Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Cateva intrebari ca nou posesor de e46


Max94

Recommended Posts

Am facut un pas mare saptamana trecuta am sarit de la o benzinara de 1.2 la un e46 - 150 cp 5 trepte si am cateva intrebari/nelamuriri cum ar fii:

 

1.De la 65cp la 150cp sincer ma asteptam sa traga bmw-ul ceva mai tare dar pana in 2500 de ture e cam lenesa si deabia dupa 2500 simt ca ma baga putin in scaun in treapta a 2-a si a 3-a, in a 4-a si a 5-a nu prea se simte diferenta cand sare peste 2500 de ture, parca seatul era mai sprinten.

-Nelamurirea ar fii, ar trebui cumva sa traga mai tare doar ca s-ar putea sa aiba probleme cu turbina ?

 

2.Cam tremura schimbatorul atat in viteza cat si la liber dar nu e un tremurat zgomotos doar asa o mica vibratie la fel si la pedala de ambreiaj cand las piciorul putin pe ea fara sa apas cam tremura.

-Sa fie doar de la vibratiile motorului ? Sau semnaleaza probleme cu volanta/chitul de ambreiaj , care daca ar trebui schimbat as avea 2 optiuni second in jur de 1300-1400 lei sau nou incepand de la 2200 lei si sunt in dilema daca as putea pune second si sa fiu si in siguranta. Aici m-ar interesa sa aflu aproximativ costurile pe manopera *aproximativ stiu ca aici difera de mecanic

-aici ar ma fii o treaba doar ce i-am schimbat placutele de frana si pe fata si pe spate si am descoperit ca trebuie sa ii mai schimb bucsile, bieleta de directie pe partea dreapta si rotula de pe bratul stang ca la 120 daca pun frana imi face volanu basici in palma da si roata are un joc de ma tem sa nu raman cu ea pe drum, pentru astea am deja programare la mecanic peste 2 zile pana atunci evit sa umblu cu ea.

 

3.Cand il pornesc se aude un vajait pentru un sfert de secunda , initial credeam ca e de la curelele de la clima/admisie dar dupa ce le-am schimbat acel vajait inca se aude. Pe langa cel vajait nici nu porneste direct gen parca ar tusi de 2 ori si dupa isi da drumul si din cate am vazut cam asa porneste diesel-ul in general *s-ar putea sa gresesc.

-Daca stie cineva ce ar putea fii ce/unde sa verific.

 

4.O las in panta o ia la vale , daca o las cu rotile drepte bagata in orice viteza se aude un scartait ca si cum s-ar freca o placuta de frana pe disc si dupa vreo 10-15 secunde se duce vreo 2-3cm in spate si tot asa.

-Aici ma tem sa nu scape compresie , lucru de care sincer as vrea sa ma feresc deoarece nu imi trece nimic prin cap cum sau daca se poate face ceva. Daca sunt si alte probleme care manifesta aceste simtome va rog sa imi spuneti.

 

5.Frana de mana nu prinde deloc , am strans piulitele de la frana din interior pana au ajuns suruburile in capat la tubulara dar fara succes.

-Trebuie cumva schimbate accesoriile de la frana de mana deoarece placutele alea din tambur au uzura in jur de 20% ? Din cate am auzit e o problema destul de intalnita la bmw in general.

 

Cam atat cu partile rele acuma sa o mai si laud putin

-Motorul toarce , nu se aud zgomote gen batai fier pe fier

-Rulmentul si flansele de la cardan a zis fostul proprietar ca le-a schimbat de vreo 2 luni , am testat cardanul cu frana de mana trasa si lasat usor din ambreiaj , obv nu a fost mare test ca nu imi prinde frana de mana dar nu am simtit sa tremure spatele.

 

 

Alte detalii

-km 219.000 dar sincer imi este frica sa ii fac o diagnoza deoarece pe carte la seria motorului apare "Nu Exista" deci sunt 2 optiuni ori a fost schimbat motorul ori a polizat seria pe motorul original dar oricum pentru "sanatatea mea" o sa ii fac o diagnoza la reprezentanta eventual sa vad daca pot scoate istoricul masinii.

De ce nu cred ca sunt km reali ?

