Jump to content

Condens far xenon


Jayson

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Masina mea a stat 2 luni parcata in Germania. Ajuns in Germania acum cateva zile am observat putin condens pe farul din partea stanga. Pornind masina si plimbandu-ma am observat ca nu functioneaza faza scurta pe farul respectiv iar condensul s-a extins pe totul farul. Dorind sa rezolv problema inainte sa ma intorc in tara astazi am fost la BMW pentru a ma lamuri in legatura cu ce se poate face. Ei mi-au spus ca trebuie schimbat tot farul, pretul unui far complet fiind de 660 de euro plus manopera inca 300. Mai devreme am sunat la Bavaria Arad unde mi-au spus ca pretul unui far este de 3454 ron (760 de euro) iar manopera intre 200 si 250 de lei, deci as iesi mai ieftin ca aici in Germania. Totusi, mie mi se pare destul de mult sa platesc 1000 de euro pentru problema aceasta. M-am uitat si pe Ebay sa vad daca nu gasesc cumva un far din dezmembrari. Am gasit pe la 250 de euro destul de multe doar ca cele din zona sunt toate pe partea dreapta (parca e facatura) si unele nu cred ca sunt originale, sunt ceva aftermarket. Din ce au spus cei de la BMW la xenon nu se poate da jos plasticul condensat si de aceea trebuie cumparat alt far complet.

 

Daca cineva a intampinat problema asta si a rezolvat-o sau daca are cineva idei cum as putea rezolva va rog sa le impartasiti. Mai mult, daca poate sa imi recomande cineva un service in Arad, Timisoara sau chiar si in Oradea care sa ma ajute cu aceasta problema.

 

post-74875-0-51853500-1464873868_thumb.jpg

Edited by Jayson
Link to comment
Share on other sites

Daca nu gresesc aceste faruri au un orificiu care asigura eliminarea condensului , asigurate ca nu este opturat , farul se poate deschide, dar nu este chiar asa simplu totusi nu imposibil, sunt sigur ca in România o sa gasesti o solutie.dacs totusi problema persista cauta unul la dezmembrari cred cu 150 ââÂŹ se gasesc .
Link to comment
Share on other sites

Daca nu gresesc aceste faruri au un orificiu care asigura eliminarea condensului , asigurate ca nu este opturat , farul se poate deschide, dar nu este chiar asa simplu totusi nu imposibil, sunt sigur ca in România o sa gasesti o solutie.dacs totusi problema persista cauta unul la dezmembrari cred cu 150 ââÂŹ se gasesc .

 

Am auzit si eu de acel orificiu dar habar nu am unde este. Le-am spus si celor de la BMW de acel orificu dar nu stiu ce au inteles, au dar putin in spatele farului cu un pistol cu aer dar nimic.

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ inainte farur era ok atunci sigur e opturat , imi pare rĂŁu dar nici eu nu stiu unde se aflĂŁ, pot sa iti spun cĂŁ am citit de persoane care l-au fĂŁcut singuri in partea de jos a farului cu un burghiu fin ,eu totusi iti recomand sa astepti pana ajungi in România, intre timp se usucĂŁ cred si te poĂâşi asigura dacĂŁ mai apare. O duci la o spĂŁlĂŁtorie ii pui pe baieti sa puna jetul pe ea si observi ce sĂŁ ĂŽntâmplĂŁ, e posibil sa nu se mai abureascĂŁ Edited by Daniel86
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ inainte farur era ok atunci sigur e opturat , imi pare rĂŁu dar nici eu nu stiu unde se aflĂŁ, pot sa iti spun cĂŁ am citit de persoane care l-au fĂŁcut singuri in partea de jos a farului cu un burghiu fin ,eu totusi iti recomand sa astepti pana ajungi in România, intre timp se usucĂŁ cred si te poĂâşi asigura dacĂŁ mai apare. O duci la o spĂŁlĂŁtorie ii pui pe baieti sa puna jetul pe ea si observi ce sĂŁ ĂŽntâmplĂŁ, e posibil sa nu se mai abureascĂŁ

 

Nu se usuca intre timp, ca problema o am de vinerea trecuta, de o saptamana deci si intr-adevar peste noapte se observa ca mai scade din condens dar dupa ce fac un drum revine la loc. Am vorbit cu un mecanic, am comandat un bec, il inlocuim pe cel ars si demontam farul pentru a incerca sa scapam de condens. Sper sa ne iasa.

