Jump to content

Filtru de particule infundat


Recommended Posts

Nu cred ca are nicio problema senzorul respectiv,acum 3 ore am pus testerul pe masina (Ista) si imi arata pe un senzor 30 G si pe asta care il arati tu -40 G ceva de genu - 40.0192313 si fluctua dupa .

masina fiind oprita si nepornita de ieri. Ca idee am avut 2 bujii + releul de bujii care nu m-au lasat sa fac regenerare 5500 km si am mai avut sonda lambda (6 la tine in poza oxigen) care imi aparea la cateva zile desi nu afecta filtrul deoarece si-a facut regenerari fara probleme dupa ce s-au schimbat bujiile si releul de bujii.

 

Dar daca tot vrei sa-l schimbi sa-mi zici si mie dupa inlocuire ce arata,nu de alta dar mi-a zis cineva ca ar trebui sa schimb si un senzor de la DPF care nu arata bine presiunea,acela imi indica presiunea si nu temperatura,presiunea fiind de 0.5 -0.8 bari pe loc cu motorul oprit si baiatul mi-a zis ca nu are voie asa ceva fiind motorul oprit,dar am zis ca daca nu arata nicio eroare sa-l las in pace.

 

Tu de ce vrei sa-l schimbi? ai vreo problema la dpf?

 

Da-mi un mesaj in privat te rog dupa ce-l schimbi sa vezi daca sa schimbat ceva!

Link to comment
Share on other sites

Dupa un drum mai lung de aprox 200-300km imi apar erorile 480A si 4d03(filtru de particule si exhaust pressure sensor). Am testat dpf cu ista+ presiune la relanti 0mbr iar la 2000rpm 17mbr deci filtrul este ok. Am testat exhaust presure sensor si diferenta de presiune se incadreaza in limite. Singurul lucru care mi se pare iesit din parametrii este Exhaust Gas Temperature before Particle Filter care arata -40,05 grade. As vrea sa schimb senzorul respectiv dar nu stiu daca l-am identificat corect in poza deoarece scrie ca se monteaza inainte de catalizator. Ma gandesc sa nu fie pe undeva pe la EGR senzorul asta.
Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru care mi se pare iesit din parametrii este Exhaust Gas Temperature before Particle Filter care arata -40,05 grade. As vrea sa schimb senzorul respectiv dar nu stiu daca l-am identificat corect in poza deoarece scrie ca se monteaza inainte de catalizator.

 

Acela e un senzor de temperatura.

Si probabil nu mai "raporteaza" corect ECU-ului.

Link to comment
Share on other sites

Ideea e urmatoarea. Cand monitorizezi parametrii iti apare: temperatura catalizator, temperatura filtru particule, temperatura inainte de filtru de particule etc. In schema de mai sus nu gasesc decat un senzor de temperatura. Nu cred ca un senzor poate sa monitorizeze si sa afisez 3 temperaturi diferite.
Link to comment
Share on other sites

Ideea e urmatoarea. Cand monitorizezi parametrii iti apare: temperatura catalizator, temperatura filtru particule, temperatura inainte de filtru de particule etc. In schema de mai sus nu gasesc decat un senzor de temperatura. Nu cred ca un senzor poate sa monitorizeze si sa afisez 3 temperaturi diferite.

Daca eroarea apare pe un senzor din afara (fata filtrului) de ce nu interpretezi valoarea lui (eroarea respectiva)!?

 

Evident ca un senzor de temperatura nu poate sa detecteze temperaturi in locuri diferite! :frantics:

 

[Faptul ca "iti apare:" diferite temperaturi ... nu prea se intelege ce vrei sa spui. Alte modele pot avea senzori unde a ta nu are (si viceversa) pentru ca softul trebuie sa fie capabil sa "vada" toti potentialii senzori.

De aceea exprimarea ta e destul de imprecisa.]

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Acela e un senzor de temperatura.

Si probabil nu mai "raporteaza" corect ECU-ului.

 

Scrie clar ca e senzor de temperatura in poza atasata. Intrebarea este daca acel senzor de temperatura este cel care afiseaza "Exhaust Gas Temperature before Particle Filter -40,05 grade"

 

 

Daca eroarea apare pe un senzor din afara (fata filtrului) de ce nu interpretezi valoarea lui (eroarea respectiva)!?

