Jump to content

Regenerare filtru particule


Recommended Posts

1586542362[/url]' post='2516641']

Chiar nu exista nicio metoda sa-ti dai seama cand isi face regenerare DPF-ul la BMW?

 

Start/stop nu mai opreste motorul la semafor,toba grohaie un pic mai tare,motorul se tureaza mai greu.Scrie si in manual de fapt.

 

Pentru oras,benzina sau electric este ideal rolleyes.gif

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Start/stop nu mai opreste motorul la semafor,toba grohaie un pic mai tare,motorul se tureaza mai greu.Scrie si in manual de fapt.

 

Pentru oras,benzina sau electric este ideal rolleyes.gif

 

Nu! Start stop la mine functioneaza si in regenerare la F30 :( ! Nu pot sa ies afara sa ascul toba inainte sa ma dau jos din masina; daca nu o dau, pana la urma cred ca il voi anula.

 

@bimmer - Da, la Audi in momentul in care filtrul intra in regenerare turatia creste la ralanti la 1.000 rpm, consumul de la 0,7 l/h la 1.3, start-stop nu mai functioneaza, etc. E imposibil sa nu-ti dai seama. Atentie, la regenerare masina NU trebuie sa fie in niciun parametru; inclusiv la semafor sau pe loc regenerarea poate incepe, curata filtrul si se termina.

 

Bafta!

Edited by Alexxx
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu! Start stop la mine functioneaza si in regenerare la F30

 

 

De unde stii cand se face regenerarea, ca parca in post-ul de mai sus spuneai ca nu ai de unde sa-ti dai seama?

 

Mi se pare absurd sa schimbi masina sau sa scoti filtrul de particule doar pentru ca ai impresia ca ar fi trebuit sa functioneze altfel, bazat pe experienta cu alta marca. Am avut niste ani in care am mers 95% in oras cu E90-ul, n-am avut nicio problema cu filtrul de particule si nici nu m-a preocupat vreodata sa vad cand isi face regenerarile. Daca chiar esti ingrijorat de asta, poti sa-ti iei Carly si sa te uiti o data pe luna daca ai vreo eroare.

 

Decizia de a nu arata nicaieri ca se face regenerarea mi se pare de bun simt. Atata vreme cat sistemul functioneaza in orice conditii (vezi mai jos), si masina e condusa de oameni care in majoritate nu stiu ce e aia o regenerare de dpf si nici nu-i intereseaza, informatia n-ar ajuta la nimic. Si uite si ce zice documentatia tehnica despre asta:

 

"There are two kinds of regeneration:

 

Continuous regeneration:

 

This form of regeneration takes place during normal driving. At exhaust-gas temperatures of between 280-350°C, continuous regeneration takes place in the form of a slow oxidation process. The soot particles cannot be incinerated until the exhaust gases reach the required temperature.

 

Periodic regeneration:

 

Periodic regeneration is performed automatically by the DDE after no later than 1000 km (600 miles). On vehicles with many short-distance drives, periodic regeneration already starts taking place after just 400 - 800 km (250 - 500 miles).

 

For regeneration, the intake air is reduced by the throttle valve. One or two post-injections are performed. This increases the exhaust-gas temperature to about 600 °C. The soot is incinerated with the residual oxygen.

 

The periodic regeneration is performed at all speeds. The most efficient method is regeneration at a constant speed in excess of 60 km/h (38 mph) over a period of 20-30 minutes."

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/particulate-filter-system/EZjPC6cq

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu exista nicio metoda sa-ti dai seama cand isi face regenerare DPF-ul la BMW? La toate marcile exista niste semne - turatie motor, presiune in turbina (daca exista afisaj), etc. Sa stii SA NU OPRESTI MOTORUL! La F30 -ul pe care l-am luat de putin timp, de 2 ori pana acum dupa ce am oprit motorul a pornit ventilatorul la turatie maxima, semn ca am intrerupt in timpul regerarii! Pentru ca nu mi-am dat seama!!!

Daca nu reusesc sa identific o metoda, o voi pune la vanzare si revin la Audi. Mi se pare penibil din partea BMW; cred ca special au facut, ca sa se strice motoare/turbine si sa faca bani pe zona de vanzari piese...

