Jump to content

E90 320xd lci


georgeg

Recommended Posts

S-a incercat deja cu pistol pneumatic si mult degripant, nimic rezolvat. Am comandat deci cele 4 suruburi pentru ambele parti impreuna cu piulitele aferente, vreau sa mai incerc sa le deblochez pe cele actuale, daca nu se rezolva recugem la taiat si schimbat cu cele noi. Singura frica e legata de surubul de sus, cel care regleaza convergenta, care nu se misca deloc, pare gripat in bucsa. Am inteles ca problema provine de la constructia suruburilor care au acea crestatura pe lungime si prin care intra apa pana in bucsa, ulterior intepenindu-se.

Vedem cum se rezolva, revin.

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-au spus si la reprezentanta si la alt service acelasi lucru, exista sanse mari ca suruburile sa fie intepenite asa ca cel mai bine ar fi sa le comand. Pana la urma au reusit sa regleze unghiul fara sa fie nevoie sa le schimb. Cat au fost suruburile?
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-au spus si la reprezentanta si la alt service acelasi lucru, exista sanse mari ca suruburile sa fie intepenite asa ca cel mai bine ar fi sa le comand. Pana la urma au reusit sa regleze unghiul fara sa fie nevoie sa le schimb. Cat au fost suruburile?

 

Da, si la mine s-a reglat doar camber-ul prin invartirea simultana a surubului cu tot cu piulita, practic cu doua chei s-a invartit in aceeasi directie pana s-a adus cat de cat in parametri. Surubul de sus insa ce regleaza convergenta e intepenit.

4 suruburi cu piulitele aferente, aprox 200 ron.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

N-am mai postat de mult insa revin cu o problema la care poate ma puteti ajuta.

De cateva zile, de cand cu frigul recent aparut, am mai folosit cand si cand webasto-ul dimineata, urmat apoi de drumuri scurte de cca. 10-15 min maxim. Astazi am avut surpriza ca inainte de pornirea masinii sa primesc mesaj battery level too low insa masina a pornit fara probleme. Am zis asta e, s-a slabit de la atat webasto asa ca ies la un drum lung. Dupa cca. o ora de condus in care am zis ca am rezolvat incarcarea bateriei, la urmatoarele 2-3 drumuri scurte prin oras am primit iar acelasi mesaj cu nivelul bateriei. Mentionez ca urmeaza sa merg sa masor nivelul de incarcare al alternatorului, ca sa elimin aceasta varianta. Daca nu e de aici problema, clar ma duc spre acumulator de inlocuit.

Aici vine problema : pe masina am cel original, agm de 90A, care cautat l-am gasit in zona de 1500 lei. Daca caut pe producator, varta, bosch sau altele, gasesc fie de 92 fie de 95A la preturi mult mai accesibile. Ce mai sfatuiti, e vreo problema daca pun varta sau bosch, tot agm insa putin mai mare ca si capacitate ?

Link to comment
Share on other sites

Am vazut ca bateria actuala e cea originala, nu cred sa fi fost inlocuita vreodata, masina avand 5 ani si jumatate de la fabricatie. Pe ea am vazut scris 90A, nu stiu daca e standard sau asa a fost echipata in functie de dotarile masinii(trapa, scaune electrice, webasto, etc).
Link to comment
Share on other sites

1. incarcarea de la masina o sa iti apara ok, pun pariu.

2. cu un drum de o ora nu rezolvi problema cu incarcarea bateriei. gandeste-te ca atunci cand pui o baterie pe redresor nu o lasi o ora si e gata.

3. un sfat de la cineva patit: nu porni webastoul pentru un drum de 10 15 minute, termini bateria si te costa mai mult dupa aia.. si eu am patit exact ca tine iarna trecuta: webasto, bashini, drumuri scurte,batery low, pusa pe redresor, totul ok, dupa cateva incalziri de habitaclu de la -20 de grade , bateria si-a bagat borna in mine si a zis ca se duce ,,spre locuri mai bune´´. rezultatul: alta baterie. si sa vezi ce fun e sa scoti bateria la e90 din portbagaj pe frig cand e tot plasticu inghetat.