 

Am o alta intrebare, cum ma asigur ca becul pe care il cumpar va fi la fel ca cel de pe partea cealalta? Nu as dori sa am diferente majore de nuanta intre cel de pe stanga si cel de pe dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai de 4300k pui la fel in rest nu ai cum sa te asiguri. Xenonul se mai si consuma dupa o anumita perioada. Daca becurile de pe masina ta le ai de mult timp se va vedea o oarecare diferenta (nu cred ca sesizabila foarte tare) intre becul vechi si cel nou. Diferenta nu te gandi ca va fi ca la cele aftermarket care bat spre galben cand se consuma :hyper: ele tind sa bata spre mov....depinde cate ore de functionare au si de tipul becului comandat (original sau balarii la 50 lei) Edited by OctavAndrei
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca ai de 4300k pui la fel in rest nu ai cum sa te asiguri. Xenonul se mai si consuma dupa o anumita perioada. Daca becurile de pe masina ta le ai de mult timp se va vedea o oarecare diferenta (nu cred ca sesizabila foarte tare) intre becul vechi si cel nou. Diferenta nu te gandi ca va fi ca la cele aftermarket care bat spre galben cand se consuma :hyper: ele tind sa bata spre mov....depinde cate ore de functionare au si de tipul becului comandat (original sau balarii la 50 lei)

 

Din cate am vazut multi recomanda Osram si Philips, am gasit pe emag intre 250 si 300 de lei, ar trebui sa fie ok zic eu...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu le-am schimbat pe amandoua cu 500 lei si am pus Phillips de 4300k. Sunt multumit de ele.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Acuma am vorbit cu mecanicul si a comandat de la Philips ceva cu 310 lei bucata, vedem cum o sa fie, daca nu sunt multumit il comand si pe celalalt. Mersi de sfaturi! :)

Link to comment
Share on other sites

Eu unul nu recomand metoda asta. Mi s-au desfacut si mie farurile ca sa pun lupe (aveam far normal, halogen + angel) si dupa se abureau in draci, faceau brobonele de apa in ele. Motiv pentru care le-am vandut si am cumparat originale. Eu nu mai fac in veci prostia asta. Au pus si mastic, am facut de toate. Poate nu a stiut baiatu ala ce sa faca dar m-am lecuit.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eu unul nu recomand metoda asta. Mi s-au desfacut si mie farurile ca sa pun lupe (aveam far normal, halogen + angel) si dupa se abureau in draci, faceau brobonele de apa in ele. Motiv pentru care le-am vandut si am cumparat originale. Eu nu mai fac in veci prostia asta. Au pus si mastic, am facut de toate. Poate nu a stiut baiatu ala ce sa faca dar m-am lecuit.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pai este acesta metodĂŁ si mai este aceea de bagat in cuptor , dar daca nu sti la cate grade si pentru cat timp risti sa il coci la propriu farul,alta soluĂâşie nu are daca vrea sa il deschidĂŁ.Eu cunosc deja trei bĂŁieĂâşi care l-au desfĂŁcut plus o firmĂŁ aici in Italia care se ocupĂŁ numai de custumizat faruri si nimeni nu au acuzat acest lucru (aburire )

