Jump to content

Recommended Posts

Salutare tuturor :)

Am un E61 din 2009 care mi-a scos par alb... de fapt service-urile mi-au scos dar in fine.

Tocmai am lasat 7000 ron la service si mi-au dat masina inapoi tot cu probleme. Mi-au spus ca isi declina competenta.

Practic au schimbat ce era de schimbat si... gata. Am ajuns la concluzia ca nu mai eXista mecanici ci doar schimbatori de piese!

Sa trec la subiect. Masina se tureaza singura si anume, daca incerc in N sau in P sa o tin la o turatie anume de exemplu 2500 sau 3200 turatii, nu pot.

Ea accelereaza in continuare pana la rosu cu toate ca eu tin piciorul pe pedala nemiscat. Sau... sa zicem ca vreau sa merg cu 25km/h, masina la aceasta viteza ruleaza in viteza a doua, ea fara sa accelerez, mentinand piciorul fix, continua sa accelereze si, la 30km/h schimba in viteza a treia cum de altfel e normal.

Mai departe presupun ca deja fiind sarcina destul de mare nu mai poate sa urce singura si incepe sa aiba o oscilatie la turometru de vreo 50 sau 100 de turatii. De fapt asa a si inceput problema cu aceasta oscilatie in jurul vitezei de 100km/h pe tempomat. Apoi incet a inceput sa faca si fara sa fie pe tempomat iar acum deja se tureaza singura. Acuma... situatia sta asa: masina nu da nicio eroare, am pus testerul de 15 ori deja la 6 service-uri diferite. Nimic. Toata lumea da din umeri. Aproape toata lumea :))). Aia mai smecheri pe la reprezentanta adica nu dau din umeri, in schimb spun ca incepem cu x sau cu y piese si apoi vedem. Concret vor sa schimbe prin eliminare galerie de admisie, debitmetru de aer, clapeta de acceleratie etc, binenteles toate astea pe cheltuiala mea. Chestiune care pentru mine si Patriciu sa fi fost este incceptabil. Adica nu pot sa accept sa dau 3000ron pe galerie, 1900 ron pe debitmetru, 1500 pe clpeta si cine stie ce altceva fara sa stiu sigur ca acestea necesita inlocuire. Pentru ca ei ce fac... de exemplu incep cu galeria sa zicem. O pun sus, constata ca nu e galeria dar ea ramane pe factura si tot asa. Asga pentru mine e inaccetabil si la sfarsit iti tranteste o factura de iti pica plombele. Si astea toate le zic din experienta nu din povesti. Am patit-o in august cand mi s-a infundat filtrul de particule si a topit senzorul care trebuia sa indice exasct asta, ca e infundat. Din cauza ca nu mai ieseau gazele pe evacuare si-au facut loc pe unde au putut si anume au cedat doua furtune, unul la egr si altul la admisie. Masina intra in limp mode. Nimeni dar absolut nimeni nu a vazut si nu a gasit ce are. Rep. Filaret in Buc, rep in Oradea, rep. in Debrecen, Efficient in buc, si inca vreo doua service-uri in Oradea, Dreamcar si inca unul, ambele specializate pe bmw. Toti dar absolut toti vroiau sa imi schimbe aceleasi piese ca acum, identic. La momentul acela intr-adevar masina dadea ceva erori pe aer. In fine... ideea e ca daca nu aveam un prieten foarte bun care are service si ma ajuta el, ni sensul ca a stat pe ea o saptamana pana i-a dat de cap as fi sfarsit prin a schimba o gramada de piese inutil si vreo 100 si ceva de milioane cheltuite aiurea!

