Jump to content

Geometrie roti


mihai_toader01

Recommended Posts

Salutare!

Am un e60 LCI 2009 si nu reusesc sa-i dau de cap. masina trage dreapta dupa ce am schimbat capetele de bara si am fost la 4 service-uri de geometrie roti incusiv la autosoft, nu reuseste nimeni sa-mi faca directia.

la ultimul service s-au chinuit baietii de 4 ori au bagat masina pe rampa si de fiecare data aparatul dadea alte vaori.

mentionez ca toata articuatia este noua! incusiv flansele amortizor (desi e putin relevant). joc in caseta nu am si nici nu bate.

 

Nu stiu ce sa-i fac si unde sa ma mai duc.

Ca sa mearga masina drept trebuie sa tin volanul cateva grade spre stanga. cu rotie de iarna (225/50/16) nu e atat de rau, dar cu cele de vara (245/45/17) o ia a vale destul de rau. Cauciucurile sunt DOT 2015 nu sunt tocite. oricum am incercat si varianta cu mutatul de pe stanga pe dreapta si fata cu spate...

Un tip mi-a spus sa-mi calibrez caseta de directie ca e decalibrata. se poate asa ceva?

Nu-mi explic din moment ce nu am joc in caseta de ce nu reuseste nimeni sa o puna la linie.. am facut fata / spate de fiecare data, si chiar ma gandesc ca poate s-a intamplat ceva in caseta daca din 4 service-uri nimeni nu reuseste.

Edited by mihai_toader01
Link to comment
Share on other sites

Te sfatuiesc astfel: 1) da rotile jos de pe fata si cantareste-le pe un cantar electronic, daca exista diferenta de greutate asta poate fi cauza.

2) Mergi si fa geometria directiei, daca nu exista diferente majore de greutate, la o reprezentanta BMW deoarece standul de geometrie este calibrat regulat, in schimb la service-urile obisnuite care executa si geometria directiei aparatele de reglat directia nu se calibreaza sau se calibreaza foarte rar. Iti recomand sincer sa faci ceea ce ti am scris mai sus.

 

Trebuie sa te asiguri ca puntea spate este reglata foarte bine si apoi si puntea fata. Inainte de a regla puntea spate trebuie ca bucsele oscilante de la brate sa fie in stare buna. Bafta

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

inainte sa reconditionez caseta de directie nici nu m-a bagat in seamna la Autosoft, iar dupa era deja prea tarziu ca mi s-au ros pe interior cauciucurile, dar regula ramane simpla: se face prima data pe spate, sa nu ai joc in bucse si alte cele, apoi pe fata. Daca ai articulatia noua pe fata si nu ai joc in caseta atunci in afara de o dauna totala doar alt mecanic poate sa rezolve problema. insista
Link to comment
Share on other sites

Pun si eu o intrebare legat de geometrie : daca au fost schimbate amortizoarele pe spate impreuna cu flansele de cauciuc de la arcurile spate la un E 90 trebuie facut unghiul de fuga?Mecanicii nu au spus nimic de asta dar au fost date jos bratele,arcurile pentru a schimba flansele si am auzit si de bucsele alea oscilante......nu stiu.Un sfat bun nu strica niciodata. Edited by dorubimotoru
Link to comment
Share on other sites

Pun si eu o intrebare legat de geometrie : daca au fost schimbate amortizoarele pe spate impreuna cu flansele de cauciuc de la arcurile spate la un E 90 trebuie facut unghiul de fuga?Mecanicii nu au spus nimic de asta dar au fost date jos bratele,arcurile pentru a schimba flansele si am auzit si de bucsele alea oscilante......nu stiu.Un sfat bun nu strica niciodata.

 

Din cate am observat sub masina, pe spate sunt (cel putin) doua excentrice unul pe fiecare parte, pe bratele pe care se sprijina arcurile, si ma indoiesc ca au strans suruburile exact in acelasi loc.

Link to comment
Share on other sites

Am fost la Autosoft in weekend ,adica sambata ca m-am tot gandit la asta si geometria este foarte buna,am platit doar constatarea...chiar este si fata si spatele ok,adica in limitele normale.

