Jump to content

Folie termica si folie fonica


Ollie

Recommended Posts

Nu vreau sa jignesc pe nimeni cerand un sfat si o recomandare in aceasta rubrica "Tuning" in legatura cu ceea ce mi se pare mie a fi mai degraba un topic destinat inngijirii masinii.

Insa, avand in vedere puterea de intelegere, in primul rand si apoi de cumparare a romanilor in ziua de azi... cand un sticker m3, o bara mt2 si niste replici de jante inseamna tuning... consider ca a iti izola termic si fonic masina reprezinta ceva iesit din comun pe aceste meleaguri mioritice... asa ca mi-am permis sa ating acest subiect in aceasta rubrica, cu scuzele de rigoare adresate celor ce s-ar putea simti jigniti.

As dori un sfat in legatura cu:

1. ce anume elemente din compartimentul motor sunt recomandate a fi izolate termic in cazul upgradarii la turbo

2. daca partea dinspre bord compartimentului motor ar putea fi izolata fonic si apoi termic

3. unde as putea gasi asemenea folii sau materiale izolatoare termice si dpdv fonic

4. exista in Bucuresti un atelier specializat in aplicarea acestor protectii termice si fonice?

Multumesc in avans eventualelor raspunsuri si sfaturi pertinente in aceasta privinta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce masina ai?

 

Pt protectie fonica (antifonare), strainii folosesc folie bituminoasa (gen Silent Coat), peste care pun CCF (spuma cu celula inchisa) si apoi MLV (mass loaded vinyl). Toate astea costa, sunt GRELE (MLV are de obicei 5kg/mp). Daca detaliezi mai mult ce vrei sa faci, pot sa te indrum catre niste resurse/magazine.

Protectie termica pt turbo gasesti la Racing Nick, se pune pe dedesuptul capotei deasupra galeriei de evacuare ca sa nu ti-o coaca. Poti sa invelesti si downpipe-ul in banda termica, poate si galeria de evacuare.

 

Eu recomand ca orice ai face, sa faci cu mana ta. Pana acum nu am cunoscut meseriasi care sa se implice 100% si nu sta nimeni sa caute pe net cum desface ultimul surubel/clips fara sa-l rupa. Sunt unele ateliere care presteaza lucrari asa complexe (MB Audiophile Bucuresti, SQ Tinu Timisoara), dar de obicei pt masini ceva mai scumpe :D pe majoritatea ne-ar distruge manopera si sincer nu cred ca e justificata, nu e chirurgie pe cord deschis. Gasesti pe fostul talkaudio.co.uk absolut orice vrei in materie de antifonat/insonorizat masini: https://www.talkstuff.net/ipb/index.php?app=forums.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos pt ajutor.

Am un e46 sedan, 3 litri.

Am trecut prin diverse stadii de nervi, cat pe aci sa-i dau foc sau s-o arunc pe Dambovita.. pana am prins drag de cotet.

Am cochetat cu ideea de a cumpara un m3 intreg si sa fac swapul cu absolut tot ceea ce s-ar fi putut lua de pe m3 insa, nu am gasit la pretul ce mi l-as fi dorit.

Pe langa faptul ca m-a dus masina, cu tot cu pretul de achizitie(4000-4500), in jurul a 20.000 euro(incluzand tepele de rigoare la service-uri) si asta fara sa am cine stie ce imbunatatiri.

Insa, dpdv tehnic am pretentia ca merge mai bine decat una de 3,4 ani vechime. Estetic... sa spunem ca este curata, fara briz brizuri, nu-mi plac lucrurile kitchoase.

A devenit un fel de ambitie bolnava, boala de care probabil sufera multi pe forumul asta :))

 

M-am hotarat sa trec pe turbo, am cumparat deja multe piese principale.

Am zis sa nu fac rabat in privinta calitatii pieselor si a muncii depuse insa, uf, daca stiam ce implica, costuri, cate modificari trebuie facute, plus ca nu stiu daca mai poate fi numita masina de zi cu zi... Sper doar sa fie fiabil proiectul... nu am facut inca un calcul(mi-e frica) insa, aproximativ 7 mii euro cred ca o sa coste.

Asa ca, in momentul in care motorul actual zboara de pe masina, vreau sa izolez termic compartimentul motor.