4. la masini (fara start stop) pt ca bateria sa recupereze curentul pierdut la pornire trebuie sa mearga 10 12 km, dupa aia poti sa zici ca ai bagat curent in plus in baterie. stiu ca e marfa sa te sui in ea incalzita dar mai ales daca il pornesti pe frigurile ce o sa urmeze, nu o sa aiba viata lunga nici o baterie, oricat de noua si buna ar fi. eventual poti sa verifici periodic nivelul bateriei si sa o incarci cu un redresor direct in masina.

Link to comment
Share on other sites

Pe e90 lci apar pe realoem baterii de 80 si de 92 Ah. La x1 imi apare tot pe realoem de 70 si de 80 Ah. De 90 nu apare, insa toate sunt Agm, masinile avand start-stop.

 

Am uitat sa precizez, masina este e90lci.

 

1. incarcarea de la masina o sa iti apara ok, pun pariu. 2. cu un drum de o ora nu rezolvi problema cu incarcarea bateriei. gandeste-te ca atunci cand pui o baterie pe redresor nu o lasi o ora si e gata. 3. un sfat de la cineva patit: nu porni webastoul pentru un drum de 10 15 minute, termini bateria si te costa mai mult dupa aia.. si eu am patit exact ca tine iarna trecuta: webasto, bashini, drumuri scurte,batery low, pusa pe redresor, totul ok, dupa cateva incalziri de habitaclu de la -20 de grade , bateria si-a bagat borna in mine si a zis ca se duce ,,spre locuri mai bune´´. rezultatul: alta baterie. si sa vezi ce fun e sa scoti bateria la e90 din portbagaj pe frig cand e tot plasticu inghetat. 4. la masini (fara start stop) pt ca bateria sa recupereze curentul pierdut la pornire trebuie sa mearga 10 12 km, dupa aia poti sa zici ca ai bagat curent in plus in baterie. stiu ca e marfa sa te sui in ea incalzita dar mai ales daca il pornesti pe frigurile ce o sa urmeze, nu o sa aiba viata lunga nici o baterie, oricat de noua si buna ar fi. eventual poti sa verifici periodic nivelul bateriei si sa o incarci cu un redresor direct in masina.

 

Foarte adevarat ce spui, am mai patit situatia de fata la o alfa 159 la care porneam iarna webasto-ul la fiecare pornire aproape cand erau multe grade cu minus, tot asa, figuri, caldura, misto, cand colo, bateria a plecat in vacanta definitiva dupa vreo 3 ani, fara nici un semn. Doar ca acolo era baterie normala, nu agm ca aici. Totusi, la bmw, am patit si acum 1 luna, cand masina a stat nepornita 10 zile, sa bag cheia in lacas si sa imi apara direct mesaj ca nivelul e prea scazut in baterie si atunci nu se punea problema de webasto, erau 20gr. Deci se pare ca un 5 ani e bun, mai ales ca si iarna trecuta am folosit webasto-ul intensiv si nu am avut probleme, posibil si fostul proprietar la fel si tot asa. Asta e, voi cauta o varianta de inlocuire cat mai curand, nu vreau sa raman cu ea tocmai cand e frigul mai mare.

 

L.E. Am citit acum pe realoem ca daca masina e echipata cu IBS(Intelligent Battery Sensor), atunci inlocuirea bateriei se inregistreaza prin sistemul de diagnoza ista. Cum pot afla daca masina are acest senzor de baterie inteligenta ?

