. Am acum doua, unul mai intretinut care merge mai aproape de cum ar trebui, la turatii mici trage mai bine ca M52TUB20 dar la viteza de autostrada cutia este la fel de ciudat etajata ceea ce inseamna la ambele ~3500 ture la viteza de autostrada si consum pe masura. Al doilea are ceva din problemele cunoscute (ceva scurgeri de ulei, debitmetru) dar nu manaca ulei sau alte problema mai grave specifice motorului, cu putina investitie si cunostinte poate fi facut sa mearga bine. Fara cunostinte si mecanici 'priceputi' poti sa ajungi sa bagi o groaza de bani in motoarele astea si sa nu rezolvi nimic.

 

Pe scurt,

M52TUB20 este facut in alte timpuri, putina electronica, motorul duce linistit 500k dar nu ai cuplu la turatii mici si polueaza destul de mult (daca te intereseaza aspectul asta), poate fi reparat linisit la orice mecanic.

N42B20 unul bun este ok, unul intretinut prost poate sa-ti faca o groaza de probleme (majoritatea cunoscute) dar este clar mai pretentios decat unul din generatia anterioara si trebuie sa ai un mecanic care sa cunosca problemele motorului.

 

M54B25 :)

Edited by serjul
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

as exclude total m52, taxa este 1100 euro si vine doar pe masini NFL intre 98 si 2000.

n42 are taxa fff mica, poti lua masina mai noua.

 

cand merge bine un n42 este peste m52, chiar daca primul are doar 4cil. vorbesc consum, putere...singura chestie la m52 ca vorbim de 6 cilindri si e un feeling oarecum diferit, dar pe e46 performantele lui m52 sunt destul de limitate (bmw da 0-100 in ~10s !! ).

 

ca fiabilitate n42 sta destul de rau, daca ai noroc de unul bun insa esti sef :).

 

strict intre cele 2 as lua n42 dar neaparat cu verificari fff amanuntite, inclusiv o documentare temeinica inainte de achizitie sa stii unde sa te uiti etc (degeaba platesti la service f putini stiu cu adevarat cum sta treaba).

 

m54 ar fi alegerea cea mai buna dar deja intram in alta liga, diferente de impozit de 600 lei, diferenta si la rca si de asemenea nu e foarte usor sa gasesti unul cu taxa platita si in stare ok si cu acte in regula.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.