 

Se simte la pedala atunci cand intra DPF-ul in regenerare, cel putin la E90.

Sa anulezi DPF-ul de pe masina este o idiotenie pur romaneasca, piesa aia pusa acolo are un scop foarte important

Daca opresti motorul in timpul regenerarii nu e nicio problema, isi reia regenerarea la urmatoarea pornire

Pune tester-ul pe ea si monitorizeaza regenerarile, poate nu si-a facut deloc deaia nici nu ai simtit, iar faza cu ventilatorul nu e obligatoriu sa fie din cauza regenerarii..

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nu te avertizeaza in niciun fel ca se face regenerarea , poate daca esti foarte experimentat sa observi un mers mai "constant" al motorului ,deoarece in timpul regenerarii EGR este inchis complet si turbina e pusa pe 60% .

In schimb ,nu e problema ca opresti motorul in timpul regenerarii . Cand pornesti iar la drum ,porneste si regenerarea ,imediat ce sunt intrunite conditiile (temperatura motor peste 60° , acceleratia calcata ,peste 10 l carburant ,viteza NU CONTEAZA).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu știu de unde va luați informațiile, parca ați luat cursuri despre dpf si ați invatat totul pe dos.

 

Daca se opreste motorul in timpul regenerĂŁrii exista niste riscuri deoarece asta ĂŽnseamnĂŁ o regenerare eșuatĂŁ:

 

-diluarea uleiului prin scurgerea motorinei in baia de ulei

-distrugerea fagului interior al filtrului

-riscul ca la multe regenerĂŁri eșuate sa se ĂŽnfunde filtrul destul de mult si de acolo cred ca stiti ce as intampla

 

Pe lângĂŁ condițiile spuse mai sus, mai trebuie specificat ca regenerarea se face in alte 2 condiții, in treapta 3 la 50-60 km/h constant, doar constant, aprox 15 km sunt de ajuns daca viața dpf ului este buna. Sau in treapt 5 la 90-100 km/h, daca ați fi fĂŁcut vreo regenerare in mers cu ista pe mașina ați fi stiut asta.

 

Deci daca cumva stiti când se face regenerare ( de obicei la Bmw nu se simte, nu se vede) ĂŽncercați sa nu opriți autoturismul.

 

Diluarea uleiului se face tot prin regenerĂŁri reușite sau nereușite, ĂŽnsĂŁ o regenerare nereușitĂŁ dilueazĂŁ si mai mult uleiul si afecteazĂŁ mai mult dpf ul.

 

Decizia producãtorilor de a nu monta un sistem de avertizare la regenerare activa este una idioata Însã bine gânditã din punct de vedere al marketingului.

De exemplu la toate Fordurile acum, producatorul a decis implementarea unei atenționĂŁri care apare sub forma de avertizare pe computerul de bord “ dpf drive to clean” si “ ReGeneration active” sau ceva de genul tocmai pentru a nu mai opri motorul când apare una din aceste atenționĂŁri.

 

Daca dpf nu si a fĂŁcut regenerare si a adunat multĂŁ cenușĂŁ, regenerarea poate porni si când mașina sta pe loc si atunci când mergi in oras fĂŁrĂŁ sa tii constant vreo viteza, ĂŽnsĂŁ iarĂŁși nu este in regula pentru ca diesel ul ar trebui sa si facĂŁ regenerare când ĂŽndeplinește condițiile spuse mai sus, faptul ca noi mergem 2000-5000 km etc cu diesel doar in oras fĂŁrĂŁ sa mai facem si un 20 km de “ autostrada” si ne asteptam ca dpf sa si facĂŁ regenerĂŁri cu succes si in condițiile lui iarĂŁși este o greșeala.

 

 

La grupul Vag (audi-vw-Skoda-seat) regenerarea ĂŽntotdeauna a fost simțitĂŁ mult mai bine (turația motorului, zgomotul evacuĂŁrii, inclusiv fum alb-negru pe evacuare in timpul regenerĂŁrii).