 

Evident ca un senzor de temperatura nu poate sa detecteze temperaturi in locuri diferite! :frantics:

 

[Faptul ca "iti apare:" diferite temperaturi ... nu prea se intelege ce vrei sa spui. Alte modele pot avea senzori unde a ta nu are (si viceversa) pentru ca softul trebuie sa fie capabil sa "vada" toti potentialii senzori.

De aceea exprimarea ta e destul de imprecisa.]

 

Nu exista eroare inregistrata. In urma monitorizarii DPF Exhaust Gas Temperature before Particle Filter este de -40,05 grade C, Exhaust gas temperature upstream of the particle filter este de 90,06 grade C, Exhaust gas temperature upstream of the catalyst este de 214,04 grade C. In schema respectiva cu filtrul de particule nu apare decat un senzor de temperatura care se monteaza inainte de catalizator si 3 temperaturi diferite.

Link to comment
Share on other sites

 

Nu exista eroare inregistrata. In urma monitorizarii DPF Exhaust Gas Temperature before Particle Filter este de -40,05 grade C, Exhaust gas temperature upstream of the particle filter este de 90,06 grade C, Exhaust gas temperature upstream of the catalyst este de 214,04 grade C. In schema respectiva cu filtrul de particule nu apare decat un senzor de temperatura care se monteaza inainte de catalizator si 3 temperaturi diferite.

 

Ok,

Acum multe incep sa aiba sens, cand aduci mai multe detalii (daca intre timp NU te-am zapacit :purple: ).

Cel mai probabil ai/sunt doi senzori de masura a temperaturii (pentru ca valorile sunt acolo, reale: 90, 214..) unul amplasat inainte de filtru DPF si celalalt inainte de catalizator si probabil amandoua in acelasi loc/teava/organ/container..

 

214 grade foarte probabil e citit de primul (cel din poza cu numarul 1..)

 

Acum, legat de valoarea de -40 grade, cel mai probabil NU exista conectat/folosit. Similare valori (foarte mari sau f mici sunt aratate si in alte programe cum ar fi BMWhat..) pentru care nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi/intrebi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cand spui: "Acum, legat de valoarea de -40 grade, cel mai probabil NU exista conectat/folosit. Similare valori (foarte mari sau f mici sunt aratate si in alte programe cum ar fi BMWhat..) pentru care nu cred ca trebuie sa te ingrijorezi/intrebi.", sa inteleg ca senzorul respectiv nu exista pe masina si singurul senzor de temperatura existent in zona DPF/catalizator este cel din poza cu numarul 1? Dupa o noua monitorizare cu BMWhat am doua temperaturi de -40,05 grade C (Exhaust Gas Temperature before Particle Filter, Exhaust gas temperature upstream of the particle filter - 90,06 grade C la prima monitorizare).
Link to comment
Share on other sites

Asa cred ca e; nu ai montat pe masina acel senzor (..-40°)

 

Am dorit sa fiu imprecis; nu stiu daca masina ta are prima versiune de DPF, cu catalizator si filtru DPF in acelasi loc. Cealalta versiune avand fitru DPF si catalizatorul separat pe esapament.

Poti sa incerci sa te uiti in lungul esapamentului, spre spate, dupa vreun alt senzor montat pe teava inainte de catalizator..

 

Probabil mai ai un senzor (de presiune) la iesirea din DPF.. in zona unde e primul senzor de presiune, din desen.. cei doi masurand diferenta de presiune. :stuff: :hi:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 6 months later...

si la mine arata aceeasi temperatura de -40, nu cred ca asta e problema.

in schimb, mi-a dat recent eroare de filtru in bord, pe ista aveam cele doua erori pe filtru (480 si 481) si una pe senzorul de presiune (4D03).

am schimbat senzorul, i-am fortat o regenerare, a disparut eroarea senzorului, in mers in regenerare mi-a dat iar eroare filtru, dupa ce s-a incheiat, am ramas cu cele doua erori pe filtru.

valorile filtrului dupa regenerare sunt f mari, arata ca este infundat (97 mbar in ralanti - max 35, 150 la 2000 rot - max 75 si 465 in 4000 rot - max 200) desi masina merge si trage f bine inca.

mi s-a recomandat o curatare, nu stiu insa la ce valori maxime se poate face cu rezultate bune.

