Jump to content

Problema E46 foarte ciudat.


hf_now

Recommended Posts

Salutare tuturor !

 

Scriu in speranta ca s-a mai intalnit cineva cu problema aceasta.

 

Model: BMW E46 316i 115 cai an 2003/10 facelift.

 

Treaba sta in felul urmator:

Am avut ceva probleme cu alternatorul ... incarca doar cand vroia el. In fine...schimbat fulie + releu de incarcare si totul e perfect acuma.

Iau masina de la electrician, merg cu ea pana la lucru, dupa care direct catre casa.(aprox.10km in total ... totul a mers perfect)

Las masina in parcare cam 2-3 ore dupa care, cand o pornesc surpriza ... nu porneste nicicum(invarte, curent are), dar pur si simplu nu porneste.(ca si cum nu ar primii bezina)

 

Ma enervez, sun electricianul, vine omul, verifica toate mufele, cablurile,etc ... nimic.("trebuie pusa pe test")

Pleaca electricianul, mut masina(impinsa) mai catre geamul meu de la casa si zic "hai ba sa-i mai dau o cheie".

A PORNIT DIN PRIMA LA SFERT !

 

De atunci, am mai oprit-pornit masina de 5-6 ori si totul e ok.

Problema e ca sigur are ceva pentru ca atunci cand pornesc, dupa 2-3 secunde se aude un sunet ciudat de sub masina, care nu dureaza mult si se aude mai apoi doar cand stau la semafor si masina este pe liber(ca un muget de vaca fin asa, o scartaiala fina ... nu stiu cum sa explic) :))

 

Posibil sa fie pompa de benzina? (din ce am citit pe forumuri)

Link to comment
Share on other sites

exact aceasi problema am intalnit eu la un e60 520i

 

problema vine de la calculator, atunci cand nu iti porneste incearca s-o pui pe tester, daca nu reuseste interfata/softul sa se conecteze cu calculatorul, aia e....

 

dar principala problema a plecat de la alternator, daca zici ca ai rezolvat cu alternatorul, cel mai probabil scapi, daca scoti mufa de la calculator si o pui inapoi (poate si putin spray de contacte)

 

iti spun sigur ca toata povestea ta , am intalnito exact la fel

succes!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Posibil sa fie pompa de benzina? (din ce am citit pe forumuri)

 

am avut aceasta problema la un valvetronic (ce ai si tu) si a fost pompa de benzina. am avut putin noroc cu cineva de pe un grup de farcebook care avea aceleasi simptome ca si mine. norocul meu este si ca schimbasem distributia, ptr ca la motorul asta f multi iti vor spune ca e distributia sarita de la punct. bine, tot aveam un mic dubiu ca nu mi-a pus-o corect la punct.

pe mine ma mai zapaceau si niste erori care mai apareau la senzorii de la axa cu came, dar apareau ptr ca nu pornea masina cred.

 

in cazul tau mai asteapta cateva zile pana mai face din nou si pana atunci pune-o si pe tester.

la mine facea cam la 1-2-3 zile. mergeam ce mergeam si dintr-o data nu mai pornea.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ...

Vad ca acum porneste frumos, la sfert doar ca sunetul acela ciudat se aude in continuare.

Ideea e ca se aude mai des cand motorul e rece(inainte sa ajunga acu' la 90 de grade), si dupa aceea doar din cand in cand.

Mi se pare ca se aude fix de sub masina, usor partea stanga parca...asa un fel de scartait ca si cum s-ar chinuii ceva acolo dupa care se opreste si apare dupa ceva timp.

 

@bmw3er

Benzina am avut aprox. 15 litrii in rezervor + rezerva cand s-a auzit prima data.(ce e drept cand am luat-o de la vanzator, acum 1 luna si jumatate, era acul de la benzina jos de tot si el tot mergea de vre-o 2 zile :| ) - inclin sa cred ca a cam fortat pompa de benzina mult timp.

Sincer, cu mufa de la calculator, nu prea stiu unde e ... am avut doar epave de masini pana acuma. (daca e usor de ajuns la ea si ma poti ajuta cu niste info .. ) :drinks:

 

@CosminE46

Astept sa treaca sarbatorile si sa ma lase inca o data si o s-o pun si pe test ineaparat.

 

O sa incerc treaba cu mufa de la calculator pana una alta(daca ma ajuta bmw3er) dupa care daca face tot asa, inclin sa cred ca 99% e pompa.

 

Multumesc pentru sfaturi :good:

 

Sarbatori Fericite !!

Link to comment
Share on other sites

Sfatul meu ...fa plinul...eventual pune si un aditiv ceva....dupa care forja ceva timp....eu zic ca isi revine

 

O sa incerc si treaba cu plinul(nu sunt fan aditivi), oricum am nevoie.

Forja inseamna schimbat in 4000-4500 ?