Link to comment
Share on other sites

Eu am desfacut sapt trecuta un far de e46 fl capsulat, deoarece se rupsese o clema din el, si imi batea 1m in fata. Il dai jos de pe masina, scoti becuri, balasturi de pe el si ce suruburi are. Preincalzesti cuptorul la 100-120 grade, cand a ajuns la temperatura bagi farul, il lasi 12 min, dupa care il scoti cu grija pt ca frige, si incepi din colt usor sa il desfaci. Este f simplu simplu deoarece masticul acela se inmoaie. Dupa ce termini montezi sticla la loc, il bagi iar la cuptor 10-12 min si cand il scoti presezi inapoi sticla bine sa fii sigur ca etanseaza. Am deja 1 sapt de cand am facut operatiunea, am spalat masina intre timp iar aici ploua de 10 ori pe zi. Nu se abureste, nu are nici o problema. Am avut acum cativa ani pb cu un far desfacut cu pistolul de caldura de un mester, dar cu metoda cuptor sunt foarte multumit. Totul este sa fii atent si sa faci operatiunea cu simt de raspundere
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema cu farul ieri!

 

Am fost la mecanic si primul lucru pe care l-am facut a fost sa inlocuim becul care nu mai functiona cu unul nou. Surpriza mare cand l-am inlocuit, nu functiona nici cel nou. Am pus becul ce nu functioneaza pe partea cealalta si functiona, asa ca am ajuns la concluzia ca balastul s-a dus. Am demontat farul jos, am deschis capacul din spatele lui si l-am lasat la soare. In acest timp am facut rost de balast, l-am schimbat si farul se uscase, nu mai avea condens in el. Am montat totul la loc si functioneaza perfect!

Edited by Jayson
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si la mine se abureste cand ploua mult si circul cu masina. La o simpla cautare pe google o sa aflii ca si bmw noi din fabrica au aceasta problema si bmw zice ca e normal. Lasa-l la soare sau parcheaza masina in soare si ii trece, nu are rost sa schimbi farul

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

La fel am patit si eu , chiar azi am verificat becurile ,eu eram convins ca e ars un bec ...da de unde. Balastul ca si la tine s-a dus , la mine a fost desprins putin capacul de sus a farului (e92) si s-a aburit farul dar s-a si prelins apa in partea de jos unde e balastul , cand l-am dat jos inca mai avea apa in el .

Am reusit sa verific becurile si sa dau jos balastul doar cu un cric si am dat aripa interioara jos , fara sa dau roata jos cum am vazut la tutorialele de pe net. Am si eu probleme cu condensul , dar foarte putin si cu ocazia asta am pus niste silicat pentru umezeala in far.

Urmeaza sa verific putin balastul sa il curat cu ultrasunete , desi cred ca e gata.

 

Cam asa arata farul atunci :

13664868_1235579089809521_254421812_n.jpg :sweat:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut ,in urma cu o saptamana am achizitionat din germania un bmw 118D E87 07/2005 pentru nevasta/mea cu urmatoarele avarii:1- idirve(nu selecta,dar l-am reparat in 5 min refacandu-i lipiturile) 2-senzorii PDC(are doar pe spate) nu funcioneaza care la o inspectie ceva mai amanuntita (asta acum doua zile am constatat ca defapt lipseste modulul ,si era si ceva apa in locul unde ar fi trebuit sa fie el fiind doar cele doua mufe libere si oxidate(astazi am cumparat unul de la dezmembrari iar maine urmeaza sa-l instalez, ) si 3 fiind si ce mai importanta xenon-ul de la farul dreapta nu imi functioneaza (doar xenonul ,restul cum ar fi angel eyes ,asistent faza 'lunga',semnalizare functioneaza)am schimbat becul in celalta parte si este perfect functional ,asa ca am demontat balast-ul de sub far (marca valeo LAD5GL) fiind foarte oxidat atat pe din afara dar mai ales inauntru si cateva circuite impuscate.Astazi am cumparat unul tot de la dezmembrari vizual pare aproape nou fara urma de oxid si cum am ajuns acasa l-am si montat dar la fel tot NU se apride xenonul,nu stiu ce sa ii mai fac ,am verificat si sigurantele si in afara de cea a pdc-ului care era arsa toate sunt ok,de la ce poate fi? Rog pareri,sfaturi . Multumesc anticipat (am postat pentru a doua oara mesajul aici petru ca prima data nu am postat exact in aria seriei 1)
Link to comment
Share on other sites