 

La Bmw pot sa zic ca in momentul regenerĂŁrii daca cumva o surprinzi, pe toba iese un aer fierbinte, arde mult mai rĂŁu ca de obicei ai este un miros ĂŽnțepĂŁtor puternic simțit mai ales intr un mediu ĂŽnchis.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Foarte corect! Numai profesori p-aici! Auzi, nu-i problema daca se opreste motorul! Pai d-aia sunt service-urile pline. E bine sa fii ignorant, pana cand scoti din buzunar cateva mii de EUR.Tot ce a scris WIN60 mai sus e corect, mai putin faza cu treptele si viteza constanta. Mainile isi fac regenerarea INCLUSIV la ralanti! Restul sunt legende urbane. De foarte multe ori am oprit in parcarea subterana si dupa ce m-am invartit minute intregi sa gasesc un loc, fix atunci cand am parcat a inceput regenerarea; uneori am iesit si m-am invartit 15 minute in jurul mall-ului pana cand s-a terminat, alte ori am lasat motorul pornit, mi-am aprins o tigara mai incolo si pana cand am terminat-o s-a oprit si regenerarea (foarte rar, ca nu e voie sa stationezi cu motorul pornit in parcari).

E ca atunci cand tie iti vine sa te pisi: Daca e momentul, cauti toaleta, te duci la toaleta si faci, civilizat. DAR daca mergi inca 3 ore pe camp, nu gasesti nicio toaleta si simti ca iti explodeaza vezica o scoti si te pisi pe unde apuci. FIX asa e si cu regenerarea - sunt niste conditii care pot duce la regenerare (partial e corect ce spune WIN60), DAR daca niciodata nu sunt indeplinite conditiile respective (ex: drumuri scurte cu motorul rece de 2-3 KM dus-intros zilnic) iar senzorii de presiune dau semnal ca incarcarea cu funingine a depasit un anumit prag, se regenereaza INDIFERENT de conditii.

 

iar pentru mgi - mi-am dat seama pentru ca aveam start-stop on, am ajuns in parcare, a crezut ca stationez si a oprit motorul, dar eu pentru ca am ajuns am apasat pe start engine stop ca sa iau contactul si m-am dat jos din masina. Atunci, ventilatorul a pornit pe turatie maxima si a ramas asa 5 minute; concluzie: Am intrerupt regenerarea, iar procesul NU a tinut cont de start stop.

 

Ma opresc aici - am avut 5 marci diferite cu DPF; la toate existau martori - stiu foarte bine ce vorbesc. Cei care isi dau cu parerea aiurea, polueaza forumul!

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu știu de unde va luați informațiile, parca ați luat cursuri despre dpf si ați invatat totul pe dos.

 

Nu-i frumos sa zici ca altii nu stiu iar tu stii atat de multe...

Nu stiu in schimb ce curs ai facut tu dar poti sa sustii ceea ce ai spus cu o sursa veridica??

Ca mgi, ... ;)

 

Pe de alta parte, la cate filtre le-a crapat fagurele (statistic) pentru ca regenerarea nu a fost terminata??

 

Sa nu ma intelegi gresit. Aproape tot ce ai sustinut este valid, valabil!

Asta e parerea mea. Si o respect.

Simt ca imi calci pe urme. ;) Iti urci pe altii in cap.

 

Poluam forumul, cat putem de echilibrat.

Alexxx e in regula, ne spunem parerea, nu dam cu parul. :drinks:

 

Adevarul e ca la Audi (vw) se pare ca stau lucrurile mai bine din punctul asta de vedere.. restul (diesel-gate!)? Dar asta nu face parte din topic, nu-i asa..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Habar nu ai ce scoti pe gura si din pacate formulezi atat de frumos incat niste creduli te pot crede pe cuvant.

