Jump to content

Probleme comune E46


HitmaNLive

Recommended Posts

Buna seara !

Doresc prin septembrie sa-mi iau un E46 intre anii 2001-2005 in principiu . Dupa multe topicuri si forumuri prin care am trecut si m-am documentat , vreau sa ma ajutati sa completez o lista cu problemele cele mai des aparute la motorizarile 318i ( 143 HP ) , 320d ( 136 HP ) si 320d ( 150 HP ). Vreau sa am o lista cat mai completa a problemelor aparute la fiecare motorizare ca sa stiu spre ce sa ma orientez/hotarasc pana la urma .

 

E46 318i ( 143 HP ) :

-Mananca ulei ( Schimbare simeringuri supape)

-Oscilare relanti / Lipsa puterii la viteze mari ( Schimbare intinzator lant )

 

E46 320d ( 136 HP ) :

-Pompa de injectie

-Turbina

 

E46 320d ( 150 HP ) :

-Pompa de injectie

-Turbina

 

Problema comuna:

-Grupul spate ruginit

 

Pana acum m-am orientat mai mult spre 318i si 320d de 150 cai cu 6 trepte ; deoarece au un raport putere/transmisie mult mai bun decat varianta in 5 trepte . Din pacate 320D Euro 4 sunt scumpe inca si nu stiu daca o sa gasesc ceva bun la un pret sub 4000 euro . 318i ar avea cea mai mica taxa si o putere destul de buna zic eu .

Recent am gasit unele modele cu 136 cai care arata bine si nu cred ca ar suna totusi rau sa iau in vedere si motorizarea asta .

Daca iau diesel iau in calcul si resoftarea lor in maxim stage 2 .

 

Astept completari la lista problemelor si orice sfat . Vreau sa fac cea mai buna alegere , pentru ca banii nu cresc in copaci si nu imi permit sa arunc cu ei .

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

daca ai 4000euro poti lua un valvetronic in stare f buna destul de usor. vezi ca e unul aici la vanzare cu pachet m, pacat ca nu ai banii acum, e o raritate km sunt f putini.

dar chiar daca o masina e buna azi cand o cumperi de maine sansele sa pice sunt mari (vechime).

 

mie sincer mi-ar fi cam frica de valvetronic, poate doar daca as gasi o raritate.. de asemenea modelul de 136 cai as uita de el la banii tai. apropo 150cp nu pica pompa de injectie, e alt tip de injectie fata de cel de 136.

 

cred ca pana in toamna cu fix 4000eur iei un 320d (poate chiar 6 trepte) dar in stare medie si cu dotari medii spre putine (pentru ce inseamna cu adevarat dotari pe un e46 ma refer).

 

totusi daca vrei o alegere cumpatata la 4000eur ia-ti o masina din 2008-2010. gasesti cu ceva noroc un focus, o astra... un e46 e o masina scump de intretinut. ia asa ceva doar daca nu te uiti la bani. daca te uiti la bani cum lasi impresia in ultima fraza mai gandeste-te.. o masina asa veche si cu intretinere mai scumpa decat restul o iei fara a fi stramtorat....

 

apropo la e46 ia o masina cat mai noua ca an. deja incep sa rugineasca toate, adica ma refer mici puncte de rugina... daca vb de valvetronic 4000 iti ajung si de an 2004 si de masina f buna si de dotari peste medie. dieselurile sunt mai scumpe dar sunt si ele in cadere libera ca si pret, evident imbatranesc tot mai tare si deja e o afacere pentru cine scapa de ele decat pentru ala care o cumpara, masinile in mare parte cam traindu-si viata :))...

Edited by CosminE46
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am un E46 320d 150 de cai, 6 trepte. Probleme avute:

- injectoare reconditionate ( nu a fost neaparat necesara reconditionarea, dar am vrut sa le am ca noi)

- turbina schimbata, a cedat brusc, fara avertisment;

- inlocuire electromotor;

- schimbare carbuni alternator;

Am luat masina la 200.000km si acum are 273.000 km. Habar nu am daca sunt reali sau nu, dar volanul, scaunele, cotiera, manerul de la schimbator, pedalierul nu au urme mari de uzura cum intalnesti la masini de 10 ani si "180.000 km".

