Jump to content

Creste temperatura BMW E36


Recommended Posts

Salutare tuturor de curand am cumparat un BMW E36 M50B20 S2 Vanos din 1992 de vreo saptamana a tot crescut temperatura peste jumatate de atunci am facut urmatoarele lucruri :

 

Am schimbat Vascul cu unul SH dar in stare buna

 

Am schimbat Pompa de apa cu una aproape noua cea veche era terminata

 

Am facut aerisire corecta

 

Am schimbat electrovalvele de la caldura

 

Dupa toate acestea masina nu a mai fiert deloc deloc nici in mers nici pe loc...pana astazi :( cand am lasat-o la ralanti vreo 3-4 minute si am vazut ca incepe sa urce iar temperatura pana spre pragul Rosu.

 

Cateva mentiuni as avea :

 

In timpul mersului nu creste absolut de loc indiferent cat de agresiv sau incet rulez!

 

Imediat cum stationez si deschid capota am observat ca vascul are viteza destul de mare timp in care temperatura nu urca..dupa 2-3 minute viteza lui scade si incepe si temperatura sa urce

 

Caldura nu baga decat in timpul mersului..foarte bine dar pe loc nu baga..

 

 

Orice sfat este binevenit...Chiulasa? Garnitura de Chiulasa? Vasc? ..Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Ori ai garnitura ciupita de la racirea proasta dinainte de reparatii, sau ai radiatorul infundat. Aerisirea ai facut-o corect? E un anume procedeu. De asemenea, verifica si termostatul. Edited by VeGe
Link to comment
Share on other sites

Salut aerisirea am facut o ca la carte fara graba...

 

Am scos tot lichidul din instalatie si s-a clatit si radiatorul cu otet...

 

Termostatul nu l-am verificat..crezand ca nu este el deoarece..baga caldura in mers..doar pe loc nu..:( mersi mult de sfaturi

Link to comment
Share on other sites

Neaparat inlocuieste Vasco sau monteaza un electroventilator cu senzor de temperatura reglabil. a 2-a problema e ca furtunele + radiatorul din interiorul masinii e putin infundat ori electro-valva nu deschide pana la maxim.Incearca daca poti sa strapezi electrovalva de caldura, adica sa o elimini temporar in timpul testelor.Nu e de preferat piese sh, te port lasa oricand, Vasco de exemplu.
Link to comment
Share on other sites

Neaparat inlocuieste Vasco sau monteaza un electroventilator cu senzor de temperatura reglabil. a 2-a problema e ca furtunele + radiatorul din interiorul masinii e putin infundat ori electro-valva nu deschide pana la maxim.Incearca daca poti sa strapezi electrovalva de caldura, adica sa o elimini temporar in timpul testelor.Nu e de preferat piese sh, te port lasa oricand, Vasco de exemplu.

 

 

Am inteles..ieri am fost la un prieten care are tot un 2.0 s2 si m-am uitat la Vasc la temperatura jumatate vascul are o viteza de cel putin 2-3 ori mai mare ca la mine nu pot atinge cu degetele..iar daca turez putin imediat isi mareste viteza..la minte e mult mai slab plus ca daca o accelerez nu e o diferenta prea mare..

 

Daca spui despre electrovalva de la motor acelea 2..le-am schimbat..tot sh dar baiatul mi-a spus ca sunt ok..acum e riscul..si furtunele din interiorul masinii cam pe unde sse afla ca nu stiu..mersi mult de tot pentru raspuns

Link to comment
Share on other sites

Legat de vasc cumparat second, imi spunea la un moment un mecanic, ca el repara/vindea vascuri: lua unul terminat, il incarca cu nu stiu ce ulei si apoi il considera bun de vandut. Evident ca era o prostie... (pana la un punct pare un lucru in regula, dar el habar nu avea ce ulei sau lichid era in acel vascocuplaj, ce cantitate exacta, etc) Edited by roby_m
Link to comment
Share on other sites

Pf..ce mai este de zis...l-am pus second pentru ca l-am luat de la o cunostinta...acum as vrea sa l schimb cu cel al persoanei pe care am mentionat=o mai sus pentru ca invarte foarte tare..daca nu iau sigur nou..Am mers iar cu masina acum..am lasat-o la ralanti pana cand a inceput sa treaca temperatura peste jumatate apoi am plecat dupa loc cum incep sa-i dau turatii mai mari scade imediat..cum incetinesc iar creste..deci eu zic , ca ar fii Vasco..multumesc sper sa-i dau de cap
Link to comment
Share on other sites

Salut, incearca sa blochezi vasco, doar pentru a face probe, sa vezi daca iti mai sare apa, sa nu bagi bani degeaba, il blochezi sa mearga la viteza motorului. Spor la treaba!