 

In primul rand nu are importanta daca mergi numai in oras sau autostrada, dpf-ul isi face regenerarea oricum si oriunde. Tin sa va reamintesc ca bmw face masini nu trotinete. Intradevar contextul ideal pentru o regenerare este pe autostrada, la un mers constant insa nu este ceva obligatoriu. Dpf-urile de la bmw sunt dintre cele mai bune si rezistente dpf-uri existente pe piata. Pentru o regenerare a dpf-ului sunt suficiente 15-20 de minute de mers (indiferent ca e oras sau autostrada) acesta isi face regenerarea cu succes, diferenta este doar intervalul de regenerari, spre exemplu la mers pe autostrada isi face regenerarea mai rar decat daca mergi in oras, pentru ca in oras mai adaugi si acele multe ore in care motorul stationeaza pe loc si permite umplerea filtrului cu particule.

 

In al 2 lea rand la regenerare se simte o scadere de putere pt 15-20 de minute, la a mea asa este, daca voi nu sunteti in stare sa va simtiti masinile nu mai dati sfaturi anapoda. Sau cel mai probabil aveti masinile praf si indiferent ca isi face sau nu regenerarea oricum aveti scadere de putere la ele.

 

Am avut un e90 fl care la 270k km i-a aparut martorul dpf in bord, am pus testerul pe ea si am vazut ca nu mai facea regenerare de 2000km, am sters eroarea si i-am facut regenerare fortata cu testerul in brate pe autostrada iar de atunci am tot monitorizat regenerarile si erau facute cu succes, si acum actualul proprietar se bucura de ea la 300k+ km cu dpf din fabrica.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 - Da, inteleg - asa eram si eu cand eram de varsta voastra. Acum sunt mai batran! Conduc de atati ani cat au de viata majoritatea care "opnieaza" p-aici si conduc masini diesel cu DPF de foarte multi ani!

Cat despre diesel gate, Audi nu sta mai bine doar la asta ci la TOT cand vine vorba de diesel. E la ani lumina de BMW. Noroc ca nu mai trebuie sa recupereze (BMW) pentru ca trecem la electrice!

 

@BMWlido - asta am zis si eu, dar cu restul are dreptate. Oricum e mult mai aproape de adevar in comparatie cu majoritatea care abereaza p-aici...

Edited by Alexxx
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

iar pentru mgi - mi-am dat seama pentru ca aveam start-stop on, am ajuns in parcare, a crezut ca stationez si a oprit motorul, dar eu pentru ca am ajuns am apasat pe start engine stop ca sa iau contactul si m-am dat jos din masina. Atunci, ventilatorul a pornit pe turatie maxima si a ramas asa 5 minute; concluzie: Am intrerupt regenerarea, iar procesul NU a tinut cont de start stop.

 

Ma opresc aici - am avut 5 marci diferite cu DPF; la toate existau martori - stiu foarte bine ce vorbesc. Cei care isi dau cu parerea aiurea, polueaza forumul!

 

Din nou, iti bazezi concluziile pe date incomplete si pe niste experiente cu alte marci. Exista mai multe tipuri de tehnologii de DPF (ca sa nu mai spun de generatii), cu caracteristici si cicluri de viata diferite. Deci ce ai observat la o marca nu e neaparat relevant pentru alta marca.

 

Iar motive pentru care ventilatorul a pornit dupa ce ai oprit masina pot fi mai multe: racirea componentelor pentru a evita un 'heat soak' (nu imi vine acum traducerea in romana), o defectiune la circuitul de racire (radiator, pompa de apa, senzori), o defectiune a ventilatorului sau un bug in softul de management. Deci in niciun caz nu poti sa tragi concluzia ca se facea regenerare de dpf doar pe baza modului in care mergea ventilatorul.

Link to comment
Share on other sites

Din experiența si din cursurile făcute știu despre Dpf, am făcut de atâtea ori regenerare forțată cu ista, iar condițiile erau clar scrise acolo(referitor la treptele si viteza, precum si cat ar trebui sa mergi).

 

La Dacia-Renault același lucru ne-au explicat da diluarea vieții, la Ford se pare ca problema e mai amplă, dar rezolvată si anume pentru cine știe despre problema cunoscuta cu “oil change required” unde unii clienti vin si fac in garanție înlocuirea uleiului din 3.000 in 3.000 sau din 5.000 in 5.000, iar service ul lor ar trebui sa se facă la 2 ani /30.000 km.