1. masina e din 2002 si acuma sa fim seriosi e bmw adus de pe Germania deci ar fii o raritate 1 la 1000

2. mansonul de la schimbator e rupt (din cate am citit pe forumurile bmw si pe schitele lor interiorul original e facut sa reziste in jur de 100.000-150.000) acuma aici depinde cat de ingrijita este masina. Ca poate avea si 20.000km si sa fie toata rupta si zgariata la interior.

3. pielea de pe volan e crapata si decolorata doar ca am senzatia ca a fost schimbat volanul deoarece la interior arata impecabil pana si plafonul care e de un gri mai deschis nu are pic de pata pe el.

 

Cam atat stiu/si as dori sa aflu mai multe despre ce am achizitionat, PS nu sunt genul sa ii dau in blana dar nici sa o tin subturata asadar as dori sa imi dati niste sfaturi sa o pot proteja asa cum trebuie gen in oras la aglomeratie cu ce viteza in ce turatie ... etc momentan prin oras ii dau in treapta 1 ca e dezastru traficul pe aici si merg cu ea in 1500-2000 de ture si deabia la 2500 ii dau a 2-a , la seat saracu ii schimbam tot la 3000-3500.

 

Va rog orice sfaturi aveti lasati un comment , am vazut si ceva legat de clapetele de admisie , mecanicul a zis ca sunt inca bune dar pentru siguranta mea o sa imi comand dopuri special facute si o sa le inlocuiesc.

Link to comment
Share on other sites

Cam multe probleme..trebuia sa o studiezi mai mult inainte de cumparare. Cam nimic din ce ai enumerat tu nu e normal,deci se pot remedia problemele dar asta inseamna inca o investitie destul de mare.

 

 

intradevar ar fii trebuit doar ca sunt chestii care le-am sesizat in decurs de o saptamana dupa ce am facut vreo 300km cu masina in momentul in care am testat masina prin oras totul parea ok inafara de cateva defectiuni care le-am vazut si mi-au fost aduse la cunostinta de catre fostul proprietar cum ar fii lipsa curelei de la clima si uzura excesiva a curelei de la admisie(*nu stiu sigur daca e cureaua de la admisie dar ma reler la cea lunga) si faptul ca trebuie schimbate bucsi , bielete si rotule care urmeaza sa fie facute peste 2 zile iar totalul la astea cu tot cu manopera ajung undeva la 900-1000 de lei (inclusiv curelele care m-au costat 190 lei amandoua si placutele 245 lei , nu i-am pus orice placute i-am pus TEXTAR si curele continental)

 

Deci

190 curele

245 placute

50 lei manopera

 

Bieleta + bucsi + rotula sunt undeva la 400 lei si nu stiu sigur manopera

Link to comment
Share on other sites

1. Trebuie sa fie o diferenta clara de performante intre cele 2, nu este obligatoriu sa fie turbina defecta, pot sa apara multe cauze: debitmetru, furtun vacuum turbina spart, EGR infundat ( daca scoate fum), actuator turbina, geometria variabila infundata, sa nu ai un furtun sarit de la intercooler, sa nu ai pierderi de ulei pe la turbina, injectoare care nu lucreaza in parametri, filtru de aer sau motorina infundate etc

2. EU am 320d din 2003 cu 6 trepte, insa schimbatorul vibreaza, dar cred ca este normal, am vazut asta si la un E60 diesel, si la un 118d. Vibratiile nu sunt mari, dar sunt sesizabile.Nu cred ca este o problema asta. Si pedala de ambreiaj tremura putin, insa e normal sa se transmita de la motor, insa depinde cat de mult vibreaza. De preferat este sa cumperi un kit de ambreiaj nou Sachs, Luk, Valeo sau alte marci de prestigiu, sa nu cumperi ceva ieftin ca s-ar putea sa nu fie fiabil in timp. Manopera variaza intre 200 lei si 500 lei, depinde de mecanici, din cate stiu eu.

4. Impinge masina in fata si in spate si vezi daca se aude acel scartait. Este posibil ca o placuta sa atinga de disc, insa daca placutele nu sunt uzate, nu e nici o problema. Vezi sa nu mearga masina greu, sa nu fie infranata. Depinde de panta pe care o lasi in viteza, daca este prea mare si o lasi in treapta a 2-a sau mai mare, e normal sa scape la vale. Chiar si cu prima treapta este posibil sa scape la vale daca panta este mare. Mai bine fa-i un test de compresie.