Ciudat dar ori aia de la service stiu ce fac,ori aparatul....dar sunt convins ca aparatul este bun.Cauciucurile nu sunt roase aiurea .Mergem mai departe.

Link to comment
Share on other sites

Am aceeasi problema , masina trage dreapta si la viteze mici si la viteze mari, am verificat geometria rotilor, am schimbat arcuri( aveam un arc fisurat) , amortizoare si flanse, fara nicio rezolvare. In plus am un uruit la viteze mici pe partea stanga...ma gandesc ca ar putea fi rulmentul... Cauciucurile sunt bune, nu as vrea sa cumpar si cauciucuri noi si sa constat apoi ca era alta problema...Masina este E60 din 2009, cutie automata.
Link to comment
Share on other sites

Am verificat rotile de pe fata doar, sunt drepte si echilibrate corespunzator, nici nu stiu ce mai trebuie facut, masina a fost verificata inainte de efectuarea unghiului de fuga si nu are jocuri nici in suspensia fata, nici in spate... Am cauciucuri de iarna aproape noi de la fosta masina (alta marca) ramane sa le montez pe jantele de BMW si sa sper ca e de acolo sau sa gasesc pe cineva in Constanta sa imi dea rotile pentru o testare, sa nu dau banii degeaba pe alte cauciucuri sau jante... In rest doar rulmentii ar mai ramane...
Link to comment
Share on other sites

Daca pe o hartie desenezi doar rotile pe partea stanga si cu creionul tragi o linie dreapta care sa uneasca cele 2 roti ,se numeste aliniament (descrierea e doar pentru tine, o descriere mai simplista.), acelasi lucru il desenezi si pentru partea dreapta de roti, daca totul e ok, trebuie sa masori distanta intre centrul axului rotii din fata si centrul axului rotii din spate, masuratoarea o faci si pe partea stanga.si pe partea dreapta masini. Practic in unele serviceuri in prima metoda se foloseste o sfoara intinsa foarte bine pe exteriorul rotilor, sau un sistem laser care e mai precis ,a doua metoda pentru tine e.mult mai simpla.si mai rapida. Daca puntea spate e putin deformata iti va aparea o diferenta mica de lungime intre masuratorile dintre partea stanga si partea dreapta.

NU trebuie sa ai joc in bucse, pivoti, sau orice alte elemente supuse vechimii.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Intai verifica foarte bine de 2 -3 ori pentru a fi sigur, sa nu ai joc in bucsi..etc, iar mecanic se poate rezolva orice, doar sa gasesti pe cineva care sa aibe rabdare si ceva cunostinte mecanice. Oricum eu as incepe cu roata spate stanga.Metoda pe care ti-am descris-o ar trebui sa fie ultima, in cazul in care celelalte metode da gres.
Link to comment
Share on other sites

In sarcina am verificat-o si nu are jocuri absolut deloc nici in mers( nu se simte nicio bataie sau zgomot) , nici pe standul care antreneaza rotile al celor de la service, pe elevator inca nu am tras de roti dar nu cred ca se poate vedea ceva...oricum o sa incerc...e foarte greu de depistat cauza...si nu sunt nebun sa schimb tot pe ea acum ca trage dreapta...mai bine o schimb cu totul...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Am mers in weekend mai tare pe autostrada si dupa 160-170 kmph am senzatia unui tremur discret, pe care masina nu il avea cand era mai noua. Acum a trecut de 70.000 km.

Prin martie cand am schimbat rotile le-am facut si echilibrare, insa nu am schimbat anvelopele si sunt cam uzate...chiar mi se pare ca s-au uzat putin pe exterior.

Urmeaza sa schimb anvelopele si as vrea sa investighez si posibila cauza a acestui tremurat.

Ce sa fac mai intai?

- roluire jante

- geometrie (unde?)

- ar putea fi doar de la anvelope si o echilibrare proasta?

- masina isi tine foarte bine directia daca iau mana de pe volan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.