Jump to content

Problema E46 foarte ciudat.


hf_now

Recommended Posts

garnitura capac culbutori: ~ 200 lei manopera cateva zeci de lei sau gratis daca te pricepi, nefiind f mare filosofie.

 

colegul de mai sus a spus in ideea in care poate ai si alte probleme. de ex vezi daca ai probleme cu simeringurile. sa nu te trezesti peste 3 luni ca trebuie sa le schimbi, ptr ca trebuie iar dat jos capacul si s-ar recomanda o garnitura noua la capac.

Link to comment
Share on other sites

oh' ... asta e altceva.

acum intrebarea mea e urmatoarea : pot sa umblu asa cu ea pana luni,marti cel tarziu?

aa si inca ceva ... daca nu e mare filozofie, daca e cineva din timisoara si e dispus sa ma ajute cu montarea garniturii contracost, as fii cel mai linistit.(nu mai am tupeu sa merg la nici-un mecanic de pe la noi ca numa de verze am dat).

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai drumuri absolut necesare, mai bine o lasi acasa; ceea ce voiam sa spun este ca poate tu vezi doar varful icebergului, si de fapt sunt mult mai multe probleme mai greu de detectat doar la o inspectie sumara, si care daca le vei face treptat, iti vor consuma mult mai multi bani decat daca ai face totul odata.

 

Cauta si citeste topicurile despre N42....in general garnitura aceea este doar una,dar maii sunt multe care din cauza uzurii fizice/vechimii trebuiesc schimbate, apoi valva pcv+furtune, patie distributie, etc.....nu uita ca este o masina veche de 12-14 ani, si care nu a fost construita de exemplu(eu fac comparatie cu masinile ce le-am detinut) ca motoarele de pe E36,care la un rulaj mult mai mare nu au prezentat niciodata problemele ce au aparut la N42.

Link to comment
Share on other sites

M-am interesat mai mult despre motorul in cauza (ieri am avut timp toata ziua sa lecturez) si stau linistit in privinta distributiei(nu prezinta nici-o simptoma).

 

Problema e ca ... nu prea mai sunt incantat de alegerea facuta(despre achizitia masinii vorbesc), in sensul ca unul dintre criteriile pe care am mers la achizite a fost sa caut ceva cu distributia pe lant.(se pare ca lantul asta e mai fragil ca si cureaua).

Pana una alta, adica pana o sa mai strang ceva bani o sa incerc sa o pun la punct cat de cat.(fara investitii prea mari pentru ca nu merita din pacate)

Am fost aseara la un mecanic pentru o inspectie vizuala asupra garniturii buclucase si m-a sfatuit ca daca vreau sa merg cu ea sa-i aplic niste gasket rosu(pana schimb garnitura).

Am dat o fuga la dedeman, am gasit siliconul minune, l-am aplicat aseara si astazi pe la 18:00 o sa o pornesc sa vad daca rezista.(am inteles ca trebuie lasat la uscat minim 12 ore).

 

app.o intrebare mai ciudata:

Toate modelele de e46 mai noi de 2002 au motorul asta pe ele ?(ma gandesc serios sa renunt la masina perfecta din toate punctele de vedere, mai putin motorul) :getlost:

Link to comment
Share on other sites

Orice masina, la orice marca, dupa un anumit rulaj/varsta necesita investitii pentru a fi utilizate in continuare; la bmw motoarele pe benzina in 4 cilindri sunt similare dupa 2002;lantul nu e o problema in sine, ci mai mult patinele+intinzator, insa nici acestea nu reprezinta o avere(din punctul meu de vedere personal)

 

Mai bine vinde masina si cumpara o marca mai comuna(opel, vw, ford)mai noua si cu rulaj mai mic; oricum, masina ta a fost pe mainile unui "iubitor" al marcii, se vede ce bine a fost intretinuta.

Link to comment
Share on other sites

Nu am de gand sa schimb marca...am avut renault laguna 1 si 2,dacia logan,ford fiesta si focus,vw polo si golf 3,opel corsa si vectra si fiat punto din 2004.(toate au fost doar "epave", care nu ofera nici siguranta(in afara de laguna care sta perfect pe drum), nici comfort, nici costuri de intretinere mai mici ca la bmw.

 

M-am oprit la marca BMW in momentul in care am condus un e39 2.0i si un E46 2.0 D, am facut un calcul rapid(am observat ca e la fel de scump/ieftin la intretinere ca si modelele asemanatoare din gama) si am considerat ca trebuie sa aleg un E46 benzinar obligatoriu(nu vroiam sa aud de turbine si injectoare+fum).