 

 

Am primit tot felul de documentații si informări pentru a informa clienții la rândul nostru mai bine si sa înțeleagă ca nu e vina producătorului ca s a gandit sa pună un senzor care sa măsoare calitatea uleiului ( in funcție de parametrii citiți) si acest senzor sa de a mesaj ca trebuie înlocuit uleiul când crede el ca este diluat prea mult.

 

Am avut si vw, știu cum își făcea regenerarile si ce simptome avea.

 

Am tot vorbit de regenerări de succes făcute in condițiile care ar trebui sa se facă regenerarea, o regenerare făcută ca la carte nu se compara cu una făcută când sta mașina pe loc pornita. Nu ajunge temperatura niciodată la Bmw la 600+ grade când sta mașina pe loc la relanti.

 

După o regenerare de aia pe loc va fi nevoie după 200 km de alta regenerare ( pentru ca o cere mașina) , adică mai repede decât ar trebui, adică se va dilua uleiul mai repede decât at trebui.

 

Bimmer nu mi pun in cap pe nimeni, eu când greșesc imi cer scuze si recunosc, dar când i vad pe unii ca se dau profesori in dpf si ei scriu pe forum ca e perfect in regula daca opresti motorul in timpul regenerării ca aia e, o ia da la capăt :)), nu pot sa ma abțin.

 

 

Treaba cu ventilatorul poate sa fie sau poate sa nu fie de la regenerare, de când am E60 de 4 ani, o singura data l am prins când mergea termocupla, in rest niciodată. Daca pornește, mai degrabă pornește vara la 40 grade cu clima pornita si eventual in regenerare..

 

 

Bimmer, rar se intampla, însă sa intampla, daca vei suna la cei care curata filtre particule o sa vezi de fapt cat de mult se duc din acest motiv. Un filtru blocat de cele mai multe ori este din cauza fagurelui care s a topit si s a rupt in interior blocând evacuare gazelor, atunci nu se Mai poate curata, trebuie înlocuit. Un filtru cu cat este mai încărcat cu atâta de multă motorina se va injecta pentru a ajuta la creșterea temperaturii, toată motorina aia se duce in baia de ulei.

 

Apropo inca o data, regenerarea nu consta in turatie de 3000-4000 rpm cum probabil spun majoritatea, consta in menținerea unei viteze constante si ma repet, conform ista in treapta 3 sau 5 la 60-100 km/h unde turația va fi aprox 2300 rpm.

 

 

Exprimarea de jos a colegului se vede Cata frustrare poate sa conțină, el simte ca scade puterea la mașina si daca noi nu simțim înseamnă ca avem masinile praf:)), nu, daca cumva scade puterea la mașina, nicidecum nu este simțită, nu cred ca simte nimeni ca i scade puterea la mașina cu 5% ( daca sunt si aia), niciunde din câte știu eu nu scrie acest lucru si anume, scăderea puterii masinii.

 

““In al 2 lea rand la regenerare se simte o scadere de putere pt 15-20 de minute, la a mea asa este, daca voi nu sunteti in stare sa va simtiti masinile nu mai dati sfaturi anapoda. Sau cel mai probabil aveti masinile praf si indiferent ca isi face sau nu regenerarea oricum aveti scadere de putere la ele.””

Link to comment
Share on other sites

Din nou, iti bazezi concluziile pe date incomplete si pe niste experiente cu alte marci. Exista mai multe tipuri de tehnologii de DPF (ca sa nu mai spun de generatii), cu caracteristici si cicluri de viata diferite. Deci ce ai observat la o marca nu e neaparat relevant pentru alta marca.

 

Iar motive pentru care ventilatorul a pornit dupa ce ai oprit masina pot fi mai multe: racirea componentelor pentru a evita un 'heat soak' (nu imi vine acum traducerea in romana), o defectiune la circuitul de racire (radiator, pompa de apa, senzori), o defectiune a ventilatorului sau un bug in softul de management. Deci in niciun caz nu poti sa tragi concluzia ca se facea regenerare de dpf doar pe baza modului in care mergea ventilatorul.