 

App. Daca bag benzina de 98/100, ajuta oare cu ceva sau fac mai rau ? :))

Edited by hf_now
Link to comment
Share on other sites

Ok...dar daca tot ai spus initial de aditivi ... am inteles ca Evo 100 de la MOL are ceva aditivi in plus, deci o sa incerc sa fac un plin si vedem ce se intampla.

Numa bine trebuie sa fac si un drum de 60-70km afara din oras si vedem .(sper sa nu ma lase pe undeva) :frantics:

Link to comment
Share on other sites

In primul rand ar trebui verificata instalatia electrica (releul care porneste pompa de benzina ) cat si tensiunea la bornele pompei, Daca ar fi pompa ,nu e normal sa se chinuie in asa hal, incearca exact in secundele cand face acel zgomot ciudat sa desfaci busonul de la benzina, e posibil sa faca vacuum chiar in rezervor, e posibil ca masina sa fie modificata putin sau pompa sa fie una aftermarket,

Daca esti curios sa vezi cum arata o pompa lesinata gata sa cada, pe blogul meu ai si raspunsul: http://bmw-roads.blogspot.ro/p/blog-page.html

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si la releul de la pompa ... o sa incerc treaba cu busonul desi nu cred ca e de la aia.

 

Pompa mai mult ca sigur e aftermarket(si alternatorul era altul), totusi am zis sa incerc prima data variantele mai ieftine si mai simple mai ales ca in perioada urmatoare nu lucreaza nimeni in Timisoara si eu chiar am nevoie de masina. :(

 

Multumesc de sfat oricum ... cand o sa ajung(daca o sa ajung) sa schimb pompa, cu siguranta o sa verific si releul acela.

 

App. de pus masina pe test, am vb cu un electrician care mi-a zis ca oricum nu o sa arate nimic testul atata timp cat masina functioneaza noarmal si nu are nici-un fel de eroare in bord.

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si la releul de la pompa ... o sa incerc treaba cu busonul desi nu cred ca e de la aia.

 

Pompa mai mult ca sigur e aftermarket(si alternatorul era altul), totusi am zis sa incerc prima data variantele mai ieftine si mai simple mai ales ca in perioada urmatoare nu lucreaza nimeni in Timisoara si eu chiar am nevoie de masina. :(

 

Multumesc de sfat oricum ... cand o sa ajung(daca o sa ajung) sa schimb pompa, cu siguranta o sa verific si releul acela.

 

App. de pus masina pe test, am vb cu un electrician care mi-a zis ca oricum nu o sa arate nimic testul atata timp cat masina functioneaza noarmal si nu are nici-un fel de eroare in bord.

 

toate erorile raman salvate ECU (calculator) pana le stergi, deci chiar daca masina si-a revenit si merge totul bine, erorile sunt acolo.

 

daca nu-ti mai face figuri nu umbla la mufa de la calculator, doar daca nu o sa-ti mai porneasca atunci o bagi pe tester si daca testerul nu se conecteaza cu calculatorul, atunci trebuie umblat acolo...daca reuseste totusi sa se conecteze, calculatorul e "la locul" lui, si nu tre umblat la el

 

in caz ca intr-adevar calculatorul nu mai face contact, ori trebuie dat cu spray de contacte, ori e vreon fir ros de sobolani, care face contact cand nu...

asa am patit la aceeasi masina (a fost un fir ros, concluzia am traso ca am gasit fecale de sobolani, in zona respectiva)

 

faza cu sunetul de la pompa, daca zici ca se aude si cu benzina multa in rezervor, ma indoiesc ca ar fi de la pompa, ca sa fii sigur, pompa se afla sub bancheta, scoate bancheta si baga urechea si vezi daca se aude de la pompa,... daca se aude de acolo , nu e nimic poti merge asa cu ea, linistit

dar daca te deranjeaza schimba pompa si ai scapat.

 

succes!

Link to comment
Share on other sites

Buna seara tuturor!

Am alimentat astazi cu 18 litrii de Evo 100 de la MOL ... masina face la fel...sunetul se aude in continuare, masina trage de rupe..consuma la fel :)) (pana acuma imi calcula compu de bord un consum de 11.0, acum cu benzina asta am 12.2 .

In legatura cu problema cu pornitul(cea pentru care am deschis topicul), nu s-a mai intamplat, deci o sa merg fara sa-mi mai bat capul...cand nu mai porneste o sa o duc la mecanic si cu asta basta.

Oricum pe saptamana viitoare trebuie sa fac schimburile ca cine stie de cand nu s-or fii facut. :-s

O sa revin cu noutati imediat cum apar si eventual cu rezolvarea sunetului suspect.

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

O seara placuta!

Link to comment
Share on other sites

Revin dupa fix 3 zile de cand nu a mai pornit .

