Jump to content

Probleme dtc bmw x6


sterec

Recommended Posts

Salut ! Sunt detinatorul unu bmw x6 2008 si de curand mi-am cumparat cauciucuri noi de vara michelin latitude sport 3 pe dimensiunile 315/35/20 si 275/40/20 ... In urma schimbarii anvelopelor in momentul in care ii dau kickdown sau o accelerez mai tare pe denivelari sau pe curbe jmi palpaie dtc timp de 1 secunda 2 si imi taie alimentarea... Lucrul asta se intampla numai pe denivelari sau curbe (santuri de pod pe autostrada) . Pana sa schimb anvelopele nu avea aceasta problema.. Din ce am inteles ar fi de la cauciucuri .. Am fost am pus anvelopele de iarna care sunt pe 19 si nu sr mai aprinde niciun dtc. A mai auzit cineva de problema asta ? Masina are foarte putini km 64k cumparata noua.
Link to comment
Share on other sites

Ma refer la faptul ca cele de vara aluneca foarte putin pe sosea la acceleratii mari sau in curbe,destul cat sa intre in functiune Dtc-ul.Partea proasta e ca sistemul nu isi da seama ca e vara sau iarna, ca afara ploua usor sau ninge cu fulgi mici, sistemul e primitiv si nu poate sti/anticipa.
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Vara nu il ajuta deloc in conditiile pe care le vrea, si eu daca as vrea sa vad ce poate masina si m-as trezi ca imi taie acceleratia, primul lucru pe care l-as taia definitiv ar fi sistemul dtc.Cu el activat devii sofer-leguma pe o masina potenta, esti dependent doar de sistemele de stabilitate ale masinii, atunci unde mai e.placerea de a conduce cu adevarat un BMW? pasiunea si dorinta de a avea o masina deosebita cu sigla BMW?
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Mergi mai incet 500-1000km sa isi intre anvelopele in parametrii. Si eu dupa ce am pus anvelopele noi, primii 5-600km aveam impresia ca masina nu prea are aderenta.

 

Daca tot asa face si dupa ~1000km inseamna ca abordezi prea tare curbele si nu fac fata anvelopele, caz in care trebuie poti incerca Michelin PSS sau sa mergi mai incet.

Edited by Kenbobo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

de acord cu kenbobo. anvelopele noi au nevoie de ceva uzura sa ajunga la parametrii optimi . ptr primii 1000-2000 km , conduci prudent avand in vedere ca aderenta/spatiile de franare vor fi mult mai mari.

DTC activat sau dezactivat depinde conduita fiecaruia.

 

si notiunea de DTC nu o inteleg toti la fel .

 

defapt DTC'ul este dezactivat by default de cum pornesti motorul . ( in acest moment toate sisteme gen ESP , throttle control , etc .. sunt active )

printr-o scurta apasare a DTC , activezi sistemul care permite rotilor sa derapeze controlat ( practic unele parti ale sistemelor de control al tractiunii sunt mult mai permisive dar in continuare controlate de calculator, de aici si confuzia activat/dezativat ) , asta ajutand mult pe zapada / noroi , unde ai nevoie de tractiune la roti . cu o apasare lunga de 3-5 secunde , sistemele de control al traciunii sunt dezactivate total ( de obicei faci asta cand vrei sa faci drifturi sau derapaje )

Edited by nyhctrip
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mergi mai incet 500-1000km sa isi intre anvelopele in parametrii. Si eu dupa ce am pus anvelopele noi, primii 5-600km aveam impresia ca masina nu prea are aderenta.

 

Daca tot asa face si dupa ~1000km inseamna ca abordezi prea tare curbele si nu fac fata anvelopele, caz in care trebuie poti incerca Michelin PSS sau sa mergi mai incet.

 

Cred ca am trecut de 2000 de km cu ele... Chiar nu e vorba ca as conduce prea sportiv... Azi am trecut peste o linie de tramvai cu 10 km la ora am inceput sa accelerez masina in timp ce eram pe lini am trecut intersectia cu vreo 10 m si becul tot palpaia...acceleratia fiind una normala , chiar lina..; aglomeratie coloana. Inainte am avut bridgestone runflat pe masina , echiparea de fabrica, si acum am cumparat michelin dar normale.

Edited by sterec
Link to comment
Share on other sites

rotile noi au o rotatie diferita si posibil si o presiune diferita . trebuie recalibrat DSC'ul , de obicei asta o faci usor resetand tire presure monitor. asta o faci din idrive / nbt . nu stiu anume cum se numeste functia la tine .

 

 

Nu a mers...

Link to comment
Share on other sites

Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca e din cauza cauciucurilor ca ar trebui sa pun runflat pt ca sunt mai tari si au aderenta mai buna... Si sa cumpar bridgestone exact cu ce a venit masina din fabrica echipata ( cica ar fi foarte pretentioasa cu cauciucurile) mie imi este foarte greu sa cred ca am pus michelin normale si asta sa fie problema ... A mai auzit cineva ceva de genu ?
Link to comment
Share on other sites

Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca e din cauza cauciucurilor ca ar trebui sa pun runflat pt ca sunt mai tari si au aderenta mai buna... Si sa cumpar bridgestone exact cu ce a venit masina din fabrica echipata ( cica ar fi foarte pretentioasa cu cauciucurile) mie imi este foarte greu sa cred ca am pus michelin normale si asta sa fie problema ... A mai auzit cineva ceva de genu ?

 

Nu.

 

A mea a venit cu Dunlop de vara si au fost foarte proaste, mai ales pe ud. Am trecut pe Continental si e mult mai bine. Deci logica cu cauciucurile de fabrica nu tine

 

Legat de cauciucuri tari si aderenta mai buna, cred ca e exact invers. Ar trebui sa fie moi ca sa ai aderenta buna...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cauciucurile de vara sunt facute sa fie mai dure din cauza faptului ca ele lucreaza la temperaturi inalte. Fiind mai dure, trebuiesc putin incalzite ca sa-si intre in parametri. Practic anvelopele se inmoaie / dilata..

Cauciucurile de iarna sunt facute mai moi, ele urmand sa ajunga in parametri prin contractare la temp mai joase.

 

In cazul tau, verifica si presiunea in roti, poate e prea mare. Oricum dupa 2000 km probabil vor fi mai ok.

Link to comment
Share on other sites

Cauciucurile de vara sunt facute sa fie mai dure din cauza faptului ca ele lucreaza la temperaturi inalte. Fiind mai dure, trebuiesc putin incalzite ca sa-si intre in parametri. Practic anvelopele se inmoaie / dilata..

Cauciucurile de iarna sunt facute mai moi, ele urmand sa ajunga in parametri prin contractare la temp mai joase.

 

In cazul tau, verifica si presiunea in roti, poate e prea mare. Oricum dupa 2000 km probabil vor fi mai ok.

Am 5.000 km de cand le-am pus la fel fac , cat despre presiune e facuta cum scrie pe stalpul usii

Link to comment
Share on other sites

faci recomnadari doar gandindu-te la tine si cred ca gresesti... , si eu cred ca e geometria trenului de rulare, se reface geometria de cate ori se schimba pneurile, chiar si intre sezoane si mai ales daca sunt diferente mari de uzura intre seturile de pneuri.
Link to comment
Share on other sites

Dezactiveaza dtc-ul si nu te mai chinui sa tot stai cu ochii pe el, vara nu te ajuta cu absolut nimic, ci iti toaca nervii si anvelopele, iarna incearca si te bazeaza pe calitatile tale de sofer nu pe dtc, si nu pe anvelope.

bravo ! super sfat ( sper sa te folosesti doar tu de el ) ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.