Alte probleme care pot sa apara la 320d 150 de cai:

- clapetele din galeria de adimisie se pot rupe si pot fi trase in motor;

- fulia de la vibrochen este consumabila, se schimba la un anumit nr de km

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de sfaturi si commpletari.

@CosminE46 , cred ca pana la urma tot un 318i o sa prind , pentru ca imi doresc de multi ani un E46 si daca tot imi iau , vreau sa-mi iau unul care sa aiba dotari : scaune recaro , volan M , kit M , jante aliaj , senzori parcare , sonorizare HK , scaune incalzite s.a.

Nu vad rostul sa dau atatia bani pe o masina de peste 13 ani si sa nu am optionale pe ea . Pe langa berlina , pe primul loc ar fi sa gasesc un coupe , desi destul de greu sa gasesc unul la pret decent .

Din punctul meu de vedere , preturile la E46 inca sunt nejustificat de mari si nu stiu de ce . Pentru niste masini de peste 12-14 ani vechime , sa dai peste 4000 euro e exorbitant .

Stiu ca as putea sa gasesc Focus sau Astra , dar eu sunt setat pe BMW dupa cum spuneam . Imi doresc unul de foarte mult timp ...

Mai astept completari !

Link to comment
Share on other sites

doar atatea probleme (asa putine) ai avut in 73.000km la un e46?!

m-as cam mira.

Mie mi se par multe. Nu m-am asteptat sa pice atatea. Astea sunt probleme care nu apar prea des. Nu am zis nimic de consumabile: placute de frana, filtre, ulei, stergatoare, amortizoare spate, discuri de frana fata-spate, astea se strica la orice masina. Am uitat sa mentionez tampoanele de la motor pe care le-am inlocuit si racordul flexibil pe care l-am inlocuit cu unul normal, al meu se rupsese.

Link to comment
Share on other sites

la articulatie doar amortizoarele? in atatia km nicio bascula,bucsa bascula, cap de bara, etc?

fulia de la vilbrochen niciodata?

bujii, releul de la bujii? :) vas de expansiune? piesa cu tepi? macarale geamuri?

La suspensie, doar amortizoarele spate. In rest nimic. Fulia de la vibrochen nu inca. Probabil a mai schimbat ceva si fostul proprietar in cei 200.000 km. Nu functioneaza bujia de la cilindrul 3.

+ filtrul epurator

Edited by andrei1991
Link to comment
Share on other sites

chiar raritate sa nu fii nevoit sa schimbi nimic la e46 la articulatie in atatia km, mai ales ca vad ca esti si din Bucuresti.

Din punctul meu de vedere ai avut destul de putine probleme, acum nu stiu si ce masina ai, poate ai 2005, poate ai dat un pret corespunzator (adica mare) pe ea (ce denota ca a fost super intretinuta) etc...

Multi km fara probleme .

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

320d 136 cai 240.000 km (in bord cel putin) : S-au schimbat la el bucsaraie,termostat,aripa stanga fata,rulmenti si turbo care fusese schimbat de fostul proprietar si momentan cam atat.

Si eu cand am luat masina eram speriat de ce se auzea cu pompa de injectie si alte probleme specifice dar am trecut peste si una peste alta masina face regulat drumuri de brasov-italia aprox. 3000 de km dus intors fara stres.Per total sunt foarte multumit de cum se comporta raport putere/greutate bun , nu duci lipsa de putere in depasiri ,stabila,si oricat de tare am mers mai mult de 6.00 litri/100 km extraurban nu am scos (cu varfuri de 200 km/h-relativ incarcata masina). Consider superior modelul facelift de 150 de cai si o idee mai fiabil ca cel de 136 dar la momentul cand am luat eu nu erau bani de facelift, iar despre valvetronic nici sa nu aud(Parere strict personala). Per total alegerea optima ar fii 320d 150 cai , sunt cateva exemplare frumoase si destul de dotate pe net care se invart in jur de 4000 +/- . Mult succes !

Link to comment
Share on other sites

chiar raritate sa nu fii nevoit sa schimbi nimic la e46 la articulatie in atatia km, mai ales ca vad ca esti si din Bucuresti.