Salut ,in urma cu o saptamana am achizitionat din germania un bmw 118D E87 07/2005 pentru nevasta/mea cu urmatoarele avarii:1- idirve(nu selecta,dar l-am reparat in 5 min refacandu-i lipiturile) 2-senzorii PDC(are doar pe spate) nu funcioneaza care la o inspectie ceva mai amanuntita (asta acum doua zile am constatat ca defapt lipseste modulul ,si era si ceva apa in locul unde ar fi trebuit sa fie el fiind doar cele doua mufe libere si oxidate(astazi am cumparat unul de la dezmembrari iar maine urmeaza sa-l instalez, ) si 3 fiind si ce mai importanta xenon-ul de la farul dreapta nu imi functioneaza (doar xenonul ,restul cum ar fi angel eyes ,asistent faza 'lunga',semnalizare functioneaza)am schimbat becul in celalta parte si este perfect functional ,asa ca am demontat balast-ul de sub far (marca valeo LAD5GL) fiind foarte oxidat atat pe din afara dar mai ales inauntru si cateva circuite impuscate.Astazi am cumparat unul tot de la dezmembrari vizual pare aproape nou fara urma de oxid si cum am ajuns acasa l-am si montat dar la fel tot NU se apride xenonul,nu stiu ce sa ii mai fac ,am verificat si sigurantele si in afara de cea a pdc-ului care era arsa toate sunt ok,de la ce poate fi? Rog pareri,sfaturi . Multumesc anticipat (am postat pentru a doua oara mesajul aici petru ca prima data nu am postat exact in aria seriei 1)

la bec te-ai uitat ?

Link to comment
Share on other sites

Salut si multumesc pentru raspuns,bineinteles ca primul lucru a fost sa verific becul facand schimb intre ele pentru a nu exista dubii si era perfect functional. Astazi am fost la service-ul unui amic unde fac de obicei intretinerea si la celelalte masini din familie si am facut urmatoarele :demontat faruri complet(cu aceasta ocazie am reparat si clema a unuia care era rupta si am l-e am montat invers pentru a le testa si constat cu stupoare ca cel din dreapta(cel care nu functiona) montat in stanga functiona perfect,dupa am facut o diagnoza -cu urmatoarea eroare 40124 (in FRM) aparatul folosit GUTMAN,Oare sa fie acea chestie cu stocarea a mai mult de 50 de erori la acel far/balast sa ii 'taie' alimentarea ?Mentionez ca asa am cumparat-o si nu stiu de cand era cu aceasta avarie,de cate ori o fi fost pornita/oprita pentru a sti cumulul stocat de avarii IAR daca asa este ce se poate face in acest caz, cum pot Debloca /Activa din nou alimentarea? Am incercat cu diagnoza GUTMAN si fara rezultat. Edited by black_emu
Link to comment
Share on other sites

Azi am fost si la reperezentanta bmw in speranta ca voi rezolva dar acelasi rezultat NU SE POATE(ORI NU STIE) raspunsul lor a fost ca modulul FRM a adunat mai mult de 50 de erori la farul/balastul respectiv si pentru motive de siguranta a oprit alimentarea definitiva a xenonului iar ca rezolvare ma pune sa schimb modulul FRM.Oare CHIAR NU SE POATE resofta acest modul?
Link to comment
Share on other sites

Salut ,am fost pe la vre-o 5 service-uri 1 bmw,2 bosch car si vre-o doua unde credeam ca poate se vor descurca dar continui sa am aceiasi problema cu xenonul ,toti imi indica sa schimb modulul de lumini(FRM) ca nu il pot resofta si ca inca imi apare ca am scurtcircuit la acel far (desi eu l-am probat fizic si functioneaza perfect in cealalta parte adica cel din dreapta (cel *avariat*) montat cu totul in partea stanga si functioneaza perfect.Nu mai stiu ce sa ii mai fac ,oare chiar nu se poate resofta FRM-UL acesta sau chiar acel scurt circuit este din/in el? Edited by black_emu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.