Edited by georgeg
Link to comment
Share on other sites

eu te sfatuiesc ca inainte sa schimbi bateria, sa o testezi sa vezi daca retine sarcina. e foarte posibil sa fie doar descarcata si sa fie in stare perfecta altfel. du-o la un electrician mai priceput sau comerciant de acumulatori, roaga-l sa ti-o incarce cum trebuie si sa verifice daca tine sarcina. AGM urile sunt mai rezistente din punctul asta de vedere. O baterie te poate tine si peste 10 ani, totul este in modul de exploatare al ei. Cat de mult o lasi sa se descarce pana o incarci. Cel la care am schimbat bateria mea are acumulatorul pe masina lui de 1o ani si nu are nici o problema, dar o verifica si o pune pe redresor daca e cazul de 2 3 ori pe an. Exista o conceptie gresita la nivelul soferilor ca o baterie noua te tine cam X ani. Totul depinde de modul de exploatare al ei. Poate tine mai mult sau mai putin.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc. Masina am cautat-o in principal pentru xdrive, an de fabricatie, km reali si apoi dotari. S-a nimerit sa am foarte multe dotari, cu care te inveti repede si nu vrei sa te mai lipsesti.

A costat pe masura, am dat acum un an 15500 euro cand avea 167.000 km. Nu regret nici o clipa banii dati, model cu dotari identice inca costa atunci si in germania 16-17 mii euro. Stiu ca unii vor spune ca mai bine luam f30, eu am ales un e90 pt tot ce are masina pe ea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am trecut la jante si anvelope de iarna, modelul jantelor este style 268, anvelope 205/55/16 bineinteles. Ce nu imi place este efectul vizual al rotilor spate, sunt destul de intrare in interiorul aripii si ma gandesc ca un set de distantiere de 5-10mm ar ajuta putin. Ce parere aveti, poate influenta negativ comportamentul masinii, stabilitate, etc., tinand cont ca este xdrive ?
Link to comment
Share on other sites

Ca sa pun 225/50 aveam doua probleme : unu, jantele style 268 sunt latime 7j, deci maxim gume de 215 si, doi, aveam deja anvelopele de la fostul proprietar, sunt inca impecabile, 2 ieri la activ si mai au profil ramas 7mm. Deci, trebuie sa caut distantieri. Btw, are cineva o pereche de distantieri, 10-15mm de vanzare ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In contiuare caut o pereche de distantiere, pe forum am incercat la userul cataxxl, nu mi-a raspuns inca nici pe privat nici pe unul din topicurile sale. Daca aveti cunostinta de cineva care vinde o pereche de distantiere 10-15mm rog dati de stire.

 

Revenind la masina, am schimbat azi si fulia de la motor, am mers pe corteco, cea originala deja avea cauciucul destul de imbatranit si nu am vrut sa apara probleme. De asemenea am inlocuit si cureaua cu una conti, acum e iar bine, s-a facut liniste in compartimentul motor.

Edited by georgeg
Link to comment
Share on other sites

cavaliere corteco am pus si eu, dupa 3 luni de utilizare nu mi se pare nimic diferit. Simptom la mine se auzea un tacanit/fasait la rece mai ales iarna.

 

Totusi 1700 parca am vazut ca era aia OE si eu am dat 450-500 pe ea cu tot cu surub...nu prea se merita, deoarece nu cred ca tine aia OE care o cumperi de 3 ori mai mult decat cea pe producator.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare motorul mai galagios dupa ce am schimbat fulia corteco, avea un fel de bataie la rece(barait), s-a mai atenuat dupa ce am schimbat si tampoanele, am inteles ca nici cele Bmw nu tin ca cea cu care a venit masina, se plangea cineva pe forum.

 

Imi zicea un mecanic de alfa romeo ca el nu pune corteco ca vibreaza rau masina.

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cu fulia veche masina era zgomotoasa la pornire la rece pentru cca. 5-10 minute, ca un fel de chitait/harsait continuu. Dupa ce se incalzea probabil zgomotul disparea. Vizual fulia veche era imbatranita, cauciucul incepea sa se desprinda de pe metal. Am luat Corteco si deocamdata e liniste, vedem cat tine.

 

O problema aparuta de cand cu frigul si cu care nu ma descurc : incalzirea in scaunul sofer nu mai functioneaza pe partea de sezut, insa pe marginile scaunului(sport) merge. La fel si spatarul se incalzeste, doar la sezut s-a intamplat ceva. Aveti vreo sugestie, s-a mai lovit cineva de problema ? Daca e intrerupta pe undeva rezistenta se poate inlocui/remedia cumva ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.