 

Nu are ce heat soak sa previna cand afara erau 15 grade si ma intorceam dupa un drum de 4 KM; am deja 1000 km cu masina si nu am mai avut astfel de episoade, deci nu are cum sa fie un bug/defectiune, etc. Am intrebat un mecanic BMW (Brandex de la Zebra Motorsport) si a confirmat ca ce am experimentat atunci a fost intreruperea regenerarii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Am primit tot felul de documentații si informĂŁri pentru a informa clienții la rândul nostru mai bine si sa ĂŽnțeleagĂŁ ca nu e vina producĂŁtorului ca s a gandit sa punĂŁ un senzor care sa mĂŁsoare calitatea uleiului ( in funcție de parametrii citiți) si acest senzor sa de a mesaj ca trebuie ĂŽnlocuit uleiul când crede el ca este diluat prea mult.

 

 

 

Eu nu inteleg cum se dilueaza uleiul cu motorina injectata in DPF, adica pe evacuare ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg cum se dilueaza uleiul cu motorina injectata in DPF, adica pe evacuare ?

(@WIN60, ai dreptate 100%. Nu am vrut sa te intreb in prima postare de ce ai zis ca trebuie sa fie in treapta 3-a sau chiar treapta a 4-a, pentru ca ai revenit tu cu raspunsul stiut si de mine, in cazul regenerarii fortate, filtru colmatat, bla, bla. Corect.

Evident ca aceea este o conditie pentru o situatie exceptionala sau rara, dar se poate generaliza si spune in acelasi timp ca filtru asa se regereaza pasiv mai bine, aproape de o conditia ideala de condus un diesel..)

 

rikmh, motorina ajunge in ulei pentru ca aceasta in momentul in care regenerea a pornit, a fost decisa, motorina este injectata in exces ca aceasta SA AJUNGA NEARSA sau arzand in flitru unde sa dea foc noxelor adunate.

 

Si dupa cum nu e greu sa iti imaginezi motorina in exces ajunge si in baia de ulei, datorita presiunii de sute de bari care este creata permanent/ciclic in cilindri aceasta isi face drum pe pereti in jos.

 

 

In conditii normale la diesel, motorina este injectata in functie de putere solicitata; la regenerare intra intr-un mic haos, sau iad, daca vrei..

 

De aceea un alt motiv pentru care regenerarea NU se intampla este pentru ca nu sunt un minim necesar de litri in rezervor..

 

@Alexxx e trist ca ne parasesti pe o convingere atat de "subtire".

Poate e mai bine sa treci pe benzina daca faci drumuri scurte..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 - Da, inteleg - asa eram si eu cand eram de varsta voastra. Acum sunt mai batran! Conduc de atati ani cat au de viata majoritatea care "opnieaza" p-aici si conduc masini diesel cu DPF de foarte multi ani!

Cat despre diesel gate, Audi nu sta mai bine doar la asta ci la TOT cand vine vorba de diesel. E la ani lumina de BMW. Noroc ca nu mai trebuie sa recupereze (BMW) pentru ca trecem la electrice!

 

@BMWlido - asta am zis si eu, dar cu restul are dreptate. Oricum e mult mai aproape de adevar in comparatie cu majoritatea care abereaza p-aici...

 

Tu nu dadeai lectii despre sisteme audio si difuzoare pe alt thread, si erai si acolo atotcunoscator?

Nu mai bine iti iei ce vrei/faci ce vrei/stai de sase pe langa masina, decat sa iti versi frustrarile si cunostintele peste tot pe aici?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are ce heat soak sa previna cand afara erau 15 grade si ma intorceam dupa un drum de 4 KM; am deja 1000 km cu masina si nu am mai avut astfel de episoade, deci nu are cum sa fie un bug/defectiune, etc. Am intrebat un mecanic BMW (Brandex de la Zebra Motorsport) si a confirmat ca ce am experimentat atunci a fost intreruperea regenerarii.