Toate bune si frumoase, pana cand am dat de bijuteria asta de masina care arata si functiona impecabil.(a fost peste ce asteptam eu de la un e46 in momentul cand am inceput sa caut). - totusi am omis un lucru ... am crezut ca daca e 2004, motorul de generatie noua(atat stiam despre el) si nu are martori, batai,etc ... e tot ce trebuie.

 

In fine ... acum ca stiu despre ce e vb, am auzit ca si pe e90 este exact acelasi motor cu aceeasi tehnologie valvetronic ... sigur o sa trec pe seria 5 curand.

Pana atunci, o sa ma descurc si cu asta.(daca nu-mi placea estetic atat de mult, o dadeam de mult mai departe cu profit minim 5-600 euro,cu toate investitiile facute deja), dar parca totusi, as mai incerca sa o pun la punct.

Link to comment
Share on other sites

 

In fine ... acum ca stiu despre ce e vb, am auzit ca si pe e90 este exact acelasi motor cu aceeasi tehnologie valvetronic ... sigur o sa trec pe seria 5 curand.

Pana atunci, o sa ma descurc si cu asta.(daca nu-mi placea estetic atat de mult, o dadeam de mult mai departe cu profit minim 5-600 euro,cu toate investitiile facute deja), dar parca totusi, as mai incerca sa o pun la punct.

E90 Non Facelifturi au acelesi motoare ca si E46 Facelift. La E90 cu facelift au schimbat si motoarele

Link to comment
Share on other sites

Adevarat!

Doar ca acum cativa ani buni si nu in stilul acesta.(au bagat bani in dotari in general si upgrade-uri de motor,evacuari,etc), deci pentru fantezie nu ca ar fii fost necesar.

 

app. Aveam si eu ceva "fantezii" in cap, dar se pare ca nu am nimerit masina.

Edited by hf_now
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Doar ce am intrat in lumea asta...ce-i drept nu prea am de unde sa stiu cu ce se mananca.

Asta imi doresc si eu ... sa gasesc un mecanic pana una alta si dupa promit ca incerc sa inteleg lumea asta.(pare interesanta)

 

App...Acum observ ca scoate si fum alb dupa ce sta la relanti cateva minute si o accelerez.(asta dupa ce am schimbat ulei-ul si am pus 5w30 de la castrol)

Posibil simeringuri ?

Edited by hf_now
Link to comment
Share on other sites

De cand am pus ulei-ul asta, am facut deja aporx 800-1000 km si joja e tot la max. deci nu cred sa pape ulei.(nu se aprinde nici martorul)

Acum ideea e ca am rezolvat cu garnitura aceea ciupita si vad ca siliconul rezista ok pana acum, nu scapa aer deloc, dar martorul check engine e tot aprins.

Posibil sa ramana aprins din cauza noxelor care clar sunt peste ce a primit senzorul pana acum(cand nu scotea fum) ?

Link to comment
Share on other sites

oricum nu e uleiul perfect pt n42, dar ai sa vezi tu mai incolo, ca vad ca esti speriat de costuri :) (cu 10-15 mil rezolvi si simeringuri, pui si ulei bun si te bucuri de masina)

0w30/0w40 pt n42.

acum fie vb intre noi, sunt cateva ponturi pe piata la masini, dar la 2500 euro ar trebui sa te astepti la ceva surprize

Edited by raul_bog
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu te inteleg sincer ... e recomandat 0w30 sau 5w30...eu am pus 5w30 si tu spui ca nu e bun. De ce ?

Nu ma sperie costurile, ma sperie mecanicii care schimba piesa dupa piese fara rost.

Daca tu imi spui unde sa merg cu masina si sa o rezolve cu 10-15 mil, acum merg si iti mai dau si tie 5 mil pentru sfatul util ;)

Stai linistit...am 2 prieteni bisnitari...ia gandeste-te mai bine:

nu mai bine dai mai putin pe ea si schimbi tu una alta si o faci ok decat sa dai 3500(cat e pretul ei pe piata) si sa bagi oricum banii astia ??

Edited by hf_now
Link to comment
Share on other sites

Nu te inteleg sincer ... e recomandat 0w30 sau 5w30...eu am pus 5w30 si tu spui ca nu e bun. De ce ?

Nu ma sperie costurile, ma sperie mecanicii care schimba piesa dupa piese fara rost.