Din punctul meu de vedere ai avut destul de putine probleme, acum nu stiu si ce masina ai, poate ai 2005, poate ai dat un pret corespunzator (adica mare) pe ea (ce denota ca a fost super intretinuta) etc...

Multi km fara probleme .

Masina e din 2003, am luat-o in 2011 cu 6700E, inmatriculata. Ăn Bucuresti nu prea merg cu ea, o data la 2 saptamani merg de la TG Jiu la Bucuresti si inapoi. De la TG Jiu pana la Pitesti, drumul este foarte bun, pe autostrada mai sunt cateva gropi, deci in mare parte masina a mers pe drumuri bune. Daca fostul proprietar a schimbat bratele cu unele originale, eu cred ca e normal sa reziste destul de mult. Omul parea serios, era medic dentist si o tinea in garaj. Masina arata foarte bine la exterior, pana cand am adus-o eu in Bucuresti :)

Link to comment
Share on other sites

eu am luat cu 3500 euro un e46 316 din 99 in 2012, tot asa deja inmatriculat, si de atunci pana acum (35.000km si 4 ani fara 1 luna) am bagat vreo 35-40 de milioane in reparatii (piese + manopera). cam tot ce inseamna articulatie pe fata inclusiv amortizoare - fara caseta, vas expansiune, garnituri pe la motor unde pierdea ulei, pompa apa, toba intermediara si finala + diferite chestii mai mici parte electrica contact, piesa cu tepi ..

 

dar nu te gandi ca in urma reparatiilor e o masina perfecta, mai are locuri unde mai pierde putin ulei, mici puncte de rugina etc... eu am facut cam 90% din km in Bucuresti si pe masina am avut intotdeauna jante pe 17, nu am avut sub 17..

 

consider ca sunt utile posturile astea pentru baiatul care vrea sa isi achizitioneze. in bani ai vreun calcul cat ai bagat pana acum? turbo l-ai luat nou, sh din dezmembrari sau reconditionat la ateliere de aici? am vazut la un baiat pe aria masina mea ca avea un tabel f interesant cu costurile si le-am pus si eu la cap zilele astea :D

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

MI-am mai amintit unele probleme:

- mi se aprinsese becul rosu de la airbag. Problema a fost capsa pirotehnica de la borna + a bateriei. Am desfacut-o si am curatat contactele, erau oxidate, apoi becul s-a stins;

- geamul de la pasager incepuse sa coboare si sa urce cum si cand voia el. De pe forum am aflat ca nu trebuie sa schimb modulul comfort, cum crezusem, ci trebuie inlocuit ledul de iluminare al butonului de actionare a geamului. Nu mai tin minte exact, insa are ceva in el care se comporta ca o dioda, adica lasa sa treaca curent doar intr-un sens. La mine se defectase si trecea curentul si in celalalt sens. Prin inlocuirea ledului, am scapat de problema.

Link to comment
Share on other sites

eu am luat cu 3500 euro un e46 316 din 99 in 2012, tot asa deja inmatriculat, si de atunci pana acum (35.000km si 4 ani fara 1 luna) am bagat vreo 35-40 de milioane in reparatii (piese + manopera). cam tot ce inseamna articulatie pe fata inclusiv amortizoare - fara caseta, vas expansiune, garnituri pe la motor unde pierdea ulei, pompa apa, toba intermediara si finala + diferite chestii mai mici parte electrica contact, piesa cu tepi ..

 

dar nu te gandi ca in urma reparatiilor e o masina perfecta, mai are locuri unde mai pierde putin ulei, mici puncte de rugina etc... eu am facut cam 90% din km in Bucuresti si pe masina am avut intotdeauna jante pe 17, nu am avut sub 17..