 

Fara o diagnoza e greu sa-ti dai seama exact, dupa cum si eu pot doar sa imi dau cu parerea despre cauze posibile. Daca cei 4km i-ai facut in trafic bara la bara, e posibil sa se fi incins motorul. Heat soak nu e cauzat neaparat de temperatura exterioara, ci de piesele din motor care brusc nu mai au racire. De-asta de exemplu si Solenza pe care am avut-o acum multi ani (si care era benzina aspirat) mai pornea ventilatorul dupa ce o opream. La E90 320d insa nu a facut niciodata asa ceva, si am facut peste 150k km cu el, in tot felul de conditii. Pe de alta parte, e posibil sa fi fost si regenerare - dar din nou, nu ai cum sa fii 100% sigur.

 

 

 

rikmh, motorina ajunge in ulei pentru ca aceasta in momentul in care regenerea a pornit, a fost decisa, motorina este injectata in exces ca aceasta SA AJUNGA NEARSA sau arzand in flitru unde sa dea foc noxelor adunate.

 

Si dupa cum nu e greu sa iti imaginezi motorina in exces ajunge si in baia de ulei, datorita presiunii de sute de bari care este creata permanent/ciclic in cilindri aceasta isi face drum pe pereti in jos.

 

De fapt, e injectata dupa ciclul de ardere, ca sa se evapore si sa ajunga cu aerul evacuat in dpf. Problema e ca nu se evapora toata, ci mai ramane pe peretii cilindrului si incet-incet contamineaza uleiul. Cat de mult, depinde de tolerantele si de uzura fiecarui motor. De-aia banuiesc ca la Ford e o problema mai mare decat la BMW. Oricum, mai toata lumea face schimbul de ulei la 10k la BMW, deci cred ca in conditiile astea nu e un pericol foarte mare.

 

Edit: post-injectia se face doar in etapele de regenerare activa/ periodica, nu in cea continua.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

O mica completare fata de ce am citit in unele comentarii: BMW nu face regenerare la ralanti . Cel putin la cutie automata ,dar nu vad de ce sa fie altfel la cutie manuala .

Nu doar ca nu face regenerare la ralanti ,o intrerupe chiar si atunci cand te deplasezi si calci frana sau decelerezi .

Cand spun "intrerupe" ,nu ma refer la faptul ca o anuleaza , ma refer la faptul ca temperatura scade brusc de la 600° la 300(de exemplu) .Imediat ce pedala de acceleratie este actionata (dupa franare/decelerare ),temperatura in filtru creste la 600° .

(Temperaturile sunt pentru exemplificare,ele fluctueaza ,nu sunt exacte).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O mica completare fata de ce am citit in unele comentarii: BMW nu face regenerare la ralanti . Cel putin la cutie automata ,dar nu vad de ce sa fie altfel la cutie manuala .

Nu doar ca nu face regenerare la ralanti ,o intrerupe chiar si atunci cand te deplasezi si calci frana sau decelerezi .

Cand spun "intrerupe" ,nu ma refer la faptul ca o anuleaza , ma refer la faptul ca temperatura scade brusc de la 600° la 300(de exemplu) .Imediat ce pedala de acceleratie este actionata (dupa franare/decelerare ),temperatura in filtru creste la 600° .

(Temperaturile sunt pentru exemplificare,ele fluctueaza ,nu sunt exacte).

 

Dar care este motivul? De ce ceilalti producatori au ales sa permita asta si BMW nu?

 

Ms!

Link to comment
Share on other sites

O posibila explicatie este ca la relanti se intampla doua lucruri diferit: fluxul de aer prin evacuare este mult redus, iar continutul de oxigen este mai mare. Asta inseamna ca nu se poate raci in mod eficient elementul din catalizator/filtru, si in plus oxidarea e accelerata. Probabil cei de la bmw au decis ca nu e sigur sa faca chestia asta. Dupa cum spuneam, exista mai multe tehnologii si mai multe sisteme de gestiune.

 

Chiar, de curiozitate: la audi sunt masini care ajung la 3-400k km cu dpf-ul original?

Link to comment
Share on other sites

Dar care este motivul? De ce ceilalti producatori au ales sa permita asta si BMW nu?

 

Ms!

Nu stiu motivul ,probabil securitate .

 

 

Chiar, de curiozitate: la audi sunt masini care ajung la 3-400k km cu dpf-ul original?

 

Eu am chiar 470 k ,dpf original,e91 2008 .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.