Daca tu imi spui unde sa merg cu masina si sa o rezolve cu 10-15 mil, acum merg si iti mai dau si tie 5 mil pentru sfatul util ;)

 

n42 0w30/0w40 maximmmm 5w30 desi nu e recomand, tu poti sa pui si 5w40 si 10w40 (asa zic mecanicii cand incepe sa pape ulei, pune 10w)

cauta pe forum, sunt nspe mii de topicuri cu n42, toti am mers la florin din bucuresti (personal din iasi, sper sa nu se considere reclama, dar toata lumea il pomeneste)

dar esti speriat de o pompa de benzina, care una ok si care nu iti dadea batai de cap era 650 ron, pana la urma ai ales ceva ieftin care s-a dovedit a nu fi buna desi noi te-am batut la cap sa iei ce trebuie, ma repet noi am schimbat deja toate astea si stim cam cu ce se mananca n42...

 

cum zicea si LEOZRX mai sus, sunt oameni care au bagat mii de euro, e46 chiar daca e destul de invechita sa zic, totusi nu e chiar ieftina la o intretinere corespunzatoare, confortul, dotarile etc toate costa

 

PS: FLORIN 0728444108, sunt parca care fac operatiunea asta si prin zona ta

 

LE: daca ai vrea sa cumperi o masina cinstita, nu ar trebui sa intrebi niste bisnitari care ei cred ca un e46 dotat si cinstit costa 3500 (probabil ei sunt genu full fara piele inseamna comenzi volan si 2 geamuri electrice)

 

referitor ca, costa la fel la intretinere ca un opel, sa fim seriosi am prieteni cu opel vectra care schimba cu 10 mil toate bratele/bucsele aproape, la e46 un pic peste 10 mil costa doar 2 brate pe fata

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

Omu-le...nu o sa incerc sa te conving pe tine cu nimic.

Pompa am remontat-o corespunzator si merge ceas(momentan).

Daca nu investesc 5000 de euro intr-o masina care valoreaza 2-3000 nu inseamna ca nu imi permit, ci doar ca sunt realist.

O seara faina.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In ceea ce priveste strategiile de achizitie, fiecare cu parerea lui, de aceea fa cum stii tu mai bine si cum iti permiti.

 

Legat de ulei, aici decshidem cutia pandorei, dar eu ca si utilizator de N42(acum are 210.000 km, eu am facut 70.000 km) iti spun ca un motor fara scurgeti/pierderi/probleme tehnice merge cel mai bine cu un ulei "subtire" la rece, adica 0w40,0w30. Si acest lucru se observa foarte bine la pornirile "la rece", cand este iarna, dar si prin sunetul motorului pana se incalzeste(cand conteaza indicele de vascozitate la cald).

 

Cat despre investitiile care le vei face sau nu, avand in vedere varsta masinii si trecutul glorios, fa o inspectie si verifica:frane, directie, bucsi diferential,furtune, motor, curele, valva pcv, etc.......si poti ajunge la o suma frumoasa, si nu pentru nu stiu ce retrofituri sau jante fanteziste, ci doar pentru a avea o masina in stare de functionare buna si sigura.

Link to comment
Share on other sites

Ok, am inteles ce vreti voi sa ma lamuriti.

Problema e ca am doar la "job" 2 colegi(unul cu un 320d din 2001 si unul cu 318i din 2000) + inca unul in zona(320i din 2001)...nici unul dintre ei nu a investit prea mult si au masinile de 2-3 ani minim.(cea mai mare investitie a fost o turbina si la altul o chiulasa).

Hop apar si eu cu un benzinar care a mancat in 2 luni cat altele in 3 ani...logic ca mi-am cam luat foc.

1. Uleiu' l-am pus tot la recomdarile unor posesori bmw 316i si 318i.

2. Nu iau in calcul o deplasare pana la bucuresti(200 euro doar drumu+cazare+cost+timp+lucrare) - pur si simplu nu se merita daca esti la 600km distanta.(o sa caut pe cineva mai aproape daca ziceti ca ar fii)

3. Am verificat frane(ok), am schimbat filtre, am schimbat bucsi, pompe, verificat lichide.(ce e drept ar mai fii de verificat)

4. Nu stiu de unde cumperi tu doar brate cu peste 1000 lei(ai dealer scump rau).

5. Bisnitari despre care vorbesc lucreaza la alt nivel(nu masini sub 5000 euro pret de achizitie...altfel luam de la ei crede-ma) - deci chiar nu ii impresioneaza dotarile de pe un E46 :))

 

Oricum nu vreau sa par nerecunoscator voua deoarece m-ati scutit de niste cheltuieli(pompa de benzina spre exemplu + diy schimbare filtru aer,ulei).