Link to comment
Share on other sites

si la mine arata aceeasi temperatura de -40, nu cred ca asta e problema.

in schimb, mi-a dat recent eroare de filtru in bord, pe ista aveam cele doua erori pe filtru (480 si 481) si una pe senzorul de presiune (4D03).

am schimbat senzorul, i-am fortat o regenerare, a disparut eroarea senzorului, in mers in regenerare mi-a dat iar eroare filtru, dupa ce s-a incheiat, am ramas cu cele doua erori pe filtru.

valorile filtrului dupa regenerare sunt f mari, arata ca este infundat (97 mbar in ralanti - max 35, 150 la 2000 rot - max 75 si 465 in 4000 rot - max 200) desi masina merge si trage f bine inca.

mi s-a recomandat o curatare, nu stiu insa la ce valori maxime se poate face cu rezultate bune.

 

Vezi ca ai sa distrugi motorul ala la valorile alea de back-pressure pe filtrul de particule . Nu-mi dau seama cum poti sa spui ca trage foarte bine in conditiile astea.

In locul tau as scoate filtrul de urgenta si l-as trimite la curatat prin ardere .

Link to comment
Share on other sites

masina stationeaza, evident. sunt in cautare de solutii la problema aparuta acum 5 zile, de aia intrebam daca o curatare mai poate da rezultate bune la valorile alea.

doar ieri ce am iesit sa vad cum se prezinta dupa schimbare senzor si sa i fac regenerare.

cum sa spun altfel daca masina merge f bine si trage la fel ca inainte? spun doar ce constat, alearga de numa, urca in ture f bine la valorile alea. dar masina e pe tusa pana il curat sau schimb.

Link to comment
Share on other sites

n-am ce face daca asa proiecteaza BMW masinile.

duminica ma intorceam acasa, mai aveam sub 100 km cand mi-a dat eroarea in bord.

primul lucru a fost apoi diagnoza (ultima regenerare acum 1000 km), inlocuit senzor, mers in regenerare fortata aproximativ 15-20 km si facut apoi iar diagnoza. rezultat erori doar pe filtru si valorile alea.

nu am alte erori de bujii, termostatele sunt bune, valori pe injectoare ok.

urmatorul pas curatat daca se poate sau inlocuit.

Link to comment
Share on other sites

Regenerarea nu te mai ajuta la valorile alea. Curatarea e infinit mai buna . Filtrul o sa iasa foarte curat, mai ales prin ardere . Ca el nu mai e in stare sa functioneze in parametrii e o alta problema - depinde de nr de km acumulati deja. Cei de la Odorhei iti spun, in general, daca filtrul mai tine sau nu .

Oricum , daca nu pui unul nou de indata , e singura solutie ca sa mai circuli ceva cu masina.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

filtrul s-a trimis la curatat la Odorhei, e pus la loc, initializat ca filtru nou, senzorul nou original de presiune, masina nu mai are nicio eroare, am mers 100 km de proba, timp in care si-a facut si regenerare,

valorile actuale in limite (16 mbar in ralanti - max 35, 35 la 2000 rot - max 75 si 80 in 4000 rot - max 200)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
10 hours ago, Ionutanghelache said:

mecanicul mi-a spus ca filtru de particule e “nou” ce ar putea fi ?

Deci ti-a schimbat senzorul cu altul nou -banuiesc, si acum si filtrul este "nou"? Unde e mecanicul asta sa merg si eu la el sa imi faca filtrul nou la schimbarea senzorului.

Razand, glumind, dar tu chiar nu l-ai intrebat mai multe? 

Parere general valabila: Filtrul acela este infundat si probabil dupa o regenerare sanatoasa pe autostrada motorul o sa traga din nou.

Informeaza-te cat mai mult despre filtrul DPF la masina ta si specific bmw. Gasesti aici pe forum daca folosesti functia de cautare.

Edited by bimmer90f30
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.