In concluzie, daca s-a mai lovit cineva de problema asta sau are o ideea despre ce ar putea fi, il rog tare mult sa imi dea si mie de veste. Nu am mari asteptari intrucat stiu ca e greu fara sa ai masina in fata dar totusi... vb aia speranta moare ultima :)

P.S imi cer scuze daca am scris prea mult si va multumesc celor care veti avea rambdarea sa cititi. O zi buna tuturor :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,,, am avut o prob asemĂŁnĂŁtoare mai de mult cu un vw polo,, se tura singur dintr-o data,,, de vina a fost clapeta de acceleratie care controleazĂŁ turațiile ,,, nu știu dacĂŁ e la fel dar am zis sa-ti spun,,, bafta
Link to comment
Share on other sites

Ms mult pentru informatie, si eu m-am gandit la varianta asta dar mecanicul meu spune ca nu e clapeta fiindca ea doar deschide cand pornesti motorul si apoi inchide cand il opresti. Nu stiu ce sa zic. Comportamentul este ca si cum ai apasa usor piciorul pana in podea. Nu reusesc sa imi dau seama daca e o problema mecanica, desi tind sa cred ca nu e dat fiind faptul ca nu are cablu. Cred ca e totusi electric/electronic ceva. Poti sa imi dai mai multe detalii eventual?
Link to comment
Share on other sites

Poti incepe cu o diagnoza la pedala de acceleratie, in ista poti citi valorile cand apesi pe ea si trebuie sa vezi daca creste liniar si daca e pe 0 atinci cand pedala nu e apasata deloc. La bmw pedala de acceleratie e electronica si am intalnit la un e70 o pedala defecta care facea ceva asemenator, se tura aiurea apoi daca o apasai peste jumatate revenea in zero si masina era la relanti. Un astfel de defect nu genereaza erori pe diagnoza.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu, nu ai facut testul complet pentru pedala de acceleratie, si nici cea pentru clapeta de aer. 1-Pedala comanda prin intermediul ECU, motorasul care deschide clapeta de aer. 2-Tempomatul deasemenea prin intermediul ECU, comanda motorasul care deschide clapeta de aer, si in functie de viteza pe care o ai in acel.moment 3-Regulatorul de relanti deasemenea poate cauza aceste cresteri de turatie. Aceste teste se fac cu masina in miscare. Inainte de a incepe testele se verifica foarte bine toate furtunasele care duc catre galeria de admisie. (sa.nu fie cumva sparte/crapate/fisurate, valva PCV se astupa in timpul testelor, se curata si se verifica pe banc regulatorul de relanti, se dezactiveaza tempomatul (temporar), se citeste valoarea aerului ce trece prin debitmetru si se sta cu ochii lipiti pe aceste valori pe toata durata testului complet. Ai facut sau macar ai cerut asa ceva inlocuitorilor de piese? Apropo: daca ai fluctuatii de turatie la relanti ,dezactiveaza tempomatul, scoate mufa de la motorasul clapetei de aer, incearca sa rezolvi problema, si apoi continui cu celelalte. Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Salut. De cei 7000 ce ai schimbat? Galeria, debitmetrul si clapeta?

 

Stii ce problema am remarcat eu la service-urile noastre? Cand ai o problema, aproape NIMENI nu este interesat sa ti-o rezolve. Daca e ceva de care au mai auzit si e simplu, o baga pe-aia cu "asa face toate dom'le". Daca e complicat, de cele mai multe ori schimba piese pana rezolva (daca intre timp clientul nu renunta). Asta se intampla pentru ca sunt interesati sa faca lucrari din care iese banul imediat, si pentru ca nu sunt foarte interesati sa invete si altceva. A investiga cauza unei probleme de aceasta natura, presupune sa ai cunostinte reale cu privire la felul in care componentele functioneaza, sa fii genul de persoana care vrea sa invete si este interesat mereu sa isi imbunatateasca skill-urile, si evident sa fii dispus sa investesti mult timp in asta. Cu cat esti mai bun, cu atat timpul in care remediezi o problema este mai mic... Pur si simplu nu sunt interesati sa rezolve, pentru ca acel timp pentru ei este timp neplatit de client, si este si normal sa fie asa din moment ce el e specialistul si tu clientul, si prefera sa faca revizii, lucrari simple, sau schimbari de distributii la N47, ca tot iese banul sigur.