 

 

Salut as face asta dar nu ma pricep..daca mi-ai spune exact ce trebuie..ar fii perfect! mersi

Link to comment
Share on other sites

Vasco nu se intareste neaparat daca acul la temperatura e la jumatate.

 

 

Inteleg..as vrea sa incerc sa vad daca rezolv problema cu unul nou..sau unul bun..dar nu am gasit...deci nu mi ramane decat sa cumpar..poate rezolv...:(

Link to comment
Share on other sites

Nu e scump unul nou, 150-250 lei.

Sau mai poti verifica, in momentul cand acul e intre mijloc si rosu, sau chiar cand ajunge la rosu, vasco trebuie sa se intareasca, din cauza temperaturii excesive.

Link to comment
Share on other sites

Nu e scump unul nou, 150-250 lei.

Sau mai poti verifica, in momentul cand acul e intre mijloc si rosu, sau chiar cand ajunge la rosu, vasco trebuie sa se intareasca, din cauza temperaturii excesive.

 

 

 

Da asa stiam si eu..dar la mine ramane cosntat aproape mereu nu e o diferenta sesizabila..l am comandat nou acum

Link to comment
Share on other sites

La.mine e slab rau indiferent de temperatura...au venit piesele vasco nou pe swag+termostat vernet..nou o sa le schimb si revin cu pareri sper sa nu mai fiarba...o sa i montez si difuzorul care lipseste cel se aer dupa vasco multumewc de sfaturi
Link to comment
Share on other sites

Astazi am schimbat Vascul + Termostatul! Masina nu avea termostat in carcasa..

 

La prima cheie dupa ce a ajuns la 90 grade masina iar a incepus sa urce temperatura..dezamagit..am oprit-o..si un prieten mi-a spus hai sa probam un radiator de-al lui cei drept modelul mic..dar in perfecta stare! l-am probat surprinzator am lasat-o 15-20 minute la relanti+o tura nimic n-a urcat deloc..

 

Am spalat radiatorul meu in cada..a iesit..ceva groznic..mizerie mal pamant..etc...l-am spalat bine l-am montat la loc am pus apa, am facut aerisire..si am testat o vreo ora ba la relanti ba in mers nimic..sta apa perfect..! Acum vad ca a inceput s ami bage caldura si pe loc..ce pot sa zic..chiar nu stiu de la care a fost..ca era vascul ca era radiatorul partial infundat..ca era termostatul lipsa..sau poate toate..In orice caz vreau sa curat si caloriferul de caldura din bord sper sa reusesc ca am inteles ca si el are o oarecare influenta..Multumesc tutuor pentru sfaturi urmeaza montarea difuzorului tot asa am inteles ca ar fii foarte important! numai bine

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Astazi am schimbat Vascul + Termostatul! Masina nu avea termostat in carcasa..

 

La prima cheie dupa ce a ajuns la 90 grade masina iar a incepus sa urce temperatura..dezamagit..am oprit-o..si un prieten mi-a spus hai sa probam un radiator de-al lui cei drept modelul mic..dar in perfecta stare! l-am probat surprinzator am lasat-o 15-20 minute la relanti+o tura nimic n-a urcat deloc..

