Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Intrebare in legatura cu DSC+martor frana de mana aprinse


Max94

Recommended Posts

Recent am schimbat un brat, o bieleta si bucsile de la bara de torsiune la e46-le meu dupa 2-3 km s-a aprins martorul de la DSC si cel de la frana de mana amandoua galbene *mentionez ca s-a lucrat si la frana de mana am schimbat accesoriile dar fara sa schimb placutele. Frana de mana prinde doar ca foarte greu si doar cand e masina oprita pe loc drept iar in legatura cu martorul DSC cred ca e din cauza geometriei rotilor.

 

Avand in vedere ca nu am cum sa merg saptamana aceasta sa ii fac geometria si am de umblat destul de mult cu masina si prin destul de mult ma refer in jur de 300km. Credeti ca ar afecta masina foarte tare chiar daca nu o sa o solicit foarte tare? Ma refer la un mers asa la consum 120km/h maxim pe drum drept. Singurul motiv pentru care nu pot sa ii fac geometria este ca trebuie sa ii schimb si celalalt brat din cate am vazut cam misca si el si ar mai fii si timpul ca am saptamana aceasta examene si nu am cum sa ajung acasa sa ma ocup.

 

 

 

Ca tot am vorbit de brate , ce ziceti sunt bune acestea http://www.pieseauto.ro/alte-piese-directie/brat-bascula-roata-fata-bmw-e46-febi-bilstein-221808452.html ? ca pret este intre, nici foarte mult si nici chiar foarte ieftin.

 

Totusi intrebarea mai importanta, se poate sa imi strice ceva daca merg cei 300km asa un tur retur de acasa pana la facultate fara sa ii fac geometria sau ar trebui sa rezolv cat de repede treaba asta?

Link to comment
Share on other sites

Daca ai achimbat bieleta de directie, atunci obligatoriu se face geometria rotilor. Daca te referi la bieleta antiruliu, atunci nu e nevoie. Teoretic, inlocuirea bratului nu influenteaza paralelismul rotilor ( stanga - dreapta), ci doar unghiul de cadere, in sensul ca roata ar trebui sa se indrepte, asta poti sa verifici punand nivelul pe roata si sa vezi cum sta bula. Eu nu cred ca becurile s-au aprins din cauza geometriei rotilor, ci din alte cauze. De exemplu, daca ai roti de diametre diferite, se poate aprinde apoi stinge DSC-ul si sa iti taie puterea in unele momente, calculatorul vazand diferenta mare de turatii intre roti. Nu ar sta mereu aprinse. Verifica senzorul de uzura al placutelor de frana si senzorul de ABS la roata la care s-a lucrat, eventual sa nu fie firul rupt, ĂŽntrerupt. Febi ca si marca este o marca ok, de mijloc, in general au preturi accesibile. Cele mai bune brate sunt Lemforder.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca ai achimbat bieleta de directie, atunci obligatoriu se face geometria rotilor. Daca te referi la bieleta antiruliu, atunci nu e nevoie. Teoretic, inlocuirea bratului nu influenteaza paralelismul rotilor ( stanga - dreapta), ci doar unghiul de cadere, in sensul ca roata ar trebui sa se indrepte, asta poti sa verifici punand nivelul pe roata si sa vezi cum sta bula. Eu nu cred ca becurile s-au aprins din cauza geometriei rotilor, ci din alte cauze. De exemplu, daca ai roti de diametre diferite, se poate aprinde apoi stinge DSC-ul si sa iti taie puterea in unele momente, calculatorul vazand diferenta mare de turatii intre roti. Nu ar sta mereu aprinse. Verifica senzorul de uzura al placutelor de frana si senzorul de ABS la roata la care s-a lucrat, eventual sa nu fie firul rupt, ĂŽntrerupt. Febi ca si marca este o marca ok, de mijloc, in general au preturi accesibile. Cele mai bune brate sunt Lemforder.

 

bieleta de directie a fost schimbata , se mai aprindea si se stingea DSC-ul din cand in cand dar sincer eu credeam ca e de la turatie ca ajungea cateodata la 3500 inainte sa schimb viteza dar rar si asta la prima si a doua treapta. Tot ce s-a schimbat s-a schimbat in partea din fata nimic in spate decat accesoriile la frana de mana.

 

Pana la urma o sa afecteze cu ceva daca o sa merg cu ea pana ce ii schimb tot si ii fac geometria ?

Link to comment
Share on other sites

Daca ai schimbat bieleta de directie, si nu ai facut geometria, ti se vor uza anvelopele pe fata. Asta depinde cat de rau este dereglata. Cand mecanicul ti-a montat noua bieleta, el nu are de unde sa stie cat trebuie sa infileteze bieleta, poate doar sa aproximeze la ochi cum stau rotile. Deci in timp va uza cauciucurile pe fata, pe exterior sau pe interior. Nu se stie in cat timp, sau in cati km, depinde de reglaj.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care mai au probleme cu DSC + frana de mana ( galben) aprinse :

 

- daca ati umblat la piese ce afecteaza directia ( brate, bucse,etc) , refaceti unghiurile si directia.

- daca tot nu se rezolva mergeti la un tester, dar la cineva priceput si care stie sa citeasca erorile si sursa erorilor.

 

La mine stateau aprinse ambele si la 2 service-uri aparea aceeasi eroare - Steering angle sensor Signal not plausible.

 

Mi s-a spus ca trebuie schimbat senzorul de la volan, apoi senzorul de din capatul coloanei de directie, eroarea nu se stergea, nu se putea calibra,etc...facut directie, pozitionat volan, stergere erori, etc, etc

 

Intr-un final am mers la un baiat priceput ( care a lucrat la BMW cativa ani) care a pus-o pe tester si dupa diagnosticarea atenta si citirea atenta a mesajelor de eroare, verificarea mai atenta ( cabluri, intreruperi,etc) a descoperit problema - senzorul de sub scaunul soferului care apartine de sistemul DSC.

 

Nu avea nici o treaba cu senzorul de la volan.

 

Deci nu orice tester si oricine poate citi erorile la acest sistem, aveti grija la cine mergeti sa nu schimbati aiurea piese.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.