 

Sfatul meu este sa incerci sa gasesti un service unde ti s-au parut oamenii mai ok (mai receptivi si dorniti sa te ajute), sa le spui ca esti dispus sa le platesti timpul de investigatii intr-o limita rezonabila, dar sa isi aloce timp sa se ocupe real de problema ta. Iesi cu ei cu masina in teste, da-le toate informatiile pe care le ai, si poate vei avea noroc sa rezolvi. Daca un service specializat pe marca nu este capabil sa inteleaga cum functioneaza lucrurile si mai ales de ce, nu are rost sa ramai acolo.

 

Bafta, sa ne zici daca reusesti sa rezolvi.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Clapeta de acceleratie exclus. Nu influenteaza functionarea in acest fel.

Tot la pedala de acceleratie zic eu ca e o problema. De ce n-ai incercat cu alta pedala? Macar la o dezmembrare, de fata cu omul de-acolo. O mufezi pe asta si vezi daca nu e ea, o dai inapoi.

Nu ai incercat sa cresti turatia in mers doar din maneta de tempomat? In acest fel nu mai actionezi pedala si teoretic daca e ea, n-ar trebui sa se mai manifeste defectul.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pt interventii :)

 

@win60 : cine sa faca asta? :)))))))) la reprezentanta in oradea (grup west) cand le-am cerut asta au zis ca ei nu fac asa ceva iar cand le-am zis ca e ridicol sa imi dea un asemenea raspuns au zis ca eventual pe raspunderea mea doar, findca ei nu isi asuma daca crapa vreun modul. Deci no comment :)))

 

@cristianoro : ai dreptate! Asa ceva nu am facut. Din nou... cine sa faca asa ceva? :)))

 

@mcliviu : Nu, cu totul altceva, ulei, filtre, pompa de apa, role, intinzator, fulie, discuri, placute fata, bucsi capete de bara si compresor suspensie pneumatica, toate noi. In alta ordine de idei ai facut o monografie perfecta a service-urilor din ro! Cu riscul de a generaliza si implicit a se supara pe noi acei cativa mecanici seriosi care fac exceptie de la regula, asta e realitatea din pacate in Romania. Ai perfecta dreptate.

 

@cosmin : referitor la clapeta exact asta spune si prietenul meu cu service-ul. Am facut ce spui tu cu tempomatul si oscilatia persista odata ce masina ajunge la viteza setata. In timpul accelerarii sau decelerarii pana la viteza setata nu este prezenta oscilatia. La fel se intampla si cand nu este pe tempomat si actionez eu pedala. Deci si cu pedala si cu tempomatul la mentinerea vitezei constante apare oscilatia. Ea mai apare si la relanti uneori in special la rece. Binenteles mai exista si posibilitatea ca turarea aiurea si oscilatia sa nu aiba legatura una cu alta desi eu ma indoiesc ca nu ar avea.

Edited by alpha5
Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Aplha 5 - am vazut in semnatura ca este un 520d - banuiesc ca ai motor N47. Eu am in 320d E91 din 2010. Am avut o prb cu un fir intrerupt de la senzorul de presiune si debit de pe pompa de inalta presiune.

 

Tu vorbesti de oscilatii la rece si la relanti uneori - cand am fost cu ea in service si au descoperit problema, mai vorbeau baietii de acest senzor ca din cauza lui da ocilatii de turatie si este posibil sa nu dea eroare pe tester, dar iti face creerii varza.

 

Este destul de scum unul nou ( in jur de 800 lei ) - poate gasesti o modalitate sa il verifici, sa il cureti si sa vezi pe urma daca mai face.

 

Cu respect

Link to comment
Share on other sites

@cristianro.Testele propuse de tine ma duc cu gandul la o tara din lumea occidentala "far away". :unsure:

Nu mi se pare asa de.complicat atunci cand vrei ca un client sa plece multumit, nu m-i se.pare normal ca sa intri pe poarta unui service si saiesi cu spatele, cat mai repede posibil din cauza unuia sau altuia, unul mai puturos decat precedentul. nu e.normal asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.