5. Cand am schimbat sabotii de la frana de mana , am schimbat si discurile de frana pe spate, precum si accesoriile acelea de la frana de mana, arculetele si parghiile ( erau foarte ruginite). Sabotii au fost marca Ferodo, iar discurile, deci tamburii au fost marca ATE. Cu toate astea , frana de mana nu tine prea bine, la ITP mi-au zis ca nu prea este in regula. Mai am de schimbat cablul de frana de mana, daca nici asa nu tine, nu mai am ce sa ii fac. Singura situatie cand tine bine este dupa ce ploua afara sau dupa ce merg cu ea pe drum ud. In momentul acela cred ca intra umezeala la saboti, ruginesc, si apoi tine bine frana de mana, insa numai pana se sterge rugina de pe ei, apoi iar nu mai tine. Am observat ca e o problema generala la E46 frana de mana.

 

Ar mai fi de verificat si senzorul de presiune din spatele galeriei de admisie, si daca ii faci o revizie, schimba si filtrul epurator.

Edited by andrei1991
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Andrei pentru raspunsul detaliat m-am mai linistit cu jocul ala la ambreiaj si schimbator , nu e deranjant dar sesizabil si din cate imi amintesc si la seat imi tremurau si am facut cu el 80.000km pe romaniaca intr-un an si 4 luni, la ambreiaj cand apas cat de putin pedala nu mai vibreaza. Ziceai de fum negru , iam dat scoasa din viteza 4000 de ture si nu a scos nici pic de fum negru , legat de filtre m-am gandit si eu sa ma apuc sa le schimb toate doar sa vad de preturi prima data , mi-am comandat azi si accesoriile pentru frana de mana tot ATE o sa ii schimb si sabotii aia daca tot nu prinde raman cu speranta ca o sa vina cineva cu o rezolvare in final , legat de panta in care am lasat masina era undeva la 45 de grade deci panta destul de abrupta.
Link to comment
Share on other sites

Legat de frana de mana...nu se schimba cablul decat daca este rupt sau ruginit (urmeaza sa se rupa). Frana de mana nu tine din cauza reglajului facut necorespunzator, in conditiile in care componentele sunt in stare buna sau noi.
Link to comment
Share on other sites

Legat de frana de mana...nu se schimba cablul decat daca este rupt sau ruginit (urmeaza sa se rupa). Frana de mana nu tine din cauza reglajului facut necorespunzator, in conditiile in care componentele sunt in stare buna sau noi.

 

am cumparat un set de accesorii noi maine merg sa le pun sa vad daca rezolv ceva insa am acuma probleme ceva mai mari

Link to comment
Share on other sites

Și eu sunt proaspĂŁt posesor de BMW, un e46 318i de 143 de cai. DacĂŁ vrei sĂŁ afli km reali, eu am gĂŁsit pe bmwdecoder.com , au link pentru full service history, plĂŁtești 2 euro și vezi toate vizitele fĂŁcute la dealer. Menționez cĂŁ la mine e vorba de o mașinĂŁ adusĂŁ din Germania, la care am gĂŁsit toate vizitele la dealer de când a fost ĂŽnmatriculatĂŁ pânĂŁ anul trecut.
Link to comment
Share on other sites

Și eu sunt proaspĂŁt posesor de BMW, un e46 318i de 143 de cai. DacĂŁ vrei sĂŁ afli km reali, eu am gĂŁsit pe bmwdecoder.com , au link pentru full service history, plĂŁtești 2 euro și vezi toate vizitele fĂŁcute la dealer. Menționez cĂŁ la mine e vorba de o mașinĂŁ adusĂŁ din Germania, la care am gĂŁsit toate vizitele la dealer de când a fost ĂŽnmatriculatĂŁ pânĂŁ anul trecut.