Astazi merg linistit la sat si cand dau sa merg mai departe la niste prieteni pauza...face la fel.Nu mai porneste nici moarta...nici nu se mai aude pompa sa lucreze deloc.

O fii gata de tot ?

Link to comment
Share on other sites

mie dupa un oarecare timp imi pornea. (cel mai mult cred ca mi-a pornit dupa 1ora ). iti recomand sa nu o omori incercand sa pornesti ca ii termini bateria. da-i cate o cheie la 10-15 minute asa.

acum nu stiu, problema cu pornirea poate fi din multe locuri. si eu nu eram deloc sigur ca e din pompa, am inceput sa le iau pe rand, norocul meu ca a fost de acolo.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Revin dupa fix 3 zile de cand nu a mai pornit .

Astazi merg linistit la sat si cand dau sa merg mai departe la niste prieteni pauza...face la fel.Nu mai porneste nici moarta...nici nu se mai aude pompa sa lucreze deloc.

O fii gata de tot ?

 

Fratele meu, putin mai sus , ti-am sugerat sa verifici si releul care porneste pompa, si de verificat tensiunea de +12v la bornelecapacului de la rezervor, dura doar 10 secunde. E asa mult?

Mai mult timp ai pierdut scriind pe forum. E asa greu sa ridici bancheta din spate, cum ti-a spus colegul anterior? E asa greu de verificat tensiunea pe 2 fire? E mai simplu sa distrugi bateria si electromotoru? Poate ai cumparat-o la un pret foarte mic, si nu-ti pasa , altfel nu inteleg de ce tot dai la automat, crezi ca se va repara singura?

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Cosmin din pacate e electromotorul...probabil am topit carbunii.(am pus baterie noua sa verific)

 

Cristi...crede-ma ca e foarte greu de verificat tensiuni si alte cele daca chiar nu ai nimic la indemana si toti electricienii iti spun la telefon de joi incoace : "Suna-ma Marti !"

 

Singurul lucru pe care am stiut sa-l fac, a fost sa scot pompa afara si sa o pun la loc pt ca nu am inteles nimic din ce era acolo.

 

In legatura cu "nu-ti pasa de masina ca ai luat-o ieftin.."

Da, asa e am luat-o cu 2500 (cu taxa platita) ... eventual daca vrei iti fac un pret bun(deja nu o mai suport oricum)..glumesc .

 

In fine...luni o duc la un electrician(alt electrician...ultimu' la care a fost a fost cu ghinion).

 

 

Ms de sfaturi si de pareri.

O seara faina sa aveti.

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici-o legatura ... sper .

Observ ca incerci sa ma faci sa ma simt vinovat/idiot pentru ca am stricat electromotorul...ok.

Daca majoritatea de pe forum folosesc bmw-ul doar ca sa se plimbe (daca se strica nu e bai,mergem cu cealalta masina), eu chiar aveam nevoie de ea acum si probabil din acest motiv am insistat sa o pornesc in orice fel chiar daca eram partial constient ca e posibil sa o stric mai rau.

Intelegi ?

Oricum...imi pare rau ca nu esti din Tm(as fii apelat sincer la tine in scopul rezolvarii problemei) - macar pentru verificariile simple pe care mi le-ai propus.

Link to comment
Share on other sites

cu minime cunostinte si ascultari, rezolvai mai usor.

cu o diagnoza iti era si mai usor,

 

daca verifici pompa asa cum ti-am spus, si pompa e de vina, schimbo si gata

un tester te-ar ajuta sa gasesti problema, daca mai ai si putine cunostinte mecanice o rezolvi sigur...

cel putin cu o diagnoza iti ofera o pista sigur, daca e pe parte electronica, alimentere, etc...

Link to comment
Share on other sites

Am revenit...

Eram pregatit sa o duc impinsa pana la electricianul de pe strada pararela cu strada mea, la sat si am zis sa pun bateria mea la loc(cea care credeam ca e goala) si sa o inapoiez pe cea "noua".

Pun masina, chem 3 baietii sa ma ajute si bineinteles ca ii dau o cheie inainte sa-i conving pe baieti ca nu merge.

A pornit din prima la sfert. :|

Am zis totusi sa merg cu ea pana la electrician daca tot l-am anuntat pe om ca o duc.

Omul mi-a zis direct ca electromotorul nu are nimic(l-am incins eu prea tare si cica ar intra in "safe mode" ca sa nu-l topesti) dupa care m-a pus sa opresc masina si sa o pornesc din nou.

Cand am pus contactul in pozitia a 2 a pompa a facut ca toti dracii(un sunet foarte ciudat,chinuit), dar a pornit.

Mi-a zis ca sigur asta e cauza.

 

Totusi o sa o pun pe un test si o sa schimb si pompa oricum.

 

Ce pompa e recomandat sa pun ?(ce marca)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.