L-as izola si fonic insa trebuie sa intreb un specialist, ca nu vreau sa aplic izolatia fonica, apoi cea termica si sa vad in cele din urma ca in cativa km ca izolatia fonica se va topi.

Pentru galerie voi folosi banda termoizolanta.

Admisia si carcasa turbinei ma gandesc sa le ceramizez la SRZ, la Mihai. Am luat oricum si husa termica.

Chiar as dori un sfat in privinta evacuarii, care va fi toata din inox. As dori sa o ceramizez sau sa o infasor toata cu banda termoizolanta(ar reduce cumva din zgomot?) insa, acest lucru raportat la costuri si cat ar ajuta tehnic aceasta masura mi-e ca nu ar aduce vre-o imbunatatire.

Momentan, nu am ales inca o turbina, ar putea fi Holset HX35 sau HX40. Am inteles ca ar fi foarte rezistenta si are un raport calitate pret bun.

Aceasta ar fi o lista fara tevaraie, furtune, si alte accesorii:

1. Wastegate TIAL v60-521$

http://www.amazon.com/TiAL-Sport-002676-60mm-Wastegate/dp/B019XFC708/ref=sr_1_18?s=automotive&ie=UTF8&qid=1462824024&sr=1-18&keywords=tial+wastegate

2. Blowoff HKS-202$

http://www.amazon.com/HKS-71008-AK001-Super-Sequential-Valve/dp/B00MM0L10O

3. Pompa benzina Bosch 044 + reductie + prindere-200$

http://www.amazon.com/Bosch-61944-Universal-Inline-Fuel/dp/B003WL73OK/ref=sr_1_sc_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1462825453&sr=1-1-spell&keywords=fuel+pomp+044

4. Garnitura _chiulasa_ Cometic-227$

http://www.amazon.com/Sport-Compact-M50B25-M52B28-Engine/dp/B0036C8SVM/ref=sr_1_fkmr0_3?s=automotive&ie=UTF8&qid=1463300602&sr=1-3-fkmr0&keywords=cometic+gasket+wc+4328

5. Injectoare Siemens DEKA 830cc-300$

http://www.amazon.com/Injector-FI-114992-Impedance-Chrysler-Mitsubishi/dp/B00A7YX5S8/ref=sr_1_2?s=automotive&ie=UTF8&qid=1463380943&sr=1-2&keywords=fuel+injectors+siemens+deka+ev1

6. Prezoane _chiulasa_ ARP-186$

http://www.amazon.com/ARP-2014302-12-Point-Head-Stud/dp/B003XUINJY/ref=sr_1_fkmr0_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1463302141&sr=1-1-fkmr0&keywords=arp++cylinder+head+studs+ARP-201-4302

8. Turbo Blanket-40$

http://www.amazon.com/HM-FC-Titanium-Blanket-Fastener/dp/B01D1857TQ/ref=sr_1_27?s=automotive&ie=UTF8&qid=1463675414&sr=1-27-spons&keywords=turbo+blanket&psc=1

9. Exhaust wrap roll-50$

http://www.amazon.com/HM-FC-Titanium-Exhaust-Wrap/dp/B015OVUAS6/ref=pd_sim_263_2?ie=UTF8&dpID=51BmNnue1YL&dpSrc=sims&preST=_AC_UL160_SR160%2C160_&refRID=1X28B5AJSPYV40KC50QY

10. Radiator ulei-aprox 120$

11. Oil catch can-50$

12. Intercooler-aprox 150$

13. Axe cu came-460$

14. Grup diff m3 e36 aprox 400$

15. Turbina HOLSET – aprox 570$

16. Motor M50-550$

17. Ambreiaj ceramic-200$ de modificat

18. Accesorii turbo: furtune, tevi, protectii caldura, etc.

19. Volan m3 e46 – 150$

20. Upgrade volan-340$

21. Fete usi+spatar bancheta – 90$

22. Scaune m3 ?

 

Ar mai fi apoi de schimbat interiorul si difuzoarele si de aplicat folii fonice pe usi insa asta cu alta ocazie.

Masina nu o fac pt drifturi sau liniute, ci pt sufletul meu.

Deci, cam asta ar fi in mare.

Sfaturi sunt foarte bine venite... ma vor ajuta sa-l stresez si mai mult pe bietul Florin Arsu :))) care ma va ajuta la proiectelul asta. Ma rog... ma "va ajuta" putin mai mult, eu doar ma voi uita.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.