 

multumesc pentru link , sincer nu sunt prea incantat de ce am primit , pana in 2011 e dat dar masina a fost adusa in tara anul trecut iar pana in 2011 avea 251.000km si acum are 219.000 km ciudat cum merge ceasul asta invers din cate se pare are pe putin dublu ca in 5 ani nu cred ca nu s-a umblat cu ea ... ceva sfaturi ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Andrei pentru raspunsul detaliat m-am mai linistit cu jocul ala la ambreiaj si schimbator , nu e deranjant dar sesizabil si din cate imi amintesc si la seat imi tremurau si am facut cu el 80.000km pe romaniaca intr-un an si 4 luni, la ambreiaj cand apas cat de putin pedala nu mai vibreaza. Ziceai de fum negru , iam dat scoasa din viteza 4000 de ture si nu a scos nici pic de fum negru , legat de filtre m-am gandit si eu sa ma apuc sa le schimb toate doar sa vad de preturi prima data , mi-am comandat azi si accesoriile pentru frana de mana tot ATE o sa ii schimb si sabotii aia daca tot nu prinde raman cu speranta ca o sa vina cineva cu o rezolvare in final , legat de panta in care am lasat masina era undeva la 45 de grade deci panta destul de abrupta.

Cu placere. Legat de panta aia de 45 de grade, sunt unele SUV-uri de pe piata care nu pot urca asemenea pante. O panta de 45 de grade este foarte inclinata, deci ori ai supra apreciat tu inclinarea, ori chiar ai oprit pe o panta de 45 de grade, insa atunci e normal sa plece masina la vale, in orice treapta ai pune-o.

Link to comment
Share on other sites

Cu placere. Legat de panta aia de 45 de grade, sunt unele SUV-uri de pe piata care nu pot urca asemenea pante. O panta de 45 de grade este foarte inclinata, deci ori ai supra apreciat tu inclinarea, ori chiar ai oprit pe o panta de 45 de grade, insa atunci e normal sa plece masina la vale, in orice treapta ai pune-o.

 

posibil sa fii supraapreciat putin dar oricum este o panta destul de mare , acuma aia sa fie ultima problema ce ma ingrijoreaza e faptul ca i-am vazut istoricul si clar km nu sunt reali nu stiu ce sa fac sincer sa ma scap de ea cat mai repede sau sa ii dau o sansa

Link to comment
Share on other sites

Depinde cum a fost intretinuta masina si ce piese s-au schimbat la ea. Nu inseamna ca daca are multi km o sa fie o masina rea. Daca te hotarasti sa o pastrezi, scoate galeria de admisie si verifica clapetele de admisie ( swirl flaps). Trebuie sa fie solide, sa nu joace pe ax, iar niturile trebuie sa fie la locul lor, in caz contrar risti ca motorul sa aspire o clapeta in motor si sa trebuiasca sa schimbi motorul. Este o problema des intalnita la 320 E46 si chiar la modelul 330d. Daca demontezi galeria, schimba si furtunele de vacuum si curata si senzorul de presiune din spatele galeriei de admisie. Pe galerie este si clapeta EGR, verifica sa vezi daca functioneaza si poti sa o cureti de funingine. Du-te la un service bun care are tester de BMW,si fa-i o diagnoza sa vezi in ce stare e turbina, injectoarele, pune-l pe mecanic sa vada ce e cu ambreiajul, sa vada daca bate volanta la oprirea motorului. Apoi te hotarasti daca o vinzi sau mai bagi bani in ea
Link to comment
Share on other sites

Depinde cum a fost intretinuta masina si ce piese s-au schimbat la ea. Nu inseamna ca daca are multi km o sa fie o masina rea. Daca te hotarasti sa o pastrezi, scoate galeria de admisie si verifica clapetele de admisie ( swirl flaps). Trebuie sa fie solide, sa nu joace pe ax, iar niturile trebuie sa fie la locul lor, in caz contrar risti ca motorul sa aspire o clapeta in motor si sa trebuiasca sa schimbi motorul. Este o problema des intalnita la 320 E46 si chiar la modelul 330d. Daca demontezi galeria, schimba si furtunele de vacuum si curata si senzorul de presiune din spatele galeriei de admisie. Pe galerie este si clapeta EGR, verifica sa vezi daca functioneaza si poti sa o cureti de funingine. Du-te la un service bun care are tester de BMW,si fa-i o diagnoza sa vezi in ce stare e turbina, injectoarele, pune-l pe mecanic sa vada ce e cu ambreiajul, sa vada daca bate volanta la oprirea motorului. Apoi te hotarasti daca o vinzi sau mai bagi bani in ea

 

asa o sa si fac , mersi mult , sper sincer sa nu am de cautat alta ca si asta am gasito cu greu si cred ca m-a si facut la bani ca am dat 3600E pe ea

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.