Va multumesc pt sfaturi, pareri si rautati.

Va tin la curent(daca mai sunteti curiosi) :))

Link to comment
Share on other sites

nu o lua in nume personal, incercam doar sa te ajutam...

daca alegi sa mergi la bucuresti sa stii ca se rezolva in 3 ore, deci salvezi cazare daca crezi ca poti conduce inapoi in aceeasi zi (eu asa am facut).

referitor la brate, cauta un pic ceva ok din toate punctele de vedere, gen, lemforder sau meyle hd sau oe, un brat costa 450-550 lei deci setul 900-1100 lei (aduna la astea un set de bucse bascula care is 300-350 lei setul lemforder, se schimba de obicei impreuna cu bratele), daca alegi trw sau atec (900 lei toate bucsaraia si bieletele bratele de pe fata) asta e altceva.

 

tine-ne la curent... speram sa rezolvi pana la urma in zona acolo sa nu fii nevoit sa cheltui alti bani, bafta!

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

intr-adevar 2 brate la e46 sunt intre 800-1000 lei. ~ 800 Meyle , 1000 lei Lemforder. Mai adaugi intre 250-400 lei pentru bucsele bratelor.

Exista si variante mai ieftine, adica firme mai slabe, astea sunt cam de pe la 250 lei in sus bucata dar garantat vor pica in 10-15.000km. discutie inchisa. Zi Doamne fereste sa fi nevoit sa le schimbi sau daca va fi cazul poti opta pentru dezmembrari sau schimbarea pivotilor.

 

pretul pietei sa stii ca nu era cu mult peste cei 2500 cat ai dat pe ea.

 

mai departe, daca nu iti consuma f mult ulei pe joja stai linistit si nu ii schimba simeringurile. adica nu pari genul de om care sa te dea banii afara in casa sa te apuci sa faci reparatii preventive. de altfel de aia ti-ai luat si o masina ieftina cum este e46. merge si asa.

posesorii de e46 se impart in 2 categorii:

- pasionati unde vezi masini fara niciun defect si care intr-adevar investesc sume de ordinul miilor de euro foarte usor. (10-20% din totalul posesorilor :)) )

- oameni care se folosesc de masina si accepta uzura la anumite componente. nu este o masina noua! si nu veniti cu sf-uri ca trebuia sa ia opel sau golf sau nu stiu ce, ca si la alea tot la fel ar fi stat situatia!. ca erau tot cam la fel de vechi ca un e46 si ca sa o tii impecabila banii tot se duceau imediat.

 

mai rau e de oameni din a2a categorie, care nu isi intretin masinile ca la carte dar care se cred mari pasionati :))

 

asadar sfatul meu este sa mergi asa cu masina, nu pare sa aiba nicio problema (tii sub observatie consumul de ulei) si aia e. cand se strica o repari sau o vinzi. nu e nicio rusine sa ai o masina veche care sa NU fie impecabila ci sa mai aiba anumite defecte legate de uzura, vechime perfect normale pana la urma...

Edited by CosminE46
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte realist.

E logic ca nu mi-am dorit si nu imi doresc perfectiune de la o masina din 2004.Totusi nu fac parte din categoria a 2a 100%(adica nu imi place si nu stau linistit cu ideea ca am martorul ala de check) - aud in stanga si in dreapta pe unii:"eu am mers 2 ani cu ala si n-are nici pe dracu", dar nici nu fac parte din cei 10-20%(pasionati).

Singurul lucru pe care l-am dorit de la masina asta a fost : confort+sa nu-mi fie rusine cu ea cat de cat.(la un drum mai lung) - defapt ca sa fiu sincer aveam nevoie de o masina comoda pentru 2 drumuri/an pana in Austria si in rest doar de plimbareala prin oras si cam atat.(de aceea am cautat sa aiba si tempomat ineaparat) - Fiesta nu putea sa-mi ofere treburile astea.

Referitor la costurile de intretinere...la Opel sunt ceva mai ieftine ce e drept, dar sa nu aducem in discutie Ford,Vw sau Renault ca e jale.

 

Revenind la subiect...am in plan zilele urmatoare sa o pun pe un test ca nu am apucat si ramane sa controlez uleiul de pe joja :))

 

O seara faina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.