 

Am spalat radiatorul meu in cada..a iesit..ceva groznic..mizerie mal pamant..etc...l-am spalat bine l-am montat la loc am pus apa, am facut aerisire..si am testat o vreo ora ba la relanti ba in mers nimic..sta apa perfect..! Acum vad ca a inceput s ami bage caldura si pe loc..ce pot sa zic..chiar nu stiu de la care a fost..ca era vascul ca era radiatorul partial infundat..ca era termostatul lipsa..sau poate toate..In orice caz vreau sa curat si caloriferul de caldura din bord sper sa reusesc ca am inteles ca si el are o oarecare influenta..Multumesc tutuor pentru sfaturi urmeaza montarea difuzorului tot asa am inteles ca ar fii foarte important! numai bine

 

Ambele, mai degraba radiatorul, iti spun din experienta, am stat la un coupe-u 1 an de zile cu vascul praf, se invartea dar nu cum trebuie, si nu aveam probleme nici la +40 de grade, lasasem deschis si robinetul de la caldura ,fara ventilatie, si nu urca apa peste 90 de grade nici dac faceam cerculete sau burnout. Imi pare rau ca nu am apucat sa iti spun cum il puteai bloca pe cel vechi dar acum am ajuns acasa, il puteai intepenii cu un surub,un diblu mic infpt intre elice si ax, asta ar fi fost solutia ne-permanenta, iar permanent, se scoate uleiul din el, si se toarna plumb cu aluminiu topit si ramane cuplat permanent, ca la dacie, sau un punct de sudura, trebuia sa scoti bateria inainte si ii dadeai linistit un punct de sudura si daca te plictisesti de el il poti poliza cu un flex cu panza de smirghel si e ca nou. Singurul impediment la un vasc cuplat este zgomotul de elice care va fi permanent, nu e mare dar pe unii ii deranjaza, si iarna se incalzea un pic mai greu motorul, circuitul mic. Pentru remediere cumparai ulei pentru el, si il inlocuiai, il gresai frumos cu putina vaselina, dupa ce il desfaceai si iesea ca nou, am vazut la cineva unul reconditionat de el si mergea super, uleiul la inlocuit cu un ulei de vasc pentru toyota parca.

Link to comment
Share on other sites

Inteleg man...ce sa zic sunt la.inceput..mai.am.de invatat acum e nou vascul sper sa.fie bun..as incerca metoda la cel vechi poate iese..as vrea sa.curat caloriferul de caldura si sa pun difuzorul de aer la vasc..multumesc mult de sfaturi o sa incerc la.cel vechi
Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca doar de la radiator era problema - din moment ce ai pus vasco nou si nu s-a schimbat nimic decat dupa ce ai pus alt radiator.

La relanti, vasco ala oricum se invarte putin din inertie, nu ar avea cum sa se incinga, decat dupa mai mult timp, si caldura excesiva / mers turat.

Cealalta masina a mea merge si in ziua de azi cu vasco slabit (de vreo 2-3 ani), si fara difuzorul de la vasco (pe care l-am dat jos si mi-a fost greu sa-l montez inapoi) i-am montat si electroventilator pentru siguranta, acesta porneste foarte rar, cand e foarte cald afara, aglomeratie, mers bara la bara.

 

Iar la faza cu blocatul - e o solutie temporara, pana iei unul nou. Dupa cel blochezi, o sa vezi cum trage masina, nu cred ca o sa iti placa.

 

Daca ai luat vasco nou, lasa-l pe ala, nu-ti mai complica existenta :)

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca doar de la radiator era problema - din moment ce ai pus vasco nou si nu s-a schimbat nimic decat dupa ce ai pus alt radiator.

La relanti, vasco ala oricum se invarte putin din inertie, nu ar avea cum sa se incinga, decat dupa mai mult timp, si caldura excesiva / mers turat.

Cealalta masina a mea merge si in ziua de azi cu vasco slabit (de vreo 2-3 ani), si fara difuzorul de la vasco (pe care l-am dat jos si mi-a fost greu sa-l montez inapoi) i-am montat si electroventilator pentru siguranta, acesta porneste foarte rar, cand e foarte cald afara, aglomeratie, mers bara la bara.

 

Iar la faza cu blocatul - e o solutie temporara, pana iei unul nou. Dupa cel blochezi, o sa vezi cum trage masina, nu cred ca o sa iti placa.

 

Daca ai luat vasco nou, lasa-l pe ala, nu-ti mai complica existenta :)

 

 

Inteleg..asa am zis si eu ca e posibil din cauza radiatorului...plus ca nu avea nici termostat inauntru..! As vrea sa i fac o curatare a sistemului de racire mai bine dar nu stiu exact cum multumesc pentru sfaturi sper sa fie bine in continuare

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.