 

consider ca sunt utile posturile astea pentru baiatul care vrea sa isi achizitioneze. in bani ai vreun calcul cat ai bagat pana acum? turbo l-ai luat nou, sh din dezmembrari sau reconditionat la ateliere de aici? am vazut la un baiat pe aria masina mea ca avea un tabel f interesant cu costurile si le-am pus si eu la cap zilele astea :D

De multe ori nu vreau sa ma gandesc la costurile avute :). Turbina am reconditionat-o cu 1000 de lei la firma Auto Total. Au atelierul in Bucuresti la IMGB. Zic ei ca au cel mai bun banc de echilibrare a turbinelor, iar piesele sunt Meyle HD. M-a mai costat 650 de lei platforma sa ma aduca acasa din locul unde a crapat turbina. Injectoarele 300 lei bucata, reconditionate. Electromotorul nou Valeo, in jur de 6-700 lei, nu mai stiu. Carbunii la alternator mi i-a dat cineva. Placute de frana ATE nu mai tin minte cat au costat. Discurile ATE pe fata in jur de 300 lei bucata, ca am vrut perforate, iar pe spate normale, cam la jumatate de pret fata de cele de pe fata. In total, in piese doar, estimez undeva la 1500 de euro, daca tin cont si de ulei, filtre, etc. Dar e important de spus ca tatal meu e mecanic auto, deci la tot ce am schimbat, nu am platit manopera deloc.

 

Singura investitie care nu era necesara au fost injectoarele. Pe tester aveam corectii de pana la 1,5 mg/cursa, insa inca erau in parametri si masina mergea bine. Totusi la rece se auzea un zgomot de injectoare, la fel si la acceleratii. Dupa ce le-am reconditionat, zgomotul a disparut, dar vibratiile au ramas ( devina erau tampoanele la motor).

Edited by andrei1991
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca se posteaza in topic , imi e de mare ajutor sa imi fac o idee per total asupra modelului si la ce sa ma astept .

Legat de brate, articulatii si altele pe partea aceasta , nu o sa fie probleme de costurile manoperei pentru ca ma ajuta tatal meu :) . La partea de motor si electronica o sa fie problema de costuri.

Din cate mi-au spus unii si altii , la o revizie tehnica la brate si articulatii , m-ar ajunge pe la 700-800 lei tot .

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

318i din 2003,am schimbat la motor urmatoarele:

 

Necesare:

-distributie

-simeringuri supape

-vanos admisie

-garnituri solenoizi, corp filtru ulei, pompa vacum, capac tacheti, baie ulei

-curatat baia de ulei de patinele sparte

-rola ghidaj

-separator ulei

 

Preventiv:

-bobine si bujii

 

Cost aproximativ 35-40 milioane cu tot cu manopera

Cele necesare cam pica la toate daca nu au fost deja schimbate.

Link to comment
Share on other sites

Exista diferente de probleme tehnice intre varianta Euro 3 si cea Euro 4 a modelului 320D de 150 cai ? Stie cineva , daca Euro 3 e mai problematic decat Euro 4 ?

Stiu ca la euro 3, axurile de la clapetele din galeria de admisie sunt mai slabe, mai subtiri, se rup mai usor decat la euro4, insa se rup si la euro4. La euro3, actionarea turbinei este vacuumatica, la euro4 este electronica, insa nu cred ca exista diferente de fiabilitate intre cele 2 variante.

Link to comment
Share on other sites

318i din 2003. 1an si 9luni si 40.000km. (Cumparata la 204.000km si acum are aprox 244.000)

Am schimbat:

-semeringuri supape si garniturile necesare

Ambreiaj

Bujii

Ulei cutie si grup ( preventiv)

Amortizoare fata/spate complet

Bucsa mare de la grup

Si consumabile.

 

Bafta

Edited by mihaitza123
Link to comment
Share on other sites

e46, 136 cp, 2001 cumparata la 140000 km si acum vreo 300k km:

-pompa injectie(stricata dintr-o prostie)

-brate de mai multe ori

-rolele de ghidare

-reparat alternator

-sudat teava de esapament de mai multe ori

-recent mi-a picat pompa de abs

-macarale geamuri

-faruri matuite

Link to comment
Share on other sites

320d 136cp 280k km

 

-bascule

-arcuri rupte spate

-intermediare distruse

-pompa injectie schimbata

-injectorul cu fir

-kit ambreiaj, volanta

-rulmenti spate

-electromotor nou

-alternator reconditionat

-role, senzori abs, furtune conducte frana, webasto electric, termostate, electrovalve, racord flexibil, cablurile din porbagaj, macarale usi, bucsi tampoane motor..., etc, astea se pot candva defecta cel putin odata

 

sa nu uitam problemele cu supapa de retinere ulei din carcasa fitrului de ulei

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.